download block
برای نمایش ویدئو‌ها به صورت آنلاین روی گزینه play کلیک کنید
most disscusion
  • اختصاصي سايت "سينماي ما"؛ نوشته‌اي از حامد بهداد به مناسبت دوازدهمين سالمرگ محمدعلي فردين
    تقديم به سلطان قلب‌ها

  • اختصاصي سايت "سينماي ما"؛ گالري عكس‌هاي ديده‌نشده مهران مديري - بخش اول
    18 فروردين تولد مهران مديري و بيستمين سالگرد حضور موفقش در تلويزيون است

  • بينندگان تلويزيون امسال با كدام مجريان سال را تحويل مي‌كنند؟
    هم فرزاد حسني و احسان عليخاني هست و هم مجري برنامه سحرگاهي/ از مجريان زن خبري نيست!

  • حرف‌هاي جنجالي پرستو صالحي از شرايط پشت صحنه سينما و تلويزيون ايران
    صدتا بازیگر حرف‌های مرا تایید می کنند ولی کسی جرات حرف زدن ندارد/ 40 درصد از افراد سینمایی پشت دوربين فاسد هستند

  • فرج‌الله سلحشور از تبريك دخترش به اصغر فرهادي متاثر شده است
    دخترم به درد و مشكل بت‌شدن هاليوود دچار شده و بايد دنبال چاره بگردم!

  • نامه سرگشاده فريده حسن زاده - مصطفوي به ترانه عليدوستي
    ‌من اگر جاي شما بودم مي‌گفتم: نه!

  • ماجرای ممنوع‌التصویري سحر قریشی را از زبان خودش بشنويد
    از من خوش‌شان نیامد و اجازه ندادند بازی کنم و از این امر خوشحال هستم!

  • آخرين وضعيت بيماري بازيگر و كارگردان قديمي سينماي ايران
    پزشكان ايرج قادري را جواب كردند و حالش وخيم است

  • حواشي و حرف‌هايي از ويژه‌برنامه‌هاي نوروزي شبكه دو و سه تلويزيون
    لعيا زنگنه گفت اولین و آخرین بار است که به چنین برنامه‌هایی می‌آید/ محسن چاوشي به تلويزيون نيامد، ولي سيروان خسروي آمد و ترانه‌اش پخش نشد/ مرجانه گلچين موفقيت فرهادي را تبريك گفت/ حميد لولايي گفت كه مردم سال گذشته خيلي دروغ گفتند!

  • تهديد سایت شهدای ایران در حاشیه تجمع حزب‌الله مقابل وزارت ارشاد در اعتراض به اكران نوروز 91
    گوش‌ها شنوا نشوند، کار را یکسره خواهیم کرد!

  • تجمع معترضان به اکران دو فیلم نوروزی مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد
    پوسترهای «ننگ ارشاد» و «ما مهاجرانی نمی‌خواهیم» در میان جمعیت معترض

  • يادداشت و درخواست نيما حسني‌نسب به بهانه‌ پايان سال 1390 و نوروزي ديگر
    سايت "سينماي ما" به اميد همراهي و عشق و علاقه‌ هميشگي شما پا به سال تازه مي‌گذارد و مثل هميشه اميدمان براي تداوم، فقط و فقط به شماست

  • نامه سرگشاده حسين فرحبخش به امام جمعه موقت تهران
    شما از دایره اخلاق، عدالت و قانون خارج شده و آبروی یک مسلمان را در تریبون مقدس نماز جمعه و برابر هفتاد میلیون ایرانی بر باد داديد

  • ادعاي هفته نامه یالثارات الحسین(ع) درباره فيلمي كه اين روزها اكران پرحاشيه‌اي دارد
    فيلم «خصوصي» اولين فيلم پورنوگرافي و اروتيک پس از انقلاب است!

  • عكس‌هاي ساتيار امامي از مراسم استقبال اصغر فرهادي موقع بازگشت به ايران
    لحظه لحظه با اصغر فرهادي و جمعيت استقبال‌كننده در فرودگاه امام

  • نيما حسني‌نسب از مسعود فراستي خواست تا موفقيت اصغر فرهائي در اسكار را تبريك بگويد
    مسعود فراستي: اين جايزه را به اصغر فرهادی تبریک می‌گویم، اما به سینمای ایران نه!

  • حرف‌هاي تازه مسعود كيميايي درباره خودش، مرگ و زندگي و ... سينما + عكس‌هاي تازه
    ترس من از مرگ ریخته است/ از وودی آلن بدم می‌‌آيد/ این استخر خیلی کوچک بود و خیلی زود به تهش رسیدم

  • پس از انتقاد از فساد در سينما، حالا نوبت افشاگري‌هاي ديگر است؟!
    سرنوشت وام 50 میلیون تومانی رئیس‌جمهور به پرستو صالحی: فاقد درجه هنری هستید و وام به شما تعلق نمی‌گیرد !

