سينمای ما - ترانه عليدوستي، بازيگر برگزيده جشنواره فيلم كوثر: فيلم جديدم را ببينيد بعد قضاوت كنيد
دوشنبه 15 تير 1388 - 1:15
• در شرایطی که حدود دو هفته تا نخستین سالگرد درگذشت هامون سینمای ایران باقی مانده؛ / امشب تماشای آخرین حضور تصویری شکیبایی فقید را از دست ندهید      • تکلیف تماشاگران فراوان این برنامه تلویزیونی مشخص نیست؛ / گزارشی درباره احتمال تعطیلی برنامه «90»      • سازنده «هفت‌تیرهای چوبی» و «بگذار زندگی کنم» تنهای‌مان می‌گذارد؟ / شاپور قریب اعلام کرد که اگر این فیلم‌اش را بسازد دیگر کاری با سینما ندارد      • دو خبر از امین حیایی؛ / 1- فیلم تازه‌اش روز جمعه 29 میلیون فروخت 2- برای پروژه تازه‌اش به مالزی می‌رود      • در باشگاه فیلم تهران؛ / امیر قادری و مهرزاد دانش، درباره «شک» جان پاتریک شانلی گفتگو می‌کنند      





نظر سنجی

با توجه به برنامه هاي اعلام شده برنامه هاي فرهنگي كدام نامزد رياست جمهوري را براي آينده سينماي كشور مفيد مي دانيد ؟




سينماي جهان
معرفی کامل فیلم «بالا» - حامد مظفری
تبهكاري كه اسطوره شد -به پیشواز فیلم تازه مایکل مان- با چند عکس از فیلم
رايان رينولدز با «ددپول» از «مردان ایکس» مستقل می‌شود
ژاک ریوت برای شیر طلایی ونیز رقابت می‌کند
کارل مالدن، اسطوره سینمای کلاسیک درگذشت + عکس‌ها
بازنده‌ترین مرد اسکار این بار جا را برای اسکار «تغییرشکل دهندگان 2» باز کرده
معرفی کامل فیلم «پیشنهاد» - حامد مظفری
ديويد فينچر درباره شبکه اجتماعی فيس‌بوك فيلم مي‌سازد
ساترن جوایزش را به «شوالیه تاریکی» داد
اولين عكس‌های «آليس در سرزمين عجايب» تيم برتون
نسخه بلو ری «گلادیاتور» با 11 ساعت تصویر اضافی
ستارگان سینما در نقش حیوانات باغ وحش


درباره الي ...


  (635 رأي)

کارگردان:
اصغر فرهادي
-------------------------------------
پاتو زمين نذار


  (38 رأي)

کارگردان:
ايرج قادري
-------------------------------------
خروس جنگي


  (49 رأي)

کارگردان:
مسعود اطیابی
-------------------------------------
امشب شب مهتابه


  (35 رأي)

کارگردان:
محمدهادی کریمی
-------------------------------------
هرچي تو بخواي


  (13 رأي)

کارگردان:
محمد متوسلاني
-------------------------------------



ترانه عليدوستي، بازيگر برگزيده جشنواره فيلم كوثر: فيلم جديدم را ببينيد بعد قضاوت كنيد


...  این مصاحبه توسط احسان رحیم زاده در تاریخ بیست و سوم آذر ماه در هتل همای ۲ مشهد انجام شده و سه روز بعد در صفحه ۷ روزنامه خراسان منعکس شده است  ... "ترانه عليدوستي" باز هم جايزه گرفت البته اين بار در جشنواره فيلم كوثر. او با فيلم «من ترانه پانزده سال دارم»، ديپلم افتخار بهترين بازيگر نقش زن را از اين جشنواره دريافت كرد. «ترانه» بازيگر عجيب و غريبي است. بازيگري كه با نخستين فيلمش -من ترانه پانزده سال دارم- گوي سبقت را از ديگران ربود و سيمرغ بلورين بهترين بازيگري جشنواره فيلم فجر را از آن خود كرد. عليدوستي يك ركورد ديگر نيز از خودش به جا گذاشته است. او براي فيلم اول تا سومش، «من ترانه...»، «شهر زيبا» و «چهارشنبه سوري»، سه بار نامزد دريافت جايزه بهترين بازيگر زن از جشنواره فيلم فجر شده است. آن چه مي خوانيد نتيجه گفت وگوي يك ساعته ما با بازيگر ٢٤ ساله اي است كه با هر نقش آفريني اش، سينمادوستان را نسبت به حضور استعدادي درخشان در آينده بازيگري سينماي ايران، اميدوار كرده است.

