سينمای ما - کاش لازم نشود که بگوییم «دهه ات گذشته مربی»! / یادداشت نیما حسنی نسب درباره حاتمی کیای این روزها
پنجشنبه 30 آبان 1387 - 18:39
اخبار:      • به مناسبت انتشار قریب‌الوقوع خاطرات محمدعلی کشاورز؛ / گزارشی خواندنی از خاطره‌نویسی‌های هنرمندان      • مهران مدیری برای عید تلویزیون سریال می‌سازد/چرا خبری از پیمان قاسم‌خانی در این پروژه نیست؟      • «پاداش» کمال تبریزی بالاخره به جشنواره می‌رسد یا نه؟      • آخرین آمار از فروش و فهرست سالن‌های سینمای فیلم‌های اکران عید فطر؛ / «سه زن» رفت و «چارچنگولی» آمد      • گزارش کامل از فهرست جایزه‌ها و متن و حواشی اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه؛ / «من دیگر یک استعداد جوان نیسنم.»      









نظر سنجی

شما کدام سریال ماه مبارک رمضان را بیشتر پسندید؟




سينماي جهان
كارگردان «گومورا» از نویسنده فیلمش حمایت کرد
«به‌هیچ كس‌نگو» ‌انگلیسی می‌شود
اکران «تکنواز» باز هم تغییر کرد
افسار در دست انتقام (یادداشت شیدا شیرازی بر فيلم «مایه آرامش» جديدترين فيلم جيمز باند)‏
نیکول کیدمن هم مثل آنجلینا خانواده‌اش را ترجیح می‌دهد
آهنگساز «راتاتویی» برای رهبر ارکستر مراسم اسکار انتخاب شد
بازسازی «غلبه سیاره میمون‌ها» با بن افلک و شیا لبوف
«مرد آهنی۲» سه‌بعدی و آیمکسی
والاس و گرومیت باید برای گرفتن اسکار یکسال صبر کنند
نمایشگاهی از آثار فدریکو فلینی در لس آنجلس
«آدمیرال» ركوردهای سینمای روسیه را شکست
فهرست اولیه مستندهای اسکار اعلام شدند


محیا


  (73 رأي)

کارگردان:
اکبر خواجویی
-------------------------------------
خواب زمستانی


  (51 رأي)

کارگردان:
سیامک شایقی
-------------------------------------
دعوت


  (894 رأي)

کارگردان:
ابراهیم حاتمی کیا
-------------------------------------
آواز گنجشک ها


  (283 رأي)

کارگردان:
مجید مجیدی
-------------------------------------
کنعان


  (1020 رأي)

کارگردان:
مانی حقیقی
-------------------------------------
سه زن


  (314 رأي)

کارگردان:
منیژه حکمت
-------------------------------------


پربیننده ترین اخبار هفته
 نخستین اظهارنظرهای گل‌شیفته فراهانی درباره بازگشت به ایران؛ / هیچ جا به اندازه ایران به آدم خوش نمی‌گذرد...
 اختصاصی سایت سینمای ما؛ / 10 عکس لاله اسکندری در سفرش به دور دنیا...
 خاطرات خواندنی مسعود کیمیایی از دکتر شریعتی، پرویز دوایی و دوران مدیریت‌اش در شبکه 2 ...
 خاکستر خاطره‌ها؛ / سینما جمهوری (نیاگارا) در آتش سوخت/گزارش و عکس‌ها...
 کشمکش و جنجال بر سر متن فيلم «دعوت» بالا گرفته است: / چيسنا يثربي خطاب به ابراهيم حاتمي‌كيا: «اين روزها مدام چهره تان خشمگين است و ادبيات‌تان هم تغيير کرده است»...
 گپي با علي مصفا، بعد از آتش‌سوزي سينماجمهوري كه كافه آنتراکت علي مصفا و ليلا حاتمي در آن قرار داشت: / «تقريباً هيچ چيز باقي نمانده و كافه ذوب شده است»...
 یادداشت یکی از کاربران سایت سینمای ما درباره واکنش‌های اخیر به وقایع مربوط به گل‌شیفته فراهانی؛ / گناه گل‌شیفته این بود که... /او با بقیه فرق می‌کند، اما این فرق چیست؟...
 واكنش فيلم‌سازاني كه فيلم‌هاي‌شان همزمان در پاييز امسال روي پرده بوده است: / ابراهيم حاتمي‌كيا به منيژه حكمت: «آدم با دو تا فیلم این‌قدر جیغ و داد راه نمی‌اندازد»...
 گزارش‌های تازه‌ای از حادثه آتش‌سوزی سینما جمهوری (نیاگارا)؛ / علت حادثه مشخص نیست/لیلا حاتمی از شدت تاثر چیزی نگفت...
 گمانه‌زني روزنامه "اعتماد" درباره آتش‌سوزي سينما جمهوري و كافه آنتراكت: / آتش‌سوزی سینما به حضور علی مصفا و لیلا حاتمی در مراسم دعوت از محمد خاتمی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دهم مرتبط است؟...
 به استقبال جشنواره-2: وقتی همه خوابیم، تردید، فرزند صبح، پاداش، درباره الی، سوپراستار، زادبوم، هفت و پنج دقیقه، پستچی سه بار در نمی‌زند، اخراجی‌هاي دو: / گزارشي از ده فیلم پر جلوه بیست و هفتمين جشنواره فجر ...
 واكنش رئيس پليس امنيت اخلاقي به بلوتوث جعلي بهرام رادان: / متخصصان اداره آگاهي تائيد كردند شخصي كه در اين بلوتوث ديده مي‌شود بهرام رادان نيست...
 واكنش مسعود كيميايي، عزت‌الله انتظامي و حميد نعمت‌الله به سوختن سينما جمهوري و كافه آنتراكت ليلا حاتمي و علي مصفا: / «حيف شد؛ اين تنها جمله‌اي است که مي‌توانم براي از دست رفتن سينما جمهوري بگويم»...
 يادداشت اختصاصي هوشنگ گلمكاني درباره بازي آيه كيانپور در هفت نقش متفاوت در نمايش «ماجرای ناپدید شدن شهرزاد شادمان» / پیتر سلرز و شهرزاد شادمان ...