  • اختصاصي سايت "سينماي ما"؛ اولين اخبار و فهرست عوامل فيلم تازه پرويز شهبازي
    محسن تنابنده، پگاه آهنگراني، احمد مهران‌فر و يك چهره جديد در «سلام / خداحافظ» بازي مي‌كنند

  • پس از تقدير از گونتر گراس، پیام تبریک شمقدری برای تبرئه‌شدن فرج‌الله سلحشور هم منتشر شد
    پاک‌شدن ساحت مجموعه «یوسف پيامبر» را از یک اتهام بی‌معنا تبریک می‌گویم

  • Top Site Banner
    گفت و گو
  • نويسنده ده قسمت اول «ساخت ايران» درباره حواشي سريال و دلايل انصرافش توضيح مي‌دهد
    دوستان آدمی را می‌خواهند که هر چه به او دیکته می‌کنند بنویسد/ فیلمبرداری منطبق با فیلمنامه پیش نرفت
  •  
  • بهرنگ توفيقي كارگردان سريال «مسير انحرافي» از متن و حاشيه سريال مي‌گويد
    شوخي‌هاي ركيك، استفاده ابزاري از زن، حدود مميزي سيما، شباهت با «لاست» و انتخاب فرزاد حسني براي «مسير انحرافي»!
  •  
  • واكنش جواد شمقدری به وقایع اخیر سینما و حواشي اكران نوروزي
    به حزب‌الهی‌ترین فیلم‌ انصار حزب‌الله نخوانده مجوز می‌دهیم
  •  
  • کارگردان «گشت ارشاد‌» مي‌گويد قطعاً فيلمي تندتر و جسورانه خواهد ساخت
    من سيلي خوردم و منتظر سيلي‌هايي كه ‌خواهم زد‌ باشند!
  •  
  • گلايه‌هاي صريح هادي كاظمي، باباشاه «قهوه تلخ» از شرايط كار و تهيه‌كنندگان سريال
    هم من و هم مهران مدیری افسردگی گرفتیم/ در خیابان به من می گویند پول‌تان را خوردید و چاق شدید و كار را تعطیل كردید!
  •  
  • درددل‌های دختر شهید آوینی در گفت‌و‌گویي صریح پيرامون افكار و عقايد پدر
    آلودگی فضاي فرهنگي كشور با دغدغه‌های پدرم تضاد کامل دارد/ در چنین معرکه‌ای بگذارید بعضی چیز‌ها ناگفته باقي بماند
  •  
  • حرف‌هاي جنجالي پرستو صالحي از شرايط پشت صحنه سينما و تلويزيون ايران
    صدتا بازیگر حرف‌های مرا تایید می کنند ولی کسی جرات حرف زدن ندارد/ 40 درصد از افراد سینمایی پشت دوربين فاسد هستند
  •  
  • متن کامل گفت‌وگوی جنجالي ابوالقاسم طالبي با مسيح علي‌نژاد روزنامه‌نگار اپوزيسيون خارج از كشور درباره «قلاده‌های طلا»
    معترضان روز 25 خرداد در فيلم من مورد تکریم قرار گرفته‌اند/ آقای نوری‌زاد الان رفیق خانوادگی من است/ فقط ما هستیم که داریم اعتقادی کار می‌کنیم و بقیه پولی‌اند
  •  
  • عليرضا سجاد‌پور معتقد است «توقيف» درمورد اکران جنجالی نوروز کلمه مناسبی نیست
    یک تصمیم مدیریتی گرفته شد تا بخشی از حواشی پیرامون این دو فیلم از بین برود
  •  
  • موضع صنفي كارگردان «بوسيدن روي ماه» در مواجهه با جنجال‌هاي اكران نوروز
    سیاست‌های نادرست شورای صنفی نمایش عامل اصلی اين مشکلات است
  •  
    آرشيو
    Popular News
  • حرف‌هاي جنجالي پرستو صالحي از شرايط پشت صحنه سينما و تلويزيون ايران
    صدتا بازیگر حرف‌های مرا تایید می کنند ولی کسی جرات حرف زدن ندارد/ 40 درصد از افراد سینمایی پشت دوربين فاسد هستند

  • نامه سرگشاده فريده حسن زاده - مصطفوي به ترانه عليدوستي
    ‌من اگر جاي شما بودم مي‌گفتم: نه!

  • متن کامل گفت‌وگوی جنجالي ابوالقاسم طالبي با مسيح علي‌نژاد روزنامه‌نگار اپوزيسيون خارج از كشور درباره «قلاده‌های طلا»
    معترضان روز 25 خرداد در فيلم من مورد تکریم قرار گرفته‌اند/ آقای نوری‌زاد الان رفیق خانوادگی من است/ فقط ما هستیم که داریم اعتقادی کار می‌کنیم و بقیه پولی‌اند

  • ادعاي هفته نامه یالثارات الحسین(ع) درباره فيلمي كه اين روزها اكران پرحاشيه‌اي دارد
    فيلم «خصوصي» اولين فيلم پورنوگرافي و اروتيک پس از انقلاب است!

  • گلايه‌هاي صريح هادي كاظمي، باباشاه «قهوه تلخ» از شرايط كار و تهيه‌كنندگان سريال
    هم من و هم مهران مدیری افسردگی گرفتیم/ در خیابان به من می گویند پول‌تان را خوردید و چاق شدید و كار را تعطیل كردید!

  • پس از انتقاد از فساد در سينما، حالا نوبت افشاگري‌هاي ديگر است؟!
    سرنوشت وام 50 میلیون تومانی رئیس‌جمهور به پرستو صالحی: فاقد درجه هنری هستید و وام به شما تعلق نمی‌گیرد !

  • کارگردان «گشت ارشاد‌» مي‌گويد قطعاً فيلمي تندتر و جسورانه خواهد ساخت
    من سيلي خوردم و منتظر سيلي‌هايي كه ‌خواهم زد‌ باشند!

