دانلود

 سينمای ما - نزول تدریجی / یادداشتی بر «آواز گنجشک ها»

   


fajr teazer31

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

bottom banner


fajr posters 30
 
 
 


این بخش به زودی تکمیل خواهد شد
fajr film 29

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

fajr cinema 30
 
fajr video
  صحنه هایی از فیلم «پله آخر» (علی مصطفا)
  صحنه هایی از فیلم «بیداری» (فرزاد موتمن)
  صحنه هایی از فیلم «روزهای زندگی» (پرویز شیخ طادی)
  صحنه هایی از فیلم «در انتظار معجزه» (رسول صدرعاملی)
  صحنه هایی از فیلم «بیخود و بی جهت» (عبدالرضا کاهانی)

asrejomeadv
tablighat
 
 
   
 
 
 
 
 
adv
در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
تلفن: 88535305 (داخلی 109)
       09386503357 
آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
پست الكترونيكي: info@cinemaema.com

> برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
Nokia

i news
سینمای ما-  فرشته طائرپور به نمایندگی از جامعه فرهنگی،هنری مقابل رییس‌جمهور سخن گفت. این هنرمند عرصه سینما 31 فروردین ماه همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در "همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" مقابل حسن روحانی متنی را قرائت کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است: ...
سینمای ما- فیلمنامه فیلم سینمایی «برباد رفته» که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شود، به قلم امیر مهدی ژوله در حال نگارش است. بنابراین گزارش، فیلمنامه این فیلم در مرحله نگارش است و موافقت های اولیه ساخت «بر باد رفته» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
سینمای ما- شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود که دوشنبه بیست و پنجم فرودین‌ برگزار شد قرارداد اکران سه فیلم جدید را ثبت کرد. با پایین آمدن کف فروش «با دیگران» که در سینما فرهنگ روی پرده است، از چهارشنبه جاری نمایش این فیلم در سینمای سرگروهش به پایان می‌رسد و «زندگی جای دیگریست» ...
goldiran
Main News
 
سینمای ما-  فرشته طائرپور به نمایندگی از جامعه فرهنگی،هنری مقابل رییس‌جمهور سخن گفت. این هنرمند عرصه سینما 31 فروردین ماه همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در "همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" مقابل حسن روحانی متنی را قرائت کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است: ...
 
سینمای ما- فیلم علمی تخیلی 100 میلیون دلاری جانی دپ در رقابت با «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» و «ریو 2» در کنار فیلم مسیحی «بهشت واقعی است» جایگاه متفاوتی کسب نکرد. به نقل از د رپ، در حالی که فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» برای سومین جمعه پیاپی...
 
سینمای ما- جیمز کامرون کارگردان و سازنده فیلم «آواتار» اعلام کرد فیلمنامه سه فیلمی که می خواهد در ادامه آواتار بسازد تا 6 هفته دیگر آماده می شود.  به نقل از هالیوود ریپورتر، جیمز کامرون با بیان این که فیلمنامه سه فیلم بعدی «آواتار» ظرف 6 هفته آینده تکمیل می‌شود، منتظران این مجموعه را خوشحال کرد...
 
سینمای ما- کمپانی فاکس بار دیگر ساخت قسمت دوم فیلم خاطره‌انگیز «خانم داوت فایر» را در برنامه قرار داده است.  استودیوی فاکس 2000 در حال تهیه قسمت دوم فیلم کمدی مشهور سال 1993 یعنی «خانم داوت فایر» است که کریس کلمبوس و رابین ویلیامز را بار دیگر کنار هم قرار می دهد. دیوید برنباوم که فیلم «الف» را نوشته بود مسئولیت ...
 
سینمای ما- با اعلام اسامی دو بخشی که عباس کیارستمی داوری آن ها را در جشنواره کن شصت و هفتم برعهده دارد، روشن شد هیچ فیلم ایرانی در این دو بخش جای ندارد. در حالی که عباس کیارستمی فیلمساز مشهور ایرانی امسال ریاست بخش داوری فیم کوتاه و بخش سینه فونداسیون را برعهده دارد، نام هیچ اثر ایرانی ...
 
