رضا نوروزی
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 11:37
| 2 |
 |
 |
|
سلام اقای قادری ببینید حرف شما در مورد روحیه دادن درست اما باید از کسی که دوستش داری انتقاد کنی تا به ایرادات خود پی برده و آن را اصلاح کند من هم تمام هنرمندان رو دوست دارم و انتقادی هم ازش می کنم و تعصب کورکورانه ندارم به خاطر این هست که در سریال بعدیش این اشکالات را نداشته باشد بروید.یاد طرفداران پرسپولیس و استقلال می افتم که که مثلا تیم استقلال باخته و بد بازی کرده و همه هم اینو می گن که مثلا استقلال بد بازی کرده اما طرفداران متعصب آن این موضوع رو قبول ندارند به داوری ایراد می گیرند و حتی با طرفداران پرسپولیس کل کل هم می کنند و مدعی هستند!!! الان شما مثل طرفداران استقلال هستید!!! نظر من رو در پستهای قبلی بخونید که من البته در اینجا هم می یارم: "دوستان سریال بزنگاه طنز نیست هجوه.طنز و هجو یک سری تعاریف دارند من هم این سریال رو نگاه می کنم و کلی می خندم اما قبول کنید در کل چیز مالی نیست طرفداران عطاران لطفا از این سریال دو نکته مثال بیاورند.اینکه هنوز پدرشون رو خاک نکرده دارند در مورد ارث و میراث بحث می کنند؟؟ درسته دعوا هست ولی حداقل می ذارند چهل طرف تموم بشه بعدش دعوا کنند نه هنوز میت رو زمین مونده دارند برای ارث و میراث بحث می کنند!! یا اینکه هنوز سه روز از مرگ پدر نگذشته خواستگار دعوت می کنند و حالا هم که اومدند می رن لباس مشکی هاشونو در می یارن و لباس های گل منگولی می پوشند!! شما کجا در واقعیت اینو دیدین؟؟ کجاش انتقاد وجود داره؟؟؟ تازه توی همون مراسم خواستگاری توفیق یک شعر می خونه و بشکن و بالا میزنه و تازه بچه هاش هم باهاش همراه می شن و یه بچه بهشون می گه زشته ما عذاداریم!!! تا جایی که من دیدم همیشه برعکس بوده معمولا بچه ها چون نمی دونند مرگ چیه و چه کسی فوت کرده مثل کارهای توفیق انجام می ده طرفداران عطاران برای من دو نمونه نکته بگن که حرفی برای گفتن داشته باشه.این دو نکته ایی که من گفتم هیچ چیز خاصی نداشت به نظر من سریال بزنگاه رو فقط بنشینی پاش و بخندی لذت ببری و تمام و من هم از این نظر قبول دارم وگرنه مثل مهران مدیری طنز انتقادی نیست که اگر خواستین چندین مورد براتون مثال می زنم"
|
علیرضا پارسی
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 11:48
| 0 |
 |
 |
|
این کاملاً از اخلاق مخالف بودن با همه چیز آقای قادری نشأت میگیره. کجای طنز این سریال اگر داشته باشه، روشنفکرانه است؟ اصلاً برای این سریال هیچ مایه ای نگذاشته اند، نه نویسنده ها و نه عطاران به عنوان کارگردان و بازیگر. منحنی خنده این سریال یه منحنی سینوسی که حد پائین اش یک متره و حد بالاش 10 سانتیمتر. چه تیغی زده اند شبکه 3 رو، نوش جانشون.
|
شاهين
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 12:7
| 1 |
 |
 |
|
آقای قادری چرا حرفی ممنوع شدن تصوير آقای گلزار نميگيد ؟رسالت اصلی سايت شما چيست؟اطلاع رسانی صحيح يا بندگی و پوشش برخی از اخبار؟
|
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 12:47
| 2 |
 |
 |
|
شما آدم بهانه گیر ناجوری هستی؟ نه بابا بیخودی به خودت فحش نده جوون. کسی که در آن واحد از مجیدی و کیمیایی و گلزار و عطاران و ... خوشش میاد که ناجور و بهانه گیر نیست. خیلی هم آدم پایه و همراهیه که به تمام آثار هنری نگاه مومنانه داره.