  • آخرين اخبار و حواشي از حضور و دستمزد ستاره‌هاي سينما در دو سريال تازه بازار نمايش خانگي
    مهران مديري، هديه تهراني، مهناز افشار و هانيه توسلي در فصل سوم «قلب يخي»؟!

  • اختصاصي سايت "سينماي ما"؛ نوشته‌اي از حامد بهداد به مناسبت دوازدهمين سالمرگ محمدعلي فردين
    تقديم به سلطان قلب‌ها

  • دو اظهار نظر متفاوت كارگردان نمايش «آمديم نبوديد رفتيم» درباره عدم حضور مهناز افشار
    مهناز افشار جايش را به هانيه توسلي داد

  • با پایان رای‌گیری نشریه «تایم» اعلام شد
    اصغر فرهادی در رتبه چهارم 100 چهره تاثیر‌گذار سال ایستاد

  • احسان عليخاني درباره اتفاق‌هاي برنامه زنده سال تحويل توضيح داد
    رضا صادقی سامان گوران را دوست دارد/ هیچ اتفاقی نیفتاد که باعث دلخوری لعيا زنگنه شود/ محسن چاوشی دوست ندارد تنهایی‌‌اش خراب شود

  • اختصاصي سايت "سينماي ما"؛ گالري عكس‌هاي ديده‌نشده مهران مديري - بخش دوم
    سايت "سينماي ما" تولد مهران مديري هنرمند توانا و محبوب را تبريك مي‌گويد

  • اختصاصي سايت "سينماي ما"؛ گالري عكس‌هاي ديده‌نشده مهران مديري - بخش اول
    18 فروردين تولد مهران مديري و بيستمين سالگرد حضور موفقش در تلويزيون است

  • يوسفعلي ميرشكاك مي‌پرسد به كسي كه مثل ابي مي‌خواند مجوز مي‌دهند، پس چرا خودش را نمي‌آوريد؟
    هر كسي كه به فيلم‌هاي كنوني سينما مجوز مي‌دهد قطعاً جايش در جهنم است

  • علت انصراف مریلا زارعی از بازی در «قلاده‌های طلا» اعلام شد
    مريلا زارعي نتوانست فشار فاشیست‌ها را تحمل کند

  • شش عكس تست گريم مهدي هاشمي را اين‌جا ببينيد
    مهدي هاشمي با شش چهره متفاوت در فیلم «من کجا خوابم برد» بازي كرد

  • به بهانه 18 فروردين، روز تولد مهران مديري: نگاهی به كارنامه سريال‌سازي مهران مدیری
    کار در تلویزیون از سینما حرفه‌ای‌تر است

  • اختصاصي "سينماي ما"؛ گمانه‌زني فهرست آثار مسابقه جشنواره كن امسال
    حضور فيلم تازه بهمن قبادي در فهرست مسابقه كن 2012 توسط مديران جشنواره تكذيب شد

  • بنياد فارابي آمار رسمي فروش سينماهاي تهران تا تاریخ 15 فروردین اعلام كرد
    «گشت ارشاد» وارد باشگاه ميلياردي‌ها شد/ «قلاده های طلا» و «انتهای خیابان هشتم» رتبه دوم و سوم هستند