 
سینمای ما- معاونت ارتباطات و امور رسانه‌ای بنیاد سینمایی فارابی از تمدید مهلت ارائه‌ی آثار به نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه‌ی سینما تا سوم اردیبهشت‌ماه ۹۳ خبر داد.  از آنجا که استقبال اهالی رسانه از این جشنواره بیشتر از میزان تصور بود و به‌دلیل این‌که تماس‌ها و درخواست‌های متعددی درباره‌ی تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌ی جشنواره از سوی اهالی رسانه ...
 
سینمای ما- «نیکول گارسیا» کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی به عنوان رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شد. برگزارکنندگان شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن، «نیکول گارسیا»، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس فرانسوی را به عنوان رئیس هیأت داوران بخش دوربین طلایی این دوره از رقابت‌‌ها معرفی کردند. پیش از ...
 
سینمای ما- فیلمنامه فیلم سینمایی «برباد رفته» که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شود، به قلم امیر مهدی ژوله در حال نگارش است. بنابراین گزارش، فیلمنامه این فیلم در مرحله نگارش است و موافقت های اولیه ساخت «بر باد رفته» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
 
سینمای ما- سردار عزیزمحمدی رئیس اتحادیه باشگاه فوتبال ایران در نشست خبری پروژه فرهنگی هنری یار دوازدهم خاطر نشان کرد: قرار است 60 نفر از ورزشکاران و 40 نفر از هنرمندان در برزیل حضور پیدا کنند. نشست خبری پروژه فرهنگی هنری یار دوازدهم با حضور محمدحسین لطیفی، سیدجواد هاشمی، محمدرضاگلزار و سردار عزیز محمدی برگزار شد...
 
سینمای ما- شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود که دوشنبه بیست و پنجم فرودین‌ برگزار شد قرارداد اکران سه فیلم جدید را ثبت کرد. با پایین آمدن کف فروش «با دیگران» که در سینما فرهنگ روی پرده است، از چهارشنبه جاری نمایش این فیلم در سینمای سرگروهش به پایان می‌رسد و «زندگی جای دیگریست» ...
 
سینمای ما- در روزهای اخیر خبری مبنی بر ساخت فیلم بعدی اصغر فرهادی در ترکیه منتشر شده است که روابط عمومی دفتر فیلمسازی فرهادی اعلام کرده است که به هیچ وجه این خبر صحت نداشته و توسط این کارگردان، تکذیب می‌شود..
 
سینمای ما- فیلم کوتاه «صبح روز بعد» در بخش مسابقه بیست ونهمین دوره جشنواره «بلاک» برلین در کشور آلمان حضور دارد. طبق اعلام دست‌اندرکاران این فیلم کوتاه، بیست و نهمین دوره جشنواره «بلاک» در تاریخ 7 تا 11 می 2014 (17 تا 21 اردیبهشت ماه سال 93) در شهر برلین برگزار می‌شود. «صبح روز بعد» در آخرین روز جشنواره ...
 
سینمای ما- درام پیچیده و تو در توی «گذشته» یک تراژدی از نیات خوب و شروع بد و تصمیم‌های اشتباه است که (همگى) همزمان، درست به نظر می‌رسند. اصغر فرهادی، استیصال و خشم را همراه با تلاش برای تصحیح انتخاب‌های اشتباه در زندگی و تسلیم نشدن درباره گذشته، به نمایش می‌گذارد. در سکانس فوق‌العاده خوب ابتدای فیلم دو نفر را می‌بینیم که ...
 
سینمای ما- تهیه‌کننده فیلم «شب، بیرون» گفت: من درِ تجربه را به روی خودم باز کرده‌ام و زمانی که فکر کنم بازیگر شده‌ام، آخرین روز کاری‌ام است؛ چون همچنان می‌خواهم تجربه کنم و واقعیت این است که مجال تجربه در کارهای دیگر برای من پیش نمی‌آید، اما در کارهای مستقل است که این فضا جاری است...
 
