سينمای ما - يك اتفاق ويژه، وكمي تا قسمتي كج‌سليقگي/ در حاشيه حضور مسعود كيميايي در تلويزيون
چهارشنبه 17 مهر 1387 - 7:20











نظر سنجی

شما کدام سریال ماه مبارک رمضان را بیشتر پسندید؟




سينماي جهان
خاکسترنشین‌ها (یادداشت کِنِت توران -لوس آنجلس تایمز- بر فیلم «4 ماه،3 هفته و 2 روز» ترجمه پیمان جوادی)
آخرین کار پل نیومن بزرگ یک مستند حیات وحش بوده نه انیمیشن «ماشین‌ها»
جواب مثبت کریستن دانست به «مرد عنکبوتی»
کوین اسپیسی باز هم در سوپرمن
بن استیلر کمدین سال شد
با اکران «دبلیو»ی استون هالیوود سیاسی‌تر شد
مایکل داگلاس جایزه یک عمر دستاورد هنری می‌گیرد
ژانگ زی‌یی در یک فیلم پر هزینه/ سوفی انتقام می‌گیرد
کار اسپیلبرگ با هندی‌‌ها بالا گرفت
بازیگران هالیوود هنوز میل به اعتصاب دارند
«مجموعه دروغ‌ها» در نیویورک به نمایش درآمد
ورنر هرتزوگ جایزه مستندساز سال را می‌گیردe


دعوت


  (119 رأي)

کارگردان:
ابراهیم حاتمی کیا
-------------------------------------
آواز گنجشک ها


  (55 رأي)

کارگردان:
مجید مجیدی
-------------------------------------
کنعان


  (81 رأي)

کارگردان:
مانی حقیقی
-------------------------------------
نسکافه داغ داغ


  (20 رأي)

کارگردان:
علی قوی تن
-------------------------------------
سه زن


  (41 رأي)

کارگردان:
منیژه حکمت
-------------------------------------


پربیننده ترین اخبار هفته
 یادداشت امیر قادری درباره جواد خیابانی که بازی دربی این هفته را گزارش کرد؛ / این اسم‌اش آدم فروشی نیست آقای ضرغامی ...
 گفتگوی محمدرضا گلزار با هادی ساعی؛ / رفته بودم برای طلا......
 دو خبر تازه؛ «سنتوری» هنوز زنده است؛ / مهرجویی: معتادها برایم نامه‌ نوشته‌اند.../ حرف‌های گل‌شیفته درباره شباهت‌های ریدلی اسکات و مهرجویی!...
 او با ملاقلی‌پور، حاتمی‌کیا و صدرعاملی در ارتباط است؛ / این دکتر شمشیری واقعا کیست؟...
 و خیابانی که جواب مخالفان‌اش را داد؛ / حتی دشمنان‌ام را دوست دارم!...
 گفت‌وگو با ترانه عليدوستي؛ بازيگر فيلم «كنعان» / «قرار نيست تكليف شما با خودتان روشن شود»...
 پخش کننده‌ها خبر داده‌اند/ظاهرا سلیقه تماشاگر سینمای ایران ارتقا یافته است؛ / مسابقه فروش میان فیلم‌های اکران عید فطر: 1-دعوت 2- کنعان، 3- سه زن، 4- آواز گنجشک‌ها...
 فهرست بازیگران و خلاصه داستان؛ / ستارگان سینمای ایران در سه طبقه عمارت فیلم جدید حسن فتحی...
 یادداشتی بر فیلم «کنعان»؛ ساخته‌ مانی حقیقی / کلبه‌ی احزان شود روزی گلستان؟! ...
 گزارشی از پشت صحنه این فیلم پرستاره را این جا بخوانید؛ / اکران شبانه روز از نیمه گذشت...
 ریویوی نویسنده «سینمای ما» بر فیلم «دعوت» / بی انصاف...
 در واکنش به سوء استفاده‌های موجود در فضای اینترنت؛ / محمدرضا گلزار به مراجع قانونی شکایت می‌کند...
 مرور کارنامه محمدرضا فروتن به بهانه حضور متفاوت او در فیلم «دعوت»؛ / رمانتیک خشن...
 نگاه نویسنده «سینمای ما» به مجموعه هاي تلويزيوني در ماه رمضان / لطفا هنگام خرج بودجه دقت کنید...



گزارش
 تازه‌ترین گفتگوی استاد به همین بهانه در سایت «سینمای ما»؛ / یک فیلمساز اسکاتلندی: انتظامی، شون کانری سینمای ایران است ...
 یادداشت امیر قادری درباره جواد خیابانی که بازی دربی این هفته را گزارش کرد؛ / این اسم‌اش آدم فروشی نیست آقای ضرغامی ...
 گفتگوی محمدرضا گلزار با هادی ساعی؛ / رفته بودم برای طلا......
 گزارش اكران هفته دوم مهر 1387 / «همیشه پای یک زن در میان است» به يك ميليارد رسيد؛ «دعوت» و «نسکافه داغ داغ» خوب شروع كردند...
 همراه با سريال‌هاي شبانه ماه رمضان- 9: / پشت‌صحنه سريال «هيچ‌كس»: «از زمين كه به آسمان نمي‌بارد!»...
 به یاد پل نیومن بزرگ / چند عکس؛ یک دنیا خاطره...
 اختصاصی سینمای ما؛ / عکس‌های بهرنگ علوی از اجرای سمفونی «این فصل را با من بخوان»...
 در جشن و سوگ مرگ پل نیومن- 1: یادداشت امیر قادری برای او؛ / یک خرده با خورشید حرف زدم...
 اختصاصی سینمای ما؛ / کلیپ برگزیدگان جشن یازدهم خانه سینما که در جشن دوازدهم پخش نشد...

آرشيو...



يك اتفاق ويژه، وكمي تا قسمتي كج‌سليقگي/ در حاشيه حضور مسعود كيميايي در تلويزيون
يك اتفاق ويژه، وكمي تا قسمتي كج‌سليقگي/ در حاشيه حضور مسعود كيميايي در تلويزيون


[ نيما حسني‌نسب ]


حضور مسعود كيميايي در برنامه زنده شبكه چهار تلويزيون جمهوري اسلامي ايران يك اتفاق مهم و فرخنده بود؛ اتفاقي كه مي‌توانست از مهم‌ترين‌ برنامه‌هاي سال‌هاي اخير تلويزيون باشد؛ تلويزيوني كه اين روزها دارد قدم‌هاي مثبت چشم‌گيري به جلو برمي‌دارد تا باز هم ثابت كند خيلي از چيزهاي عادي و مرسوم زندگي را بي‌خود به تابو و خط قرمز تبديل كرده‌ايم و بي‌دليل فكر مي‌كنيم شكستن و گذشتن از آن‌ها ممكن نيست.


1- برنامه «دو قدم مانده به صبح» برنامه بدي نيست و در همين مدت كوتاه جاي خوبي بين برنامه‌هاي گفت‌وگوي زنده باز كرده است. حضور مسعود كيميايي مي‌تواند تا هميشه اين برنامه و سازندگانش را صاحب نام و نشاني كند كه ديگران تا امروز از عهده‌‌اش برنيامده بودند. همه اين‌ها درست، ولي انگار قرار نيست هيچ وقت چيزي درست و كامل و در خور شان و موقعيتش به سرانجام برسد:


2- از ابتدا شروع كنيم؛ از چيزي به نام برنامه‌ريزي كه بايد ابتدايي‌ترين قابليت چنين برنامه‌هايي باشد. وقتي اتفاقي فقط قرار است يك بار بيفتد، با حساب سرانگشتي هم مي‌شود وقت مناسبش را تشخيص داد و تعيين كرد. آن وقت ديگر گفت‌وگوي زنده مسعود كيميايي همزمان با برنامه پربيننده «نود» پخش نمي‌شود و كلي از مخاطبان بالقوه‌اش را به آساني آب‌خوردن از دست نمي‌دهد. بين هفت روز هفته، در يك ساعت مشخص، تداخل اين برنامه ويژه و استثنايي با برنامه ديگر در شبكه‌اي ديگر، فقط و فقط از حواس‌پرتي و (اي بسا) ذوق‌زدگي خبر مي‌دهد. هر توضيح و توجيهي (حتي اگر اين باشد كه تداخل تعمدي و جزو شروط قبول مهمان بوده) چيزي از كج‌سليقگي و فرصت‌سوزي برنامه‌سازان خوش‌ذوق كم نمي‌كند. براي تكميل كلكسيون كج‌سليقگي‌ها، فيروز كريمي هم همان دقيقه مهمان «نود» بود تا كنترل از راه دور تلويزيون خيلي‌ها شب پر كاري را بگذراند.


3- نمي‌دانم چرا مي‌شود براي اغلب برنامه‌هاي اين وقتِ شبِ تلويزيون وقت اضافي از شبكه گرفت، ولي حرف‌هاي مسعود كيميايي و مجري و مهمان برنامه بايد راس ساعت و دقيقه تعيين‌شده تمام شود؟ اصلاً چه عيبي دارد اگر يك بار - استثنائاً - برنامه را به جاي دو قدم به صبح، با همين يك قدم پيش مي‌بردند، كه آن‌وقت قدمي بسيار بلندتر از اين مي‌بود. وقتي همين برنامه براي بررسي هنرهاي تجسمي در دوران دفاع مقدس يا عيب‌جويي از معماري شلخته‌ي تهران امروز دو يا چند برنامه وقت دارد، لااقل بايد براي مسعود كيميايي و حرف‌هايش يك برنامه كامل مي‌گذاشت. حفظ قالب روتين برنامه مهم است، اما قالب‌شكني هم به‌خدا چيز بدي نيست. استثنا هم كه هميشه قرار نيست قاعده شود. اتفاق هم كه هميشه خودش نمي‌افتد!


4- اما همه اين‌ها را مي‌شد فراموش كرد، اگر دايره اين كج‌سليقگي‌ها گسترده نبود؛ كنار هم قرار دادن اين تركيبِ تكراري و ملال‌آورِ فيلمساز / منتقد از عجيب‌ترين نكات برنامه بود. باور كنيد اين‌كه در ميزانسن و دكور برنامه سه صندلي گذاشته شده، هيچ الزامي نمي‌آورد. لازم نيست حتماً هر بار اين تركيب مثلثي را رعايت كرد و كيميايي را (به قول خودش) واداشت كه پينگ‌پونگ بازي كند و مدام اين ور و آن ور بگردد تا حرف‌هايي را بشنود كه صد بار شنيده و خوانده و ما هم. صلاح ممكلكت خويش خسروان دانند، ولي واقعاً نشستن جناب جواد طوسي، سرور گرامي من، در كنار فيلمساز محبوبش در رسانه ملي به خراب‌كردن يك برنامه ويژه و اتفاقي تكرارنشدني مي‌ارزيد؟ اين‌كه باز هم (براي نمي‌دانم چند دهمين بار) درباره نگاه خاص كيميايي و آدم‌ها و مولف‌بودنش بشنويم، فرصتِ حرف‌زدن و تداوم مسير بحث را از مهمان اصلي گرفت و طوسي باز هم (در كمال حسن نيت و از سر عشق) باعث شد تا موقعيت منحصربه فرد و تازه‌اي از فيلمساز گرفته شود. هر كس اين تركيب را چيده (حتي به اجبار و الزام)، به‌شدت كج‌سليقگي كرده و تاوان اين اشتباه، هدر رفتن خيلي لحظه‌ها و جمله‌ها و موقعيت‌ها بود. گرچه در عوض، مسعود كيميايي با واكنش‌هاي خاصش، با ميميكي كه از بهترين بازيگرهاي سينما توقعش را داريم، كاري كرد كه اين جمله‌هاي تكراري شكل عوض كند (و معني هم). كارِ كارگردان و سوييچر برنامه «دو قدم مانده به صبح» در شكار ري‌اكشن‌هاي جذاب و بامزه‌ي فيلمساز موقع حرف‌هاي منتقدش عالي بود. كسي كه خوب مي‌دانست كي و كجا و از چه زاويه‌اي نماي درشت صورت كيميايي را بگيرد تا لااقل تماشاگراني كه مشتاق شنيدن حرف‌هاي كيميايي بودند، از جمله‌هاي جواد طوسي و هدر شدن دقايق ارزشمند برنامه بيش‌ از اين حرص نخورند. احترامِ من به علاقه مستمر و متداوم طوسي به فيلمساز به جاي خود، ولي جواب‌دادنش به سوال‌هايي كه فريدون جيراني از كيميايي مي‌پرسيد، هيچ جوري قابل توجيه نيست. طوسي حتي از خيرِ دو دقيقه‌ي آخر ِ زمان برنامه هم نگذشت تا باز هم ثابت كند كه عشقِ زيادي چه تاثير مخربي دارد.


5- ... با همه اين‌ها، «دو قدم مانده به صبح» حركت مهمي كرد و نشان داد با يك مديريت بدون محافظه‌كاري مي‌شود خيلي كارها كرد. تلويزيون ايران مي‌تواند خيلي جلوتر از اين‌ها حركت كند. همه به چشم ديدند كه هيچ اتفاقي نمي‌افتد اگر رسانه ملي جاي همه ايراني‌ها باشد، آن‌هم در سالي كه «مهرورزي» و «اتحاد ملي» شعارهاي محوري كشور است. عزت‌الله ضرغامي هم براي دومين بار ثابت كرد كه چه خوب قدر اين سينماگر مردمي را مي‌شناسد و از وجود و حضورش جسورانه دفاع مي‌كند. خودِ كيميايي هم در همين برنامه گفت كه تنها باري كه به فيلمي از او (ضيافت) در سال‌هاي بعد از انقلاب روي خوش نشان دادند، در زمان معاونت سينمايي ضرغامي بوده است. به قول سلطان، «كم بود، ولي خيلي خوب بود.» هنوز حيرتِ كج‌سليقگي‌ها باقي‌ست، ولي انصاف هم نبايد فراموش شود. پالين كيل بود كه گفت «عصباني هستم، ولي انصاف را از دست نمي‌دهم.» قطعاً بينندگان برنامه دو شنبه شبِ «دو قدم مانده به صبح» هم همين احساس را دارند.



منبع خبر : سينماي ما
سه شنبه,1 آبان 1386 - 2:50:31

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات


سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 3:10

من نمیدونم چرا شما دیالوگ های به یاد ماندنی را فقط تو کارهای کیمیایی و مهرجویی پیدا می کنید بقیه فیلمها هم بوقنددیگه.

Hamed
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 3:47

واقعا سخن از زبان ما میگویی...خیلی رو اعصاب بودن آقای طوسی!

راستی من پیشنهاد میکنم آقای کیمیایی تو فیلم بعدیشون خودشون نقش اول رو بازی کنن واقعا کم آکتور نیستن!ری اکشن و میمیکای مسعود خان معرکه بود.

پوريا
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 4:22

همه اينا رو ول كن اونجا رو بچسب كه كيميايي ديالوگاي اعتراض رو زمزمه ميكرد

ن
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 8:47

وای! چه حیف! من که هیچ وقت نود نمی بینم فقط به خاطر فیروز کریمی نشستم پای شبکه سه و کیمیایی رو از دست دادم!

سام
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 9:21

آقا تورو خدا فقط بگين تكرار داره...نگين كه تكرار نداره.. آخه مني كه تلويزيون نميبينم از كجا بايد ميفهميدم...

تراخدا بگين تكرارش كي پخش ميشه؟؟؟

مهدی
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 10:7

موقع خواندن این مطلب اتفاقی این جمله به عنوان دیالوگ به یا ماندنی آمد : «فروزنده: چه قدر خوبه آدم تو خونه‌اش سینما داشته باشه - حکم، مسعود کیمیایی»

ماکان
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 10:51

جناب آقای حسینی نسب لطفن نظر خود را در مورد این که آقای علی معلم در شماره اخیر دنیای تصویر شما و دیگر نویسندگان ویژه نامه مخملباف شهروند را لات های کوچه خلوت نامیده اند بیان کنید.

محسن راد
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 11:37

چند چیز جالب

1- جیرانی بازهم مثل بقیه ،کیمیایی را با معیار قیصر و زندگی شخصی اش سنجید

2-حرفهای بی پرده کیمیایی:

خود قیصر هم نشون می دین!

آقای طوسی 28 سال همین یکی خوب بوده!

از موقع ابطال خط قرمز و چرایی اش!

و انتقاد از صالح علا به خاط میز پینگ پونگش!

و از همه مهمتر لب گزیدنش موقع تماشای فیلمها

به خصوص سلطان.

..................................

کیمیایی هرچه که هست

سینما با داشتنش احساس امنیت می کنه

پوریا
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 12:48

اين هم شانس ماست و برنامه ريزی دوستان که این دوتا برنامه با هم همزمان شدن....اما من هیچ چیزی رو به استاد ترجیح نمی دم


سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 12:58

Kash ghablesh beine khabaratoon,rajebe oomadane ishoon be TV ham khabar midadin.....barnamaro mididim

مرجان
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 13:41

من خیلی متاسفم که علی رغم شبهایی که این برنامه رو

می دیدم دیشب به خاطر برنامه نود نتونستم ببینم وباز هم

متاسفم به خاطر اینکه چنین برنامه ای با برنامه ای مثل نود

در یک ساعت پخش قرار بگیرند

سحر
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 14:17

من واقعا متاسفم كه نتونستم برنامه ديشب استاد رو ببينم..؟ واقعا اين برنامه تكرار نداره؟ كاش يه جورايي قبلا بهمون خبر ميدادين؟ حالا من چي كار كنم؟

ميشه توضيح بديد/

سحر
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 14:25

ميشه لطفا عكس هاي استاد رو برامون بذاريد؟؟؟؟؟؟

بهنام
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 14:26

متاسفانه اين برنامه رو از دست دادم...ميشه لطفا اين مصاحبه رو در سايت قرار بديد؟

باقي
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 14:34

(مشکل دیگر "سینمای ما" هم توجه به ستاره‌هایی است که دیگر ستاره نیستند و یا آدم‌هایی که چیزی از ایشان باقی نمانده است) به نظر ميرسه حرف آقاي علي معلم درباره سايتتون خيلي درسته،لات‌هاي كوچه خلوت.


سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 15:19

من که با همون یه ذشم نعشه شدم.

در مورد جواد هم آره راست میگی ولی مث اینکه اومده بود تا مساِل ناشی از جنجال مخالفتش با "رییس" رو نقض کنه.

ولی خودمونیم ها اگه طوسی نمیومد کی میخواست بیاد؟ حسنی نصب؟

سیا
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 15:32

- کج سلیقگی ؟ کدام سلیقه ؟! خودتان که اشاره کردید . انگار اتفاقی که هر روز و هفته می افتد . تبلیغ ؟ پرایم تایم ؟ لا اقل زمان اضافه ؟ و ... هیچ کدام ! انگار "اتفاقی" که...

2- در طول برنامه (به جز زمان هایی که کیمیایی حرف می زد البته) و در پایانش به خصوص ،فقط یک جمله در سرم می چرخید :"نامردا دارن از پیرمرد سوءاستفاده می کنن" . نمی دانم این برنامه تکرار دارد یا نه . اما بعید می دانم نظرم عوض شود .

3- وقتی صحنه های انتخابی از ضیافت و سلطان پخش می شد زمین و زمان را به فحش گرفته بودم ! وقتی جیرانی گفت این صحنه ها را او انتخاب کرده است کمی آرام تر شدم . اما ... انتخاب بحث برانگیز ترین صحنه های این دو فیلم (به خصوص صحنه ی اتوبان سلطان) کاملا" خارج از کانتکست (چه این کانتکست را کلیت فیلمها در نظر بگیریم و چه مجموعه ی بحث های آن زمان در مورد این دو فیلم)و در اولین حضور کیمیایی در شبکه های داخل کشور به نظر من یکی از کج سلیقگی آن طرف تر بود . (خیانت واژه ی خوبی ست؟؟)

4- و البته از در انصاف . "نامردی" رسانه ای کارگردان برنامه که در زمان سلام گفتن مهدی فتحی در اعتراض ،کیمیایی را نشان داد که دیالوگ های خودش را با فیلم تکرار می کند (همان گونه که "کیمیایی بازها") جالب بود . راستی فکر می کنید کیمیایی می دانست دوربین دارد خودش را نشان می دهد ؟؟؟

5- جواد طوسی : بدون شرح ! جیرانی هم کم نداشت البته. رفتار طوسی طبیعی تر بود انگار . خودش هم باورش شده بود شاید که جواب "این همه سال حمله" را باید در همین برنامه داد ؛ جیرانی چرا ؟؟ سوالات تکراری همه ی این سال ها و باز هم سنت و باز هم جنوب شهر و باز هم کیمیایی-قیصر ، کیمیایی-امیر علی و کیمیایی هی گفت انتخاب و جیرانی هی نشنید و دوباره پرسید از زندگی یا از کتاب ها و "خوب . 2 دقیقه وقت داریم . خاطره ..." . گفته بودید کج سلیقه گی ؟؟

6- جیرانی از ضیافت و سلطان می پرسد و کیمیایی اجازه می خواهد از زود ترش شروع کند . خط قرمز ، تیغ و ابریشم ، سانسور ، "هدایت و حمایت" تا فیلم سازی 20 روزه . جیرانی -به دلایل قابل فهم البته- نه تنها به عنوان مصاحبه گر حالا که کیمیایی -انگار- بی حوصله به حرف آمده پی بحث را نمی گیرد ؛ بلکه تلاش می کند بدون کمترین "تلفات" از کنار این بحث عبور کند . چک کردن کلیات سوال و جواب ها یا لا اقل مباحثی که قرار است -یا می توانند- مطرح شوند برای پخش زنده در رسانه ای که به هر حال محدودیت هایی دارد به نظر من غیر حرفه ای بدیهی و لازم می نماید . اگر این کار شده باشد و گفتن این حرف ها هم از شروط کیمیایی بوده باشد از خیر کل ماجرا گذشتن مودبانه تر بود تا حضور او و برخوردی که انگار با بچه مدرسه ای میشود ؛ که "تو گفتی و ما هم نشنیده می گیریم . انگار نه انگار" . خوب ، حالا یه کلیپ دیگه ...

7- چه قدر تلخ بود پیر مرد وقتی بعد از بحث قیصر و کلیپ گفتن جیرانی پرسید "قیصر و هم نشون میدین؟" و چه قدر تلخ تر بود وقتی باز هم همه خودشان را به نشنیدن زدند انگار خطاب به طوسی ، اما با خودش شاید یا ... در میان بحث طوسی و جیرانی تکرار کرد :"فقط همون یه بار تو این 26 سال"

8 - نامردا دارن از پیرمرد سوءاستفاده می کنن !

حمیدرضا
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 18:49

واقعا استاد بی بدیل سینمای ماست با این حال جوری با ایشان و فیلمهاشان برخورد کرده اند که استاد به طرز غم باری از نشان دادن قیصر که روند کلی سینمای ایران را تغییر داده و به نوعی سینمای ما مدیون این فیلم است سوال کنند و جالب تر جواب بود که اقای جیرانی طوری جواب داد که انگار کسی نشنیده و یک صحبت بدی شده . واقعا متاسفم

حمید
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 18:54

اگر فقط صدای فیلمهای استاد کیمیایی را داخل سینماها پخش کنند هم کافیه چون فوقالعاده است

محسن D
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 19:11

خیلی خوشحال شدم اصلا باور نمی کنم..امیدوارم این روند ادامه داشته باشد

کیمیایی و مهرجویی بهترین فیلمسازان سینمای ایران هستند

سعید
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 20:13

جناب حسنی نسب ؛بوقتان را که سازکردید ؛دعوت کیمیایی به هر نیت بوده الا حسن ؛والا برای کسی چون کیمیایی نه این برنامه کوتاه ومشکوک اعتباری میاورد ونه چیزی از اومیکاهد واین نوشته هم دنباله ای از هماهنگی وجریانی است که دراین بخش توودوست ناتوانت (قادری )کارچرخان آن هستید ودرفاز دیگری شومن فوتبال ؛ولی با این موافقم که طوسی ازشدت علاقه (بسیار قابل احترامش ) قدری اعصاب خردکرد .ضمنا"ازکامنت های فوق نظر علی معلم دوست داشتنی را مطلع شدم که خیلی درست وبجا حق مطلب را اداکرده شما هم بهتره دیگر در اندازه های خودت بچرخی والا بیشتر عرض خود خواهی برد !

Sana
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 20:21

من داشتم نود میدیدم فیروز کریمی که رفت زدم شبکه 4 یهو جا خوردم اقای کیمیایی رودیدم اقای طوسی داشتن حرف میزدن بعد دیدم اقای جیرانی دارن میگن 3دقیقه وقت داریم اینم از شانس ماست ///کاش یه جا واسه دانلود بزارن برنامه ایشونو//در ضمن یانگوم و یادتون رفت اونموقع داشت یانگومم پخش میکرد. واقعا مسخرست//اصلا شما چرا به ما اطلاع ندادین که اقای کیمیایی میخان بیان tv ؟؟!! تازه اگه هم اطلاع میدادین برنامه فیروز خان و چی کار میکردیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

farshid
چهارشنبه 2 آبان 1386 - 1:10

اتفاق مهمی نیست زیاد بزرگش نکنید انها که مسعود کیمیایی را میشناسند او را پیدا می کنند توی فیلمهایش توی سطر سطر جسدهای شیشه ای توی گوزنها توی سینما رکس تلویزیون تازه بیدار شده که مسعود هم دارد فیلم می سازد... کیمیایی نیازی به دیده شدن از صفحه کوچک شیشه ای تلویزیون ندارد.

علی
چهارشنبه 2 آبان 1386 - 21:9

من از علاقه مندان برنامه ها و شخص آقای صالح علا هستم چه برنامه های تلویزیونی وچه رادیویی و خیلی متاسفم که دقیقا در شبی که موفق به دیدن این برنامه نشدم یکی از عشق های زندگی من به برنامه ایشان آمدند. برای خودم و همه کسانی که دوستار آقای کیمیایی هستند و موفق به دیدن این برنامه نشدند آرزوی بازپخش این برنامه را دارم.فکر میکنم اگر شما هم مثل من آرزوی دیدن این برنامه را دارید بهتر هست به جای حسرت خوردن و آه ناله درخواستتون رو در این سایت برای بازپخش مطرح کنید . امیدوارم دست اندر کاران این سایت هم ما را یاری کنند شاید موثر بود.


پنجشنبه 3 آبان 1386 - 17:11

همش استاد استاد .

استاد کیمیایی استاد کیمیایی

بابا جان مگه استاد بودن به سن و سال وچند سال زودتر اومدن تو سینماست

اگه ما یک استاد تو سینمای ایران داشته باشیم کسی نیست جز استاد محمد حسین لطیفی

ملکیادس
پنجشنبه 3 آبان 1386 - 20:5

دوستانی که که اونشب 90 رو ترجیح دادن حالا باید افسوس بخورن. اخه نازنین! اقامون کیمیایی بعد عمری اومده تلویزیون اونوقت شما برنامه ای رو نگاه کردید که همین حالا لینک دانلودش همه جا هست!!!!!!!!!! علی ایحال من 2شنبه شب کانال 4 رو capture کردم . ببینم چی کار میتونم براتون بکنم!

نازنین
جمعه 4 آبان 1386 - 8:39

استاد کیمیایی نیازی به اینجور برنامه ها نداره.من اونشب این برنامه رو ندیدم میشه واسه دانلود بزارینش؟

عزیزی که از عاشقان استاد لطیفی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!هستی،شدیدا منتظر شاهکار ایشون،توفیق اجباری هستیم...چی میشه...

راستی با نکاتی تکراری در مورد خداوندگار کارگردانی ایران به روزم،منتظر حضور طرفدارای استاد هستم...

علیرضا
جمعه 4 آبان 1386 - 9:51

اگه نه

فقط یک استاد داریم

استاد محمد حسین لطیفی


جمعه 4 آبان 1386 - 10:26

خوب شد این دیالوگ رو طوسی توی برنامه که همه دارن خودشون و میکشن گفت: که سگ کی می ارزه به کی باز یه دیالوگ به یاد موندنی براتون جور شد

آخه اینم شد دیالوگ به یاد موندنی خب به یاد شماها می مونه چرا علنی میکنین چهار نفر میخونن فکر میکنن خبریه.

ملکیادس
جمعه 4 آبان 1386 - 17:59

صبر کن ببینم ! چی شد؟! استاد(!!!!!!!!)لطیفی؟! من هنوز تو کارگردان بودن این بابا شک دارم! اصولا ایرانی ها تو هر کاری که مالیات نداره زیاده روی میکنن! یکیش هم اعطای القاب و نشان به افراده. آخه من میگم باید روی این القاب فکر کرد. اگر بخواهیم استاد بودن لطیفی رو باور کنیم یعنی قبول کردیم که ایشون با این کارنامه کم بضاعت هم ردیف آقامون کیمیایی با اون پیشینه و کارنامه هستن!!! واقعا هم خنده داره هم جای تاسف داره.

Sheyda
جمعه 4 آبان 1386 - 23:23

موافقم .

سعید
شنبه 5 آبان 1386 - 0:6

دوست عزیز سخن ازعمق جان مامیگویی ؛یک زمانی از همین سایت مثل خیلی نظرات دیگر که درج نشد از دوستان خواهشی مصرانه وبه جد داشتم که آقای کیمیایی عزیز رامعاف دارید ازاین لفظ سهل ممتنع که هم برازنده ایشان ومعدود کارگردانهای این ملک است وازروی دیگر آنکه از "مدروز "شدن یا دست آویز تعارفات غیرمعمول مهوع شدن ترسم بود،ومیبایستی این لغت حریم دار وحرمتمدار مصون ماند ،که اینک دیدیم ومیبینیم چه استفاده های مشروع وغیر مشروع از آن که نمیشود ،همین مانده که آقای قادری وحسنی نسب هم مفتخر شوند ،شخصا" با جناب لطیفی مشکل یا خدای ناکرده خصومتی ندارم که به عنوان یک انسان ،یک هموطن که دستی در سینما هم دارند احترام قائلم ،ولی بقول دوستمان حتی به کارگردان بودنش هم میتوان مشکوک بود چه برسد به اس.........باری میطلبد دوستانی که از سر علاقه چنین القابی میدهند به دلیل سو استفاده بعضی ها!!! عطایش را به لقایش ببخشندتا مثل خیلی لغات والفاظ دیگر ملعبه سوداگرا ن وهوچیان وگردوخاک کنان وآب گل آلودکنان و"پرونده "ساز کنان قرار نگیرند.لغات مظلومی چون :استاد ،کارگردان ، منتقد ،پرونده و... .متشکرم

mahmoud
شنبه 5 آبان 1386 - 4:50

kimiaii tu tv didan nadare...hala chera umade unja va montazere ke gheysaro neshun bedan?????


شنبه 5 آبان 1386 - 23:6

یه جمله معروف هست که می گه بر شکاک لعنت

برات متاسفم که کارگردان روز سوم رو کارگردان نمیدونی (یا شک داری)اونوقت کارگردان فیلم بی محتوای رییس رو کارگردان می دونی و تازه استاد هم میگی معنی استاد رو هم فهمیدیم


يکشنبه 6 آبان 1386 - 3:25

llllllllllllll,......,,,mmk

ملکیادس
يکشنبه 6 آبان 1386 - 3:33

من فکر می کنم شاید ادبیاتم در کامنت قبلی خیلی جالب نبود . البته منظورم رو رسوندم که تاییدش تو همین صفحه هست. یه مقدار هم سوء برداشت شد که کم کم داریم به بیراهه میریم. در واقع منطقی بودن ومنطقی حرف زدن مهمه وگرنه گوش ها رو گرفتن و فحاشی کردن کار ساده ایه. بهر حال من به شدت سر حرفم هستم که در مقایسه افراد با هم باید جایگاه و کارنامه اونها رو مد نظر قرار بدیم وگرنه قیاس مع الفارق میشه. در این مورد خاص فاصله اونقدر زیاد بود که طرحش هم جای سوال داره.شاید این هم از شور بختی ماست,اگر زمانی میان کیمیایی با بزرگان(بیضایی مهرجویی تقوایی و...)حریم رسم می کردیم حالا کار به جایی رسیده ست که ناخواسته باید در برابر ردیفی از میان مایگان! صف ارایی کنیم!من واقعا نمیدونم اصلا چه معنایی داره در جایی که بحث 30نمای کیمیایی(خیلی سعی کردم استادو فاکتور بگیرم!!!)مطرح هست این مقایسه ی عجیب طرح بشه؟! آیا با آمدن کیمیایی به تلویزیون بعد از نزدیک به 3دهه اینقدر جای دیگران تنگ شده که در صدد تخریب براومدن؟!

نازنین
يکشنبه 6 آبان 1386 - 15:23

وای به حال سینمای ایران...

واقعا درسته که استاد کیمیایی رو با اقای لطیفی مقایسه کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دومین فیلم استاد کیمیایی مسیر سینما رو تغییر داد اما دومین فیلم اقای لطیفی چی،چه اتفاقی افتاد با دومین ساخته ایشون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دوستان بیش تر فکر کنین به حرفاتون...

راستی دوست عزیز که از طرفدارای اقای لطیفی هستی چرا خودتو معرفی نمیکنی،لا اقل من یکی میشناسمت...

سلیم
دوشنبه 7 آبان 1386 - 3:46

تا وقتی که امثال جواد طوسی دور و بر مسعود کیمیایی هستند امیدی به بازگشت به روزهای خوب گذشته واسه ایشون وجود نداره.

اینا نقد رو با چیزای دیگه اشتباه گرفتن...

نازنین
دوشنبه 7 آبان 1386 - 20:41

مگه قراره فقط اخرین فیلمای استاد کیمیایی و اقای لطیفی رو با هم مقایسه کنیم؟هرچند اونی که از سینما یه چیزی سرش بشه میفهمه که رئیس استاد کیمیایی خیلی بهتر از روز سوم محمد حسین لطیفی بود.

اگه مجموعه فیلم هاشونو با هم مقایسه کنیم،جایگاهشون مشخص میشه.اقای لطیفی چند تا فیلم مثل قیصر،گوزن ها،داش اکل،رضا موتوری،اعتراض و... تو کارنامشون دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟

استاد کیمیایی چند تا فیلم مثل سفر سبز،وفا،روز سوم و ...

تو کارنامشون دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کارگردانی که شاهکارش روز سوم و صاحبدلان باشه با خالق قیصر و گوزن ها و حتی رئیس قابل مقایسه نیست...

امیدوارم تو طرز فکرتون تجدید نظر کنید،یا لااقل به خاطر سلیقه نازل خودتون دیگران رو محکوم نکنین.

ملکیادس
جمعه 11 آبان 1386 - 17:4

من به کیمیایی ایمان دارم. این باور هم با یکی دو فیلم ایجاد نشده که حالا بخواد بهش خدشه بخوره. با این دوستمون هم حاضرم هر جور که بخواد,منطقی مناظره کنم. شما به هر لحظه از هر فیلم و سریالی که آقا لطیفی ساخته استناد کن,اما من فقط با همون فیلم رییس میام! اصلا" فقط با سکانس افتتاحیه ی رییس بحث میکنم! اگر شما تونستی ثابت کنی نصف مفاهیم و کنایه هایی که کیمیایی در اون سکانس تقریبا" صامت ثبت کرده کارگردان عزیز شما یا هر کس دیگه در طول یک فیلم بلند یا سزیال طولانی عرضه کرده باشه ,من هم دیگه هر چی بگی قبول میکنم.

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  



module-htmlpages-display-pid-97.html



             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، دانش ما