  • News
  • داریوش مهرجویی یکم اردیبهشت در سینما قدس و ایران به همراه مردم به تماشای «نارنجی‌پوش» می‌نشیند.
    «مهرجویی» جمعه به سینما قدس و ایران می‌رود
  •  
  • مهمترین مسئله این است که نباید بی‌اعتمادی را در میان خانواده‌ها ترویج کنیم
    سینمایی که راهکار نمی‌دهد، مشکلات خانواده‌ها را نشان ندهد
  •  
  • علاوه بر DVD فیلم یک عینک سه‌بعدی هم با فیلم ارایه می شود؛سکانس‌هایی از فیلم به گونه‌ای طراحی شده که بدون نیاز به تلویزیون‌های LED یا LCD قابل نمایش نخواهد بود
    «علی عطشانی» اولین فیلم بلند سه‌بعدی ایرانی می سازد
  •  
  • سايت "سينماي ما" 28 فروردين سالروز تولد حميد فرخ‌نژاد را تبريك مي‌گويد
    حقایقی درباره بازیگری که نجات‌دهنده است
  •  
  • 28 فروردين سالروز تولد حميد فرخ‌نژاد است؛ ابوالفضل جليلي و محسن اميريوسفي از بازي حميد فرخ‌نژاد به "سينماي ما" گفتند
    جنس بازیگری حمید فرخ نژاد مثل کوه یخ است
  •  
  • به‌رغم شايعات و حواشي مختلف؛ سری سوم مجموعه «ساخت ایران» در نمایش خانگی عرضه می‌شود
    نه محمدرضا گلزار قهر كرد، نه امين حيايي پناهنده شد!
  •  
  • «کلاه قرمزی» و «چک برگشتی» در میان بهترین‌های نوروز تقدير شدند
    فرزاد حسنی و احسان علیخانی براي برنامه سال تحويل جایزه گرفتند
  •  
  • رقابت اصغر فرهادی با مارتین اسکورسیزی، جرج کلونی و ترنس مالیک
    «جدایی نادر از سیمین» نامزد جایزه اسکار سینمای ایتالیا شد
  •  
  • سیداحمد خاتمی خطاب به سينماگراني که به او نامه نوشتند
    حاضرم هزینه حرف‌هایم را بدهم و آماده شهادت هستم
  •  
  • «بوسیدن روی ماه» پاییز اکران می‌شود + پوستر فيلم
    كنايه سازندگان «بوسیدن روی ماه»به عدم اكران نوروزي در پوستر فيلم
  •  
  • بيانيه سینماگران در اعتراض به شیوه توزیع هدیه رئیس‌جمهور
    شیوه اسف‌بار توزیع هدیه بین هنرمندان سینما براي خودنمایی و نمایش رسانه‌ای بود
  •  
  • واكنش جواد شمقدری به وقایع اخیر سینما و حواشي اكران نوروزي
    به حزب‌الهی‌ترین فیلم‌ انصار حزب‌الله نخوانده مجوز می‌دهیم
  •  
  • کارگردان «گشت ارشاد‌» مي‌گويد قطعاً فيلمي تندتر و جسورانه خواهد ساخت
    من سيلي خوردم و منتظر سيلي‌هايي كه ‌خواهم زد‌ باشند!
  •  
  • يادداشت عليرضا محمودي به بهانه اكران نسخه سه‌بعدي فيلم «شعله» و شرايط امروز سينماي ما
    يه دو سه‌تي: سه‌بعدي؛ «شعله» سه‌بعدي مي‌شود
  •  
  • نامه سرگشاده فريده حسن زاده - مصطفوي به ترانه عليدوستي
    ‌من اگر جاي شما بودم مي‌گفتم: نه!
  •  
  • درخواست كاظم راست‌گفتار از سينماگران براي مقابله با بي‌قانوني
    در اعتراض به توقيف غلط و ناجوانمردانه «گشت ارشاد» از اكران «چك» خودداري مي‌كنم
  •  
  • يوسفعلي ميرشكاك مي‌پرسد به كسي كه مثل ابي مي‌خواند مجوز مي‌دهند، پس چرا خودش را نمي‌آوريد؟
    هر كسي كه به فيلم‌هاي كنوني سينما مجوز مي‌دهد قطعاً جايش در جهنم است
  •  
  • ورود شورای عالی سینما به مسأله فساد اخلاقی از سوي احمد نجفی اعلام شد
    ماجرای دفتر دلالی بازیگری و موسسات سینمایی غیر قانونی پي‌گيري مي‌شود
  •  
  • پس از انتقاد از فساد در سينما، حالا نوبت افشاگري‌هاي ديگر است؟!
    سرنوشت وام 50 میلیون تومانی رئیس‌جمهور به پرستو صالحی: فاقد درجه هنری هستید و وام به شما تعلق نمی‌گیرد !
  •  
  • پس از تقدير از گونتر گراس، پیام تبریک شمقدری برای تبرئه‌شدن فرج‌الله سلحشور هم منتشر شد
    پاک‌شدن ساحت مجموعه «یوسف پيامبر» را از یک اتهام بی‌معنا تبریک می‌گویم
  •  
    worldnews
    amar
    بازديد امروز: 40336
    بازديد ديروز: 267295
    متوسط بازديد هفته گذشته: 217037
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 397229037

       
    bottom banner


    asrejomeadv
    tablighat
     





     


    adv
    در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
    تلفن: 88535305 (داخلی 109)
           09386503357 
    آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
    پست الكترونيكي: [email protected]

    > برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
    Nokia

    i news
    سینمای ما-ارغوان اشتری: راجر ایبرت در مقاله‌ای مفصل به فهرست‌ها ی انتخابی مجلات معتبر در دوره‌های مختلف انتقاد كرده و دلایل انتخاب‌ها را تجریه و تحلیل و تلویحا اعلام کرده که چندان به این سیاهه‌ها اعتقادی ندارد. ايبرت نوشته كه نخستین بار در...
    سينماي ما- پرويز شهبازي تا چند روز آينده ساخت فيلم تازه‌اش را آغاز خواهد كرد. پس از وقفه‌اي نسبتاً طولاني از زمان ساخت «عيار 14»، شهبازي فيلم‌ «سلام / خداحافظ» را براساس فيلم‌نامه‌اي نوشته خودش كارگرداني مي‌كند. بازيگراني كه حضورشان در اين فيلم قطعي شده، محسن تنابنده، احمد مهران فر و پگاه آهنگراني...
    سينماي ما- اولین نشست فیلم سینمایی «نارنجی پوش» آخرین ساختۀ داریوش مهرجویی روز سه شنبه به همت کانون فیلم و عکس دانشگاه علامه طباطبایی در دانشکده مدیریت این دانشگاه برگزار شد. فیلم با حضور داریوش مهرجویی (کارگردان)، حامد بهداد (بازیگر)، وحیده محمدی‌فر ‌ (فیلمنامه‌نویس)، ‌ هایده صفی یاری (تدوینگر)، (رضا درمیشیان دستیار کارگردان و مجری طرح) و نیما حسنی‌نسب (‌منتقد فیلم) همراه جمع کثیری از دانشجویان علاقه‌مند پس از نمایش در دانشکده مدیریت علامه نقد و بررسی شد...
    goldiran
    Main News
     
    سینمای ما-ارغوان اشتری: راجر ایبرت در مقاله‌ای مفصل به فهرست‌ها ی انتخابی مجلات معتبر در دوره‌های مختلف انتقاد كرده و دلایل انتخاب‌ها را تجریه و تحلیل و تلویحا اعلام کرده که چندان به این سیاهه‌ها اعتقادی ندارد. ايبرت نوشته كه نخستین بار در...
     