خانم عليدوستي! باز هم با فيلم «من ترانه پانزده سال دارم» در جشنواره اي ديگر درخشيديد. اگر موافق هستيد، گفت وگو را با صحبت هاي شما درباره اين فيلم آغاز كنيم.
- «من ترانه پانزده سال دارم» نخستين و تعيين كننده ترين فيلم من است. نه به اين معنا كه بهترين آن ها بوده و آن را، بيشتر از بقيه دوست داشته باشم. نقش «ترانه» بارها در فيلم هاي بعدي و آينده كاري ام به من كمك كرده است.

واكنش خانواده شما به هنگام انتخاب اين نقش چه بود؟
- آن ها مخالف بودند. مي گفتند: «تازه دوره بازيگري را شروع كرده اي. مي روي يك بازي نپخته مي كني و كنار مي روي؛ ديگر هم شانسي براي بازي نخواهي داشت.» واقعا «ترانه» نقشي نبود، كه بشود با سهل انگاري آن را ايفا و در آن كم فروشي كرد.

شما با نخستين فيلمتان، سيمرغ بلورين بهترين بازيگر را گرفتيد. اين سيمرغ چه تاثيري بر مسير حرفه اي شما گذاشت؟
- خيلي خوشحال شدم. اما اگر جايزه نمي گرفتم، باز هم همين فيلم ها را بازي مي كردم. يعني همين روند را پيش مي گرفتم.

چندي پيش در خراسان چند ديالوگ از فيلم اول شما را در رديف ديالوگ هاي ماندگار تاريخ سينما گنجانديم. يكي اش آن جايي است كه ترانه مي گويد: «خدايا وقتي خودت همه چيز رو مي دوني كه من نبايد بترسم» خودتان كدام ديالوگ از اين فيلم را مي پسنديد؟
- اين ديالوگ را من خودم نوشته ام. اگر باور نداريد، مي توانيد از آقاي «رسول صدرعاملي» (كارگردان فيلم) بپرسيد. ايشان از من پرسيدند: «تو شب ها دعا مي كني؟» گفتم: «بله». گفت: «فرض كن دختري است كه مشكلاتي دارد و مي خواهد دعا كند. براي من بنويس كه چه چيزهايي مي گويد.» من هم آن جملات را نوشتم كه به عنوان ديالوگ اصلي فيلم انتخاب شد. از فيلم «من ترانه...» يك ديالوگ ديگر را هم خيلي دوست دارم. آن جا كه پدر «ترانه» به او مي گويد: «دخترم هر اشتباهي يك تاواني دارد. تاوانش را بايد بپردازي تا جبران شود.»

برخي منتقدان هر سه نقش شما در فيلم هاي اول تا سومتان را تا حدودي شبيه به هم دانسته اند. چون هر سه شخصيت متعلق به طبقه محروم جامعه هستند.
- من فكر مي كنم اين دسته بندي اشتباه است. به صرف اين كه سه نقش من از يك طبقه اجتماعي بوده اند، نمي توان آن ها را شبيه هم دانست. هر كدام از اين سه نقش، آدم هاي متفاوتي هستند. اگر فقط قضاوتمان در مورد نقش به طبقه اجتماعي او محدود شود و عادت كنيم آدم ها را بدين شكل دسته بندي كنيم، زندگي از نقش گرفته مي شود. من اين نقد و نظر را نمي پذيرم. اصلا براي من مثل اين مي ماند كه يك نقش كاملا متفاوت، در يك فيلم كمدي بازي كنم و اين حرف رابه من بزنند. تفاوت «فيروزه» شهر زيبا (اصغر فرهادي) با «ترانه» در اين است كه او يك شخصيت تلخ وله شده است. روحي «چهارشنبه سوري» (اصغر فرهادي) هم بسيار معصوم تر و شادتر از «ترانه» است. يعني خودش با خودش خيلي خوب كنار مي آيد.

