سينمای ما - ستاره است / گفت و گو ی مفصل با مهناز افشار
پنجشنبه 14 آذر 1387 - 7:2
اخبار:      • رضا کیانیان از بازیگری گفت؛ / فرمان اول: بازیگر باید خودش را بشناسد      • مدیر عامل موسسه توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران اعلام کرد؛ / 100 هزار نفر به این جا آمده‌اند اما هنوز فعالیت‌مان آزمایشی‌ است      • هیئت‌های انتخاب سه بخش جشنواره فیلم فجر کارشان را شروع کردند      • فهرست و مشخصات فیلم‌های سینمایی تعطیلات آخر هفته، / از جود لاو تا بن کینگزلی و کریس کریستوفرسون در آخر هفته سیما      • علاقه‌مندان سینما خوشحال باشند؛ / ماهنامه دنیای تصویر یک بار دیگر مجوز انتشار گرفت      








نظر سنجی

شما کدام سریال ماه مبارک رمضان را بیشتر پسندید؟




سينماي جهان
«شوالیه تاریکی» در صدر 100 فیلم برتر سال 2008 تایمز
«کنگ فو پاندا» نامزد 16 جایزه شد، از «وال-ای» هم بیشتر
نامزدهای جایزه اسپیریت (اسکار مستقل‌ها) اعلام شد
مستقل‌های انگلیسی‌ «میلیونر اسلمداگ» و كارگردانش را برگزیدند
شایعاتی درباره فیلم زندگینامه یان فلمینگ: دی‌کاپریو حتما، ران هاوارد شاید
شایا لابوف و «همدست»اش
تهیه‌کنندگان به بازیگران نامه دادند: اعتصاب به ضرر شماست
گیلرمو دل‌ترو «هابیت»اش را 370 روزه تمام می‌کند
بالاخره اسکاری‌ها اکران می‌شوند
پدرخوانده هندی سوم هم با آمیتاب باچان ساخته می‌شود
امپایر 100 شخصیت برتر تاریخ سینما را برگزید/ تایلر دردن «باشگاه مشتزنی» بهترین است
«استرالیا» یادآور سینمای حماسی، باز لورمان یادآور دیوید لین


آتش سبز


  (12 رأي)

کارگردان:
محمدرضا اصلانی
-------------------------------------
خواستگار محترم


  (5 رأي)

کارگردان:
داود موثقي
-------------------------------------
دلداده


  (9 رأي)

کارگردان:
قدرت الله صلح میرزایی
-------------------------------------
چار چنگولی


  (10 رأي)

کارگردان:
سعید سهیلی
-------------------------------------
محیا


  (121 رأي)

کارگردان:
اکبر خواجویی
-------------------------------------


پربیننده ترین اخبار هفته
 تحلیل اصغر فرهادی از سی سال سینمای پس از انقلاب؛ / اگر «دایره زنگی» با همان پایانی که من برایش نوشته بودم اکران می‌شد......
 گزارش «جهان» از دلایل توقیف «نسل جادویی»؛ / هدیه تهرانی نمی‌تواند آن سوی دیوار را ببیند. این معجزه است...
 حرف‌های محمدرضا گلزار درباره فعالیت‌های اخیرش در ورزش و روزنامه نگاری؛ / رئیس فدراسیون والیبال: این جا خانه اول گلزار است...
 هواداران هدیه تهرانی همچنان منتظرند و خبری نیست/خبرنگار «سینمای ما» پی‌گیری می‌کند؛ / اکران «شبانه» باز به تعویق افتاد...
 تازه‌ترین خبر؛ / حمید فرخ‌نژاد فردا مهمان برنامه دو قدم مانده به صبح است...
 به همراه گفتگوهایی با جواد نوروزبیگی، فرهاد اصلانی و مهراوه شریفی‌نیا؛ / گزارشی از پشت صحنه سریال «آشپزباشی» ساخته محمدرضا هنرمند...
 یادداشت نویسنده «سینمای ما» در حمایت از برنامه‌ای که زردش خواندند؛ / افشاگر...
 حرف های مسعود کیمیایی در روزنامه فرهنگ آشتی درباره فعالیت های سینمایی این روزهایش: / «به من و داریوش مهرجویی می‌گویند بیایید درباره تهران فیلم مستند بسازید و آن وقت طرح‌های سینمایی‌مان را بلاتکلیف نگه می‌دارند»...
 گزارشی کامل درباره شرایط امروز اکران «به رنگ ارغوان»؛...
 بخشی از گفتگوی مصطفی جلالی‌فخر با آیدین آغداشلو درباره سینمایی‌نویسان جوان و سینماگران هم‌نسل‌‌اش؛ / نه کیمیایی روشنفکر است، نه مهرجویی و نه کیارستمی...
 عکس‌های تنهایی؛ / نمایشگاه عکس رضا کیانیان ...
 بازتاب‌های حضور محمدرضا گلزار به عنوان مربی والیبال در روزنامه‌های ورزشی؛ / گلزار: کجایش عجیب است؟ ...
 فروتن، اسکندری، شاهرخ‌شاهی، ابر، عبدی، مصفا و... / 15 گفتگو با 15 بازیگر سینمای ایران / کجا بازی می‌کنید؟ پیشنهاد جدیدی دارید؟ ...
 حرف‌های مجیدی در برخورد با دانشجوهایی که عکس سروش در دست داشتند...



گزارش
 حرف‌های محمدرضا گلزار درباره فعالیت‌های اخیرش در ورزش و روزنامه نگاری؛ / رئیس فدراسیون والیبال: این جا خانه اول گلزار است...
 یادداشت‌های هفتگی امیر قادری -24؛ / همه‌اش ده سال هم نشد...
 تحلیل اصغر فرهادی از سی سال سینمای پس از انقلاب؛ / اگر «دایره زنگی» با همان پایانی که من برایش نوشته بودم اکران می‌شد......
 گزارش مفصل «فرهنگ آشتی» از دلایل لغو مجوز گروه «دارکوب»؛ / دارکوب‌ها به لانه بازمی‌گردند...
 به همراه گفتگوهایی با جواد نوروزبیگی، فرهاد اصلانی و مهراوه شریفی‌نیا؛ / گزارشی از پشت صحنه سریال «آشپزباشی» ساخته محمدرضا هنرمند...
 بخشی از گفتگوی مصطفی جلالی‌فخر با آیدین آغداشلو درباره سینمایی‌نویسان جوان و سینماگران هم‌نسل‌‌اش؛ / نه کیمیایی روشنفکر است، نه مهرجویی و نه کیارستمی...
 پرکارترین بازیگران زن و مرد جشنواره فیلم فجر بر اساس فیلم‌های که تاکنون تقاضای شرکت داشته‌اند ...
 گزارش تولید پروژه پرخرج «ملک سلیمان»؛ / همه چیز درباره جلوه‌های ویژه کامپیوتری این فیلم...
 مروری بر زندگی و آثار احمد آقالو/گفته‌های همکاران و دوستان‌اش درباره او؛ / آقالو: «باید جامعه‌مان را زیر ذره‌بین بگذاریم، کارمان نتیحه خواهد داد» ...