    سينماي ما- بهاره رهنما کارگردان نمایش «این تابستان فراموشت کردم» گفت: در حال حاضر مشغول تمرینات این نمایش در سالن شماره یک هستیم که هدیه تهرانی از این هفته به جمع بازیگران این نمایش افزوده شد. البته نقش تهرانی متفاوت از...
     
    سينماي ما- نمايش «عشق من؛ حامد بهداد» نوشته‌ي افشين هاشمي با بازي زهير ياري و افشين هاشمي از 10 ارديبهشت ماه در كافه ترياي تالار اصلي مجموعه‌ي تئاتر شهر به روي صحنه مي‌رود. هاشمي اين نمايشنامه را براساس...
     
    سينماي ما- مدیرتولید فیلم «شبکه» آخرين ساخته ايرج قادري درباره شرايط اين سينماگر قديمي گفت: متاسفانه حال ایشان وخیم است و پزشکان به نوعی ایشان را جواب کرده‌اند. هوشنگ حمزه‌ای با بیان این مطلب توضیح داد: ایرج قادری به دلیل ...
     
    سينماي ما- طی حکمی از سوی محمدرضا عباسیان مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری و دبیر جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران، يزدان عشيري به سمت مدير روابط عمومي و سیمون سیمونیان به سمت مدیر دبیرخانه و تشریفات جشنواره منصوب شد. اين دو  از چهره های فعال و...
     
    سينماي ما- ... سه سال بود که دنبال به ثمر رسیدن این ماجرا بودم تا اینکه شهریور ماه با سیمافیلم به توافق رسیدیم، از دی ماه کار نگارش آغاز شد و اکنون همه نويسنده ها قسمت‌های 1 تا 3 را نوشته‌اند. چندی پیش نیز گروه...
     
    سينماي ما- ... مدارک پزشکی این بازیگر سینما برای پیوند کبد به شیراز ارسال شده‌ و منتظر جواب هستیم تا این عمل روی وی انجام شود. فرخ‌زادی درباره شایعه احتمال به کما رفتن این بازيگر در 48 ساعت آینده در صورت عدم پیوند کبد گفت: ...
     
    سينماي ما- پرويز شهبازي تا چند روز آينده ساخت فيلم تازه‌اش را آغاز خواهد كرد. پس از وقفه‌اي نسبتاً طولاني از زمان ساخت «عيار 14»، شهبازي فيلم‌ «سلام / خداحافظ» را براساس فيلم‌نامه‌اي نوشته خودش كارگرداني مي‌كند. بازيگراني كه حضورشان در اين فيلم قطعي شده، محسن تنابنده، احمد مهران فر و پگاه آهنگراني...
     
    سينماي ما- مجموعه تلویزیونی «مسیر انحرافی» در یازدهمین نشست از سلسله جلسات "در قاب رسانه" فرهنگسرای رسانه نقد و بررسی می‌شود. به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، مجموعه تلویزیونی «مسیر انحرافی» به کارگردانی بهرنگ توفیقی بعد از...
     
    سينماي ما- ایلوش خوشابه که در اروپا به ریچارد لوید معروف است در سال ۱۳۱۱ در شهر ارومیه به دنیا آمد از کودکی علاقه وافری به ورزش داشت. بهمین دلیل در زمینه پرورش اندام شروع به فعالیت نموده و در سال ۱۳۲۷ زمانیکه شانزده سال بیشتر نداشت ضمن شرکت در مسابقه زیبایی اندام کشور بر همه رقبای خود پیروز شده و عنوان «آقای ایران»...
     
    سينماي ما- ... بهرام عظیمی گفت: ایده و سفارش ساخت مجموعه انیمیشن‌های «بزن بریم سینما» از طرف بنیاد سینمایی فارابی بوده و هم‌اکنون یک تیم بسیار حرفه‌ای در حال تولید این مجموعه هستند و به امید خدا اولین قسمت این کار یک ماه دیگر از تلویزیون پخش خواهد شد...
     
    سينماي ما- حـــامد مظفــــری: «ساخت ایران» بعد از «قلب یخی» و «قهوه تلخ» سومین سریالی است که از طریق شبکه نمایش خانگی به مخاطبان عرضه می‌شود. کارگردانی این سریال برعهده محمدحسین لطیفی بوده و نگارش فیلمنامه آن را نیز خشایار الوند با نظارت پیمان قاسم خانی...
     
    سينماي ما- سری سوم مجموعه «ساخت ایران» در حالی توزیع شده که حواشی مختلف پیرامون این سریال، وارد مرحله جدیدی شده است. خشایار الوند به خاطر برخی مشکلات موجود، نزدیک به دو ماه است از نگارش ادامه کار انصراف داده اما از طرف دیگر تهیه کننده کار، بر کتمان این مساله اصرار دارد و حاضر نیست نام نویسنده جدید کارش را فاش کند...
     
    سينماي ما- نمایش «بی‌چمدان سفر کن» به کارگردانی غزاله معتمد این روزها در کافه تریای سالن سایه تئاتر شهر در حال تمرین است.  «بی‌چمدان سفر کن» عنوان نمایشی است به نویسندگی مشترک جمیله دارالشفایی و غزاله معتمد که این روزها در...
     