سینمای ما- لئوناردو دی‌کاپریو در تریلر «بازگشت» به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو فیلمساز مکزیکی بازی می‌کند. این پروژه تولید شرکت نیو ریجنسی است و انتظار می‌رود تولید آن از سپتامبر امسال شروع شود. «بازگشت»‌ (The Revenant) از روی رمان «بازگشت: رمانی درباره یک انتقام» نوشته مایکل پانکی ساخته می‌شود که سال 2003 منتشر شد...
 
سینمای ما- در سه دهه گذشته آن‌قدر فیلم‌های سطحی و مبتذل درباره جنگ 8ساله عراق علیه ایران و تاریخ انقلاب ساختند و حماسه‌های بی‌نظیر روزگار دفاع ملی را لوث کرده‌اند که می‌توان آنها را یکی از خیل عوامل زاویه‌گیری نسل‌های بعدی دانست. تحریف‌ها، غلوها، صحنه‌های ضعیف و شخصیت‌پردازی‌های ضعیف‌تر چنان بود که بیننده با خود می‌گوید اگر جانبازی‌های دوره دفاع یا حکایت‌های دوره انقلاب این بوده که خُنُک‌تر از آن ...
 
سینمای ما- تازه‌ترین ساخته‌های ژان-لوک گدار، برادران داردن، کن لوچ، دیوید کراننبرگ و... در بخش رسمی شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن حضور دارند.  اسامی فیلم‌های بخش رسمی این دوره جشنواره کن پنجشنبه بعد از ظهر در نشستی خبری در پاریس با حضور تی‌یری فرمو مدیر عامل جشنواره کن و ژیل ژاکوب رئیس جشنواره اعلام شد...
 
سینمای ما- مدیران آکادمی علوم و هنرهای سینمایی ‌تقویم جوایز اسکار پیش رو را کامل کردند. برگزارکنندگان جوایز اسکار 25 مارس 2013 اعلام کردند هشتاد و هفتمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه 22 فوریه 2015 (صبح دوشنبه 4 اسفند 1393) در دالبی تیه‌تر برگزار و به طور مستقیم از شبکه ای‌بی‌سی پخش می‌شود...
 
سینمای ما- مرضیه برومند معتقد است که چون با عشق فیلم و سریال‌هایش را می‌سازد این‌گونه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. وی معتقد است: متاسفانه دنیای ما دنیای خیلی خشنی است. ما هنرمندان سعی می‌کنیم این دنیا را بهتر کنیم و دنیایی پر از عشق را بسازیم. به نظر من چون با عشق فیلم و سریال‌هایم را می‌سازم این‌گونه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. به قول معروف هر آنچه...
toptitle
            از سال 1384
boghz

 

TopFilm
کارگردان : ابراهیم شیبانی
(امتیاز 88,0/100 - 183 رأي)
کارگردان : وحید موساییان
(امتیاز 33,2/100 - 28 رأي)
کارگردان : بهروز شعيبي
(امتیاز 81,6/100 - 86 رأي)
کارگردان : پوران درخشنده
(امتیاز 88,0/100 - 182 رأي)
کارگردان : اصغر فرهادی
(امتیاز 90,0/100 - 384 رأي)
VIDEO BANNER

bank
جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

نزول تدریجی / یادداشتی بر «آواز گنجشک ها»
نزول تدریجی / یادداشتی بر «آواز گنجشک ها»