آرشيو...



ستاره است / گفت و گو ی مفصل با مهناز افشار
ستاره است / گفت و گو ی مفصل با مهناز افشار


[ مهدی طاهباز ]


سینمای ما - با اينکه مهناز افشار به عنوان ستاره سينماي تجاري ايران شناخته مي شود، اما گزيده کاري او در سال 86 و پاسخ اش به «دعوت» ابراهيم حاتمي کيا نشان از علاقه به تغيير جايگاه او از ستاره صرف بودن به بازيگري تجربه گرا است. افشار در اين سال ها پول سازترين بازيگر زن سينماي ايران بوده و حضورش در فيلم ها، تا حدودي گيشه را گارانتي کرده است. او در چند سال اخير در کنار حضور در فيلم هاي تجاري، منتظر تجربه فيلم ها و نقش هاي متفاوت نيز بوده است و بازي در فيلم هايي مانند سالاد فصل (فريدون جيراني)، کارگران مشغول کارند (ماني حقيقي) يا چه کسي امير را کشت (مهدي کرم پور) نشان از علاقه افشار به نوعي ديگر از سينما نيز دارد. «انعکاس» ساخته رضا کريمي بيستمين فيلم سينمايي کارنامه هنري مهناز افشار است. با اينکه اين فيلم هم در زمره آثار بدنه سينماي ايران طبقه بندي مي شود، اما اثري خوش ساخت و حرفه يي است که يک مهناز افشار متفاوت دارد. نقش افشار و حتي گريمش در «انعکاس» به هيچ کدام از فيلم هاي قبلي او شباهتي ندارد. بهتر است فيلم را اول ببينيد تا قضاوت راحت تر شود.

---

- چرا امسال برعکس سال گذشته اينقدر کم کار بوديد؟


بعد از فيلم «تسويه حساب» خانم ميلاني، با خودم گفتم مهناز افشار، ديگر بس است. ديگر داري خيلي شلوغ مي کني. قبل از آن هم « محاکمه» و « رئيس» را کار کرده بودم. اتفاقاً در اين دوره فيلمنامه هايي هم که مي خواندم بعضي هايشان بد نبود اما تصميم گرفتم کار نکنم تا اينکه فيلمنامه «انعکاس » به دستم رسيد و بازي در آن را قبول کردم.


- آن موقع هم مي خواستيد برويد سر کار «کلاغ پر» و کمي طول کشيد تا جواب نهايي را بدهيد...


بله. همان اول که اين فيلمنامه را خواندم داستانش جذبم کرد. احساس کردم سوژه خاص و بکري است که تا به حال در سينما نداشته ايم. اما به نظرم هنوز نپخته مي آمد. البته دوستان هم لطف کردند، نشستند بازنويسي کردند و سرانجام به نتيجه رسيديم که کار کنيم.


- نقش تان در بازنويسي تغيير کر د؟


نه، پايه داستان که تغيير نکرد و همان متفاوت بودن و خاص بودن سوژه را داشت. اما خب يکسري گره ها و منطق هايي که لازم بود در طول قصه باشد، گنجانده شد.


- کاراکتر نسيم به نظرتان چه ويژگي يي داشت ؟


فکر مي کنم اولين قصه يي بود که من خواندم و ديدم که کليت کار روي دوش کاراکتر زن فيلم است و بسيار جاي کار دارد. اميدوارم از پس اش برآمده باشم. به هر حال قصه، انتخاب بازيگر، دفتري که قرار بود با آن کار کنيم و کارگردان فيلم همه برايم مهم بود و همه اين عوامل دست به دست هم دادند که در اين فيلم همکاري داشته باشم.


- درباره ويژگي خود کاراکتر نسيم نگفتيد. . .


خيلي خاص بود. من در بيشتر کاراکترهايم يک دختر شوخ و اصولاً کاراکترم برون گرا است. اما نسيم خيلي درون گرا بود و بازي زيرپوستي داشت. حتي در فيلم کلام زيادي از طرف نسيم گفته نمي شود و بيشتر بازي اش در سکوت و اضطراب است. کلاً درون گرا بودن اين کاراکتر خيلي من را جذب کرد.


- معصوميت کاراکتر هم خيلي خوب درآمده چون در آغاز فيلم هنوز تماشاگر نمي داند که نسيم خيانت کرده يا نه و اين حس معصوميت همراه با شيطنت و دلشوره بايد به تماشاگر همزمان منتقل شود.


دقيقاً. اصلاً دووجهي بودن اين شخصيت جالب است. من هميشه معتقدم يک کار خاکستري بودنش مهم است نه اينکه مطلق سياه يا سفيد. اين خاکستري بودن کمک مي کند که تماشاگر تا انتهاي فيلم برود و منتظر کشف جديدي باشد. اين ويژگي هم در کاراکتر نسيم و هم در کليت داستان وجود داشت.


- گريم چقدر به نوع بازي شما کمک کرده بود؟ چون گريم تان خيلي متفاوت با گذشته است.


بسيار زياد. من جزء بازيگراني هستم که گريم و لباس روي بازي و حس دروني ام تاثير مي گذارد و خيلي خوشحالم که در دو فيلمي که کاراکتر خاص داشتم آقاي مهرداد ميرکياني طراح گريم بود؛ يکي «سالاد فصل» و يکي هم اين فيلم.


- با بقيه بازيگران چقدر راحت بوديد؟ ظاهراً تا به حال با آنها کار نکرده بوديد؟


خير، تا به حال با اين دو عزيز کار نکرده بودم. آقاي کامبيز ديرباز بسيار پرانرژي و باانگيزه بودند. آقاي گودرزي را هم که قبلاً تعدادي از کارهايشان را از تلويزيون و سينما ديده بودم، بسيار خوب ظاهر شدند. من هم خدا را شکر آدمي هستم که با کسي زياد مشکل پيدا نمي کنم. هميشه سعي مي کنم با بازيگر مقابل بده بستان کاري داشته باشم.


- فيلمنامه اوليه به نظر شما چه نقايصي داشت ؟


من اصولاً آدم رکي هستم و همه اين را مي دانند. به خاطر اينکه وقتي آدم رک باشد آدم ها تکليف شان مشخص است. روزي که نسخه اوليه فيلمنامه را خواندم به نظرم اشکالاتي داشت. بعد جلسه يي با آقاي حاجي ميري و آقاي دکتر کريمي (نويسنده فيلمنامه)، خانم موگويي، آقاي ديرباز، آقاي گودرزي و بقيه دوستان داشتيم، من نگراني هايم را گفتم. من بيشتر نگراني ام درباره آقاي حاجي ميري بود چون از قبل با آقاي کريمي صحبت کرده بوديم و تکليف روشن بود. وقتي با ايشان سر ميز مذاکره نشستيم، ديدم که هدف شان اين است که يک فيلم با ديدگاه منطقي و درست توليد کنند. سوژه فيلم جاي توليد يک فيلم سوء استفاده گرا را داشت که خوشبختانه اينگونه نشد. آقاي حاجي ميري خيلي منعطف بودند و در طول کار هم به هر حال يکسري نظريات از طرف ايشان مي آمد. حتي يک بار به ايشان اعتراض کردم که چرا حضور فيزيکي نداريد و اگر داشتيد شايد انتقال ها راحت تر انجام مي شد که خب ايشان گرفتار بودند و به هر دليلي نمي توانستند بيايند. البته ايشان بعدها جوابي منطقي دادند و گفتند من اگر خودم کارگردان نبودم حتماً مي آمدم. ايشان با ديد کارگرداني شان ممکن بود ايراداتي به نحوه ساخت فيلم بگيرند و حرف شان منطقي بود چون اين فيلم را قرار بود آقاي کريمي بسازند. اما باز هم به عنوان بازيگر دوست داشتم آقاي حاجي ميري حضور فيزيکي مي داشتند که چه بسا در نتيجه کار تاثير بهتري مي گذاشت.