تعبير بدبينانه اش اين است كه «روحي» به زندگي فقيرانه اش رضايت داده و فيلم « چهارشنبه سوري » فقر را ترويج مي كند.
-نه، آن فيلم جزئيات و حرف هاي زيادي براي گفتن داشت. ساده انگاري است كه پيام آن فيلم را، اين طور تفسير كنيم. من آقاي فرهادي را مي شناسم و مي دانم منظورش اين نبوده است. در فيلم قرار است يك دختر در آستانه ازدواج، كه خيلي به زناشويي هم خوشبين است، به اين موضوع شك كند.

وجه تمايز «روحي» با ديگر شخصيت هايتان باهوش بودن او بود. اين طور نيست؟
- من اسمش را مي گذارم فضولي (مي خندد). من در نقش «روحي» خيلي فضول بودم.

يعني مي خواهيد بگوييد كارهايش از روي بدجنسي نبود؟
- نه. به هيچ وجه. اصلا كارهايش، خيلي بچه گانه تر از اين حرف ها بود. او نمي دانست دارد چه مشكل جدي ايجاد مي كند. اين فضولي صرفا برايش يك كنجكاوي بود كه البته از عواقبش آگاه نبود.

اصلي ترين صفتي كه در مورد شما به كار مي برند، صفت گزيده كاري است .قبول داريد كه در انتخاب هايتان خيلي سخت گيري مي كنيد؟
-بله، قبول دارم. اما اصلا خوشحال نيستم. من در طول شش سال فقط ٥ فيلم بازي كرده ام، كه ٢تايش در حال توليد است. دوست داشتم به جاي ٥ فيلم، ٢٥ فيلم بازي مي كردم اما در بين پيشنهادها، فقط همين ها را توانستم انتخاب كنم. البته راستش را بخواهيد خيلي وقت ها، فيلم نامه هاي خوبي هم پيشنهاد شده است كه متاسفانه در آن مقطع نتوانستم بازي كنم. اگرچه بيشتر اين فيلم نامه ها من را راضي نكرده اند. به هر حال من بازيگري هستم كه مي توانم يك سال در خانه بنشينم و بدون نگراني نسبت به آينده كاري ام، پيشنهادها را رد كنم. شايد به اين دليل كه خيلي به خودم اطمينان دارم.

شنيده ام از طريق خواندن كتاب به نقش هايتان نزديك مي شويد.
- كتاب خواندن بيشتر از تماشاي فيلم به من كمك مي كند. رمان و ادبيات داستاني، قوه تحليل شخصيت را تقويت مي كنند. به كمك اين تحليل مي شود با كمترين المان هاي موجود و اطلاعات محدود فيلم نامه، به چيزهاي خيلي مهمي در شخصيت پردازي دست پيدا كرد. داستان خواني مغز را پرورش مي دهد و موجب پيدا كردن كدها مي شود. من هميشه كتاب مي خوانم و اين قضيه ربطي به كارم ندارد. چون از بچگي و پيش از بازيگري هم كتاب مي خواندم.

در حال حاضر مشغول خواندن چه كتاب هايي هستيد؟
- نمي توانم بگويم. بعضي وقت ها، روزي يك كتاب را تمام مي كنم. ادبيات معاصر ايران را دوست دارم. آخرين كارهايي كه خواندم، كتاب هاي خانم «گلي ترقي» بود. الان مشغول خواندن رمان هاي خارجي هستم. خودم هم چند داستان خارجي را در دست ترجمه دارم كه به زودي منتشر مي شوند.

فكر مي كنيد تصوير ارائه شده از زن در فيلم هاي كارگردان هاي زن واقعي تر است يا كارگردان هاي مرد؟
- من به قضيه اين جوري نگاه نمي كنم و نمي توانم به شما پاسخ دقيقي بدهم. به نظر من ما يا نگاه انساني به زن و مرد داريم يا نداريم. من فيلم هايي ديده ام كه كارگردانشان زن بوده، اما نگاهشان به زن ناقص بوده است و برعكس فيلم هايي از آقايان ديده ام و گفته ام چقدر خوب اين مقوله را مي شناسند.