    سينماي ما- فيلم «نارنجی پوش» با حضور داریوش مهرجویی (کارگردان)، حامد بهداد (بازیگر)، وحیده محمدی‌فر ‌ (فیلمنامه‌نویس)، ‌ هایده صفی یاری (تدوینگر)، (رضا درمیشیان دستیار کارگردان و مجری طرح) و نیما حسنی‌نسب (‌منتقد فیلم) همراه جمع کثیری از دانشجویان علاقه‌مند پس از نمایش در دانشکده مدیریت علامه نقد و بررسی شد. .. عكس‌هايي از حاشيه اين نشست را اين‌جا ببينيد
     
    سينماي ما- اولین نشست فیلم سینمایی «نارنجی پوش» آخرین ساختۀ داریوش مهرجویی روز سه شنبه به همت کانون فیلم و عکس دانشگاه علامه طباطبایی در دانشکده مدیریت این دانشگاه برگزار شد. فیلم با حضور داریوش مهرجویی (کارگردان)، حامد بهداد (بازیگر)، وحیده محمدی‌فر ‌ (فیلمنامه‌نویس)، ‌ هایده صفی یاری (تدوینگر)، (رضا درمیشیان دستیار کارگردان و مجری طرح) و نیما حسنی‌نسب (‌منتقد فیلم) همراه جمع کثیری از دانشجویان علاقه‌مند پس از نمایش در دانشکده مدیریت علامه نقد و بررسی شد...
     
    سینماي ما- تازه‌ترین فیلم داریوش مهرجویی در دومین فصل اکران بهار طی 10 روز 295 میلیون تومان فروش داشته است. این فروش برای «نارنجی‌پوش» در حالی رقم می خورد که فیلم مهرجویی بدون ...
     
    سينماي ما- سريال «مسير انحرافي» از اولين اثار پخش‌شده تلويزيون در سال 91 است كه در سطح جامعه و فضاي رسانه مطرح شده و با واكنش‌هاي مختلفي روبرو بوده است. كارگردان اين مجموعه درباره متن و حواشي اين سريال حرف‌هاي جالبي دارد كه مي‌خوانيد:
     
    سينماي ما- مهناز افشار نقش «عروس تهرانی» به کارگردانی داوود موثقی و تهیه‌کنندگی خسرو امیرصادقی را بازی می‌کند. وحید اسلامی کارگردان و منتقد سینما گفت: این فیلمنامه که تاکنون دوبار با دو کارگردان مختلف پروانه ساخت گرفته، قرار است به زودی جلوی دوربین رود. وی در ادامه افزود: فیلمنامه «عروس تهرانی» بر اساس...
     
    سینمای ما_: فیلم سینمایی «مثل یک عاشق» به کارگردانی عباس کیارستمی یکی از ۲۲ فیلم بخش مسابقه اصلی شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن است. داستان این فیلم که قبلا «پایان» نام داشت، در ژاپن اتفاق می‌افتد و رین تاکاناشی و تاداشی اوکونو در آن بازی می‌کنند. «مثل یک عاشق» تولید ژاپن و فرانسه و زبان آن ژاپنی است. نام فیلم جدید کیارستمی از ترانه‌ای در فیلم با صدای اِلا فیتزجرالد گرفته شده است. گفتنی است که فیلم عباس کیارستمی با فیلم‌های ژاک اودیار (زنگار واستخوان) والتر سالس (درجاده) و میشائیل هانکه (عشق) ودیوید کراننبرگ (کاسموپلیس) و کن لوچ («سهم فرشتگان) رقابت خواهد کرد.
    toptitle
                از سال 1384
    TopFilm
    کارگردان : حبیب الله بهمنی
    (20 رأي)
    کارگردان : علی عبدالعلی‌زاده
    (16 رأي)
    کارگردان : داریوش مهرجویی
    (52 رأي)
    کارگردان : علیرضا امینی
    (334 رأي)
    کارگردان : ابوالقاسم طالبی
    (417 رأي)
    VIDEO BANNER

    bank
    جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
    بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

    سايه‌ها و مه / یادداشت نیما حسنی‌نسب درباره اقتباس‌هاي ادبي در سينماي داريوش مهرجويي به بهانه نمایش فیلم گاو
    سايه‌ها و مه / یادداشت نیما حسنی‌نسب درباره اقتباس‌هاي ادبي در سينماي داريوش مهرجويي به بهانه نمایش فیلم گاو


    سینمای ما - نیما حسنی‌نسب: داريوش مهرجويي يك نمونه موردي عالي براي مطالعه بحث مهم و پيچيده اقتباس ادبي در سينماست. بگذاريد صريح بگويم كه اين مقوله را در سينماي مهرجويي در حد و اندازه‌هاي سينماي محدود و محلي ايران نمي‌سنجم. كارنامه سينمايي او را از اين منظر مي‌شود در ابعاد بين‌المللي هم بررسي كرد و به نتايج خوبي رسيد. مگر چند فيلم‌ساز در دنيا داريم كه طيفي چنين گسترده از مديوم‌هاي ديگر را به فيلم برگردانده باشد و دستِ آخر عده‌اي هم او را سينماگر مولف با آثار شخصي بدانند؟ او از ادبيات عام‌پسند تا روشنفكرانه ايران، نمايش‌نامه‌اي مربوط به اسكانديناويِ قرن گذشته تا نمايشنامه عام‌پسند ايراني و زندگي‌نامه متفكري خاص تا تركيب قصه‌هايي از نويسنده‌ معاصر آمريكايي را به فيلم‌نامه تبديل كرده است؛ كارنامه غبطه‌انگيز و قابل مطالعه‌اي كه اين يادداشت - با توجه به محدوديت صفحه مجله – فقط و فقط مروري است به قصد معرفي و آشنايي با گوشه‌هايي از آن، و اشاره‌هايي به بعضي ويژگي‌هاي مشترك اقتباس‌ها. اصلِ موضوع مفصل‌تر و گفتم كه، جدي‌تر از اين‌هاست.