گزارش
 مهران مدیری برای عید تلویزیون سریال می‌سازد/چرا خبری از پیمان قاسم‌خانی در این پروژه نیست؟...
 اختصاصی سایت سینمای ما؛ / 10 عکس لاله اسکندری در سفرش به دور دنیا...
 اسامی پروژه‌هایی که از ابتدای امسال پروانه ساخت گرفته‌اند؛ / 48 برنده خوش‌بخت...
 يادداشت اختصاصي هوشنگ گلمكاني درباره بازي آيه كيانپور در هفت نقش متفاوت در نمايش «ماجرای ناپدید شدن شهرزاد شادمان» / پیتر سلرز و شهرزاد شادمان ...
 کشمکش و جنجال بر سر متن فيلم «دعوت» بالا گرفته است: / چيسنا يثربي خطاب به ابراهيم حاتمي‌كيا: «اين روزها مدام چهره تان خشمگين است و ادبيات‌تان هم تغيير کرده است»...
 فهرست آثار مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به مناسبت سي سالگي انقلاب اسلامي: / سي فیلم براي سي‌سالگی انقلاب اسلامي؛ فيلم‌ها در چه مرحله‌اي از توليد هستند؟...
 به استقبال جشنواره- 3: طاووس‌های بی‌پر، کودک و فرشته، نیلوفر،انگشتر متبرک، صندلی خالی، جيران، پوسته،سایه وحشت، بیرون آوردن مردگان و دو خواهر: / بازار رقابت فيلم‌اولي‌هادر جشنواره داغ است...
 گزارش‌های تازه‌ای از حادثه آتش‌سوزی سینما جمهوری (نیاگارا)؛ / علت حادثه مشخص نیست/لیلا حاتمی از شدت تاثر چیزی نگفت...
 خاکستر خاطره‌ها؛ / سینما جمهوری (نیاگارا) در آتش سوخت/گزارش و عکس‌ها...

آرشيو...



کاش لازم نشود که بگوییم «دهه ات گذشته مربی»! / یادداشت نیما حسنی نسب درباره حاتمی کیای این روزها
کاش لازم نشود که بگوییم «دهه ات گذشته مربی»! / یادداشت نیما حسنی نسب درباره حاتمی کیای این روزها


سینمای ما- ابراهیم حاتمی کیا را دوست دارم، خیلی زیاد. چندتا از فیلم هایش جزو فهرست بهترین های سینمای ایرانم است، آزانس شیشه ای هم که جای خود دارد. همین هاست که آدم هول برش می دارد، نگران و مشکوک کارهای اخیرش را پی گیری می کند و مدام با خودش می گوید نکند تمام شده باشد؟ نکند همه آن شرایط و تناقض ها و دغدغه هایی که حاتمی کیا با آن شاخک های حساس و آن هوش خلاقش درک می کرد، حل شده و رفته پی کارش؟ حالا گمانم موقعی رسیده که باید دل نگران باشیم و این دل نگرانی را – هر جور که می شود – به گوش فیلمساز محبوب مان برسانیم.


قصه از «موج مرده» شروع شد؛ از فیلمی که قربانی شد و فیلمساز را هم چند سالی به قربان گاهش برد. حاتمی کیا دلزده از مناسبات، دلگیر از آرمانگراهایی که فقط شعار می دادند، با فیلمی که حلقه هایش را روی میز جلسه مطبوعاتی جشنواره چید، تنها ماند. روایت فتح مرتضی آوینی کجا و این شرایط که «موج مرده» را غیر قابل تماشا تشخیص می داد کجا؟ حاتمی کیا سرخورده شد، جوری که زد به سیم آخر و برای اولین بار فیلمی ساخت که اسمی از جنگ و جبهه و بسیجی و شهادت درش نبود، حتی پلاک هم درش نبود. «ارتفاع پست» فیلم بدی نبود، اما توقع از حاتمی کیا زیادتر از این حرف ها بود. حرف هایی که آدم هایش روی زمین بارها گفته بودند، حالا روی آسمان شنیده می شد و لطف تکرارش به اندازه حرف های تازه نبود.


خبر رسید که قرار است سریال بسازد. با یک فهرست چشمگیر از بازیگرهای خوب. «خاک سرخ» شروع راهی بود که امروز را شبیه بن بست کرده است. سریال از هر نظر ناموفق بود؛ منتقدان تحویلش نگرفتند و مردم خیلی نپسندیدند. حاتمی کیا دوباره رفت سراغ سینما و «به نام پدر» را ساخت که نگران ترمان کرد. فیلم بدجوری توی ذوق می زد. هوش فیلمساز صرف سرهم بندی 100 دقیقه ای یک قصه یک خطی شده بود و خلاقیتش وقف نمایش مداوم گوشی های موبایل اسپانسر فیلم. حالا باید چه کرد؟ تکلیف ما و فیلمساز چیست، وقتی حرفش دیگر به دل نمی نشیند و حرفه ای شدنش – برعکس خیلی ها – خبر خوشحال کننده ای نیست؟ وقتی می شد به راحتی فهمید که فیلمساز دارد به سندرم چهل سالگی اغلب آرمان گراها در شرایط متفاوت اجتماعی جواب می دهد؛ آنهایی که بعد از چند سال وقتی پشت سرشان را نگاه کردند، دیدند که ای دل غافل... پس ماراتون تازه شروع شد. ماراتونی که نتیجه اش سریال متوسط و کش دار و کسالت بار «حلقه سبز» است، با فهرست بازیگران درجه دویی که احتمالا دستمزد کمی گرفته اند تا در سریالی بازی کنند که مجری طرحش موسسه «حک فیلم» است. ح (حاتمی) و ک(کیا) نام اختصاری نگران کننده ای است، همان طور که کیفیت قصه و اجرا و اصلا اوضاع و احوال سریال «حلقه سبز» در این پنج قسمت نگران کننده است.


حالا که سر فیلم آخرش این همه سروصدا شده، حالا که خبرهای درگوشی و تاییدنشده فیلم هم می تواند تیتر اول هر رسانه ای باشد، انگار که حاتمی کیا باز هم فرصت دارد تا محبوب و دوست داشتنی بماند. او هنوز جایگاه یگانه ای بین هم نسلانش دارد و ممکن است «دعوت» آخرین فرصت باشد؛ هدر دادن این فرصت، از هوش حاتمی کیا بعید است.



منبع خبر : سینمای ما
دوشنبه,28 آبان 1386 - 16:2:25

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

Sana
دوشنبه 28 آبان 1386 - 16:28

باید منتظر ماند و دید..... دعوت میتواند یک شگفتی شود به شگفتی شدن ان امیدوار باشیم و منتظر بمانیم و ببینیم استاد چه میکند حتما فکر های زیادی در ذهن دارد.......

فريد ذاكري
دوشنبه 28 آبان 1386 - 16:59

مطمئن باشيد ابي خان از اين امتحان سربلند بيرون مي‌آيند و صرف بازي‌كردن گلزار و افشار و رادان، نمي‌توان راجع به يك فيلم يا كارگردانش قضاوت كرد. و به قول امير قادري «مشکل اصلی حضور گلزار نیست، عدم صداقت فیلمساز است».