باورپذيرترين شخصيت ارائه شده از زن را در كدام فيلم مي دانيد؟

- در فيلم «نرگس» رخشان بني اعتماد شخصيتي به نام «آفاق» وجود دارد كه زن موجهي نيست. اما بسيار دوست داشتني است؛ يعني به ياد شما مي ماند. در فيلم «من ترانه...» دختري را مي بينيم كه مظهر ايستادگي و پايداري است. «ترانه» نسبت به «آفاق» خيلي اخلاقي تر است. من كاراكتر تمام زن هاي فيلم «مهمان مامان» (داريوش مهرجويي) را دوست دارم، همچنين شخصيت گلشيفته فراهاني در «اشك سرما». البته من فكر مي كنم در جشنواره كوثر كه با محوريت زن برگزار شده، جاي فيلم «شهر زيبا» خيلي خالي است. «فيروزه» در «شهرزيبا» زني است كه مثل كوه ايستاده است. كوهي كه زيرش ماسه است. اما به هر حال او ايستاده است.

مي گويند چهره شما حالتي بچه گانه دارد و براي ايفاي نقش هاي زن پر سن و سال مناسب نيست.
- نه. اين گونه نيست. شما فيلم كنعان (ماني حقيقي) را در جشنواره فجر امسال ببينيد. من در اين فيلم نقش زني مسن را بازي مي كنم. مهم اين است كه كارگردان به بازيگرش اطمينان كند. او بايد از گريم بازيگر استفاده كرده، بقيه اش را به بازيگر واگذار كند. اين موضوع بستگي زيادي به بازي بازيگر دارد. اگر بازي به اصطلاح دربيايد مخاطب نقش را با هر چهره اي باور مي كند. من از شما مي خواهم «كنعان» را ببينيد آن گاه قضاوت كنيد بازي من خوب از آب درآمده است يا نه.

اين نقش شباهتي با كارهاي قبلي تان ندارد؟
- نه اين يكي را هر كارش كنيد، نمي توانيد در آن دسته بندي جا دهيد. (مي خندد). شخصيت «كنعان» نه محروم است، نه معصوم و نه كم سن و سال!

درباره ويژگي هاي فيلم هاي جديدتان صحبت كنيد.
فيلم «كنعان» شبيه به «چهارشنبه سوري» نيست. اما مي توان حال و هوايش را، با آن فيلم مقايسه كرد. داستان خط مشخصي ندارد كه برايتان تعريف كنم. «ترديد» هم فيلم دوم «واروژ كريم مسيحي» است كه پس از هفده سال از نخستين تجربه مطرح اين كارگردان -پرده آخر- ساخته شده است. «ترديد» هم همچون «پرده آخر» درباره رابطه زندگي واقعي با دنياي نمايش است. در اين فيلم با «بهرام رادان»، «محمدرضا فروتن» و گروه زيادي از بازيگران خوب سينما هم بازي هستم.



منبع خبر : روزنامه خراسان - احسان رحیم زاده
شنبه,15 دی 1386 - 13:29:21

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

مینا
شنبه 15 دي 1386 - 16:5
0
موافقم مخالفم
 

مرسی که از ترانه مصاحبه گذاشتین

طرز بازی اون از همه ی بازیگرای زن بیشتر به دلم می شینه ...

نیکی
شنبه 15 دي 1386 - 23:9
0
موافقم مخالفم
 

ترانه علیدوستی بازیگر بسیار متشخص و موقر، بدون حاشیه، با لیاقت، با استعداد و متواضعی است که بدون استفاده از هیچ رانتی (مثل والدین سینماگر یا چهرهء استثنایی) و فقط و فقط با اتکا به استعداد بی نظیرش وارد سینما شده. از همان ابتدا عالی بازی کرده و این طور نبوده که بازی به بازی بهتر بشه تا سرانجام فیلم هفتم هشتمش قابل تحمل بشه. من همیشه به اینکه جامعهء امروز دختران چنین خانم سطح بالا و لایق و هوشمندی داره، افتخار می کنم.