    1- مهرجويي آن‌قدر اعتماد به نفس و شناخت از كارش دارد كه مثل بعضي همكارانش بي‌جهت منتظر حلول الهه الهام نماند و براي پيدا كردن داستان و شخصيت فيلم‌هايش به در و ديوار نزند يا كارهاي قبلي خودش را كپي نكند. او دامنه مطالعه وسيعي دارد و به همين دليل مي‌تواند از ميان خوانده‌هايش چيزهاي انتخاب كند كه به حال و هواي اثر يا شرايط و ملزومات فيلم بعدي‌اش نزديك باشند؛ اين نقطه آغاز شكل‌گيري فيلم‌نامه‌هاي اغلب آثار مهرجويي است.


     2- جمله مشهور و مهمي از هيچكاك درباره اقتباس ادبي در سينما سرلوحه كار مهرجويي قرار گرفته است. هيچكاك مي‌گويد رمان‌هاي بزرگ براي اقتباس مناسب نيستند، چون در مديوم خودشان كامل شده‌اند. مهرجويي طبق اين دستور عمل كرده و اغلب اقتباس‌هايش را براساس داستان‌هاي كوتاه يا نمايشنامه‌هايي گذاشته كه به او امكان تغيير و مانور روايي و شخصيتي را مي‌دهند. اين شكلي است كه هم شاهكارهايي مثل فراني و زويي سالينجر يا خانه عروسك ايبسن مي‌تواند دستمايه كارش قرار بگيرد، هم آثار متوسطي مثل هالوي نصيريان يا وويستكِ بوخنر. دانش و ذوق فيلمنامه‌نويسي مهرجويي در اغلب اوقات مايه‌هايي به اين منابع اضافه كرده كه اگر بهتر از اصل نشده‌، لااقل براي فيلم ساختن مناسب‌تر شده باشند.


     3- تنوع اقتباس‌هاي مهرجويي فقط در منابعش نيست، بلكه شكل استفاده از اين منابع را هم شامل مي‌شود. تلفيق چند قصه نه چندان مرتبط و پيوسته مثل قصه‌هاي عزاداران بيلِ ساعدي در گاو يا سه قصه سالينجر براي پري شكلي از كار اقتباسي اوست. در مقابل، مواقعي هم مانند درخت گلابيِ گلي ترقي مستقيماً سراغ يك اثر ادبي رفته و تصويرش كرده است. مهرجويي قدرت تشخيص خوبي دارد و هوشمندانه در انتخاب‌هايش دخالت مي‌كند. او هم اقتباس‌هايي كاملاً وفادار به اصل دارد كه نمونه ايراني‌اش همين درخت گلابي است و نمونه فرنگي‌اش قصه‌ فرنيِ سالينجر براي پري. شايد كم‌تر كسي در سينماي ايران به فكر اقتباس از داستاني با فرم ادبي خاصِ درخت گلابي مي‌افتاد يا براي آداپته‌كردن قصه‌ فرني حتي در نقل دقيق و بي‌كم و كاست ديالوگ‌ها هم امانت‌دارِ سالينجر باقي مي‌ماند. از سوي ديگر، در مورد نمايشنامه‌ها هم اين تنوع به چشم مي‌خورد. سارا با وجود تغييراتش كماكان اقتباسي پايبندِ متنِ خانه عروسك است و پستچي فقط طرح‌واره‌اي از نمايشنامه وويستك گئورگ بوخنر را در خودش دارد.


    4- اعتبار نام و محصول نهايي مهرجويي گاهي از منابع اقتباس جلوتر رفته است. واقعاً كم‌تر كسي براي داستان حياط پشت مدرسه عدل آفاق (فريدون دوستدار) يا جين باند008 (كاظم سلحشور) اهميت ادبي قائل است. گرچه هر دو فيلمي كه از روي اين داستان‌ها ساخته (مدرسه‌اي كه مي‌رفتيم و الماس 33) از نقاط ضعف كارنامه فيلمساز است، ولي قطعاً از اعتباري كه منابع اصلي در ادبيات دارند بالاتر قرار مي‌گيرد. مثال اساسي اين موضوع مهمان مامان است كه داستان متوسطِ هوشنگ مرادي كرماني به يكي از بهترين فيلم‌هاي مهرجويي تبديل شده است. حتي جسارتاً فيلم دايره مينا را از آشغالدونيِ ساعدي جلوتر مي‌دانم (همان‌طور كه فيلم آرامش در حضور ديگرانِ ناصر تقوايي را از داستان ساعديِ بزرگ). حيف كه حاصل تنها همكاريِ مهرجويي با هوشنگ گلشيري كه به فيلم كوتاه قنات انجاميد، ديده نشده تا بشود درباره‌اش نظري داد. طبعاً بخشي از اين‌ ارتقاي كيفي به دليل تفاوت مديوم است و بخش مهم ديگرش مربوط به حضور موثر خودِ نويسنده در جريان نوشتن فيلم‌نامه. اصلاً يكي از قابليت‌هاي فيلمنامه‌هاي اقتباسيِ ايرانيِ مهرجويي، حضور تعيين‌كننده نويسنده‌هاي اثر در كنار اوست. ساعدي در گاو و دايره مينا همكار فيلمنامه است، نصيريان در آقاي هالو و حتي مرادي كرماني در مهمان مامان. درخت گلابي بنا به روايتي كار مشترك مهرجويي و گلي ترقي و به روايت ديگر نوشته مهرجويي است كه بعد از پايان كار براي اظهار نظر به نويسنده داده شده است. در هر دو حالت، مهرجويي از مشاوره و حضور خالق اثر بهره گرفته و در اين تغيير مديومِ دشوار و خطير تنها نبوده است. شايد كساني باشند كه رضايت نويسندگان ادبيات ايران از اقتباس‌هاي مهرجويي را به اين همكاري‌ها ربط بدهند، ولي بي‌شك اين تمام ماجرا نيست و نمونه‌هاي زيادي در سينماي ايران هست كه خلاف اين ماجرا را تاييد مي‌كند. فيلم‌هايي كه مهرجويي براساس ادبيات ايران ساخته، شامل چندتا از بهترين‌هاي كارنامه او و برگزيده‌هاي سينماي ايران هستند و طبيعي است كه رضايت نويسنده‌ها را به همراه داشته باشد. نمي‌دانم نظر سالينجر، ايبسن، بوخنر يا سال بلو درباره كار مهرجويي چيست؟ احتمالاً بعضي از آن‌ها به اندازه همتاهاي ايراني‌شان راضي و خوشحال نيستند!