- به نظر شما نقش نسيم در قصه اول چه چيزهايي کم داشت ؟


کمي خام بود که بعد پخته شد يعني فهميديم نسيم چه پيش زمينه يي دارد. در مجموع شناسنامه نسيم مشخص شد. شناسنامه داشتن کاراکترها خيلي مهم است چون بازيگر آن مي تواند راحت تر ايفاي نقش کند. البته آن زمان فکر مي کردم يکسري سکانس ها هم اضافي است ولي الان متوجه مي شوم که چون قصه خيلي لب مرز حرکت مي کند، وجود چنين سکانس هايي لازم است.


- براي درآوردن نقش چقدر آزادي عمل داشتيد؟


براي اولين بار در اين پروژه آزادي عملم کمتر بود. آن لحظه برايم سخت بود. وقتي با آقاي کريمي صحبت مي کرديم و نظرهاي آقاي حاجي ميري هم به ما مي رسيد فکر مي کردم چرا براي ايفاي نقش آزاد نيستم. ولي الان که اينجا نشسته ام و صحبت مي کنم فکر مي کنم به خاطر متفاوت بودن قصه و لب مرز بودنش لازم بود کمي محتاط عمل کنيم.


- در پروژه هاي ديگر آزادي عمل بيشتري بهتان مي دادند؟ مثلاً سر کار آقاي کيميايي ؟


البته. اصولاً کارگردان ها به بازيگر آزادي مي دهند تا بازيگر از خلاقيتش هم استفاده کند. چون اگر بخواهي سفت بگيري اصلاً فيلم درنمي آيد. چون به هر حال من به عنوان يک بازيگر ايده و نظر و فکر دارم و مي روم مي نشينم روي نقش کار مي کنم. برايش شناسنامه درمي آورم و با آن همذات پنداري مي کنم. من با آقاي کيميايي هم که کار کردم بسيار ايشان انعطاف داشتند و صحبت ها را قبول مي کردند. الان هم که سر کار آقاي حاتمي کيا هستم بسيار ايشان منعطف هستند و خيلي خوب حرف ها را گوش مي دهند. تا الان که مشکلي نداشتم.


- يک ويژگي کار حاتمي کيا دورخواني هاي قبل از کار است. چقدر به شما کمک مي کند؟


بله. خيلي متفاوت است. ما دورخواني فراواني داريم. سر صحنه هم که مي رويم اول تمرين مي کنيم و همه چيز مشخص مي شود و بعد فيلمبرداري آغاز مي شود. اين خواست خود ايشان است و به من مهناز افشار هم بسيار کمک مي کند.


- «انعکاس» چه جايگاهي در کارنامه بازيگري شما دارد ؟ فکر مي کنم بيستمين فيلم تان باشد.


بله. فکر مي کنم کم کار نکرده ام. من دوازده، سيزده سال است که دارم در سينما کار مي کنم. هيچ توقعي هم ندارم و در سينما سقفي نمي بينم. بدون هيچ ادا و غروري کار مي کنم و سعي مي کنم اطلاعات و دانشم را بيشتر کنم. ورزش مي کنم، کتاب مي خوانم و فيلم مي ببينم. انتقادها را هم مي پذيرم و نظرها را مي شنوم. درباره «انعکاس» هم فکر مي کنم نتيجه کار را مردم بايد مشخص کنند. ما بازتابش را از مردم و منتقداني که بدون غرض ورزي نظر مي دهند بايد بگيريم و آن وقت خواهيم فهميد که «انعکاس» چطور فيلمي است.


- اولين کارتان سريال «گمشده» بود که ظاهراً الان هم دارد دوباره پخش مي شود؟


بله. مجموعه «گمشده» بود که البته الان پخش اش تمام شده.


- دهه 70 دهه شروع کار و تثبيت شما بود با فيلم هاي «نگين»، «شور عشق» و «شيرهاي جوان». در اوايل دهه 80 به عنوان ستاره کاملاً جا افتاديد و فيلم هايتان تا سال 85 فروش خوبي کرد. فکر مي کنم از سال 86 کم کم داريد به سمت تجربه هاي متفاوت پيش مي رويد.


بعضي ها به من مي گويند بازيگر تجاري ، اما به نظر من هيچ اشکالي ندارد که يک بازيگر فيلمي ارزشمند در کارنامه اش داشته باشد که باعث رونق سينماي ايران هم بشود. اين يک حسن است و کسي نمي تواند ايراد بگيرد چون اگر سينما رونق نداشته باشد کسي فيلم نمي بيند تا بعدش فيلم هاي ارزشمند هم توليد شود. ولي اين را قبول دارم که من بازيگر، اگر فيلم پرفروشي دارم بايد حتماً فيلم باارزشي هم باشد و حرفي براي گفتن داشته باشد. خب به هر دليلي آدم اشتباه هم مي کند. اوايل کار هم ممکن است يکسري فيلم ها در کارنامه ام باشد که به دليل کم تجربگي و اينکه مي خواستم وارد سينما بشوم و تجربه کسب کنم بازي کرده ام. من در دبيرستان علوم تجربي خوانده ام و بعد ادامه تحصيل دادم و تدوين خواندم. يعني الکي وارد سينما نشدم. با يک ديدگاه وارد شدم. بعد هم کلاس هاي بيان آقاي سمندريان را رفتم. کتاب خواندم و فيلم ديدم و تمرين کردم. به هر حال هر فيلمي تجربه يي بود براي فيلم بعدي. ممکن است فيلم هايي در کارنامه من باشد که من از نتيجه اش اطلاع نداشتم و خوب درنيامده باشد آن هم به هزار دليل. الان که فکر مي کنم، مي بينم هر انتخابي که کرده ام آن لحظه دليلي براي خودش داشته و دوست داشته ام. تمام فيلم هايي که در کارنامه ام هست به خاطر وقت و انرژي که برايش گذاشتم براي من قابل احترام است چه بسا که ممکن است بعضي هايشان هم نتيجه خوبي نداشته باشند.


- از جايگاهتان در سينما راضي هستيد؟


الان که از جايگاه خودم راضي نيستم. نه شعار است و نه ادا و اصول. ضمناً نمي دانم چرا يک عده با من مشکل دارند و دوست ندارند مهناز افشار ترقي کند...


- چه کساني؟ از بين سينماگران يا مردم ؟


مردم که نه. بالاخره هر کسي را عده يي دوست دارند و عده يي نه. در خود سينما منظورم است. من فکر مي کنم کارهاي متفاوتي کرده ام. اگر «شور عشق» را بازي کردم يا «خاکستري» و «نگين»، همزمان «کارگران مشغول کارند » را هم دارم يا فيلم هايي مانند «چه کسي امير را کشت ؟»، «آتش بس» يا «سالاد فصل». وقتي نگاه مي کنم، مي بينم که بيشتر کاراکترهايي که کار کرده ام متفاوت هستند و هيچ کدام يک مدل نيست. برخي کم لطفي ها آدم را سرد مي کند. البته شايد هم تقصير خودم باشد. ممکن است روند کاري ام را درست انجام نداده باشم. يک کار خوب انجام داده ام و بعدش يک کار ضعيف کرده ام و آدم ها مانده اند که بالاخره مهناز افشار تکليفش چيست؟ مي خواهد فيلم خوب بازي کند يا نه ؟ مي توانم بگويم که خودم هم تقصير داشته ام. اما به هر حال از انتخاب کارهايم خيلي ناراضي نيستم براي اينکه سعي کردم کاراکترهاي متفاوتي را تجربه کنم و اميدوارم بتوانم کارهاي بهتري انجام دهم.


- فکر مي کنيد چرا سايه «شور عشق» هنوز بالاي سرتان هست و از بين نمي رود؟


علت دارد. براي اينکه «شور عشق» فيلمي بود که براي بار اول در سينماي ايران درباره يک دختر و پسر جوان ساخته شد و براي خيلي ها بت شد. اين مضمون در آن زمان خيلي مهم بود اما شايد اگر الان ساخته شود، ديگر استقبالي از آن صورت نگيرد. اين فيلم چون سکوي پرتابي براي من و آقاي رادان بود خيلي ها ما را هنوز هم به اين دو فيلم وصل مي کنند. به نظر من در هر صنفي، هر کس يک استارت و يک سکوي پرتاب دارد و البته اين نقطه استارت هميشه در پرونده اش هست. حالا يا مي تواند خيلي قوي باشد يا خيلي ضعيف. به هر حال آدم ها بک گراندشان را نمي توانند پاک کنند. من هم خوشحالم که بک گراند بدي ندارم. «شور عشق» هم خيلي فيلم بدي نبوده. . .


- البته تنها زرشک سينماي ايران هم نصيب اين فيلم شد...


بله و اتفاقاً من خيلي از اين بابت خوشحالم. به نظرم فيلم ديده شد. چرا مراسم اعطاي زرشک زرين فقط يک سال انجام شد و فقط هم به «شور عشق» داده شد و تمام؟،


- سکوي پرتاب شما و بهرام رادان با هم بود. بهرام رادان عامدانه رفت به سمت تجربه گرايي و اين باعث شد کارنامه قابل اعتنايي داشته باشد و دو سيمرغ هم بگيرد. اما با اين وجود او ديگر جايگاه يک استار را در سينماي ايران ندارد. اما شما انتخاب هايتان طوري بوده يا پيشامد اين بوده که جايگاهتان را به عنوان استار تثبيت کرده ايد. فکر مي کنيد اين عامدانه بوده يا اينکه شرايط شما را پيش برده؟


نمي دانم اين حرفي که مي زنم در اين زمانه درست است يا نه. ممکن است به نظر عده يي خنده دار بيايد. اما من به شدت به سرنوشت اعتقاد دارم. البته در کنارش تلاش و تفکر و بينش درست را در نظر دارم. به هر حال درباره هر فيلمي فکر مي کردم و تصميم مي گرفتم و انتخاب مي کردم اما معتقدم که سرنوشت من اين طور رقم خورده و دارم در مسيري هدايت شده در کائنات حرکت مي کنم. خداوند من را در اين مسير گذاشته و بعد هم به مهناز افشار گفته که خب حالا خودت چقدر توان و دانش داري ؟


- خودتان کدام را بيشتر مي پسنديد؛ جايگاه يک استار يا يک بازيگر تجربه گرا با نقش هاي متفاوت؟


من هردويش را در کنار هم مي پسندم.


- اين ممکن هست ؟


بله. نمي خواهم بگويم اين اتفاق براي من افتاده اما مي خواهم بگويم سعي کردم فيلم هايي را بازي کنم که مردم دوست داشته باشند و از آن استقبال کنند و در عين حال آدم هاي اهل فکر بدون غرض ورزي از آن تعريف کنند. براي من ارزشمند است که يک کارگردان يا نويسنده يا خبرنگار و آدم هايي که اهل فکر هستند بگويند خانم افشار فلان کارتان چقدر خوب بود. پس يعني من آن مسير را هم تجربه کرده ام.


- فکر مي کنيد مهناز افشار وقتي مي رود در فيلم هايي مثل «چه کسي امير را کشت» يا «کارگران مشغول کارند» بازي مي کند، به خاطر قابليت هاي بازيگري اش است يا به خاطر استار بودن او را انتخاب مي کنند تا فيلم بيشتر ديده شود؟


در مورد فيلم «کارگران مشغول کارند» آقاي ماني حقيقي به من گفتند وقتي بازي من در «سالاد فصل» را ديدند، خوش شان آمد و خواستند من در فيلم شان حضور داشته باشم. در مورد «سالاد فصل» هم من قبلش فيلم خيلي شاخصي نداشتم و اگر توجه خاص آقاي جيراني و حتي اصرارهاي آقاي شريفي نيا نبود اين اتفاق نمي افتاد. جا دارد که از هر دويشان تشکر کنم.


- در اين چند سال دو، سه نقش دو بازي کرديد که خوب اما خطرناک بود...


بله بسيار خطرناک بود و مي توانست من را کاملاً به گوشه يي پرتاب کند. اما خوشبختانه نتيجه اين کارها خوب از آب درآمد.


- چطور شد که براي «سالاد فصل» انتخاب شديد؟


در فيلم «خاکستري» آقاي جيراني را در اتاق تدوين مي ديدم. هميشه سبک آقاي جيراني را دوست داشتم و البته الان هم دوست دارم. گفتم بالاخره اتفاق به وقتش خواهد افتاد. گذشت و آقاي شريفي نيا گفتند آقاي جيراني مي خواهند فيلم بسازند و من رفتم و قسمت شد که بازي کنم. وقتي فيلم تمام شد آقاي جيراني گفتند خيلي خوب بودي و شايد من بايد اين نقش را گسترش مي دادم.


- بازي در «چه کسي امير را کشت» چگونه پيش آمد؟


يادم است که از طرف آقاي کرم پور فيلمنامه يي به من رسيد که بخوانم. ديدم خيلي کار نويي است، عوامل و بازيگران خيلي خوبي هم دارد. البته براي بازي در اين فيلم واقعاً خيلي ترس داشتم چون فکر مي کردم مهناز افشار ميان اين همه بازيگر پيشکسوت و بزرگ چه مي خواهد بکند؟ ولي بعد ديدم چه محک خوبي است. آدم به خودش مي گويد سعي کن کم نياري و خيلي خوب باشي. هيچ وقت لطف آقاي شکيبايي را يادم نمي رود که من را ديدند و گفتند وقتي سالاد فصل را ديدم، متوجه شدم از نوک پا تا نوک موهايت بازي مي کني. اصلاً باور نمي کردم آقاي شکيبايي اين حرف را به من بزند. چقدر خالص و چقدر بي عقده و بزرگوار. اين حرف را حتي اگر ايشان فقط براي خوشحال کردن من گفته باشد به من انرژي مي دهد و براي من خيلي ارزشمند است. يکسري دوستان در سينما به من کم لطفي کردند اما خدا را شکر دوستاني هم داشتم که به من کمک کردند در سينما بمانم. فيلمنامه «چه کسي امير را کشت؟» را که خواندم، آقاي شکيبايي هم آنجا بودند و دوست داشتم باز هم با ايشان کار کنم. البته با هم بازي نداشتيم ولي نقش عجيب و متفاوتي بود. من هميشه دوست دارم نقش هاي متفاوت و عجيب و غريب بازي کنم. مثلاً آرزويم اين است که نقش آنتوني کويين در گوژپشت نتردام را بازي کنم.


- خب اينکه هيچ وقت امکان پذير نخواهد بود...


عيب ندارد. نقش زنش را که مي توانم بازي کنم، (مي خندد) متاسفانه در سينماي ايران يا بايد نقش ديوانه يا معتاد را بازي کني تا ديده شوي. هيچ وقت نقش هاي رئال ديده نمي شوند، در صورتي که در سينماي جهان نقش هاي رئال جايگاه ويژه يي دارند.


- خيلي از بازيگران به خصوص خانم ها به سمت تجربه هاي ديگري در سينما مانند کارگرداني رفته اند. شما چنين قصدي نداريد؟


فعلاً قصد کارگردان شدن ندارم. ورود به هر رشته يي تخصص و تجربه مي خواهد اما چون قبل از بازيگري تدوين خوانده ام و کارهاي فني را هم دوست دارم، شايد يک روز با اجازه استادان به سمت فيلمبرداري بروم يا با اجازه تهيه کنندگان، تهيه کننده شوم. البته يک قصه کوتاه هم دارم که بدم نمي آيد آن را بسازم. اين قصه از باورهاي خودم ناشي شده و شايد محک خوبي برايم باشد.


منبع خبر : اعتماد
پنجشنبه,18 بهمن 1386 - 2:31:4

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

rama
پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 4:12

to rokhoda bedunim be ki begim SETARE

samaa
پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 4:26

VAGHEAN HICH VAGHT NEMITOONAM JEDDI BEGIRAMESH

SPANSERE KHOOB HAM BI TASIR NIST !!!!!!!!!!!!HA

علیرضا
پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 5:26

بنده به هیچ عنوان حتی خانوم مهناز افشار را مناسب گیشه هم نمی بینم. دلیل هم دارم.

همه ی ما می گوییم محمدرضا گلزار فقط برای گیشه است. خوب این انصافا" مورد قبول است. چون تمام فیلمهایش این روزها می فروشند. در مورد خانوم افشار هم میگویید فقط برای گیشه است. در صورتی که ایشون حتی گیشه را هم کمک نمی کنند.

نگاهی به کارنامه ی جدا از آقای گلزارشان بیندازیم :

فیلم محاکمه با اون همه بازیگر فروش 230 میلیون. رئیس مسعود خان کیمیایی فقط 270 میلیون.چه کسی امیر را کشت و سالاد فصل هم که فروش نا امید کننده. پس خانوم افشار ضامن کدام گیشه اند؟

ایشون بخش عمده ی فیلمهایشان مقابل آقای گلزار است. و می دانیم چه خوب چه بد گلزار بسیار محبوب است. ایشون مقابل گلزار قرار می گیرد. فیلم می فروشد. و می گوییم مهناز افشار پولساز است؟ آن فروش به خاطر جنبه ی عوام پسند فیلم و حضور گلزار بوده. وگرنه مهناز افشار بدون گلزار چرا فروش فیلمهایش اینگونه اند و نمی فروشند؟

شک نکنید اگر یک بازیگر ناشناس هم در کلاغ پر در مقابل گلزار بود باز هم 380 میلیون می فروخت.

هر وقت خانوم افشار توانستند یک نفره فروش یک فیلم را بالا ببرند آن موقع ضامن گیشه اند. اگر مثلا" یک بازیگر مطرح هالیوودی بیاید در یک فیلم ایرانی بازی کند, آن فیلم بسیار می فروشد. حالا مهم نیست بازیگران ایرانیش کیا هستند. با نابازیگران ایرانی هم بسیار می فروشد. فقط به خاطر حضور آن بازیگر.

پس خانوم افشار چون اکثر فیلمهایش با آقای گلزار بوده تصور شده که ایشون ضامن گیشه هم هستند.

خانوم افشار به جز از لحاظ هنری از لحاظ محبوبیت مردمی هم جایگاه بسیار پایینی دارند.

کما اینکه می بینید تقریبا" تمام کسانی که در این سایت کامنت می گزارند, در خانومهای بازیگر طرفدار هدیه تهرانی و گلشیفته فراهانی و باران کوثری و ترانه علیدوستی(کمتر)هستند. و آنها محبوبترین بازیگران زن هستند.این مصداق بارز حرف من است.

پس امیدوارم دوستان قبل از چسباندن هر عنوانی به دیگران, اول با دقت فکر بکنند.

شکست تجاریه انعکاس هم قابل پیشبینی است.

امیدواتپرم خانوم افشار بتواند بهتر بشود. تا بشود اسمش رو بازیگر گذاشت. 2 روز پیش کنعان رو دیدم. به خدا لذت بردم از بازی ترانه عزیز و فوق العاده توانا. منتظرم تا دیوار را هم ببینم تا از بازی فوق العاده ی گلشیفته هم لذت ببرم. بازیگر یعنی این. از اعماق وجود بازیش را حس کنی. نه شما خانوم افشار.

وقتی اینها شاهکار خلق می کنند شما باید بروید کلاغ پر بازی کنید. البته نه فیلمش!

امیدوارم برای آینده ی بازیگریتان تغییراتی ایجاد کنید.


پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 11:42

dige vaghty be afshar migin setare? taklifetoon maloome.

sahar
پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 11:45

kheili ali bood..........man mahnaz afsharo bishtar az baghie bazigarane zan doost daram...be nazare man tarkibe golzar-afshar behtar az tarkib golzar-shakerdooste

یه فیلمساز
پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 12:50

مهناز افشار

دختر خوش بر و روی احساس نوستالژی بر انگیز ...

بازیگر!!!!!!

من نظر علیرضای عزیز رو 100% تایید می کنم...

مرسی عزیزم

بیتا
پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 13:14

کاملا با علیرضا موافقم

من که ندیدم کسی به این خانوم بگه ستاره چون هم از لحاظ چهره هم از لحاظ بازی از ایشون بهتر زیاد داریم

در ضمن همون طور که خودشون گفتن آقای شکیبایی فقط برای خوشحال کردنشون در مورد سالاد فصل یه همچین حرفی زدن ما که بازیه قشنگ حتی توی یه سکانس هم از ایشون ندیدیم

golnaz
پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 13:54

alireza vaghen khayli bisavadi

moteasefam barat

parisa
پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 13:57

cheghad alaki az khodehs tarif mikone.hich enteghdi ham ghabool nemikone khoob shod ta hala jayeze nagerefteho in hame edea dare

alireza khan
پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 14:23

alireza khan chand ta fosham be afshar midadi rahat

to baiad poshteh sahnehaie filmaie golzaro bebini ta befahmi az che shakhsiati barkhordare

golshifteh age babaokhaharesh nabudan ke hich bud

badam motmaen bash mahnaz afshar inghad bozrge baraie hamun golzare shoma

ke ahamiati be harfe mano to nemideh aslan nemiduneh ma ki hastim pas vaghteto talaf nakon

inghadr ham mahbubiate baghieieh bazigararo tahmil nakon lotfan

shouro shakhsiat az hameh chi mohem tare

setareh golzare ke bazish be paie goodarzio behdado radan nemireseh

age in ghiafaro nadasht chi bud

agha baraie ie sherkate tablighati be khatere inke ba cheshmaieh sabzesh beshineh kenare ie kala 200 000 000

toman khasteh

hala hei begu golzar

darzemn pishnehad haie farahani va kosari kheiliash aval male mahnaz afshar bude

banabar in harfe moft nazan lotfan

amir
پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 15:18

lazem nist bekhatere hasuditun in ghadr eyb ruye bazigar be in khobi bezarin kheili ham narahatin mitunin filmashuno nabinin kasi kart davat ke naferestadeh

darsa
پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 16:35

ba khanoome sahar movafegham

sahar joon merc

matin
پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 16:40

in chera hamash ba sevvom shakhs az khodesh harf mizane!


پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 19:28

اولا مهناز افشار هیچوقت به گیشه کمک نکرده دوما درسته که مهناز افشار و بهرام رادان هردو بازیگری رو با شور عشق شروع کردند اما رادان پیشرفت کرد و به اوج رسید و افشار به کلاغ پر و تله و زهرعسل و .....رسید سوما ایشون معتقدند در سینمای ایران فقط نقش دیوانه و معتاد دیده میشه اگه اینطوره چرا گلشیفته و ترانه دیده شدند.خیلی ها ازجمله امین تارخ گلشیفته رو بهترین بازیگر زن میدونند یا ترانه که با اولین فیلم خود سیمرغ گرفت(که در ان فیلم نه نقش معتاد داشت و نه دیوانه)همین الان هم خیلی ها از بازی خوبش در کنعان تعریف می کنند.

.•*..*•.عاطفه .•*..*•.
پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 20:30

من با خانم افشار مخالف نيستم ولي واقعا بي انصافيه كه بگيم فيلم هاشون در گيشه مي فروشه و يك ستاره است!!! البته افشار در حد خودش و در كنارآقاي گلزار خوب بازي مي كنه و همون طور كه دوستان فرمودند اگر همبازي آقاي گلزار باشد فيلمشون مي فروشه و قطعا اين فروش به خاطر حضور آقاي گلزاره نه خانم افشار.به نظر من تنها ستاره ي زن سينماي ايران در حال حاضر خانم گلشيفته فراهانيه.

مهرزاد جوادزاده
پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 20:33

يه دنيا و يه مهناز افشار و تمام....

ونوس
پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 21:0

من فقط میتونم بگم که مهناز افشار تحت هیچ شرایطی نمیشه بازیگر حساب کرد...او نه ستاره هست نه هنرمند...شخصی که این محاسبه رو انجام داده مگه از وضعیت فروش فیلم های ایشون بی خبر بوده...حالا ایشون شانسش زد و اتش بس رو بازی کرد...دیگه این که دلیل نمیشه بازیگر پرفروشی باشه....تا زمانی که هدیه تهرانی فیلم های گیشه بازی میکرد...اصلا جایی برای مهناز افشار نبود..چون هدیه از همه نظر بازیگر هست و بیننده این موضوع رو درک میکنه.. و در حال حاضر هم دوره خانم افشار برای گیشه تمام شده چون از نظر چهره و سن و سبک بازی تماشاگر پسند نیست


پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 21:20

بهترین فیلم محیاوبهترین فیلم بازیگر شهاب حسینی البته اگه دوباره حقش ضایع نشه در ضمن کنعان واقعا فیلم بی سر و تهی بود


پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 23:29

Belakahareh in shal gardan male golzare ya male ishoon.

nanaz
جمعه 19 بهمن 1386 - 1:51

chera nazare man nist?javab dade budam be alireza va laanam be vnus khanum

man nemidunam in golzaro afshar pesar khale ia dokhtar khaleie ma hastan

ke inghadr hers mikhorim?

beraie venus
جمعه 19 بهمن 1386 - 1:53

bemiram venus joon didam tehrani che senosale kam va khoshcheraei dare ke afshar jolosh kam ovorde

نوشین
جمعه 19 بهمن 1386 - 3:7

چرا رادان استار نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگر فقط دلیلتون فروش فیلمه که این روزها فیلمهایی میفروشن که ازلحاظ اهل فن تکلیفشون معلومه وازلحاظ بازیگر بجز یک یا دو بازیگر کس دیگه گیشه اش تضمین شده نیست.پس لطفا به هرکسی که میخواین لقب کنت.دوشز.سرو غیره ندید وخیلیهارو هم عام نخونید.

نغمه
جمعه 19 بهمن 1386 - 6:1

من با نظر عليرضا و ونوس كاملا موافقم

واقعا كه درست كفتيد ايشون حتي يك بازي معمولي رو هم نمي تونه ارائه بده اونوقت بهش ميكن بازيكر بازيكر يعني هديه تهراني ترانه علي دوستي خانم نيكي كريمي

مهناز افشار فقط به خاطر اينكه كمي شبيه اون بنده خدايي كه مي شناسيم هست بازيكر شد اونم تازه به اندازه سر سوزني شباهت داره نصف زيبايي اون خواننده رو هم نداره وقتي كه سريال كمشده رو بازي ميكرد خودم شاهد بودم كه جطور همه به هم مي كفتن اين دختره رو ديدي شبيه فلانيه خوب معلومه بعدشم مصاحبه هايي بود كه مكررا با روزنامه ها مي كرد تا خودشو معروف كنه كاملاهم مشخص بود كه اون مصاحبه ها به خواست خودش بوده

خلاصه كلام و نظر من اينكه مهناز افشار فقط به خاطر يك كم شباهت با اون خواننده بازيكر شد والا نه از استعداد بازيكري بهره اي برده بود و نه اينكه خصوصيت خاص ديكه اي داشت

اون وقت خيلي از جوانهايي كه كوه استعداد بازيكري هستند بايد بمونن در انتظار روزي كه اتفاقي اونار و به ارزوشون برسونه

خانم افشار نه ستاره سينماي ايران هست و نه يك بازيكر خو ب و حرفه اي فقط به خاطر اون شباهت كذايي هنوز داره كار مي كنه

همين و تمام

MARIA
جمعه 19 بهمن 1386 - 6:5

mahnaz afshar khily bazigare khobi ast

man ke khily mahnaz ra dost daram

chon ke mahnaz jan aslan mghror nist


جمعه 19 بهمن 1386 - 6:57

Shomaha cheghadr bi rahmin!!!!!!!!!!!!!!! khob ke chi ke mahnaz afshar ba golzar filmesh forosh mire? Chera nemizarid har kas yek joor bashe?

Hatman hameye honarpisheha bayad khosro shakibayi bashan ta beheshoon ehteram bezarin? Khob har kas be andazeye khodesh talash mikone!

Ma iraniha taz'eef konande tarin adamaye donya hastim

tttttttttttttttttt
جمعه 19 بهمن 1386 - 12:56

ba nazar alireza movafegham.omidvaram bishtar talash konan

sarai
جمعه 19 بهمن 1386 - 16:49

lotfan bezarin filme 'davat' aghaye "hatamikia"ekran she ta bedunin chera m.afshar shanse bazi tu filme ishuno peda karde,aksare film haye dige ham be poshtibanie aghaye sharifinia bude,harkas ham betoone intori ba azmuno khata bala bere va dorei ke mitra hajjar,hedie tehrani va...kam kar bashan ya nabashan,mimune mahnaz afshar

ke be nazare man bazigare motevasetie`aslan jaye ye setare nist

بیتا
شنبه 20 بهمن 1386 - 1:49

خانوم افشار متاسفانه اخلاق خیلی بدی با مردم دارن من به طرفداراشون که می خوان با ایشون عکس بگیرن یا ازش امضا بگیرن کاری ندارم مردم ی که باهاشون کاری ندارن رو میگم پس این از اخلاقشون

در مورد بازی هم ایشون فقط موقع دیالوگ گفتن مواظبن که یه وقت لباشون به هم نخوره و استیلشون به هم نریزه

در مورد احترام و پشتی بانی هم اگر کسی از خسرو شکیبایی تعریف میکنه به خاطر اینه که هنرمنده نه به خاطر اینکه بازیگره خانوم افشار هم مثل خیلی های دیگه فقط اسم بازیگری رو دنبال خودش میکشه وگرنه بازیگر نیست


شنبه 20 بهمن 1386 - 12:0

chera mahnaz afshar ra ba golzar dar har filmi entekhab mikonand

chera az shila khodadad khabary nist


شنبه 20 بهمن 1386 - 12:1

man ba mehrzad movafegh hasta

afarin aghay mehrzad

مسافرکوچولو
شنبه 20 بهمن 1386 - 12:59

بازیگر کی است ؟؟؟

کسی که چهره !!! داشته باشه ؟؟

کسی که متن رو حفظ کنه و ناز و اداش خوب باشه ؟؟

مهناز افشار میتونه مثل نیکی کریمی در دوزن بازی کنه ؟؟

میتونه مثل گلشیفته فراهانی در تمام نقش هایی که داشته بازی کنه ؟؟

نمیگم گلاب آدینه و یا حتی گوهر خیراندیش.... چون تجربه نداره... اما دیگه بین همسن و سالهای خودش که میشه مقایسه بشه. نمیشه ؟؟

درست است که هر کسی یه تیپ بازیگر میپسند است و هر تیپی باید تو سینما باشه تا بازی ها متمایز شوند....

اما نمیشه به همچین بازیگری گفت ستاره !!!

اگر مهناز افشار و یا امثال ایشون ستاره هستند پس بازیهاییییییی فوق العاده ی گلشیفته فراهانی.... نیکی کریمی.... گلاب آدینه..... آزیتا حاجیان ....گوهرخیراندیش چی میشه ؟؟؟

اونا ماهن پس !!

mitra
شنبه 20 بهمن 1386 - 21:11

vaghean ke aghaye alireza har chi gofte doroste

bahat moafegham

mitra
شنبه 20 بهمن 1386 - 21:14

kamelan banazare aghaye alireza moafegham


شنبه 20 بهمن 1386 - 22:38

Man yek bacheye 12 sale daram har rooz ke az madresseh baresh midaram mige maman man Ali santoori mikham,belakhare ta hala 5 bar bordamesh,hamin bacheh fiilme kalagh par ro az tooye internet barash download kardam nim sa'ate oon ro naishtar natoonest bebine....vaghti oon tafavote bazie malmoos va filme ba arzesh ro tashkhis mideh... hala khodetoon ghezavat konid


شنبه 20 بهمن 1386 - 22:49

Zamnan in ro ham bedoonin ke shoma dorost goftin aghaye Radan yek setareh nist ,ishoon yek khorshid hastand dar beine bazigarane javan ,be dalile inke ba vojoode tipp va zahere khaili khoob,hichvaght negarane neshoon dadane marek Gap va Gouccie kafsh o lebashesh naboode va ba ghodrate tamam ba ifaye naghsh haye arzeshmandi mesle Esmaeel dar Gilane va Ali dar santoori sabet kard ke har kargardani mitoone az oon har naghshe moshkeli ro bekhad.moteassefam ke bazi filmhaye bi mohtava bishtar miforooshand in za'f kojast?bayad oon ro darman kard.

sophie marceau
يکشنبه 21 بهمن 1386 - 0:16

mahnaz afshar foghladast...

sedash bade salede fasl sakhte shode...

be kooriye cheshme hamatyoon..

dareeeeeeeeeeeeeee

mireeeeeeeeeeeeeeeeee

jeloooooooooooooooooooo..

.

.

.

.ok?

سالاد فصل فن
يکشنبه 21 بهمن 1386 - 5:28

مهناز افشار در سالاد فصل خیلی خوب بازی کرد . بازیش در سالاد فصل تاثیر بر انگیز بود.

مگر بازی کردن در فیلمهای تجاری ایرادی دارد؟

از نظر زیبایی خیلی از گلشیفته فراهانی بهتره و جذابیتش بر پرده سینما نکار نا پذیر است . گلشیفته فراهانی فقط در فیلم بوتیک خوب بود

زهره
يکشنبه 21 بهمن 1386 - 20:11

اولا گوگوش خیلی از مهناز افشار خوشگلتره دوما مهناز افشار یه بازی کاملا اغراق شده ای داره و تابلو که داره به خودش فشار میاره مثلا بازیش تو یه سکانس از اتش بس که یه مرد او مده بود تو ماشینش و افشار میخواست بندازش بیرون واقعا افتضاح و ضایع بود به نظر من تنهاترین و جذاب ترین و هنرمندترین و بهترین سوپراستار زن سینمای ایران فقط وفقط عزیزدلم گلشیفته فراهانی در تما م دوران های گذشته حال و اینده سینمای ایران بوده هست و خواهد بود


دوشنبه 22 بهمن 1386 - 12:23

چرا ما ملت این جوری هستیم ؟چرا خود را عقل کل میدانیم؟شاید همان طور که الناز توانست حالا بازی قابل قبولی نشان بده مهناز هم بتونه بالاخره ادمها میتونن تو زندگیشون نقطه عطف داشته باشه.چرا که نه؟


دوشنبه 22 بهمن 1386 - 12:48

شک نکنید که گلی بازیگری بسیار مستعد و گله ولی نه از روی احساس بلکه بر اساس واقعیت تنها استار واقعی سینمای ما هدیه است بقیه به طور خود اگاهی از استار شدن فرارین در حالی که به طور ناخوداگاه و به علت نیروی جوانی واینکه انسان و مخصوصا زنان گرایش به نمایاندن خود دارن گاهی رو به سینمای تجاری یا بدنه می یارن که این کاملا طبیعی است به طوری که سایه ی نقش افرینی هدیه را در کاراشون میشه دید ای کاش سینمای ما بستری فراهم کنه تا همه بتونن به ارماناشون برسن و سر خورده نشن

shaahin
دوشنبه 22 بهمن 1386 - 20:35

nazarate doostan baraie tazeh_ashenaii chon man ba in site besyar jaleb ast ,adam omidwar mishawad be sinamaie maghz,amma.......waghean in jamiiate miliooni ke be didane film ha wa starhai besyar bad tar az khanoome afshar mirawand az koja miiaiand,,,in hame jawane montaghed ,,waghean baraie sinama wa honare bimare ma iraniha heif ast be khoda


سه‌شنبه 23 بهمن 1386 - 18:41

be korie cheshme hasod=====

نيما
سه‌شنبه 30 بهمن 1386 - 11:50

Stooooooooooooooooooooooooooooooooooop.واقعا براي همه ي شما ضد مهنازي ها و مهنازي هايي كه بيخودي ازش طرفداري ميكنند.بذاريد نقشهاي مهناز افشار رو براي اونها كه فقط بعضي از فيلمهاي ايشون رو ديدند بگم.از شور عشق شروع شد فيلمهايي مثله سالاد فصل كه به اعتقاد بسياري از منتقدان فيلم فوقالعاده بود.من نميگم ها منتقدين سينما.شمايي كه ميگيد فقط باگلزار فروش ميكنه يه نگاهي به فروش فيلم آكواريوم بندازيد.حتما ميگيد كه تونم امين حيايي بوده هان؟امروز روز نه تو سينماي ما بلاكه تو سينماي جهان بازيگر زن به ندرت بازيگر نقش اول ميشه.توجه كنيد"به ندرت"و اين كاملا مشخصه كه يك بازيگر مرد بهتر ميتونه جلوه كنه و باعث فروش فيلم بشه.توجه داشته باشيد كه ما در يك كشوري زنگي ميكنيم كه اسلاميست و فيلمهايي با ژانر هاي يكسان (اغلب)ساخته ميشه.در آتش بس من خودم ميتونم به جرات بگم در دو باري كه به سينما رفتم و اين فيلم رو ديدم حداقل اگر مجموع تماشاچيان رو 200 بگيريم 90 نفر فقط براي مهناز اومده بودند.و نمونش خود من كه دو بار اين فيلم رو در سينما ديدم.شما همين جشنواره رو ببينيد.فيلم تسويه حساب نه اكران شد و نه در جشنواره شركت كرد.آيا اين ضربه به يك بازيگر به ااين بزرگي نميزنه.اون كسايي كه ميگيد با طرفدارنش خوش رفتار نيست من يه سوال ازتون دارم تا به حال مهناز رو از نزديك ديديد؟يا پشت صحنه هاي فيلم هاشو با دقت ديديد؟من ميتونم به جرات بگم كه جزو معدود بازيگراني هست كه با طرفداران و مردم عادي بسيار خوش رفتار هست.البته همه ي بازيگران تا حدودي غرور درشون وجود داره كه نميشه انكار كرد كه اگر يك روزي من و شما هم به اين درجات از شهرت نميگم محبوبيت برسيم شايد بدتر از اينها بشويم.نگوييد"نه".راجع به باران كوثري/گلشيفته فراهاني/هديه تهراني/نيكي كريمي و و و و و

همه بازيگرند.من خودم بازي باران رو دوست دارم.به نظر من اون با كمك پدرش بازيگر شد اما استعداد اون رو هم داشت.اوج بازي او در خون بازي بود كه هيچ وقت از ياد بيننده ايي كه اين فيلم رو ميبينه نخواهد رفت.بقيه هم بازيگران خوبي هستند.و اگه بخوام مثه شما ايرادهاي كذايي ازشون بگيرم ميتونم به گلشيفته اشاره كنم كه كلا قبيله ايي اومدن توي سينما و پدر و خواهر و...توي سينما هستند كه اون هم اومده حالا بازيگر شده.يا خانوم نيكي كريمي.شمايي كه ميگيد مهناز افشار در فيللمهاش به فكر اينه كه تيپش بهم نخوره ايا جشنواره ي كن رو ديديد؟ديديد كه نيكي كريمي با چه وضعي حضور يافت؟انتقاد از مهناز افشار خوبه و هركسي حتي خود مهناز هم بايد قبول كنه.اما انتقادي كه درست باشه.فيلم گيشه ايي بازي ميكنه همه ميگن اي بابا همه فيلماش گيشه ايي و از اين حرفاست.منتقدا هم كه ياد گرفتن هر فيلمي كه فروش خوب كرد رو له كنن و بگن خوب نيست و هر فيلمي كه فروش كم داشت بگن به اين فيلم ضربه خورده ولياقتش بيش از اينها بوده.يا وقتي مياد فيلمي مثله چه كسي امير را كشت رو بازي ميكنه يه دفعه همه منتقد ميشن و ميگن عجب فيلم بيمزه ايي چقدر كم فروش كرد!!!!!!!!!!!!به هر حال از مدير سايت هم تقاضا دارم توي كامنت ها دقيق شن و نظراتي كه به اشخاص و هنرمندان ما توهين ميشه رو پاك كنند و يا يه چاره ايي براش بينديشند.مهناز افشار هم يك ستاره است.همونطور كه باران كوثري ستاره است همونطور كه هديه تهراني/نيكي كريمي/بهرام رادان و بعضي ديگر هستند.قرار نيست سينما يك ستاره يا يك سوپر استار داشته باشد.اميدوارم خسته نشده باشيد.ممنون باي


يکشنبه 19 اسفند 1386 - 12:26

مهناز دوست دارم

رونیتا
چهارشنبه 22 اسفند 1386 - 21:14

هرچی گفتنی بود رو علیرضای عزیز گفتن.بیایم به بازیکرامون ÷ر و بال بی جهت ندیم

هدى
پنجشنبه 31 مرداد 1387 - 20:9

من اول از خانمى افشار خوشهم نه مىومد اما هالاا خيلى دوستشون داريم من ايران بوديم اما هالا هعراق هستيم ولى من ايران و دوستدارم وه مردمى اعراق خيلى مهنازو دوست دارن خيلى من دوستداشتم بازيكر بشيم خوشا به حال مهناز جون دوستيت داريم

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  




module-htmlpages-display-pid-97.html



             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كل