يکشنبه 16 دي 1386 - 9:59
0
موافقم مخالفم
 

سلام خانم علیدوستی

ینده یه عنوان طرفدار شما خواهشمندم که نگران کم بازی کردنت نباش چون آنقدر همان 3 فیلم که تا حتلا ازت دیدیم زیبا بوده که هنوز در خاطره همه ما هست و این بهتر از آن است که 25 فیلم بازی میکردی که شاید 5تاش تو ذهن میموند


يکشنبه 16 دي 1386 - 11:27
0
موافقم مخالفم
 

من هم به این دختر گل افتخار مینکنم و براش بالاترینها وبهترین ها رو در زندگیش آرزو میکنم همیشه ترانه خون باشی دختر گلم

امین
يکشنبه 16 دي 1386 - 12:6
0
موافقم مخالفم
 

سلام

یک بازیگر جوان و فوق العاده با استعداد که بمانند او دو بازیگر دیگر داریم"گلشیفته فراهانی و باران کوثری" که ترانه از دو دیگر تواناتر است (این نظر قطعیت ندارد و صرفا نظر نگارنده است) او در 3 فیلمی که من از وی دیدم بازیهای فوق العادهای ارائه داد

این بازیگر علیرغم سن کمش بشدت حفه ای است (ترانه علیدوستی هنگام بازی در فیلم چهارشنبه سوری برادرش را در حادثهای دلخراش از دست داد ولی تنها یک روز سر صحنه حاضر نشد و با امدنش بعد از یک روز به ادامه کار مشغول شد و چنان این کار را هنرمندانه انجام داد که نمیتوان تشخیص داد کدام صحنه را قبل و کدام را بعد از فوت برادش بازی کرده"به نقل از اصغر فرهادی کارگردان چهارشنبه سوری) واقعا جای تحسین نداره ؟

نیکی خانم ضمن ایتکه برای نظرتان احترام قائلم ولی والدین سینماگر و چهره تنها استارتی برای راه بی رحم سینماست

والدین سینماگر: گلشیفته فراهانی و باران کوثری

چهره زیبا:هدیه تهرانی و بهرام رادان

اما ماندگاریشان به خاطر تلاششان بوده و نه چیز دیگری

به امید موفقیت ترانه عزیز این جوان مستعد دیدن او در اوج مثل همیشه

tarlan
يکشنبه 16 دي 1386 - 12:56
0
موافقم مخالفم
 

kheili khoobi taraneh kheili mahi hameye ma dooset darim omidvaram ke hamishe too zendegit movafagh bashi

احسان
يکشنبه 16 دي 1386 - 21:57
0
موافقم مخالفم
 

واقعآ بازيگره..برعكس بقيه كه با پارتي بازيگر ميشن...

hi
يکشنبه 16 دي 1386 - 23:59
0
موافقم مخالفم
 

خانم عليدوستي الگوي زندگي منه:اعتماد بنفس بالاي ايشون،باشخصيت،پشتكار،آرم،متين،صبور ،باايمان و اعتقاد قوي،اميدوارم در كارهي بعديشون موفق باشن.

از شماهم تشكر مي كنم.

علیرضا
دوشنبه 17 دي 1386 - 3:26
0
موافقم مخالفم
 

بازی ترانه علیدوستی را بسیار دوست دارم. هر چند که تنها 3 فیلم از او دیدیم. بازی او در من ترانه 15 سال دارم عالی بود. از جمله بازیهایی بود که من شخصا" از لحظه به لحظه اش لذت بردم و در عمق کاراکتر فرو رفتم. بازی ترانه در شهر زیبا هم فوق العاده است. و بی شک برای این دو فیلم لیاقت کاندید شدن و بردن یک سیمرغ رو داشت. اما بازیش در چهارشنبه سوری برای من(به نظر شخصی من) زیاد دلنشین نبود. نمی دونم. شاید توقعم از این بازیگر عزیز بالا رفته بود. ترانه محکم از بازیش در کنعان دفاع می کنه. امیدوارم در این فیلم هم موفق بوده باشه.

اما من از بعضی نظرات تعجب می کنم. بعضی ها مدام اصرار دارند که به بازیگران دیگر کنایه بزنند. بعضی مواقع بحث هایی ایجاد میشه. اما بعضیها علت ورودشان به این بحثها را نوشته های تند و توهین آمیز و شروع کننده ی دیگران می دانند. ولی این دوستان مشکلشان چیست که بی جهت سنگر گرفته اند؟ تو رو خدا بیاین فقط نظرمان را در مورد موضوع بدهیم. فقط نظرمان را در مورد ترانه علیدوستی بگوییم.

نیکی و احسان در بالا حرف از پارتی و چهره و... زدند.من نمی دونم که چه افراد خاصی مد نظر اونهاست. تهمت هم نمی زنم. و به نیتشان هم کاری ندارم. فقط یک مطلب رو به صورت کلی میگم:

تصور کنید بازیگر ایکس با پارتی به سینما اومده. پارتی فقط راهی برای ورود به سینماست و دلیلی بر ماندگاری نیست.

آقا امین در بالا توضیح دادند. بازیگری که بزرگ باشد, به خاطر پارتیش بزرگ نیست. به مثالها دقت کنید:

فرش کنید(تنها فرض) هدیه تهرانی با دلایلی که شما می گویید وارد سینما شده. ولی آیا آن دلایل آمدند و برای او شوکران و 4 شنبه سوری را بازی کردند؟ تصور کنید گلشیفته فراهانی با پارتی به سینما آمده بود. آیا والدینش و یا پارتی هایش آمدند و برایش بوتیک و اشک سرما و میم مثل مادر را بازی کردند؟ یا والدین باران کوثری آمدند و برایش خون بازی و صاحبدلان را بازی کردند؟

پدر و مادر سینمایی و هر چیز دیگری فقط راهی برای ورود به سینماست. ولی ادامه ی این راه پر پیح و خم و دشوار بر عهده ی استعداد و توانایی یک بازیگر است. برای من نوعی اصلا" مهم نیست که یک بازیگر چگونه وارد سینما شده. اینها به خودش مربوط است. برای من نوعی اثری که با بازی او بر پرده ی سینما نقش می بندد مهم است. این دلیل برتری یک هنرمند به دیگری است. آقا احسان می گویند ترانه علیدوستی واقعا" بازیگره. بر عکس بقیه که با پارتی آمدند!!!.

ایشون دلیل برتری هر فرد رو چطور وارد شدن به سینما می دانند. در صورتی که برتری هر فرد بر برتر بودن هنرش است.

این همه بازیگر داریم که پدر و مادر سینمایی و چهره ی خوبی ندارند و به جایی هم نرسیده اند و بر عکس.

بسیار هم بازیگر داریم که چهره ی خوبی دارند و پارتی هم دارند و به جایی رسیده اند و برعکس. می بینید؟ مهم استعداد و توانایی هر فرد است. چه فرقی می کنه که بازیگری چطور وارد سینما شده؟ حرف آسان است. مثلا" بگوییم ترانه به خاطر شهرت پدرش وارد سینما شد. خوب که چی؟ آیا این ترانه را تخریب می کنه؟ ترانه چه پارتی داشته باشد و چه نداشته باشد, بازی فوق العاده ای در من ترانه 15 سال دارم انجام داد. این مهم است. بقیه چیزها مسائل پیش پا افتاده هستند.

اگر پارتی دلیلی بر ماندگاری بود که برای مثال لابد الان آن دو برادری که در فیلم کلاهی برای باران بازی کردند و پسران تهیه کننده ی فیلم بودند, تبدیل به ستاره های سینما شده بودند.!!

من از همه دوستان می خوام که خواهشا" این مسائل بی ارزش را مطرح نکنند. یادمان باشد : در عالم بی رحم سینما, تنها هنر و شخصیت یک بازیگر دلیلی بر ماندگاریه اوست و لاغیر.

یک خواهش دیگه هم دارم. و این که بیاییم و مودبانه و منطقی نظرمان را بدهیم. مثلا" آقا امین در بالا که یکی از طرفداران خانوم علیدوستی هستند, خیلی مودبانه و ساده گفتند که بازی ترانه علیدوستی را در میان زنان جوان سینما از همه بهتر می دانند. و شاید بعد از او گلشیفته فراهانی. حالا من نظرم فرق دارد. و بازی گلشیفته فراهانی را در زنان جوان سینما بهترین می دانم و بعد از او ترانه علیدوستی.

اینها نظرات هر فرد است. و خیلی خوبه که راحت و منطقی و بدون کنایه و توهین به کسی گفته شود. نظرات هر فرد محترم است. و نظر خودش است. هیچ گاه نباید اعتراض و توهینی به آن کرد. مگر آنکه توهینی و کنایه ای در آن نظر نهفته باشد.

با آرزوی موفقیت برای خانوم علیدوستی و هواداران عزیزشون.

مهتاب
دوشنبه 17 دي 1386 - 10:50
0
موافقم مخالفم
 

واقعا بازی دوست داشتنی داره در عین سادگی خیلی دلنشینه

ali
دوشنبه 17 دي 1386 - 11:54
0
موافقم مخالفم
 

سلام.موفق باشيد.

نیکی
دوشنبه 17 دي 1386 - 13:30
0
موافقم مخالفم
 

از خانم تهرانی که فاکتور بگیریم سایر این افرادی که نام بردید، چند فیلم بازی کردند تا بعد از اون تونستند یک کار سطح بالا و حرفه ای و دقیق انجام بدن؟

من ترانه علیدوستی رو با جیمز دین قیاس می کنم. هر دو با تعداد اندک فیلم جاودانه شدند. که البته امیدوارم ترانه عزیز سال های سال برای هنر و فرهنگ ایران آثار ماندگار به جا بگذاره.

ممحمد
دوشنبه 17 دي 1386 - 17:47
0
موافقم مخالفم
 

شما خوب هستيد ولي كم بازي مي كنيد علت آن چيست

ماندانا
سه‌شنبه 18 دي 1386 - 8:54
0
موافقم مخالفم
 

ببخشيد مگه من چي گفتم كه كامنتمو حذف كردين؟!!!!!!!!

امین
سه‌شنبه 18 دي 1386 - 19:29
0
موافقم مخالفم
 

سلام

نیکی خانم به نظر من این مهم نیست که بعد از چند فیلم این عزیزان به اینجا رسیدند بهروز وثوقی (بعید میدونم کسی منکر توانایی ایشون باشه) بعد از نه فیلم در قیصر بازی کرد و بعد از آن توانست هنر خودش را به پرده بکشه اما این نمیتونه هیچ چیز از ارزشش کم کنه.

واقعا دلیلی نداره که کسی به کسی توهین کنه چون به تعداد افراد نظر وجود داره و این نظرات ممکن است بشدت متفاوت باشه متاسفانه مشکل مردم ما اینه که نمیتونن با هم صحبت کنن

امیدوارم موفق باشید

علیرضا
سه‌شنبه 18 دي 1386 - 21:24
0
موافقم مخالفم
 

نیکی:

قبول دارم. بهرام رادان چند کار انجام داد و سپس توانست بازی خوبی ارائه دهد. باران کوثری هم سالها فقط در فیلم های مادرش حضور های کوتاه داشت و نمی شد نقشهایش را جدی گرفت.

ولی گلشیفته فراهانی اولین فیلمش در 14 سالگی در فیلم ماندگار درخت گلابی بود. که در همان اولین گام به خاطر آن سیمرغ بخش بین الملل جشنواره ی فجر را گرفت و تحسین همگان را برانگیخت. بعد از آن دو نقش بسیار کوتاه در زمانه و هفت پرده داشت. که هم نقشهایش کوتاه بودند و هم فیلم ها ضعیف. بازی ماندگارش در فیلم ماندگار بوتیک چهارمین بازیش و اولین گام بلند حرفه ایش بود. او اولین گام حرفه ایش را با قدرت برداشت. در بوتیک فضایی به مانند من ترانه 15 سال دارم محیا بود. نقش خاص و کلیدی. فیلم خوب. و....

در کل گلشیفته فراهانی از ابتدا گام هایش را محکم برداشت و در اون لیست جایی ندارد.

من به شدت در انتطار جشنواره ام. با این صحبتهایی که ترانه از بازیش در کنعان کرده, بد جور وسوسه شده ام که این فیلم را ببینم. امیدوارم این عزیزان در جشنواره ی امسال رقابت خوب و سالمی داشته باشند.

موفق باشید.

رحیم
چهارشنبه 19 دي 1386 - 4:27
0
موافقم مخالفم
 

سلام به همه دوستان.به نظر من امسال رقابت برای کسب عنوان بهترین بازیگر زن یکی از جذابترین قسمت های جشنواره باشه.من رقابت اصلی رو بین گلشیفته ، ترانه و باران میدونم.(.....)که البته امیدوارم این عنوان به گلشیفته برسه.البته باید فیلماشونا دید و قضاوت کرد . امیدوارم داوری امسال عادلانه باشه.

.

.

ترانه هم بازیش خوبه ف همشخصیت جالبی داره.تو اولین فیلمش یه جهش بزرگ رو به جلو داشت.امیدوارم موفق باشه.

.

دوستان.....به نظر شما رقابت برای بهترین بازیگر مرد جشنواره میتونه بین کیا باشه ؟اگه میشه نظراتونا بدین.

.

.

راستی....از شما ها کسی اطلاعی از نحوه فروش بلیط های جشنواره امسال داره؟

عباس يزداني
پنجشنبه 20 دي 1386 - 20:53
0
موافقم مخالفم
 

بازي تون خيلي خوبه خيلي خون سرد بازي ميكنيد... اما به نظر من تابه حال هيچ كس به لنگه ي بهروز وثوقي نرسيده

محمد
شنبه 22 دي 1386 - 12:48
0
موافقم مخالفم
 

سلام به همگی

به نظر من ترانه جان خدای بازیگری هست یعنی توی جهان اول هست

توی تمام کارهایی که کرده اگه دقت کنید میبینید که چقدر زیبا هنرآفرینی کرده حتی توی تاءتر هم که فقط یک کار انجام داده خیلی خوب از عهده ی اون بر اومده

بعد از ترانه جان هم فکر نکنم بازیگری در حد اسم بردن بدنیا اومده باشه

البته خانم معتمدآریا و پوری بنائی تا حدی میتونند امیدوار باشن ولی بقیه افتضاح هستند


شنبه 22 دي 1386 - 13:19
0
موافقم مخالفم
 

به نظر من باران از همه بازیگرهای نقش زن بهتره!!!!

مینا
يکشنبه 23 دي 1386 - 8:25
0
موافقم مخالفم
 

به نظر من ترانه کارش رو خوب شروع کرد و خوب هم ادامه داد و این گزیده کار کردن و رفتار حرفه ای که از اول در اون وجود داشت باعث شد با سه تا فیلم در خاطره ها بمونه انگار که یک عمره داره فیلم بازی می کنه و هزارساله می شناسیمش ...!

البته به اون خصوصیاتی که گفتم استعداد فوق العاده رو هم اضافه کنید

به نظر من از اون بازیگراییه که ذاتا بازیگرن!

و دیگه اینکه امیدوارم روز به روز پیشرفت کنه

و بازم به نظر من بعد از فاطمه معتمد آریا بهترین بازیگر زنه

و اگر بیشتر فیلم بازی کنه چی میشه!

رضا
يکشنبه 23 دي 1386 - 11:35
0
موافقم مخالفم
 

آقا یه چیزی :

این محمد که بالا کامنت گذاشته. همون محمدیه که چند وقت قبل اومد و تو صفحه ی مصاحبه ی گلشیفته فراهانی یه کامنت مسخره گذاشت و آشوب راه انداخت.

اینجا هم کامنتش یه جوریه که دعوا راه بندازه. مثل اینکه ایشون خیلی بیکارن. محمد جان اوقات فراغت بدم خدمتتون؟

خجالت بکش بابا. جمع کن کاسه کوزت رو. برو بزرگ شو و بعد بیا. با این کامنت های بی ارزشت.

چقدر کامنتات غلو آمیزه.!!!

چقدر یه آدم میتونه سطحی فکر کنه.!!!!


چهارشنبه 26 دي 1386 - 14:1
0
موافقم مخالفم
 

سلام به آقا رضا

باید به عرضتون برسونم من فقط توی صفحه هایی که در مورد ترانه هست کامنت میزارم .

احتمالاً شما منظورتون یک محمد دیگه هست تو این دنیا که فقط من محمد نیستم .

عزیزم اشتباه گرفتی بگرد دنبال محمد خودت من بچه یزدم و کارم به کار دعوا انداختن دیگران نیست من فقط طرفدار ترانه جونم هستم و کار هیچ هنرپیشه ی دیگری هم نیست

منا
دوشنبه 5 فروردين 1387 - 2:38
0
موافقم مخالفم
 

اول اول اول اول گلشيفته بعدم هرچي كه شما ميگيد


شنبه 14 ارديبهشت 1387 - 3:29
0
موافقم مخالفم
 

جي كار به كار بقيه بازيگرها داريد آخه اينجا ستون نظرات راجع به ترانه عليدوستي هستش لااقل اگر ميخوايد مقايسه كنيد درست مقايسه كنيد

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  



module-htmlpages-display-pid-97.html



             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 1.11881995201 seconds.