     5- كلكسيون اقتباس‌هاي متفاوت و منحصر به فرد مهرجويي با دو مثال ويژه كامل‌تر شده است؛ يكي فهرست عجيب و غريب منابع هامون است كه بنا به عنوان‌بندي فيلم با نگاهي به زندگي‌نامه كيه‌ر كه‌گور، رمان هرتسوك (سال بلو) و بوف كورِ هدايت نوشته شده و محصول نهايي اثري شخصي و نزديك به زندگي و شخصيت سازنده فيلم شده است! مثال بعدي جالب‌تر از اين است. ليلا براساس داستاني ساخته شده كه مهرجويي از زبان مهناز انصاريان مي‌شنود. انصاريان مدعي است كه ماجرا براي يكي از دوستانش اتفاق افتاده، در حالي‌كه زاييده ذهن خودش بوده و چون نگران بوده كه مهرجويي او را به عنوان داستان‌نويس قبول نداشته باشد، در قالب خاطره واقعي مطرحش كرده است. بعد از نوشتن و ساختن ليلا، داستان فيلم توسط مهناز انصاريان به رمان تبديل شد و زير چاپ رفت (موردي كه درباره اسرار گنج دره جني ابراهيم گلستان هم پيش آمده است.)


     6- كيفيت و ارزش فيلمنامه‌هاي غير اقتباسي و اريژينالِ مهرجويي - مثل اقتباسي‌ها – تفاوت‌هاي قابل بحثي دارند. فيلمنامه فوق‌العاده اجاره‌نشين‌ها هيچ منبع ادبي مشخصي ندارد و به تنهايي براي اثبات قدرت خلاقه و تكنيك فيلمنامه‌نويسي هر سينماگري كافي به نظر مي‌رسد. بانو هم به گفته مهرجويي محصولِ بال و پر گرفتن يك خاطره شخصي و خانوادگي است، هر چند شباهت‌هاي آشكاري با فيلم ويريدياناي لوييس بونوئل دارد كه هنوز هم محل مناقشه مانده است. يادم نمي‌رود كه از فيلمنامه دختر دايي گم‌شده اسم ببرم كه اثبات توان بالاي مهرجوييِ فيلمنامه‌نويس و نقش موثر همكار تازه‌اش وحيده محمدي‌فر است. او از بماني تا سنتوري نامش در عنوان‌بندي آثار مهرجويي به عنوان يكي از نويسندگان آمده و اگر بماني را كنار بگذاريم، باقي فيلم‌هاي اين چند سال فيلمنامه‌هاي محكمي دارند. اين آثار - به استثناي مهمان مامان - ماخذ ادبي و هنري ديگري ندارد و حكايت از دوره تازه‌اي در تفكر و كار مهرجويي با فيلمنامه و داستان و شخصيت‌پردازي دارد؛ دوره‌اي كه سنتوري اوج پختگي و غناي سبك و فرم آن است.


     7- از آينده خبر چندان موثقي در دست ندارم؛ ممكن است مهرجويي فيلم‌هاي بعدي‌اش را با فيلمنامه‌هاي اصيلش بسازد (مثل نقاب زيبا كه در مرحله پيش توليد است) يا شايد هم سراغ پوشه فيلمنامه‌هاي اقتباسيِ ساخته‌نشده‌اش برود كه نسخه‌اي از تسخيرشدگان داستايفسكي يا مولوس كورپوس با همكاريِ ساعدي جزوشان است و تماشاي‌شان وسوسه‌انگيز به نظر مي‌رسد. شايد هم در حالي كه دارم اين يادداشت را مي‌نويسم، مهرجويي مشغول خواندن كتابي است كه منبع ادبي فيلم بعدي‌اش خواهد شد. تنوع كارنامه مهرجويي مي‌گويد كه احتمالات مختلف ديگري هم مي‌تواند فيلمنامه بعدي‌اش را شكل بدهد؛ گفتم كه، متاسفانه خبر چندان موثقي از آينده ندارم.



    منبع خبر : شهروند
    جمعه,23 آذر 1386 - 19:48:34

    اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
    آرشيو

    نظرات

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات