سينمای ما - باران كوثري اين بار در فيلمي به تهيه‌كنندگي مادرش بازي مي‌كند
پنجشنبه 30 آبان 1387 - 21:49
اخبار:      • به مناسبت انتشار قریب‌الوقوع خاطرات محمدعلی کشاورز؛ / گزارشی خواندنی از خاطره‌نویسی‌های هنرمندان      • مهران مدیری برای عید تلویزیون سریال می‌سازد/چرا خبری از پیمان قاسم‌خانی در این پروژه نیست؟      • «پاداش» کمال تبریزی بالاخره به جشنواره می‌رسد یا نه؟      • آخرین آمار از فروش و فهرست سالن‌های سینمای فیلم‌های اکران عید فطر؛ / «سه زن» رفت و «چارچنگولی» آمد      • گزارش کامل از فهرست جایزه‌ها و متن و حواشی اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه؛ / «من دیگر یک استعداد جوان نیسنم.»      









نظر سنجی

شما کدام سریال ماه مبارک رمضان را بیشتر پسندید؟




سينماي جهان
كارگردان «گومورا» از نویسنده فیلمش حمایت کرد
«به‌هیچ كس‌نگو» ‌انگلیسی می‌شود
اکران «تکنواز» باز هم تغییر کرد
افسار در دست انتقام (یادداشت شیدا شیرازی بر فيلم «مایه آرامش» جديدترين فيلم جيمز باند)‏
نیکول کیدمن هم مثل آنجلینا خانواده‌اش را ترجیح می‌دهد
آهنگساز «راتاتویی» برای رهبر ارکستر مراسم اسکار انتخاب شد
بازسازی «غلبه سیاره میمون‌ها» با بن افلک و شیا لبوف
«مرد آهنی۲» سه‌بعدی و آیمکسی
والاس و گرومیت باید برای گرفتن اسکار یکسال صبر کنند
نمایشگاهی از آثار فدریکو فلینی در لس آنجلس
«آدمیرال» ركوردهای سینمای روسیه را شکست
فهرست اولیه مستندهای اسکار اعلام شدند


محیا


  (75 رأي)

کارگردان:
اکبر خواجویی
-------------------------------------
خواب زمستانی


  (51 رأي)

کارگردان:
سیامک شایقی
-------------------------------------
دعوت


  (895 رأي)

کارگردان:
ابراهیم حاتمی کیا
-------------------------------------
آواز گنجشک ها


  (283 رأي)

کارگردان:
مجید مجیدی
-------------------------------------
کنعان


  (1024 رأي)

کارگردان:
مانی حقیقی
-------------------------------------
سه زن


  (314 رأي)

کارگردان:
منیژه حکمت
-------------------------------------


پربیننده ترین اخبار هفته
 نخستین اظهارنظرهای گل‌شیفته فراهانی درباره بازگشت به ایران؛ / هیچ جا به اندازه ایران به آدم خوش نمی‌گذرد...
 اختصاصی سایت سینمای ما؛ / 10 عکس لاله اسکندری در سفرش به دور دنیا...
 خاطرات خواندنی مسعود کیمیایی از دکتر شریعتی، پرویز دوایی و دوران مدیریت‌اش در شبکه 2 ...
 کشمکش و جنجال بر سر متن فيلم «دعوت» بالا گرفته است: / چيسنا يثربي خطاب به ابراهيم حاتمي‌كيا: «اين روزها مدام چهره تان خشمگين است و ادبيات‌تان هم تغيير کرده است»...
 خاکستر خاطره‌ها؛ / سینما جمهوری (نیاگارا) در آتش سوخت/گزارش و عکس‌ها...
 گپي با علي مصفا، بعد از آتش‌سوزي سينماجمهوري كه كافه آنتراکت علي مصفا و ليلا حاتمي در آن قرار داشت: / «تقريباً هيچ چيز باقي نمانده و كافه ذوب شده است»...
 یادداشت یکی از کاربران سایت سینمای ما درباره واکنش‌های اخیر به وقایع مربوط به گل‌شیفته فراهانی؛ / گناه گل‌شیفته این بود که... /او با بقیه فرق می‌کند، اما این فرق چیست؟...
 واكنش فيلم‌سازاني كه فيلم‌هاي‌شان همزمان در پاييز امسال روي پرده بوده است: / ابراهيم حاتمي‌كيا به منيژه حكمت: «آدم با دو تا فیلم این‌قدر جیغ و داد راه نمی‌اندازد»...
 گزارش‌های تازه‌ای از حادثه آتش‌سوزی سینما جمهوری (نیاگارا)؛ / علت حادثه مشخص نیست/لیلا حاتمی از شدت تاثر چیزی نگفت...
 گمانه‌زني روزنامه "اعتماد" درباره آتش‌سوزي سينما جمهوري و كافه آنتراكت: / آتش‌سوزی سینما به حضور علی مصفا و لیلا حاتمی در مراسم دعوت از محمد خاتمی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دهم مرتبط است؟...
 به استقبال جشنواره-2: وقتی همه خوابیم، تردید، فرزند صبح، پاداش، درباره الی، سوپراستار، زادبوم، هفت و پنج دقیقه، پستچی سه بار در نمی‌زند، اخراجی‌هاي دو: / گزارشي از ده فیلم پر جلوه بیست و هفتمين جشنواره فجر ...
 واكنش رئيس پليس امنيت اخلاقي به بلوتوث جعلي بهرام رادان: / متخصصان اداره آگاهي تائيد كردند شخصي كه در اين بلوتوث ديده مي‌شود بهرام رادان نيست...
 واكنش مسعود كيميايي، عزت‌الله انتظامي و حميد نعمت‌الله به سوختن سينما جمهوري و كافه آنتراكت ليلا حاتمي و علي مصفا: / «حيف شد؛ اين تنها جمله‌اي است که مي‌توانم براي از دست رفتن سينما جمهوري بگويم»...
 يادداشت اختصاصي هوشنگ گلمكاني درباره بازي آيه كيانپور در هفت نقش متفاوت در نمايش «ماجرای ناپدید شدن شهرزاد شادمان» / پیتر سلرز و شهرزاد شادمان ...



گزارش
 مهران مدیری برای عید تلویزیون سریال می‌سازد/چرا خبری از پیمان قاسم‌خانی در این پروژه نیست؟...
 اختصاصی سایت سینمای ما؛ / 10 عکس لاله اسکندری در سفرش به دور دنیا...
 اسامی پروژه‌هایی که از ابتدای امسال پروانه ساخت گرفته‌اند؛ / 48 برنده خوش‌بخت...
 يادداشت اختصاصي هوشنگ گلمكاني درباره بازي آيه كيانپور در هفت نقش متفاوت در نمايش «ماجرای ناپدید شدن شهرزاد شادمان» / پیتر سلرز و شهرزاد شادمان ...
 کشمکش و جنجال بر سر متن فيلم «دعوت» بالا گرفته است: / چيسنا يثربي خطاب به ابراهيم حاتمي‌كيا: «اين روزها مدام چهره تان خشمگين است و ادبيات‌تان هم تغيير کرده است»...
 فهرست آثار مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به مناسبت سي سالگي انقلاب اسلامي: / سي فیلم براي سي‌سالگی انقلاب اسلامي؛ فيلم‌ها در چه مرحله‌اي از توليد هستند؟...
 به استقبال جشنواره- 3: طاووس‌های بی‌پر، کودک و فرشته، نیلوفر،انگشتر متبرک، صندلی خالی، جيران، پوسته،سایه وحشت، بیرون آوردن مردگان و دو خواهر: / بازار رقابت فيلم‌اولي‌هادر جشنواره داغ است...
 گزارش‌های تازه‌ای از حادثه آتش‌سوزی سینما جمهوری (نیاگارا)؛ / علت حادثه مشخص نیست/لیلا حاتمی از شدت تاثر چیزی نگفت...
 خاکستر خاطره‌ها؛ / سینما جمهوری (نیاگارا) در آتش سوخت/گزارش و عکس‌ها...

آرشيو...



باران كوثري اين بار در فيلمي به تهيه‌كنندگي مادرش بازي مي‌كند
باران كوثري اين بار در فيلمي به تهيه‌كنندگي مادرش بازي مي‌كند


سينماي ما - "حیران" نخستین فیلم بلند سینمایی شالیزه عارفپور است که به تهیه‌کنندگی رخشان بنی‌اعتماد با حضور وی کلید خورد.
"حیران" روز یکشنبه 23 دی با صدای "حرکت" بنی‌اعتماد مقابل دوربین رفت و عارفپور از کارگردان برجسته سینمای ایران خواست به نوعی وی این فیلم را کلید بزند. گروه تولید این پروژه سینمایی هم اکنون در سطح تهران مشغول فیلمبرداری هستند.
در "حیران" باران کوثری، مهرداد صدیقیان، خسرو شکیبایی، فرهاد اصلانی، ژاله صامتی، فوژان عارفپور، محسن و پارسا مکاری و احمد یاوری شاد بازی می‌کنند و در خلاصه داستان آن آمده است: ماهی دختر روستایی با حیران مهاجر جوان افغانی آشنا می‌شود و با وجود مخالفت خانواده با او ازدواج می‌کند؛ پیوندی که پیامدهای بسیار دارد.

عوامل تولید فیلم عبارتند از فیلمنامه: ش. عارفپور و نغمه ثمینی، مشاور کارگردان: ر. بنی‌اعتماد، مدیر فیلمبرداری: حسین جعفریان، طراح: امیر اثباتی، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، صدابردار: ساسان نخعی، مدیر تولید: نوا روحانی، عکاس: گلاره کیازند، تهیه‌کنندگان: بنی‌اعتماد و جهانگیر کوثری، با مشارکت بانک اقتصاد نوین و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

"حیران" محصول سازمان سینمایی 79 است. عارفپور تاکنون دستیار و برنامه‌ریز کارگردانانی چون رخشان بنی‌اعتماد، محمدرضا هنرمند، علیرضا رئیسیان و ... بوده و فیلم‌های مستند "زیر پوست باران"، "گل در تاریکی" و "درون من" و فیلم کوتاه "سایه ماه" را در کارنامه خود دارد.


منبع خبر : مهر
چهارشنبه,26 دی 1386 - 19:10:6

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو
اخبار مرتبط:

نظرات

آیدین
چهارشنبه 26 دي 1386 - 20:17

باران کوثری انقدر امسال فیلم بازی کرده که دیگه داره تکراری و خسته کننده میشه. اسامی بازیگرای هر فیلمی توش اسم باران کوثری هم هست! بعدش هم مهناز افشار. واقعا سینمای ایران تا این حد کمبود بازیگر زن داره؟!!!

علیرضا
چهارشنبه 26 دي 1386 - 21:32

حرفهای باران کوثری درباره «توفیق اجباری» در مصاحبه با مجله «سینمای پویا»:

سر کاری قبل از فیلمبرداری پلان،تمرین می کردم.خیلی ها این حرکت مرا مسخره می کردند،در حالی که به نظر خودم کار عجیبی انجام نمی دادم.یا بازیگر نقش مقابلاصلا دلیلی برای تمرین کردن نمی دید و وقتی از او می پرسیدم،در این صحنه دیالوگ این است،در جوابم می گفت بریم جلوی دوربین،ببینیم چه می شود.در واقع او در این فضا نیاز به تلاش بیشتری ندارد و با همین میزان استعداد به هر آنچه می خواهد می رسد.

...بسیاری از کارگردان هایی که ما برایشان احترام قائل هستیم،خودشان را می کشند تا این آقایان و خانم ها به هر قیمتی در فیلمشان حضور داشته باشند.بنابراین دیگر کسی برای آن مسائلی که برای من به نوعی ارزشمند است،ارزشی قائل نیست.با این همه،تمام سعی ام را می کنم تا حساسیت ها و ارزش هایم را از دست ندهم.

و در شرایطی که شما مطمئن هستید حق با شما است اما همه از یک جریان دیگر پشتیبانی می کنند،کار خیلی سخت تر می شود.فیلمی که من به خاطرش خودم را در خانه زندانی می کنم و زمان نمایش عمومی آن حتی اعتماد به نفس ندارم که از خانه بیرون بیایم،کس دیگری سوار موجش می شود و افتخار می کند فلان فیلم به خاطر من می فروشد.این دو دیدگاه است و متاسفانه در پشت صحنه تمام عوامل فیلم در خدمت دیدگاهی است که یک ذره هم برای بازیگری ارزش قائل نیست و دلیلی هم برای این ارزشگذاری نمی بیند.چرا که همه چیز در خدمت او است تا جایی که فیلمبرداری برای آماده نبودن او یک روز تعطیل می شود اما سر صحنه برای تمرین من سه دقیقه زمان وجود ندارد.اگر چه بعد از دیدن فیلم به این نتیجه رسیدم که واقعا نیازی به تمرین کردن نبوده است و من اشتباه می کردم و آنها حق داشته اند به من بخندند.

درباره سینمای تجاری و ستاره ها:

از کلمه مردم همیشه سوءاستفاده می کنیم و با این توجیه که مردم دوست دارند،این فیلم ها را می سازیم.در حالی که ذائقه مردم را ما می سازیم و در مملکتی با این همه مشکل،بازی کردن با عقده های فروخورده مردم که کاری ندارد.وقتی عکس فلان بایگر با عینک 500 هزار تومانی روی بیلبورد می رود،معلوم است که مردم جذب آنچه می شوند که ندارند.دیدن فیلمی که بازیگرهایش هر دقیقه لباس عوض می کنند و سوار ماشین های آنچنانی می شوند،برای مردمی که در آرزوی چینی زندگی هستند،جذاب است و این همان سیستم غلط سرمایه داری است که از هالیوود گرفته ایم.الان رقابت در میان بازیگرانی که اسمشان را ستاره گذاشته ایم بر سر این است که چه کسی دست نیافتنی تر است و این خیلی وحشتناک است.اصلا یک آدم چطور به خودش اجازه می دهد با مردم این گونه رفتار کند.

علیرضا
چهارشنبه 26 دي 1386 - 21:33

حرفهای باران کوثری درباره «توفیق اجباری» در مصاحبه با مجله «سینمای پویا»:

سر کاری قبل از فیلمبرداری پلان،تمرین می کردم.خیلی ها این حرکت مرا مسخره می کردند،در حالی که به نظر خودم کار عجیبی انجام نمی دادم.یا بازیگر نقش مقابلاصلا دلیلی برای تمرین کردن نمی دید و وقتی از او می پرسیدم،در این صحنه دیالوگ این است،در جوابم می گفت بریم جلوی دوربین،ببینیم چه می شود.در واقع او در این فضا نیاز به تلاش بیشتری ندارد و با همین میزان استعداد به هر آنچه می خواهد می رسد.

...بسیاری از کارگردان هایی که ما برایشان احترام قائل هستیم،خودشان را می کشند تا این آقایان و خانم ها به هر قیمتی در فیلمشان حضور داشته باشند.بنابراین دیگر کسی برای آن مسائلی که برای من به نوعی ارزشمند است،ارزشی قائل نیست.با این همه،تمام سعی ام را می کنم تا حساسیت ها و ارزش هایم را از دست ندهم.

و در شرایطی که شما مطمئن هستید حق با شما است اما همه از یک جریان دیگر پشتیبانی می کنند،کار خیلی سخت تر می شود.فیلمی که من به خاطرش خودم را در خانه زندانی می کنم و زمان نمایش عمومی آن حتی اعتماد به نفس ندارم که از خانه بیرون بیایم،کس دیگری سوار موجش می شود و افتخار می کند فلان فیلم به خاطر من می فروشد.این دو دیدگاه است و متاسفانه در پشت صحنه تمام عوامل فیلم در خدمت دیدگاهی است که یک ذره هم برای بازیگری ارزش قائل نیست و دلیلی هم برای این ارزشگذاری نمی بیند.چرا که همه چیز در خدمت او است تا جایی که فیلمبرداری برای آماده نبودن او یک روز تعطیل می شود اما سر صحنه برای تمرین من سه دقیقه زمان وجود ندارد.اگر چه بعد از دیدن فیلم به این نتیجه رسیدم که واقعا نیازی به تمرین کردن نبوده است و من اشتباه می کردم و آنها حق داشته اند به من بخندند.

درباره سینمای تجاری و ستاره ها:

از کلمه مردم همیشه سوءاستفاده می کنیم و با این توجیه که مردم دوست دارند،این فیلم ها را می سازیم.در حالی که ذائقه مردم را ما می سازیم و در مملکتی با این همه مشکل،بازی کردن با عقده های فروخورده مردم که کاری ندارد.وقتی عکس فلان بایگر با عینک 500 هزار تومانی روی بیلبورد می رود،معلوم است که مردم جذب آنچه می شوند که ندارند.دیدن فیلمی که بازیگرهایش هر دقیقه لباس عوض می کنند و سوار ماشین های آنچنانی می شوند،برای مردمی که در آرزوی چینی زندگی هستند،جذاب است و این همان سیستم غلط سرمایه داری است که از هالیوود گرفته ایم.الان رقابت در میان بازیگرانی که اسمشان را ستاره گذاشته ایم بر سر این است که چه کسی دست نیافتنی تر است و این خیلی وحشتناک است.اصلا یک آدم چطور به خودش اجازه می دهد با مردم این گونه رفتار کند.

نازنین
پنجشنبه 27 دي 1386 - 0:37

با آیدین موافقم. باران کوثری بازی تو هر فیلمی بهش پیشنهاد شه می پذیره! یعنی پیش میاد که باران به بازی تو یه فیلم جواب رد هم بده؟

sepehr
پنجشنبه 27 دي 1386 - 7:40

کمبود بازیگر زن نداریم کمبود بازیگر خوب زن داریم بعد هم لطیفی و بنی اعتماد و آقا جهانگیر، وقتی می تونن با هزینه ی کم یه بازیگر خوب داشته باشن، چرا سراغ بقیه برن و منتشو بکشن؟


پنجشنبه 27 دي 1386 - 9:13

میدونین چیه چون گلزار تحویلش نگرفته اینجوری میگه.خوش به حال تو(باران کوثری)که با این همه تمرین واقعا فیلم توفیق اجباری رو خراب کردی ادم خیلی با کلاس.متاسفم برات

مینا
پنجشنبه 27 دي 1386 - 9:29

الان که این خبر رو خوندم اولین چیزی که به نظرم رسید این بودکه بنی اعتماد هرکاری می کنه تا دخترش با باریگران به نام و هر استعداد تازه ای که وارد سینما میشه همبازی بشه چه با یک نقش کوتاه و در حاشیه و چه با نقش اول (در خیلی از فیلمهای بنی اعتماد این اتفاق افتاده)

امیرحسین
پنجشنبه 27 دي 1386 - 10:44

به خدا تا حالا هیچ کس تو سینمای ایران به اندازه باران کوثری منو تحت تاثیر خودش قرار نداده و نخواهد داد.واقعا متاسفم برای کسی که همچین جواهری رو خسته کننده؟؟!!! و تکراری توصیف کرده.حرفاش تا استخوان ادم رو میسوزونه .من از سلیقه علیرضا تشکر میکنم و :بازیگر نقش مقابلاصلا دلیلی برای تمرین کردن نمی دید و وقتی از او می پرسیدم،در این صحنه دیالوگ این است،در جوابم می گفت بریم جلوی دوربین،ببینیم چه می شود.در واقع او در این فضا نیاز به تلاش بیشتری ندارد و با همین میزان استعداد به هر آنچه می خواهد می رسد.((از کلمه مردم همیشه سوءاستفاده می کنیم و با این توجیه که مردم دوست دارند،این فیلم ها را می سازیم.در حالی که ذائقه مردم را ما می سازیم و در مملکتی با این همه مشکل،بازی کردن با عقده های فروخورده مردم که کاری ندارد.وقتی عکس فلان بایگر با عینک 500 هزار تومانی روی بیلبورد می رود،معلوم است که مردم جذب آنچه می شوند که ندارند.دیدن فیلمی که بازیگرهایش هر دقیقه لباس عوض می کنند و سوار ماشین های آنچنانی می شوند،برای مردمی که در آرزوی چینی زندگی هستند،جذاب است)) این حرفها انگار که از اعماق قلب من گفته شده.گلزار ازت متنفرم و اهمیتی نمیدم که یه عده عقده ای چه قدر بزرگت میکنن و تو هم سواستفاده میکنی.واقعا برای این سینما متاسفم برای مردم متاسفم .برای خودم متاسفم که در چنین فضایی زندگی میکنم. باران عزیز فقط میخوام بدونی آدمهایی مثل من حرف تو رو میفهمن هر چند خیلی کمن .اینجا همه عقده ای یا ندیده نیستن

ماندانا
پنجشنبه 27 دي 1386 - 11:8

مرسي باران!

اميدوارم توي اين فيلم هم فوق العاده بازي كنه.مثل همه فيلماي ديگه ش.

حميدرضا
پنجشنبه 27 دي 1386 - 11:20

هركس كه هنرمند باسه همينه ديگه!!!!!!!!!1

نازنین
پنجشنبه 27 دي 1386 - 13:2

با آیدین موافقم. باران کوثری بازی تو هر فیلمی بهش پیشنهاد میشه قبول می کنه! یعنی پیش میاد که باران به بازی در فیلمی جواب رد هم بده؟

سالار
پنجشنبه 27 دي 1386 - 17:27

آفرین باران.مرسی علیرضا.

محمد
پنجشنبه 27 دي 1386 - 22:47

باران ديگه تكراري شده. هديه تهراني سوپراستار كجايه


پنجشنبه 27 دي 1386 - 23:43

////// این ندامتنامه باران کوثریه//////

ازعمق حرفاش می شه فهمید چه قدر از اعتماد بی جا به یه فرد خاص /مثلا یه کارگردان خاص/ و نادیده گرفتن روح سرخورده مردم پشیمونه .

گاهی اوقات بد نیست آدم سرش به سنگ بخوره تا درس عبرت بگیره وبفهمه مسیر به اون سادگی ها هم که فکر می کنه نیست.

چیزهای یاد می گیره که باعث می شه بعدها راه های پیشرفت بیشتر تو زندگیش باز بشه که همون طور که می بینید تو صحبت های باران این پختگی وتجربه بیشتر از گذشته حاکمه تا احساس ویه جور لجبازی بچگانه.

خوشحالم که این اتفاق براش افتادنه ازاین بابت که توفیق اجباری رو تو کارنامه ش داره بلکه به خاطر اینکه خیلی چیزها فهمید که باید می فهمید.

گرچه هنوز خیلی ها هستند که به یک صدم از این حرفها هم نرسیدند وهمچنان راه خودشون رو می رند وکار خودشو ن رو می کنند................

sepehr
جمعه 28 دي 1386 - 6:53

من حرف بدی زدم که نظر رو نذاشتین؟ حرف راست رو نمی گین؟ فقط هر چی به نفعتونه؟ تازه خانم بنی اعتماد خون بازی رو هم تهیه کرده بود و این بار بار اول نیست. مهم اینکه فیلمه، حالا برای مادرش یامن! مهم اینه که خوب بازی می کنه. این رو هم بعد از بررسی حذف کنین!

ماندانا
جمعه 28 دي 1386 - 8:42

مطمئنم باران تو اين يكي هم عالي بازي ميكنه!!!شك ندارم.

سارا
جمعه 28 دي 1386 - 14:12

آقا علیرضا که چی این یادداشت رو همه جا کپی می کنی؟

می خوای بگی ببینید باران از بازی تو توفیق اجباری پشیمون شده؟

نخیر آقا. باران باید از خداشم باشه که تو این فیلم بازی کرد. گلزار به مراتب از باران بازیگر بهتریه. باید افتخار کنه که جلوی گلزار بازی کرد. مگه حالا اگه تو این فیلم بازی نمی کرد چه پیشنهادهایی داشت؟

یه خون بازی بازی کرد که اونم از صدقه سریه پدر و مادرش بود. دیگه کار خاصی نکرده. الکی گندش نکنید. به نظر من لطیفی هم دیگه نباید با باران کار بکنه.

والا باران تو هر فیلمی که بازی می کنه یا پدرش تهیه کنندست. یا مادرش تهیه کنندست. یا مادرش کارگردانه. یا مادرش کارگردان و پدرش هم تهیه کنندست. چند تا هم که لطیفی کارگردان بود.

بیا. این شد بازیگر ؟

جمع کنید بابا. مسخرش رو درآوردید. بازم میگم که گلزار خیلی بهتر از باران کوثری بازی می کنه. حالا اگه باران حسودیش میشه یا شما که دیگه به ما مربوط نیست!!

علیرضا
جمعه 28 دي 1386 - 15:10

///این حرفها ندامتنامه نیست///

خدمت آن آقا یا خانمی که بی نام کامنت گذاشته اند عرض می کنم،زمانی این حرفها «ندامتنامه» است که با گفته های پیشین باران کوثری تفاوت داشته باشته باشد.در حالی که این حرفها همان حرفهای خانم کوثری در برنامه «شب شیشه ای» است.در آنجا اشاره کرد که پنجاه درصد بازیگران برای نقششان زحمتی نمی کشند و حالا به طور مشخص از محمدرضا گلزار صحبت می کند.در همان برنامه از فیلمهای مبتذلی که با شکستن خط قرمزها مردم را جذب می کنند صحبت کرد و نوک پیکان کلامش به سمت فیلم «اخراجی ها» بود.در اینجا با جسارت از فیلمی که خودش بازی کرده انتقاد می کند.بنابراین این حرفها همان حرفها است فقط با تاکید و تلخی بیشتر.

در همان برنامه رشیدپور به طعنه از باران کوثری پرسید که مگر می شود برای بازیگر سینما ستاره شدن و شهرت اهمیت نداشته باشد.

سردبیر مجله «سینمای پویا» در سرمقاله همین مجله اشاره کرده که:

«راستی چرا بازیگری مثل باران کوثری(احتمالا یک نمونه است از جوانان دیگر این چنین)که می خواهد انتخاب کند و سینما و شهرت تنها برایش هدف نیست،این چنین تلخ می شود؟»

می بینید که حرفها همان حرفها است و اصولا باران کوثری برای همین دوست داشتنی است که سر حرفش می ایستد و تناقض گویی نمی کند.در مورد محمدحسین لطیفی هم باران کوثری هیچ وقت و هیچ جا نگفته که در هر فیلم او بازی می کند و اصلا طبق گفته های خود لطیفی در مصاحبه با مجله «صنعت سینما»،باران کوثری قرار نبوده در این فیلم بازی کند.در «شب شیشه ای» گفت که محمدحسین لطیفی سر صحنه به شدت طبق احساساتش عمل می کند و اگر این طور نبود کارگردان بهتری می شد.هیچ جا لطیفی را کارگردان خیلی خوبی ندانسته و از او به عنوان یک آدم دوست داشتنی تعریف کرده است.در اینجا هم انتقادش از محمدحسین لطیفی دقیقا به خاطر همین احساساتی بودن او و تحت تاثیر تهیه کننده و بازیگر نقش اول قرار گرفتن است.

هیچ بازیگری نیست که در کارنامه اش حداقل یکی دو فیلم بد نداشته باشد.از نمونه های ایرانی می گویم:پرویز پرستویی در سالهای اوجش در فیلم هایی مثل «عشق شیشه ای» یا «عزیزم من کوک نیستم» بازی کرد.فاطمه معتمدآریا در مصاحبه ای آرزو می کرد که فیلم «پرنده از قفس پرید» شهرام اسدی اکران نشود که شد.همین الان هاینه توسلی در مصاحبه اش در برابر پرسشی درباره فیلم «عاشق» سکوت می کند.این اشتباهات ربطی به پختگی و تجربه ندارد و به قول معروف فقط دیکته نانوشته بی غلط است.

چیزی که پختگی و بینش بازیگر را نشان می دهد تعهد او به مخاطب و ایده آل های ذهنی اش است.او هم می توانست مثل گلزار و عطاران و ضیغمی شعارهای مردمی بدهد و از این که فیلم این قدر فروش کرده خوشحال باشد.باران کوثری از بازی اش در فیلمهای مهمی مثل «تقاطع» و «گیلانه» انتقاد کرده و اینجا رسماً اشاره می کند که اعتماد به نفس روبرو شدن با مردم را ندارد.آن هم به خاطر فیلمی که در بد بودنش هیچ تقصیری متوجه او نیست.کدام بازیگر را سراغ دارید که تا این حد شرافت کاری داشته باشد؟

الف
جمعه 28 دي 1386 - 17:56

باران کوثری

دختر بنی اعتماد و جهانگیر کوثری با نقش انتسابی کوثری بوودن چنان جایگاه و مرتبه ای برای خود قائله که فکر میکنه اگه نباشه سینمای ایران نمی چرخه

اون تو شب شیشه ای با اون جوابهای کودکانه و خنده دارش

ثابت کرد که تا ستاره شدن خییییلی فاصله داره

تاکید بر این نکته که من فقط فیلمهای آقای لطیفی رو بازی می کنم انگار که تمام کارگردانهای خبره پشت در خونش صف کشیدن و منتظر جواب هستن نشون داد که جز شهرت چیز دیگه ای رو از رخشان بنی اعتماد به ارث نبرده........

آیسان
جمعه 28 دي 1386 - 18:13

در جواب امیر حسین

تو فکر نمی کنی استعمال همین جمله ی گلزار ازت متنفرم نشون دهنده ی عقده های تو وصد البته حسادت به جایگاهه اونه که در حسرتشی؟؟

وگرنه چرا نفرت؟؟چرا خصومت؟؟نسبت به کسی که هیچ ارتباطی با تو نداره؟؟؟چراکسایی که بزرگش میکنن عقده ای هستن؟؟چراکسایی که دوست دارن کوچیکش کنن عقده ای نیستن؟؟

فکر نمی کنی این جمله علتش اینه که همون چیزهایی که اون داره تو نداری عاجزانه در حسرتشی؟؟وعلت نفرت تو همیینه؟؟

بله باران عزیز جهان در حال تغییره ومدرن شدن

چقدر دست رو بدبختیای مردم بذاریم؟؟چقدر اجاره نشینها و مهمان مامان؟؟چقدر مردم گریه کنن؟؟مردمی که از جنگ و وحشت وفقر که توش زندگی می کنن گریزونن

بازی کردن با احساسا مردم اینه که همش دختیاشونو ه نمایش بذاریم

فکر میکنی اینکه نشون بدیم ک مردم چقدر بدبختن دردی رو دوا می کنه؟؟

نمی گم اصلا این فیما ساخته نشه چرا اید ساخته شه که به گوش مسئولین برسه مردم تو چه حالی زندگی می کنن

والبته فیلمهایی مثل خون بازی هم لازمه که درس باشه اما درکنارش توفیق اجباری (فیلمی ک زندگی هیچیک از مردم ایرانو به جز شخص خودش نمایش نمی ذاره)یا درخت هلو و....هم لازمه

فکر می کنی آمار فروش چرا انقدر بالاست؟؟به خاطر گلزار ؟؟اصلا اینطوری نیست به خاطر اینکه مردم ایران به خنده نیاز دارن وبه شادی

واران کوثری هم این حرفها رو می گه ه عات اینکه خودش همچین جایگاهی نداره من دوسش دارم و بازیش رو تحسین می کنم ولی خییییییییییییلی کودکانه حرف می زنه

اون خودش اون فیلمو انتخاب کرده وخودش توی اون فیلم پشت ماشین آنچنانی نشسته ایا واقعا داره خودشو نقد می کنه؟؟اگه ذره ای به این حرفها اعتقاد داشت اینکارو نمی کرد

وتو ....این خصوصیت طبقه ی خرده بورژواست وانتظار دیگه ای هم نمیره

اگه مردم گلزارو دوست دارن (به هر دلیل معلوم ونامعلومی) اون بی تقصیره

وهرکس دیگه ای هم باشه از این موقعیت استفاده می کنه حتی اگه خودت باشی

بیتا
جمعه 28 دي 1386 - 18:18

باران نشون داده چه استعداد عجیبی توی بازیگری داره و لی خوب یه کمی اشتباه میکنه...آخه هر چیزی که لطیفی ساخت و گفت تو بیا که نباید بری....

خوبه تو شب شیشه ای که اومده بود گفت با گرفتن سیمرغ احساس مسئولیت بیشتری میکنه...

به هر حال انتخاب اشتباه دلیل عدم توانایی نیست...

مادر باران ، بانوی سینمای ایرانه و خودش دختر عزیز سینمای ایران....

امیدوارم دیگه اشتباه نکنه...

asma
جمعه 28 دي 1386 - 21:57

من از همون اول هم از باران خوشم نمی یومد بعد از دیدن روز سوم و خون بازی نظرم راجع بهش عوض شد ولی با دیدن بشت صحنه ی روز سوم و لوس بازی های بی حد و اندازش دوباره حالم ازش بهم خورد...به نظر من باران برای بازیگر شدنش هیچ زحمتی نکشیده اگه مامانش نبود عمرا" به اینجا نمی رسید...من با نظر علیرضا کاملا" موافقم آخه چرا کارگردان ها به بازیکر های دیگه ای به جز باران و مهناز افشار و ... فکر نمی کنن؟؟؟؟

احسان
شنبه 29 دي 1386 - 3:10

asma:

این چرت و پرتا چیه که میگی؟ کارگردانا فقط به باران فکر می کنن؟ ایشون که تمام فیلماش با پدر و مادرشه. عین اون جملات سارا.

بعد حالا همه به اون فکر می کنن؟ نیست که تمام کارگردانای بزرگ براش صف کشیدن. بذارید یه بار با یه کارگردان خوب کار بکنه. بعد.

این بنده خدا هم که فیلم اولشه و میترسه مزخرف دربیاد. برای همین اومده سراغ باران کوثری.

بازیگر بزرگ تو زنها داریم که باران کوثری جلوشون هیچه.

در ثانی اینکه هر پیشنهاد مزخرفی رو قبول بکنی که نه افتخاره و نه نشون از بهترین بودن. خوب فلان بازیگر شاید کم کار باشه. چون خودش می خواد. وگرنه میتونه 2 برابر باران بازی بکنه. بازی تو کتونی سفید و توفیق اجباری و نسل جادویی و چندین مزخرف دیگه که افتخار نیست.

باران سالهای سال وقت میبره تا یه بازیگر حرفه ای و قابل قبول بشه. الان که بچست.

علیرضا
شنبه 29 دي 1386 - 10:54

من با گذاشتن بخشی از مصاحبه خانم کوثری که با همراهی خانم معتمدآریا انجام گرفته،قصد داشتم حداقل تعدادی از مخاطبان این سایت را از چیزهایی آگاه کنم.ولی تازه یادم آمد که آخرین باری که به سینما فرهنگ!2رفته بودم صدای قهقهه جمعیت(در برابر یک فیلم جدی)و باز و بسته کردن بسته های چیپس و پفک و پاپ کورن،بلوتوث بازی کردن زوج کناری ام و درکار هم بودن زوجی دیگر مرا از سینما فراری داد.ببخشید!با نظراتی از این دست مثل این که من باید اعتراف کنم خشت می زدم.

«جمع کنید بابا. مسخرش رو درآوردید. بازم میگم که گلزار خیلی بهتر از باران کوثری بازی می کنه. حالا اگه باران حسودیش میشه یا شما که دیگه به ما مربوط نیست!!»

«بله باران عزیز جهان در حال تغییره ومدرن شدن چقدر دست رو بدبختیای مردم بذاریم؟؟»!!!

«اون خودش اون فیلمو انتخاب کرده وخودش توی اون فیلم پشت ماشین آنچنانی نشسته ایا واقعا داره خودشو نقد می کنه؟؟اگه ذره ای به این حرفها اعتقاد داشت اینکارو نمی کرد»(دو حالت دارد:یا فیلمنامه اینقدر دقیق نوشته شده که نام ماشین کذایی را هم آورده یا باران کوثری تحت قرارداد با دیدن ماشین باید قراردادش را پاره می کرد و سوار ماشین نمی شد!)

«با دیدن بشت صحنه ی روز سوم و لوس بازی های بی حد و اندازش دوباره حالم ازش بهم خورد»

«اون تو شب شیشه ای با اون جوابهای کودکانه و خنده دارش ثابت کرد که تا ستاره شدن خییییلی فاصله داره»

«آخه هر چیزی که لطیفی ساخت و گفت تو بیا که نباید بری....»

الحق که لیاقت شما همین است!لعنت به من که وقت خودم را تلف کردم!

مرجان
شنبه 29 دي 1386 - 23:0

آقای علیرضا اون آقایاخانم بی نامی که گفتید منم /مرجان/همیشه هم اسمم رو می نویسم اما این بار فراموش کردم که این کاررو بکنم.

من هم باتعدادنسبتا زیادی از حرفهای بالا که شماتو نوشته ات آوردی موافقم راجع به( هر فیلم لطیفی.. وجواهای کودکانه اش تو شب شیشه ای ).

آقای لطیفی واقعا هرچه قدرهم که آدم خوبی باشه باران باید مثل تمامی کارگردانهای دیگه رو پیشنهاد اون فکر کنه نه به صرف اینکه شخصیت آقای لطیفی رو دوست داره.به نظرم بدنیست آدم یه وقت هایی هم سختی کارهایی رو تحمل کنه که بعدها براش تجربه ای رو به همراه می آره که می تونه تو ادامه زندگیش ازش استفاده کنه.

ودرباره شب شیشه ای هم به نظرم کمی بچگانه رفتارکرد می توانست پخته تر از اینها عمل کنه شبیه گلشیفته .باران باید بدونه که راست بودن حرفی دلیل برعاقلانه نبودنش نمی شه .

اما راجع به اون جمله که /در بد بودن فیلمی که اصلاهیچ تقصیری متوجه اونیست /من خودم شخصا از بازی باران خوشم میاد وبه نظرم علاوه بر پشتوانه هایی نظیر پدر ومادرش توانایی واستعداد ا ین کار رو داره این رو به خوبی توی فیلم خون بازی نشون داد اما شما دوباره به ورطه غرض ورزانه سخن گفتن افتادی این جمله ای که شما گفتین یعنی باران هیچ اراده ای در انجام این کار نداشته در صورتی که این غیر ممکن است هر آدمی ممکن است اشتباه کند پس سعی نکنید اون رو بی تقصیر جلوه بدید.

وهمین طور بانظر بیتا موافقم و امیدوارم دیگه ازاین اشتباه ها مرتکب نشه باران هنوز خیلی جوونه وفرصت های زیادی رو برای بهتر شدن داره .

راجع به اینکه شما گفتین باران فرقی نکرده بگم اون زمانیکه این حرفها رو زد هنوز تو توفیق اجباری بازی نکرده بود ومشخص می شه که از عمق وجودش این حرفها رو نمی زنه بلکه بیشتر ناشی از غرور بعد از سیمرغه ولی الان حرفهای باران نشون از یه تجربه عمیق داره که این مسئله رو از ته وجودش حس کرده و بوی یه جور پشیمونی درونی رو میده واین خیلی خوبه خیلی .

چه اشکالی داره آدم از انجام یه کار پشیمون بشه حالا به فرضم که باران کوثری دختر رخشان بنی اعتماد وجهانگیر کوثری باشه .

بنا براین :

من همچنان معتقدم که این حرفها //ندامتنامه باران کوثریه//.


يکشنبه 30 دي 1386 - 16:7

آقای علیرضا می شه لطف کنیو بگی کدوم فیلم جدی؟؟اگه اسمشو بگی ممنون می شم

آقای محترم باران می دونست فیلمی که بازی می کنه براساس زندگی محمد رضا گلزاره خودش این فیلمو قبول کرده که بازی کنه نه؟؟

در ضمن در مورد اون ماشین باید بگم وقتی چند سکانس فیلم در مورد اون ماشین گرفته شده (صحنه ی گرفتن ماشین رضا توسط سیمین و.....)ممکنه اسمی از ماشین اورده نشه؟؟زمانی که یکی از صحنه های خنده دار فیلم قرار گرفتن ماشین پراید جلوی اون ماشینه؟؟

تو چون از باران خوشت می آد هر نقدی از باران اشتباهه نه؟؟نکته ای که بری من جالبه اینه که تو حرف هرکسیو که باران و نقد کرده داخل پرانتز گذاشتی!!

یعنی هرکی از باران نقد کنه نفهمه؟؟

از نظرمن توفیق اجباری منهای چند نکته که عموما حاوی به نمایش گذاشتن فرهنگ مردم ایرانه یک فیلم تجاری بوود با توجه به اینکه این فیلم زندگی شخص خود محمد رضا گلزاره باران خودشو خییلی کوچیک کرده تو این فیلم بازی کرده

من معتقدم باران دچار غرور کاذب شده یعنی چون شهرت کوثری و بنی اعتمادو یدک می کشه ......!!!!

در ضمن چون این جمله ی منو داخل گیومه گذاشتی ((چقدر دست رو بدبختیای مردم بذاریم))نشون دهنده ی اینه که اطلاعاتت دراین زمینه خییییییییییییییلی اندکه و من بیش از این وقتمو صرف این فیلم واین بازیگر واین صفحه نمی کنم

با توجه که می بینم توو خیلی به این کار علاقه نشوون می دی و تو هر صفحه ای این مصاحبه ی بارانو کپی می کنی

عیب نداره بزرگ می شی!!!!

بهتره جای خشت زدن به امور شخصیت برسی چون تا زمانی که باران اخلاقشو درست نکنه مردم عادی(منهای پسرای 12-18سال)دوستش ندارن

sana
يکشنبه 30 دي 1386 - 19:14

ساکت شو علیزضا فهمیدی؟؟؟؟؟؟؟؟

sana
يکشنبه 30 دي 1386 - 19:32

با دیدن این مصاحبه باران جدا احساس بدی نسبت بهش بهم دست داد (نه بخاطر اینکه بر ضد شخص گلزار حرف زده...))بلکه بخاطر این لحن زشت و این حرف های طلبکارانه این نشان از سست ارادگی.بی احترامی و غرورو....... اوست واقعا متاسفم واسه باران واقعا.. در اینجا نتیجه میگیریم که واقعا سیمرغ گرفتن لیاقت.جنبه.فرهنگ و..... میخواد. فکر کرده کیه این باران هااا؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!واقعا برای خودم و همه متاسفم شدم که کسانی با چنین سطح فرهنگی در حال جولان دادن در سینما هستند ددددددد که حتی به خودشون تا این مرز اجازه میدن که مردم را عقده ای تلقی کنن و......... چون میدونه پشتش گرمه داره هر چی دلش خواست میگه چون پشتش بدجوری گرمه بهرام رادان دو بار سیمرغ گرفته پشتشم ابتقدر پارتی هم در سینما نداشته ولی کی دیدین بیاد بر ضد به نفر مصاحبه کنه یکیو خراب کنه؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!کی مغرور شد؟؟؟؟کی منم منم کرد؟؟؟؟؟اون متکی به هنر خودشه هنر خودشه که الان اینجاست کی بر ضد گلزار یا کسای دیگه اومد چرند گفت؟؟؟؟؟واقعا اخلاق حرفه ای و فرهنگ داشتن لیاقت مبخواد خودش یه هنره.................. هرچیزی جنبه میخواد جنبه

برسام
يکشنبه 30 دي 1386 - 21:33

واقعا حیف اون سیمرغی که دادن به باران کوثری .خوش بحال کسایی که سیمرغ به این بی ارزشیو نگرفتن.اقای علیرضا که نمیدونم کی هستیو از سینما چی میفهمی! وبرای دفاع از خانم کوثری و اقای رادان ماهی چقدر پول میگیری از توهین به عقاید دست بردار و کمی خودت باش

Azita G
چهارشنبه 12 تير 1387 - 21:11

به نظرم من گلزار اصلا بازیگر نیست!

اما بازی باران جون در خون بازی محشره..حتی با اینکه خانم بنی اعتماد کارگردانه ...اما چرا گلزار هیچ جا بازی خیره کننده ای مثل خون بازی نداره توفیق اجباری هم معلوم بود دیگه...

گلزار به درد مهناز افشار میخوره باران کوثری باید با بزرگان کار کنه

در کنار پرویز پرستویی،شکیبائی و.....

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  




module-htmlpages-display-pid-97.html



             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 0.559878110886 seconds.