به نظر مي‌آيد...

دعوت موضوع جالبي داشته باشد و بعد از تجربه تكرارنشدني تقاطع، فيلمي باشد براي تثبيت يك ژانر؛ فيلم‌هاي متقاطع.

فرزانه
دوشنبه 28 آبان 1386 - 17:30

آقای حاتمی کیا فقط دلم می خواد به همه کسانی که بدجوری دارن به شما انتقاد میکنن ثابت کنی که دهه ات تمام نشده ونمی شود

شما همیشه کار گردان محبوب من بودی هستی وخواهی بود

براتون دعا میکنم استاد

محسن راد
دوشنبه 28 آبان 1386 - 17:32

من به هیچ وجه از طرفداران حاتمی کیا نیستم

ولی حالا که فیلمسازی مثل او با سابقه طویلش در سینمای جنگ،به نگاه اجتماعی روی آورده ،بهتر است رسانه ها و به ویژه منتقدین ،فقط و تنها فقط به خاطر حضور ستاره ها در فیلمش،اینهمه سرنا و کرنا نکنند تا کسی حاتمی کیا ها با آسودگی و امنیت بیشتری در مسیر تازه حرکت کنند.

یاد سخن ناصر تقوایی می افتم که گفت:

سالهای بیکاری من به اندازه سن کارگردانان پرکار است!

(ربطش به من ربطی نداره)

بدیهی است غیر از فروتن و زارعی بقیه نمی توانند ارزشهای بیشتری نسبت به حاتمی کیا داشته باشند.

اقلیما(وبلاگ استاد سینما ابراهیم حاتمی کیا)
دوشنبه 28 آبان 1386 - 18:33

سلام

شما خیلی راحت راجع به آقای حاتمی کیا و فیلم هاشون اظهار نظر میکنید.

شما از آژانس به عنوان بهترین فیلم دوران خود یاد میکنید ولی با تعجب بسیار خاک سرخ را فیلمی ضعیف قلمداد میکنید.خاک سرخ سریالی بود که خیلی زیبا و در قالب قصه غصب خرمشهر رو نشون داد.در ضمن من اون موقع جایی نخوندم که از این سریال ایراد گرفته باشن.

شما آقای حسنی نسب از اون آدمهایی هستین که فیلمی رو دوست دارین که حرفاشو راحت بهتون بگه و اصلا به خودتون اجازه فکر کردن راجع به سکانس ها رو نمیدید.

برام جالب بود که از حلقه سبز به عنوان سریالی کسالت بار نام بردید سریالی که اگر یک مقدار توی دیالوگ های اون دقت میکردین دیگه این حرف رو نمی زدید.سریالی که توی خیلی از سکانسها دیالوگ نداره ولی پر از حرف.

وحرفهایی که در اون زده میشه در عین سادگی پر از مفهوم.

یه دیالوگ خیلی رات براتون مثال میزنم و اون دیالوگ قسمت قبل بود که حسن به گلبهار گفت"تو خودت احتیاج به قلب داری نه اون بدبختهایی که اونجان"

(اینجا ما منظورمون یه قلب مهربون)چیزی که فکر کنم شما تو تخریب یه هنرمند اصلا نداشته باشین.

...............

یه جایی از فرمایشات دوست مهترمتون آقای قادری بود که با اجازشون همین جا جوابشو میدم و اون تیترش بود که جنجالهایی که راه افتاده.

یه سوال؟

کی این جنجال ها رو راه انداخته؟

خود شما نیستین که الکی جنجال راه انداختین

دوست دارین تیترهایی که این چند وقت زدید رو یادآوری کنم.

حضور بهرام رادان در فیلم ابراهیم حاتمی کیا

حضور محمد رضا گلزار در فیلم حاتمی کیا

تکذیب حضور گلزار و بهرام رادان در فیلم حاتمی کیا

اعتراض کاربران سایت به این فیلم حاتمی کیا

و......

شماها حتی به خودتون زحمت اینو که تحقیق کنید رو نمیدید اون وقت سایت اختصاصی سینمایی زدید؟

شماها به خودتون اجازه اظهار نظر در مورد فیلمی که هنوز ساخته نشده رو دادید.و نمیدونم چه طوری میتونید در مورد اون فیلم قضاوت کنید.

شماها به جای اینکه بیاین از این فیلم حمایت کنید و جو رو آروم تر کنید میاین بدتر شعله به باروت میزنید.

نمیدونم شاید این کار رو انجام میدید که بازدید کننده ها از سایتتون بازدید کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دوستتون آقای قادری هم خیلی راحت فرمودند که صداقت فیلم ساز از بین رفته؟

شما ها چه طور به خودتون اجازه میدین که راجع به آقای حاتمی کیا این طور اظهار نظر کنید شما ها مگه فیلم نامه رو خوندید که با کمال بیشرمی این طور حرف میزنید

همون بهتر که آقای حاتمی کیا طرفدارانی مثل شما نداشته باشه.

راستش سایت شما اصلا یه سایت تخصصی نیست و بیشتر شبیه روزنامه های زرد میمونه.

من دیگه حرفی ندارم اینجا هم نمیام.

راستش زیر قولم زدم که اومدم چون قول داده بودم که توی این بحثها اصلا شرکت نکنم و مطمئن باشین دیگه شرکت نمیکنم., و از همین جا از کسایی که توی وبلاگم میان عذر خواهی میکنم.

اقلیما
دوشنبه 28 آبان 1386 - 20:39

و یک نکته جالب که گفتید از بازیگران ارزان استفاده شده

اگه به نظر شما بازیگر تئاتر ارزان است

براتون واقعا متاستفم


دوشنبه 28 آبان 1386 - 21:5

سلام

یه وبلاگ نظرسنجی یا در واقع فستیوال بسیار بزرگی و معروفی

رو راه انداخته با عنوان بهترین( فیلمی که هنوز ندیده ام)که سنتوری یکی از گزینه هاشه.متاسفانه طرفدارای خانم میلانی(که گفته میشه وبلاگ ماله ایشونه)فیلم خانم میلانی رو زدن.بیایید با شرکت تو این فستیوال و زدن سنتوری اولین جایزه رسمی رو به این شاهکار بدیم که مسولین ببینن. آدرسش پایینه

bacinema.blogfa.com


دوشنبه 28 آبان 1386 - 21:40

به اقلیما : واقعا ممنونم از جوابت. مخصوصا در پاسخ به بازیگر ارزان! اگه ایران بودم حتما از این سایت مزخرف شکایت می کردم. ارزان شخصیت نداشته صاحبان این وبلاگ است و نه چیز دیگری!

(پاکش کن زود بدبخت ضعیف النفس!)

Mohajer_mf
دوشنبه 28 آبان 1386 - 21:53

الكي حرف مي زني بعد قكر مي كني منتقدي!!!!!!!!!!!

اينقدر به حاتمي كيا گير بديد به كوري چشم هر چي بدخواهه

هي فعال تر مي شه

از اين جا هيچي گيرتون نمي اد

دنبال چي مي گردي طلا ، گنج (پول ، شهرت ) اينجا زير خاكي نداره

بساتتو ببر چهارتا كوه اون ور تر حاليت شد (روبان قرمز )

اقاي حسني نسب ارتفاع پست بد بود!!!(ميديم كلاغ پر

برات بسازن حالشو ببر)

به نام پدر افتضاح بود!!!!! (مي ديم برات خراجي ها بسازن تا با يه بسته پفك بري سينما)

خاك سرخ خوب نيست!!!!!!!!!!(نرگس چطوره؟؟؟؟نه گمانم شماپرواز در حباب رو ترجيح ميدين ؟؟؟نه؟؟؟)

امیر.آ
دوشنبه 28 آبان 1386 - 22:32

آخ که ما چقدر بی جهت "تعصب" داریم

آخ که ما چقدر فراموش می کنیم زمین هنر مزرعه بلال نیست که هر چی بکاری محصول بده

آخ که ما نمی فهمیم اگه "دوستیم" عیب دوست رو بگیم تا غریبه ها فریادش نزنن

...من خیلی در این نگرانی با نیما حسنی نسب همدردی می کنم...ویلای شمشک و بومهن و آپارتمان 3 طبقه سعادت آباد خرج داره اما کاش از جیب قصه ها و فیلم ها خرج نمی شد...آخ که دلم واسه حاتمی کیای دیده بان و روبان قرمز لک زده.

پریسا م.
دوشنبه 28 آبان 1386 - 23:13
سلام اقا ابراهیم نمیدونم اصلا این متن به دستت میرسه یا نه اما دوست دارم دستمو بگیرم بالا و بگم ببخشید استاد من شاکیم نه به عنوان کسی که حالا چون یه موجی راه افتاده بپرم بالا و بگم منم هستم به عنوان یه هوادارکه وقتی به همه چیزه این دنیای مسخره شک میکنه حتی عدالت وقتی شاهکاره شمارو میبینه ته دلش قرص میشه که حداقل یه نفر هست که شبیته که نفس میکشه که وجود داره شاکیم چون ازت دفاع کردم وقتی فارو اون حرفا زد به من برخورد .وقتی گفت <این همان حاتمی کیای خودمان است؟> کامنتم هست با اسمه پریسا گفتم <حاتمیکیا هنوز همان حاتمی کیاست با همون دغدغه ها از همون جنس ولی با یه شکل دیگه.....> اما استاد من این روزا یه چیز بد جوری منو ازار میده میدونی چی؟پاسخ تو به رضا رشید پور وقتی ازت پرسید درمورد مخملباف وتو گفتی خدا عاقبت به خیرمون کنه اما هنوز ایمان دارم به ایمانت مربی ایمان دارم که دهت تموم نشده مربی......... به من ثابت کن که دفاعم درست بوده . به من ثابت کن که هنوز همون ایمان رو داری وقتی که فقط بایه فیلمنامه وبدون هیچ امکاناتی فیلم خاکستر سبز رو ساختی به خدا دعا میکنم وباور داریم که: تو در راین غرق نخواهی شد.
soroor
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 0:43

به نظر من هنر آقای حاتمی کیا بعد از ارتفاع پست نابود شد یعنی خودش نابود کرد فکر نمیکنم دیگه جایگاهی داشته باشه حداقل در سینمای حرفه ای . خواهش میکنم اینقدر یا تعصب بیجا نظر ندین کمی فکر منید فقط کمی کمی فقط

Sara
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 6:47

Ba Tamame eteFaghati ke dare Miofte..fekr mIkonam Darim zood ghezavat mIkonim.chera HatamiKia Reaction az Khodesh neshooon neMide...

naty_sh
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 9:10

حقيقتا نمي دانم چرا اين منتقدين ارجمند به جاي آن كه بي جهت در پي تخريب شخصيت هاي فرهنگي و مومن و متعهد اين مملكت باشند كمي ذره بين هارا به سمت خودشان بر نمي گردانند.ايراد گرفتن آسان است اما كداميك از آنان (و با كمال پوزش حتي كداميك از كارگردانان حرفه اي ما )توانسته اند فيلمي در حد و اندازه فيلم هاي آقاي حاتمي كيا ويا حتي نصف آن بسازند؟مگر ما چند كارگردان نخبه و متعهد به ارزشهاي مذهبي در اين مملكت داريم كه مي خواهيد همين اندك را هم تخريب كنيد؟ به جايش كه را مي خواهيد بنشانيد؟آيا به عواقب اين تخريب فكر كرده ايد؟بهانه مي گيريد كه مثلا چرا آقاي حاتمي كيا از پلاك استفاده نكرده-بايد بگويم امضاي ايشان در پاي هر فيلم معتبر ترين سند است و احتياج به سند ديگر نيست. ما 8 سال درگير جنگ بوديم و الان 19 سال است كه پيامد هاي آن را سپري مي كنيم آيا به نظر شما صحبت از پيامد ها به بيراهه رفتن است؟ و يا اينكه با عدم توجه به آن مي توانيم آن را انكار كنيم؟اي كاش آن روز كه به نام پدر در تالار وحدت جايزه مي برد آنجا بوديد و مي ديديد كه مردم چگونه آن را تشويق مي كنند تا نمي نوشتيد كه در ذوق مي زند.ايراد گرفته بوديد كه چرا در فيلم به نام پدر از گوشي موبايل استفاده شده؟خوش به حال ما كه اسپانسر بزرگترين كارگردان ما بايد ديگران باشند و ما بايد فقط در پي بهانه جويي باشيم-و اما در مورد نام حك فيلم به نظر من ايشان از ساده ترين و پر معنا ترين نام استفاده كرده اندكه اين نمايانگر هوش و فراست ايشان است البته من از طرف ايشان از شما عذر خواهي ميكنم كه براي انتخاب نام به شما مراجعه نكرده اند وگرنه ممكن بود نام شما را روي دفترشان بگذارند.

در خاتمه در مورد انتخاب بازيگر ايشان بايد از شما بپرسم چه كسي بيشتر از يك فيلمساز محق است تا در مورد انتخاب كاراكتر هاي فيلمش تصميم بگيرد؟مسلما هيچكس.

مواظب باشيم اين حاج كاظم ها نيستند كه به آقاي حاتمي كيا حمله ميكنند بلكه كساني هستند سالها از وجود اين عزيزان رنج كشيده اند و در پي بهانه اند تا اندك كارگردانان مومن و متعهد اين مملكت را خراب كنند.مواظب باشيم


سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 9:32

اوووووووي،

چه تعصبي دارن اين طرفداراي حاتمي كيا....

من كاري ندارم ، ولي اگه واقعا معتقديد "به نام پدر" فيلم حتي متوسطيه ، معلومه خيلي متعصبيد...

من موافقم ، دهه اش داره گذشته ، حرفه اي شده ، با طول زياد و عمق كم ، مثل "حلقه سبز" ....

اثرش معرف حال و روزشه....

مینا
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 10:42

ای بابا عجب گیری دادین به حاتمی کیا؟مگه اون حق نداره توی فیلمش از بازیگران به اصطلاح "ستاره"استفاده کنه؟شما مگه می دونین چه فیلمی قراره بشه؟چرا انقدر الکی جنجال می کنین و سعی دارین خودتو نو مثل روزنامه های زرد جلوه بدین؟

برديا
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 11:17

اگه آقاي گلزار نباشه فيلم ارزش نداره...

بهار
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 12:20

شنيده ام وقتي كارخانه ي كوكا كولا تصميم گرفت طعم نوشابه هايش را تغيير دهد گروه زيادي از مردم دست به تظاهرات زدند. يكيشان گفته بود: من از بچگي با اين طعم آشنام اونا حق ندارند با نوستالژي ما بازي كنند.

شايد اگر به رنگ ارغوان توقيف نمي شد زمانه اين طور نمي گذشت. شايد اگر حاتمي كياي عزيز همنشين كساني نمي شد كه نمي دانند با تعريف و تحسين و هم رايي حاتمي كيا خاموش مي شود زمانه طور ديگري مي گذشت. حاتمي كيايي كه من مي شناختم با بحث و مخالفت و داد و بيداد بود كه درونش چيزي مي جوشيد. شايد اين روزها مثل هميشه مي شد فيلمساز را آينه ي اوضاع كنوني دانست اگر نشان دادن اوضاع كنوني امكان نمايش داشت.

خنده دار است اگر حاتمي كيا هم نداند كه پرداختن به موضوعي مثل سقط جنين كه با بند و بست قانون و قانونگذار و مجري قانون تنها به يك نتيجه مي تواند منجر شود(عدم سقط جنين) چه اثر اجتماعي مي تواند توليد كند؟ اين شايد ها دلداري است. مي دانم. همه ي آدم ها يك روزي از "زيستني چنين كه تو داري چقدر سخت است" آنطور كه شهيد آويني به حاتمي كيا گفته بود خسته مي شوند. لابد حق دارند.

m.h.kh
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 13:1

عجب جماعت جو سازي هستيم....بابا چقدر پر و بال ميديم به يه جريان...وقتي لبه پرتگاه بيضايي كنسل شد اينقدر برامون مهم بود...؟وقتي چاي تلخ رو زنده بگور كردن چيزي گفتيم؟واكنشي نشون داديم؟وقتي ده يا باد مارا خواهد برد رو ازمون گرفتن حرفي زديم؟آره يا نه؟الان كه چهار انگشتي تسويه حساب و ... توقيف شدن جيكمون در اومده؟نكنه بعد از به گند كشيدن مخملباف نوبت حاتمي كياست آره؟ چه قدرتي داريم ما جماعت برا از عرش به فرش بردن هنرمندها...با اين وضع گنديده سينماي 2 ساله اخير ديگه ما مخاطب ها تيشه به ريشه اين موجود سرطاني نزنيم.

m.h.kh

مژده
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 13:13

موافقم ... اصلا نمی خوام بدبین باشم ولي به عنوان یه بیننده خیلی معمولی می گم که حداقل سريال حلقه ی سبز معجونيه که حداقل براي من هضم نخواهد شد ... به بقيه كه كوركورانه از چيزي كه نفسي براي كشيدن نداره دفاع مي كنن كاري ندارم ...

یه آدم عصبانی
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 13:59

آقایان امیر قادری و نیما حسنی نسب

من از دست شما بسیار عصبانی هستم این اراجیف چیه که شما درمورد آقای حاتمی کیا گفتین؟

حتما الان چقدر خوشحالین که عجب یادداشتهای گذاشتین آدمایی مثل شما هستن که با انتقادهای بیرحمانه باعث میشن هنرمندای بزرگی همچون حاتمی کیا سرخورده بشن مواظب حرف زدنتون باشین حرفهاتون همش توهین بود . حاتمی کیا صداقت داره این شما هستین که اصلا در حرفاتون صداقت ندارین شما منفعت طلب هستین که فقط دارین برای اینکه آمار سایتو ببرین بالا همچین حرفهایی میزنین

شما خودتون به جای اینکه جنجالها رو از بین ببرین بیشتر به این قضیه دارین دامن میزنین شمادو نفر حرفاتون تحت تاثیر بعضی از این کامنت ها که متعصبانه فقط آقای حاتمی کیا رو کوبیدن قرار گرفته ( جو زده شدید) همان طور که اقای حسنی نسب تیتر یادداشتش (دهه ات تموم شده مربی)را از روی یکی از همین کامنتها گذاشته

کی گفته سریال خاک سرخ رو مردم نپسندیدند؟

آقای حسنی نسب حلقه سبز اصلا کسل کننده نیست شاید چون مفهوم فیلمو متوجه نشدی برات کسل کننده شده همیشه که نباید لقمه رو حاضر و اماده کنن بزارن تو دهن آدم یه کم به دیا لوگهای فیلم دقت داشته باش جنابعالی از یه طرف میگی که حاتمی کیا از بازیگران دست چندم با دستمزد کمدر حلقه سبز استفاده کرده از اون طرف نگرانی که ایشان چرا در فیلم جدیدشان از بازیگرانی که دستمزد هر کدومشون بعضا نجومی است استفاده میکنه اگه می خوای بیان با شما قرارداد ببندن ؟

خلاصه اینکه یه کم به خودتون بیاین حواستون باشه چه حرفی میزنین ومهمتر از اونکه در مورد چه کسی دارین حرف میزنین حتی اگر فیلم بد هم بسازه (که البته میدونم که اصلا بلد نیست) بازم هم خودشو هم فیلمهاشو دوست دارم امیدوارم شهامت امیدوارم که شهامت گذاشتن کامنت منو داشته باشین!!!!!!

سایتو دوست داشتم ولی الا ن دیگه نه

سهيل
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 14:15

جناب منتقد عزيز من براي شما واقعاً متاسفم به واقع شما با اين بيانات گوهربارتان يا ابراهيم حاتمي كيا را نميشناسيد و يا تصميم به خراب كردن او داريد اما زهي خيال باطل ابراهيم حاتمي كيا خيلي بزرگ تر از اينهاست كه شما با اين حرفها بخواهيد او را خراب كنيد. مردم ما با حاتمي كيا و فيلمهايش زندگي كرده اند . منتقد عزيز اين را بدان كه حتي بعضي از فيلمهاي حاتمي كيا كه تاحدي از بقيه آثارش ضعيف تر هستند بازهم از آثار شاخص سينماي كشورمان هستند شما چه كينه اي با ابراهيم حاتمي كيا داريد كه اينگونه به خود اجازه مي دهيد بي پروا بر او بتازيد شما چگونه به خود اجازه مي دهيد سريال زيباي خاك سرخ را كه بعد از گذشت سالها از پخش آن هنوز هم در ذهن مردم مانده و بي شك يكي از محبوب ترين سريالهايي است كه در باره جنگ از سيما پخش شده است ضعيف بشماريد آقاي عزيز شما كوچكتر از اينها هستي كه بتواني حاتمي كيا را نقد كني حتي همين به نام پدر هم كه در كارنامه فوق العاده حاتمي كيا فيلمي خوب است از بسياري از فيلمهايي كه جديداً ساخته شده است بهتر است شما آقايان منتقد همانهايي هستيد كه بارها و بارها با انتقادات بي جا و نادرست خود دل حاج رسول سينماي ايران را شكستيد و بعد از مرگ او شروع به به به و چه چه كردن كرديد كه ملاقلي پور كه بود و چه كرد حالا هم نوبت حاتمي كياست


سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 16:21

شما ها چطور به خودتون اجازه می دید که به یکی از بهترین کارگردانان کشور که بین اکثریت مردم محبوبه اینگونه توهین کنید تازه شماها مگه فیلم رو دیدید؟؟یا فیلمنامه رو خوندید؟؟ یا ....

شما ها چیز زیادی از این فیلم نمی دونید و نمی تونید(یعنی حق این کار رو ندارید) که این طور با قاطعیت در موردش حرف بزنید و فقط بخاطر انتخاب بازیگران این فیلم، دارید به یک کارگردان محبوب توهین می کنید

این چه جور سایتیه که به خودش اجازه می ده که به محبوبان جامعه اینگونه توهین کنه

واقعا که....

شما ها با این کارهایی که اخیرا انجام داده اید مطمئن باشید که آمار بازدید کننده های سایتتون کم کم کاهش پیدا می کنه چون ما برای گرفتن خبرهای موثق اینجا می آیم که شما ها ندارید و ما هم الاف نیستیم که بیایم به یه سایت غیر تخصصی و همه جور توهینی رو هم تحمل کنیم وقت ما برامون با ارزشه. مگر اینکه کسانی که بیکارند به سایتتون سر بزنند

من که شخصا دیگه پامو اینجا نمی ذارم

واقعا براتون متاسفم...

داوود
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 16:37

آقای حسنی نسب کجای سریال ((حلقه سبز)) کسالت باره

دست شما درد نکنه دیگه (حمید فرخ نژاد ) بازیگر درچه

دو شد .

این تیکه را خیلی تند رفتی آقا نیما

از دوستان خواهش میکنم سلیقه ای نظر ندید.

سارينا
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 17:23

نميخواين دست از سر حاتمي كيا بردارين؟

علیرضا پارسی
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 17:32

چرا ما به خودمون به راحتی این حق رو میدیم که درباره دیگران اظهار نظر که نه بلکه تصمیم گیری کنیم. به کسی چه ربطی داره که حاتمی کیا میخواهد با چه بازیگرانی همکاری کنه. اگر نتیجه موفق بشه همه میگن : من از اولش میدونستم استفاده از این هنرپیشه ها ایده نبوغ آمیزی بوده.

گلاب
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 18:42

با حرف هاي فرزانه و اقليما موافقم

آقاي حسني نسب! فيلم ارتفاع پست انتظار برآورده نكرد؟؟؟؟ خاك سرخ رو نه مردم پسنديدند نه منتقدين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ببخشيد پس چه فيلمي بود كه اون زمان بيشترين بيننده رو داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فيلم حلقه سبز درسته كه كمي كش داره اما اصلا متوسط نيست و به قول اقليما حرفاي زيادي داره اگه با دقت و حوصله فيلمو ببيني نه سطحي!!!!

elham
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 19:14

man nemidounam shoma chera in notgh haye ghaharetoun ro dar morede ostad kimaiaee neminevisid ki vaghti RAEES ro did ehsas kard in hamoon kasie ke gheysar ro sakhte ke gavazn ha ro sakhte shoma chera jorat nemikonid dar morede ostad naghdi benevisid faghat chon laghabe sinama gare moalef ro daran behtare be jaye talash baraye kam kardane janjal khodtoun janjal be pa nakonid jenabe hoseyni nasab

امیرحسین
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 19:32

اگر گلزار یا مهناز افشار تو فیلم حاتمی کیا بازی کنن من خودم رو حلق آویز میکنم.من خودم پچه جنگ هستم و نمیتونید تصور کنید چه جوری با فیلمهای اس ابرام زندگی کردم ... به خدا میکشمت گلزار اگه بیای سینمای حاتمی کیا رو هم به گند بکشی .تو رو به خدا کامنت منو تایید کنین حرف منو بزارید حاتمی کیا بشنوه........

مینا
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 20:9

چه گیری دادین به حاتمی کیا؟ مگه اون حق نداره تو فیلمش از ادمای به اصطلاح"ستاره استفاده کنه؟مگه شما می دونین چه فیلمی میشه؟چرا انقدر سعی دارین مثل نشریات زرد جلوه بدین؟راستی باید بگم این دومین نظریه که می ذارم و نمی دونم چرا بعد از این همه مدت نظر قبلیم هنوز تو سایت گذاشته نشده ...

علی
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 21:37

سلام

ابراهیم حاتمی کیا مثل هر کارگردانی حق داره موضوع فیلم جدیدش و بازیگرانش را نسبت به فیلمهای قبلی تغییر بده. به طور مثال محمد حسین لطیفی در فیلم دختر ایرونی از امین حیایی استفاده میکنه و بعد در فیلم روز سوم از پوریا پور سرخ و در فیلم توفیق اجباری از محمد رضا گلزار و رضا عطاران و تمام فیلمهایش هم زیبا در میایند.

محمد رضا فروتن که جزء محبوبترین بازیگران سینمای ایرانه و همه میدونند بهترین بازیگر در نقشهای رمانتیک - منفی - اجتماعی - خانوادگی محمد رضا فروتنه.

بهرام رادان هم توی این یکی دو ساله کلی پخته تر شده و بازیهای خوبی رو ارائه میده

محمد رضا گلزار هم با توجه به بازهای خوبش در فیلمهای اتش بس و بوتیک میتونه به کمک ابراهیم حاتمی کیا موفق باشه.

دلیل انتخاب این بازیگران در فیلم دعوت اینه که ابراهیم حاتمی کیا قصد داره واکنشهای چند زوج رو که دچار مشکل سقط جنین هستند به تصویر بکشه. خب مسلما برای چنین موضوع فیلمی باید این بازیگران انتخاب بشن. چون باید انواع و اقسام زوج ها از نظر چهره و اخلاق در فیلم نمایش داده شوند.

بهاره
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 22:17

عفت کلام هم خوب چیزیه. خانم ها و اقایان به اصطلاح طرفدار و مثلا روشنفکر تمام نشد این شوء توهین ها وانواع اقسام متلک هاکه به راه انداختید .

شمایی که ادعای فضل میکنید

یادتون نره که حاتمی کیا همون حاتمی کیای اژانس شیشه ایه .خیلی هاتون هنرمندی پرویز پرستویی و حبیب رضایی رو با این فیلم شناختید.تا قبل این حبیب رضایی میشناختید؟ چند نفرتون فرخ نژاد را میشناختید ؟چند نفر میدونند که اقای رضایی از استادای به نام بازیگری هستند . اگر هوادارید اگر طرفدارید باید حمایت کنید. نه اینکه تا نام بازیگر فیلمش باب میلتون نبود ناجوانمردانه سنگ سار کنید. یکهو بفرمایید ایشان از دین و اعتقاداتشون برگشتند. نون به نرخ روز خوردن یعنی چه؟

مگرهمین نیکی کریمی که برای خود حاتمی کیا علم کرده اید شام عروسی تجاری اش را ندیده اید.مگر میشود بازی تاثیرگذار پارسا پیروزفر چشم رنگی و امین حیایی گیشه ای را در فیلم نقاب ندیده گرفت .مگر الناز شاکر دوست گیشه ای را در اتوبوس شب ندیده اید .

به وجدانتان رجوع کنید .

اگر حاتمی کیا نبود پرستویی که هیچ حتی حاج کاظم هارا هم نمی شناختیم.

نسل امروز حتی به نام پدر حاتمی کیا را هم نفهمید.حاتمی کیا هنوز هم شاعر سینمای ایران است .او هنوز هم میتواند گلزار و افشار به نام بسازد .اگر این بازیگران فرصت کار کردن با کارگردان حرفه ای را داشتند شاید الان به عنوان بازیگر تجاری مطرح نبودند.

دوستان اعتماد کنید و حمایت

و شما هم مدیران این سایت پر اوازه کمی دست از رفیق بازی بردارید حرفهای تر می شوید.

مژگان يزداني
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 23:5

بازيگران درجه 2 !!!!

از كي تا حالا فرخ نژاد شده بازيگر درجه 2 !!!!

سورنا وحيد
چهارشنبه 30 آبان 1386 - 1:16

اقاي حسني نسب

نميدونم چرا ولي نمي توانم باور کنم اين سايت عظيم با همکاري اقاي قادري و شما زنده و پوياست.!

هدف شما از اين ياداشت چه بود واقعا !

نثر شما خالي از عدالت و حقيقت شده... اقا نيما ايا سريال خاک سرخ

مورد علاقه مردم نبود ?

ارتفاع پست فيلمه بدي نبود !!

شما در سينماي ما (ايران) در همان سال اکران اين فيلم ايا فيلمي بهتر از اين فيلم ماندگار سينماي ما ديدي

پيشنهاد ميکنم اين فيلم رو تهيه کنيد و ببنيد(اقاي قادري در تهيه اين فيلم ميتواند راحت کمکتان کند)

و اين که در ارتفاع پست

ايا حرفي از جنگ نبود واقعا !!!

در باره ي شما پس در واقع تا امروز چيزي نمي دانستم ....کاشکي اين ياداشت رو نمينوشتي

الناز.د
چهارشنبه 30 آبان 1386 - 1:30

اقای حسنی نسب کاملا با نظراتتون موافقم چقدر خوب که تو این اشفته بازار دو نفر غیر محافظه کار هم پیدا شد. از خوندن نوشته هاتون لذت میبرم به نظر من هم حلقه سبز کسالت باره تو قسمت چهارم که ریتم به شکل کشنده ای کند بود بله بازیگران سریال به استثنا فرخ ن÷اد همگی متناسب با جیب تهیه کننده انتخاب شده اند! و اما دوستانی که از ارزان بودن بازیگران تاتر شاکی هستید بد جور دچار سوتفاهم شدید اینجا منظور ارزش هنری یا فردی این عزیزان نیست همگی اتفاقا با استعداد تر از مهناز افشار هستنددست کم!!!!!!!!منظور چشم داشت مالی است که از تهیه کننده دارند مساله ساده ایه واقعا متوجه نشدید؟؟؟؟ ...........................................................و اما اقای حاتمی کیای عزیز در بند بافته های خودتون گرفتار شدید!!!!!!!!!!!!به قول یک کارگردان!!!!!!!(خدا عاقبت هممون رو خیر کنه) اقای قادری و اقای حسنی نسب براتون ارزوی صبر میکنم.موفق باشید دوستان

مهدی خانعلی زاده
چهارشنبه 30 آبان 1386 - 10:6

حضور مانکنها در جغرافیای حاج کاظم، عباس و اصغر محکوم است. برادر ابراهیم روزگاری گفته بود: دعاكنيد در كرخه بمانم و در راين غرق نشوم. حالا مهناز افشار کرخه هست یا راین؟

محسن
چهارشنبه 30 آبان 1386 - 10:25

هرکسی از ظن خود شد یار من

از درون من نجست اسرار من

در خصوص قیمتی که کارشناسان عزیز روی بازیگران گذاشتند و برچسب ارزان بودن باید عرض کنم که متأسفم که اینطور فکر میکنید و اصلن درک نمیکنم منظورتون چیه و چرا این مسأله رو گفتید؟

ولی قطعن یک دیالوگ بازیگران بزرگی مثل سیماتیرانداز و حمید فرخ نژاد به یک فیلم این به اصلاح ستاره ها می ارزه!

سونيا
چهارشنبه 30 آبان 1386 - 10:50

آقاي حسني نسب

سايت شما را تحسين مي كنم , سايتي كه بتواند جريان ساز باشد و مسير خيلي از راه ها را به ورطه سوال بيندازد

.

.

. چه خوب گفتيد.. دهه ات گذشته مربي

حميدرضا
چهارشنبه 30 آبان 1386 - 13:42

دوستان عزيز و آقاي قادري عزيز

قصاص قبل از جنايت

اين حاشيه ها با توجه به موضوع فيلم (سقط جنين) به نظر من فقط باعث ميشه عاقبت فيلم مثل به رنگ ارغوان يا سنتوري و ... ميشه

در هر صورت ابراهيم حاتمي كيا بايد به اين همه علاقه مند كه دلشون به حال عاقبت هنرمندشون ميسوزه افتخار كنه !

((اين حاشيه ها را براي فيلم سنتوري استاد مهرجويي هم در مورد صداي محسن چاووشي بپا كرديم كه اگر سنتوري را در جشنواره نميديدم تا الان افسوس ميخوردم و الان خيلي ها منتظر سنتورين ))

نذاريم دعوت هم بشه به رنگ ارغواني ديگر

بييايد هنرمند مورد علاقه مان راكه نسل من با آثارش بزرگ شده حمايت كنيم و منتظره نتيجه بمانيم.

از همه مخصوصاً بچه هاي سينماي ما هم ممنون!

ياعلي

گلاب
چهارشنبه 30 آبان 1386 - 16:42

وااااااااااااااااااااااي!

چقدر حرف هاي قشنگ و به جايي زديد : بهاره ، علي و حميد رضا

ولي كو گوش شنوا!!!!!!!!! اينا همچنان دارن به كار خود يعني جنجال سازي و تخريب ادامه ميدهند......

بهاره
چهارشنبه 30 آبان 1386 - 20:13

دنیای هر کس به اندازه وسعت فکرشه

خدارا شکر که دنیای حاتمی کیا به کمی وسعت فکر شما نیست

استاد عزیز فیلمتان را بسازید با هر بازیگری که دوست دارید

ما حمایت میکنیم

چاپلين
چهارشنبه 30 آبان 1386 - 23:36

مواظب حرف زدنتون باشيد.آقايون!

سارا
يکشنبه 4 آذر 1386 - 8:35

من واقعا در حیرتم که شما منتقدین چطور خاک سرخ را ضعیف قلمداد می کنید -که بسیار زیبا بود-اما فیلم سراسر خاله زنک بازی و مزخرف در پناه تو را تایید می کنید

MOHSEN
يکشنبه 4 آذر 1386 - 19:53

خدمت ابراهيم حاتمي كياي عزيز و همه هنردوستان

سلام

براي اولين بار در طول زندگاني ام با ديدن آژانس شيشه اي به سينما و شخص ابراهيم حاتمي كيا علاقه زيادي پيدا كردم. آرام آرام با ديدن ساير آثار او بيشتر و بيشتر به او علاقه مند شدم . رفته رفته ديد نسبتا حرفه اي تري نسبت به سينما و فيلم سازي پيدا كردم و از اين به بعد احترام خاصي به شخص حاتمي كيا گذاشتم و ميگذارم.

يكي از بارزترين نقاط قوت كار حاتمي كيا بازي هاي يكدستي است كه او در آثارش از بازيگرانش ميگيرد. پس او هم همانند همه فيلم سازان بزرگ دنيا دغدغه خاصي نسبت به بازيها دارد.

در نتيجه من به عنوان فردي كه حاتمي كيا و فكر و كار او را به شدت دوست دارم از شخص ايشان و هر فرد ديگري كه با ايشان در ارتباط است وهر كسي كه اين نظر را مي خواند تقاضا ميكنم كه به اين نكته توجه كنند كه " ابراهيم حاتمي كيايي كه بهترين بازيگران سينماي ايران نظير پرويز پرستويي رضا كيانيان و... بدليل كار با او به خود مي بالند آيا حيف نيست كه با بازيگراني بسيار سطح پايين نظير گلزار و مهناز افشار و ... كار كند؟؟؟ "

بهر حال از ابراهيم خان حاتمي كيا يك همچين انتظاري ندارم و اميدوارم كه تمام اين صحبت ها شايعه اي بيش نباشد در غير اين صورت نمي دانم ديگر نسبت به يكي از قابل اعتماد ترين هنرمنداني كه تا به حال شناخته ام چگونه فكر كنم!!!

نغمه
جمعه 7 دي 1386 - 4:56

خانم يا اقاي اقليما محترم را با ح مي نويسند نه با ه شما محترم را به صورت املاي غلط يعني مهترم نوشته ايد لطفا اول برويد املاي درست كلمات را يا د بكيريد بعد به اقايان حسني نسب و قادري امرو نهي بفرماييد نيما حسني نسب و امير قادري از منتقدان خوب و صاحب نظر ما در عرصه نقدو كارشناسي فيلم و فيلمساز هستند شما اول سطح فكر و عقل و دانش خودتون رو به حد اونها برسونيد بعد براي انها خط و نشان بكشيد


دوشنبه 17 دي 1386 - 4:19

سریال متوسط و کش دار و کسالت بار «حلقه سبز»؟!!!

ما از دیدن این سریال لذت میبریم. پس به نظر شما ما از نظر فکری در سطح پایینی هستیم؟ یه مهندس برق که در IEEE مقاله داره در سطح فکری پایینیه؟ فکر نمیکنم.

این تنها سریالیه که در ایران من از دیدنش لذت می برم.

بهاره خانم با شما موافقم.

با سلام و احترام به دوستان عزیزم.

دریا
دوشنبه 6 اسفند 1386 - 19:57

1.خاک سرخ بهترین وقویترین سریال پس ازانقلاب است.وحرف این اقایان مثلامنتقد بسیاردورازعقل ومضحک است.2.حلقه سبزهم فیلمی عرفانی اخلاقی وفلسفی است.احتمالامخالفان فیلم تجاری می پسندندونه هنری.3.درموردفیلم جدیداستاد:موضوع ان که بکروجالب است ودرموردبازیگران:کارگردان خبره وباهوشی همچون حاتمی کیاازسنگ نیزهنرپیشه می سازد.چه رسد به انسان!!!!!!!!!!!!!!!!

بهار
سه‌شنبه 7 اسفند 1386 - 2:3

استادیگانه سینمای ایران نمی داندبه سازچه کسی برقصد!!!!!!!!!!!!!! فیلم جنگی که میسازد میگویندچراجنگی میسازی؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!! چرادست ازسرجنگ برنمیداری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! سنگ جلوی پای اومی اندازند.فیلمش راسانسورمیکنند.... فیلم غیرجنگی میسازدمیگویندچراغیرجنگی ساخته؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!! خدایا!ازدست این مردم چه بگویم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  




module-htmlpages-display-pid-97.html



             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است