سینمای ما - امیررضا نوری پرتو:  یکی از شلوغ ترین سانس های جشنواره از اولین روز تا کنون، مربوط به آخرین ساخته مجید مجیدی بود. سالن نمایش- چه در طبقه پایین و چه در بالکن سینما- مملو از تماشاگران مشتاق بود. آواز گنجشک ها داستان کریم (رضا ناجی) کارگر یک مرکز پرورش شترمرغ است که با خانواده اش در یکی از روستاهای اطراف تهران زندگی می کند. کریم به دلیل خراب شدن سمعک دخترش و نزدیک بودن امتحان او مجبور می شود به شهر بیاید اما هزینه تهیه مجدد سمعک از توان او خارج است. او که به دلیل فرار شترمرغی از مرکز، کار خود را رها کرده متوجه می شود که از طریق کار با موتورسیکلت اش در تهران می تواند پول خوبی به جیب بزند و هزینه زندگی اش را تامین کند. او با آمدن به دل شهر با آدم های گوناگونی روبرو می شود. در عین حال پسر کریم به همراه دوستانش آرزو دارد تا آب آب انبار را از لجن خالی کند و شاه ماهی قرمزی را به درون آن بیاورد. فیلم داستانی ساده دارد. مجیدی خوب بلد است که در فیلمنامه آثارش گره افکنی کند اما وقتی قهرمان فیلمنامه اش را در شرایط بغرنجی قرار می دهد معمولا از ادامه دادن داستان در مسیری درست و دراماتیک عاجز است و به حرکات دوربین و مناظر خوش رنگ و لعاب و مفاهیم سطحی معنوی روی می آورد. مجیدی در آواز گنجشک ها تیر خلاص را به پیکر کارنامه فیلمسازی خود شلیک کرده است. فیلم در بسیاری از سکانس ها به لطف بازی خوب رضا ناجی و مزه پرانی های او جالب توجه است (راستی چه فرقی میان تیپ رضا ناجی آواز گنجشک ها با رضا ناجی در دیگر فیلم های مجیدی و فیلم باد در علفزارها می پیچد بود؟)، اما مشکل اینجاست که اگر این سکانس ها را از بطن فیلم بیرون بکشیم خللی در روند داستان به وجود نمی آید. خیلی راحت می توانستیم تقابل کریم را با بسیاری از مسافرانش کم و زیاد کنیم. اگر فصلی که کریم به دنبال شترمرغ در دشت ها می رود یا آن سکانس طولانی کمک اجباری در اسباب کشی به یکی از مسافران و یا فصل جا ماندن کریم از سایر موتورسواران حامل وسایل خانگی و تردید او برای تصاحب یا فروش آن یخچال نو را حذف کنیم، آیا خدشه ای به فیلم وارد می شود؟ مجیدی با دلسوزی دست روی فقر قشر مهجور جامعه گذاشته اما نتوانسته روح زمانه و مشکلات کمرشکن اقتصادی و اجتماعی را که از علل اصلی این تیره روزی هاست، در اثرش تزریق کند. ای کاش فیلم در مورد له شدن فردی بود که می خواست هر طور شده در شرایط بغرنج کنونی خانواده اش را از تنگدستی نجات دهد و جلوی آنها سر خم نکند(اینجاست تفاوت نگاه فیلمسازانی مثل مجیدی با کارگردانان بزرگ سینمای نئورئالیست ایتالیا). اما به جای این دیدگاه رئالیستی و تلخ، متاسفانه باز هم شاهد نمادپردازی های کلیشه ای هستیم؛ نظیر تلاش دسته جمعی بچه ها برای نجات جان ماهی، گرفتار شدن کریم در وسایل بنجل و دست دومی که از شهر به ارمغان آورده و در گوشه خانه اش انبار می کند، باز کردن پنجره برای گنجشک گرفتار در اتاق و نماز خواندن او در مقابل یک خانه مجلل در تهران. فیلم پس از شکستن پای کریم و خانه نشین شدن او، همان ریتم یکدستی را هم که دارد از دست می دهد و عملا تمام شده به حساب می آید. دختر خیلی راحت به او می گوید که برای امتحان نیازی به سمعک ندارد. اصلا چرا این را از همان ابتدا نگفت تا پدرش این همه به دردسر نیفتد؟ (اگر هم قضیه فداکاری برای شرمنده نشدن پدر باشد خب پس چرا از ابتدا بر عدم نیازش به سمعک پافشاری نکرد؟) ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با توجه به حال و هوای فیلم و نرفتن بچه ها به مدرسه، این سوال پیش می آید که چطور دختر کریم یک ماه دیگر امتحان دارد؟ از دید بصری، مجیدی باز هم از لحاظ قاب بندی و گرفتن مناظر و بادی که در علفزارها و بوته ها می پیچد تصاویر دل فریبی گرفته است. ضمن اینکه این بار با کمک دوربین تورج منصوری با تجربه، میزانسن های قابل توجهی از دل شهر تهران خلق کرده است. البته آن دو هلی شاتی (نمای هوایی) که از کریم یک بار در زمان جستجوی شترمرغ و بار دیگر در حال حمل درب کهنه آبی در دل مزرعه ای مشاهد می کنیم تنها برای خوش آب و رنگ تر کردن کار به نظر می رسد و کارکرد زیبایی شناختی دیگری ندارد. فیلم چند پایان دارد اما با رسیدن به هر کدام باز هم ادامه پیدا می کند. آنجا که کریم در وانت برای بچه های دل شکسته آواز می خواند یا صحنه رها شدن ماهی در آب تمیز آب انبار یا باز کردن پنجره برای گنجشک گرفتار در اتاق (که پیش از این به آنها اشاره شد)یا نقاشی دختر کریم روی گچ پای پدر همه می توانست پایانی برای فیلم باشد. اما فیلم روی رقص شترمرغی تمام می شود که هر چه فکر می کنیم هیچ کارکردی در سرانجام مضمون فیلم ندارد. ای کاش که فیلم مجیدی کمی به اندازه گریه آن بچه ها برای ماهی های ریخته شده بر زمین صداقت داشت و ای کاش که خود مجیدی فکری به حال نزول تدریجی کیفیت فیلم هایش می کرد !

منبع خبر : سینمای ما
سه شنبه,23 بهمن 1386 - 13:0:40

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو
اخبار مرتبط:

نظرات

در هنگام باركردن آيتمها خطايي رخ داد
ali-sh
سه‌شنبه 23 بهمن 1386 - 10:55
14
موافقم مخالفم
 

عالی بود

Hectorist\
سه‌شنبه 23 بهمن 1386 - 12:11
-7
موافقم مخالفم
 

آقای نوری پرتو ، بنده به شما یه نصیحتی میکنم، و اون اینه که وقتی تصمیم میگیرید یه فیلم رو ببینید ، فقط به اون فیلم فکر کنید. در زمان تماشای یک فیلم دنبال این نباشید که یه جایی یه چیزی گیر بیارین تا باهاش نقدتون رو پر کنید. مشکل اینجاست که شما ذات سینما و فیلم رو فراموش کردید. وقتی در زمان تماشای فیلم به فکر نوشتن نقد و ایراد هاتون به فیلم ها باشید ، نتیجه میشه اینی که هست !!! من فقط میخوام به شما نشون بدم که چیز زیادی از فیلم نفهمیدید و هیچ تلاشی نمیکنم تا نگر خودم رو نسبت به این فیلم در اینجا بروز بدم.

به نظر شما چه طور میتوانستیم یه سری از سکانس هایی که اشاره کردید رو از بطن فیلم بیرون بکشیم. چه جوری میتوانستیم بفهمیم که چرا کریم به اون دختر بچه پول نداد و رفت؟ چه طور میتوانستیم این رفتار او را توجیه کنیم؟ رفتار مردی که آنقدر مهربان بود که از آزار دادن شترمرغ ها توسط کارگران برایش غیرقابل تحمل بود.

به نظر شما دختر کریم چه جوری میتوانست روی حرف پدر ( شاید یک دنده اش ) حرف بزند؟ آیا اگر حرفی هم میزد پدرش به او توجه میکرد؟ تعارف را که میدانید چیست !!! وقتی میگویم فیلم را بادقت نگاه کنید بدین معناست که متوجه بشید ، دختر واقعا بدون سمعک نمیشنود . وقتی کریم به دخترش در پماد را نشان میدهد و او را صدا میکند دختر نمیشنود و هر کسی به این نتیجه میرسد که دختر ن م ی ش ن و د

و باز همانطور که گفتم باید در زمان پخش فیلم ، فقط فیلم دید. وگرنه نمیتوان متوجه شد پلانی را که پدر دخترش را با بستن بند کفشهایش به سوی مدرسه بدرقه میکند و نمیتوان دید دخترانی را که به سمت مدرسه میروند را !!!

گلاب
سه‌شنبه 23 بهمن 1386 - 12:11
13
موافقم مخالفم
 

وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااي!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

يعني منتقد هايي پيدا مي شن كه نتونن معناي زيباي يك فيلم رو درك كنند و فقط ظاهر رو بچسبند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باورم نمي شه كه بشه اين گونه يه اين فيلم زيبا نگاه كرد !!!!!!!!!!!!! يعني واقعا شما از درك اين نكته كه رقص اون شتر مرغ به چه معنا بود و چرا فيلم انجا تمام شد و چرايي فصل جدا ماندن از موتورسواران عاجزيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ببخشيد آقاي منتقد! شما چگونه فيلمي را مي پسنديد؟؟؟

amir
سه‌شنبه 23 بهمن 1386 - 12:27
19
موافقم مخالفم
 

ey kash shoma yekam naghd nevisi balad boodi aghaye noori parto!

شهاب
سه‌شنبه 23 بهمن 1386 - 18:43
2
موافقم مخالفم
 

لطفآ اظهار نظرهای شخصیتان را برای خودتان نگه دارید.اینجا پر است از منتقدان و صاحب نظران بی سواد. آقا بدهید ما هم چند سطری از این نقدهای آبگوشتی بنویسیم تا مجموعه تان کامل شود.

سهیل
سه‌شنبه 23 بهمن 1386 - 20:23
-10
موافقم مخالفم
 

آقای منتقد عزیز شمایی چطور به خود اجازه می دهید که اینگونه یکی از بهترین کارگردان های سینمای کشورمان را زیر سوال ببری و اینگونه بر علیه این فیلم جبهه بگیری چرا عده ای از این منتقدان انقدر بی انصافند و برای بزرگ کردن خودشان بزرگان دیگر را زیر سوال می برند همین مجید مجیدی بود که با فیلم بچه های آسمان برای اولین بار فیلمی از ایران را در میان کاندیداهای اسکار قرار داد همین دست از منتقدان بودند که دل رسول سینمای ایران را شکستند و بعد از مرگ او لب به تحسین او گشودند آقای عزیز اندکی انصاف هم چیز خوبی است

sanaz
چهارشنبه 24 بهمن 1386 - 9:18
-13
موافقم مخالفم
 

آقاي پرتو براي نگاهت متاسفام .

تو مجبور به نقد نوشتن نيستي!!!!!! پس ننويس.

در ضمن با Hectoristخيلي موافقم.

سینمای من
چهارشنبه 24 بهمن 1386 - 9:40
-15
موافقم مخالفم
 

آقای منتقد..یعنی فیلم آنقدر که شما عرض کردید افتضاح بود..لحظه ای صبر ..اکران نزدیک است...

نوآموز
چهارشنبه 24 بهمن 1386 - 14:54
4
موافقم مخالفم
 

بايد بگم كه من با اينكه فيلم در انتها چند پايان داشت و من هر لحظه منتظر تيتراژ بودم موافقم ! اما از ديد من مشكل بزرگي در فيلم انطور كه شما بزرگنمايي كرديد اصلا وجود نداشت . اثر يك فيلم روان و خوش ساخت بود كه با كارگرداني خوب مجيدي به خصوص بازي گرفتن عالي او از بچه هاي فيلم به هيچ وجه خسته كننده نبود ! در ضمن از وسواسي كه خرج ساختن آن لوكيشن هاي زيبا و رئال شده بود نبايد به سادگي گذشت .


پنجشنبه 25 بهمن 1386 - 18:57
-18
موافقم مخالفم
 

Hectorist درست ميكه

asdasd
سه‌شنبه 22 مرداد 1387 - 11:8
-2
موافقم مخالفم
 

یعنی این فیلم به اون بدی بوده؟ شاید هم بوده..من که ندیدم ..اما شما خیلی کار عقب افتاده و بیجایی میکنین که به مجید مجیدی توهین میکنی وونمای تکراری و این حرفا چیه؟ حالا این مجید خودش کیه؟

حسن
پنجشنبه 25 مهر 1387 - 18:50
12
موافقم مخالفم
 

نقد چرندی بود !

این ali-sh چه بوقی بوده است!

نیلوفر
چهارشنبه 8 آبان 1387 - 18:7
32
موافقم مخالفم
 

فیلم مجیدی انقدر ساده و روان است که ممکن است بعضی ها از همین سادگی اش نتوانند پرتقال فروش مسئله را پیدا کنند وبرگه جواب را فقط سیاه کنند(فقط صفحه سیاه کردی اقای پرتو)

سعید
جمعه 10 آبان 1387 - 10:44
-6
موافقم مخالفم
 

باز هم مثل همیشه بازی آقای ناجی عالی بود.

ازشون ممنونم

كارگر
سه‌شنبه 12 آذر 1387 - 9:15
0
موافقم مخالفم
 

آقاي نوری پرتو سلام

شايد من مثل Hectorist در مورد مجيدي اطلاعات نداشته باشم ولي ببخشيد فكر ميكنم نقد شما با غرض ورزي نوشته شده ! چون فيلم خيلي خوب بود شايد نقاط مبهمي هم داشت ولي هيچ فيلمي كامل نيست حتي فيملهاي«کارگردانان بزرگ سینمای نئورئالیست ایتالیا»!!

منوچهر
چهارشنبه 27 آذر 1387 - 18:34
-27
موافقم مخالفم
 
نزول تدریجی / یادداشتی بر «آواز گنجشک ها»

من کاملا با امیررضا نوری پرتو مخالفم.این نقد با غرض ورزی نوشته شده و کاملا مشخصه.مگه میشه تو فیلم فقط به کلیات پرداخت و به جزئیات نپرداخت.حتی نوع نگاه یه بازیگر در صحنه هایی خاص میتونه حرفها داشته باشه.در مورد عالی بودن بازیگر نقش کریم که حرفی نیست.ولی اگه پشت صحنه این فیلم یا فیلمهای دیگه مجیدی رو دیده باشین که چجوری مجیدی حسش و برداشت درست از داستان رو به بازیگر منتقل میکنه اینجوری صحبت نمیکردین.(مجیدی خودش بازیگر هم هست)

همایون
شنبه 2 آبان 1388 - 8:29
-315
موافقم مخالفم
 

نقد زیبایی بود، باهاش موافقم. فیلم بسیار نمادین و پر از نماهایی بود که به سادگی قابل پیشبینی و قابل حذف بودند.

نادر نظامی
پنجشنبه 15 بهمن 1388 - 17:37
-14
موافقم مخالفم
 

سلام

البته من خلاف نظر آقای پرتوی معتقدم حذف صحنه های اجتماعی و عاطفی فیلم باعث ضعف آن می شد ولی در کنار این قبول دارم که فیلم با وجود تلاش آقای مجیدی و تصاویر سینمایی عالی اش ، موضوع فیلم را به سرانجام نرسانده است . سرانجام نساندن به معنای تعلیق آن نیست بلکه فیلم آنطور که شایسته ساخت خیلی خوبش بود جمع و جور نشد ولی با این وجود در حجم فیلم های خیلی بد سینمای امروز ، این فیلم از گروه بهترین فیلم های ایرانی سال های اخیر می باشد . زیاد هم نباید بی انصاف یود و نماها و استادی آقای مجیدی را ندید .

هادی
دوشنبه 3 اسفند 1388 - 22:39
-35
موافقم مخالفم
 

فیلم واقعا چرت و ضعیف بود.

متاسفانه بعضیها تحمل شنیدن نقد رو ندارن.

اون شترمرغ هم که آخر کار میرقصه نره و ربطی به اون ماده که گمشده نداره(چطوره شتر مرغ به اون گندگی پیدا نمیشه اما تخماش هر روز این ور اون ور پیدا میشه)

فیلم باید در جزییات دقیق باشه نه این همه اشتباه

سامان
يکشنبه 16 اسفند 1388 - 20:21
16
موافقم مخالفم
 
بسیار نقد خوبی بود

ممنون بسیار منصفانه و عالی بود. به بعضی از دوستان پیشنهاد میکنم فیلمهای سهراب شهید ثالث رو ببینن تا بفهمن فیلم خوب یعنی چی. رئالیست رو درک کنن

یه دختره خوب
دوشنبه 9 فروردين 1389 - 5:37
-9
موافقم مخالفم
 
بی سر و ته

ولی در کل فیلم بی سر و ته وبی هیجانی بود!

به شما چه
پنجشنبه 12 فروردين 1389 - 12:49
-10
موافقم مخالفم
 

به نظر من نقد بدی نبود و لی ...................

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���