|
فقط بزنگاه
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 12:55
| 3 |
 |
 |
|
این هم از امیر خان قادری بزنگاه ترکونده که تمام منتقدان سینمای ما دارند حمایت میکننددددددد. خواهشا طرفداران مدیری برند سایت دیگه شلوغ بازی در بیارند ار نظر منتقدان بهترین سایت سینمای ایران را قبول ندارید پس برید یه سایت دیگه... ولومممممممممم را بده بالا....................
|
علی
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 13:0
| 2 |
 |
 |
|
من قبول دارم هر 4 سریال امسال نسبت به کارهای قبلی این کارگردانها قدری ضعیف تر هستند اما فراموش نکنیم امسال فقط کارگردان سریال " مثل هیچکس "زمان کافی در اختیار داشت و تمام قسمت های سریال رو با ارامش قبل از ماه رمضان ساخته اما بقیه کارگردانها وقت کافی نداشتند. از سایت سینمای ما خواهش میکنیم که یک متن خوب درباره زمان کم کارگردانها برای ساختن سریالهای مناسبتی بنویسند. این همه سریال در طول سال ساخته میشن و وقت کافی دارند اما هر ساله کارگردانهای سریالهای مناسبتی دیر انتخاب میشن در حالی که باید کارگردانها برای سریالهی ماه رمضان و عید نوروز وقت بیشتری داشته باشند. باور کنید اگه این کارگردانها وقت بیشتری داشتن با موضوعات دیگری سریال میساختند. امیدوارم نویسندگان سایت سینمای ما یک متن نامه در سایتن بنویسند تا مدیران صدا و سیبما از این به بعد از 7 ماه یا 8 ماه قبل کارگردانهای سریالهای 26 قسمتی رو مشخص کنند.
|
سمانه
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 13:9
| -2 |
 |
 |
|
واقعا خنده م می گیره که از هر ساز مخالفی واسه مطرح کردن خودت استفاده می کنی
|
س.ک
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 13:44
| 1 |
 |
 |
|
سلام با نظرتون در مورد خانم گلچین خیلی خیلی موافقم ... اما مثل شما نمی تونم "بزنگاه" رو تائید کنم فقط نسبت به بقیه سریالها قابل تحملتره همین... امسال صداوسیما خیلی خیلی خیلی ضعیفتر از پارسال بود...
|
مژگان
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 14:6
| 1 |
 |
 |
|
مرسي سمانه...خيلي خوب گفتي
|
نجمه انواری
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 14:22
| -1 |
 |
 |
|
آخه بزنگاه هم شد طنز فاخر! مدام شوخی های نخ نما شده هیچ طراوتی توی بازی های نیست، یاد نقش رضا عطاران بیفتید، پلشت بود سواستفاده گر بود اما تازه بود اما این چی؟ بازی دختر کوچیکه حمید لولایی رو بازی دختر کوچیکه ترش و شیرین مقایسه کنید؟ انصافا کدوم بهترن؟ علی صادقی سه در چهار رو با علی صادقی بزنگاه مقایسه کنید؟ اصلا تیتراژها رو که همیشه برات تازه بود و جذاب! بابا این سریال مشخصه که سری سازیه! این یک عقب گرد برای رضا عطارانه! میشه بگید با طنزهای قبلیش چقدر فرق می کنه و نسبت به اونها چه پیشرفتی داشته! حالا اگه صد سال یکبار دختر کوچیکه یه خنده ای به لب می یاره یا مرجانه یک لبی برمی چینی (که کم کم داره دلتو می زنه) که نمی شه طنز روشنفکرانه!
|
آزی
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 14:23
| 1 |
 |
 |
|
من با آقای قادری موافقم که می گویند به علت تایم پربیننده این سریال مخالفانش زیادند ولی جالبه که همین کسایی که تا سریال تموم میشه بحث می کنند که چرند بودو بدآموزی داره در طی تماشای اون از خنده روده بر شده اند. عطاران به ما داره می فهمونه که حد اقل با خودمون صادق باشیم. اگر این سریال سریالی در خور ستایش نیست پس چرا همه جا در هر سایتی روزنامه ای و ورد زبون مردم بزنگاه هست؟ نمونه ی همه ی آدمای بزنگاه تو جامعه ی ما زیادن ولی ما نمی خواهیم که ببینیمشون
|
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 14:49
| -3 |
 |
 |
|
علیرضا پارسی اخلاق مخالف بودن کدومه؟ این از اخلاق باج دهی قادری میاد. فکر میکنم بزودی یه کار مشترک با عطاران یا صحت انجام بده. میگین نه پس منتظر آینده و اخبار شیرینش باشید.
|
محمد
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 15:36
| 2 |
 |
 |
|
آقای قادری دم شما گرم... رو سفیدمون کردی. اصلا بذار بزنم به سیم آخر این بهترین یادداشتی بود که ازتون خوندم!!! مثل یه لیوان آب خنک بود بعد از آتتیشی که این مخالفان بی منطق به پا کردند. هیچیک از مخالفان منطقی برای اثبات حرفشون نداشتند و فقط میگن مزخرفه! عدهی زیادیشون هم که معلومه مشکلشون چیه! بماند: نقد خودتون رو دوباره خوندین؟؟؟ جواهر بود!!! "و جالب است که بهترین آثار امسال تلویزیون، که البته هر دو از شبکه سه پخش شدهاند، یعنی «روزگار قریب» کیانوش عیاری و همین «بزنگاه»، حاصل کار هنرمندانی بوده که به شکل جالب و حتی افراطی، دغدغه واقعنمایی داشتهاند. و این واقعنمایی را باز به بهترین شکل در «حضور» بازیگرانشان رعایت کردهاند." استثنایی بود این پاراگراف! این یادداشت رو من پرینت باید بگیرم بزنم به دیوار اتاقم! والا به خدا ! هیچ توضیحی ندارم بدم. فقط می تونم بگم حرف دل من رو زدی آقای قادری. با تک تک جملاتت حال کردم. درود بر شما درود بر شما درود بر شما
|
arefe
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 16:2
| 0 |
 |
 |
|
مرسی مرسی خیلی باحال بود این تلویزیون خفه کرده انقد که با امثال خیابونی می خواد ادب و تربیت یاد ما بده بابا می گن ادب از که آموختی... مثلا مراسم تشییع جنازه و ختم و تو این سریال مقایسه کنین با بقیه سریال ها که داره از هر طرف دود بلند میشه و همه عینک آفتابی زدن و چتر رو سرشونه نمی دونم چرا وقتی خود واقعی ما رو نشونمون میدن خوشمون نمیاد راستی علاوه بر بازی فوق العاده مرجانه گلچین بازی نیکی نصیریان و نگاه کنین چقد این بچه ، بازی تو سکوت داره شاید ناخود آگاه باشه ولی از صد تا بازی تو سکوت هنرپیشه های معروف بهتره و حتی اون دو تا خواهر فریده و فرزانه... کلا پیدا کردن هنرپیشه متناسب با نقش یکی از دلایل خوب بودن این مجموعه است
|
مهسا
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 16:13
| 2 |
 |
 |
|
من که خیلی خوشحال شدم که گلزار ممنوع الچهره شد چون گلزار اصلا استعداد بازیگری نداره !!!! به نظر من حقش نبود که سوپراستار اول سینمای ایران باشه !!
|
کاشناس مسایل خانوادگی و غیره!!!
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 16:40
| 0 |
 |
 |
|
با سلام....انتقاد من به جناب عطاران این است که در تمام سریالهایی که در این سالها ساختند یک جانمایه اصلی در آن وجود داشت که تحت هیچ شرایطی هم از آن کوتاه نیامدند وبه انواع روشهای معقول و غیر معقول آنرا به کار بردند و آن جانمایه همانا شایعه معروف کم شدن جمعیت مردان و افزایش شمار زنان بود...که در نتیجه دختران سریال ایشان در هر طبقه (فقیر و غنی)به سرزنان مشغول تور اندازی بودند که مبادا سرشان بی کلاه بماند....بنابراین از همین تریبون اعلام مینماییم طبق آمار رسمی اعلام شده امسال :جمعیت زنان کمتر از جمعیت مردان اعلام شده !!! بنابراین شعار ایشان مبنی بر قحطی داماد باید به فقدان عروس تغییر یابد ایضا"........والسلام نامه شد تمام .
|
حمید
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 16:45
| -1 |
 |
 |
|
چیزی که منمیدونم اینکه همین الان عطاران یجا نشسته و داره به همه میخنده واصولا اگه اینکارو نکنه عطاران نیست
|
سجاد
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 16:46
| -1 |
 |
 |
|
شیر مادرت حلالت امیر جون. راست میگی والله بقیه رو ولش! بذار هر چی می خوان بگن چون اونا سریال رو درک نکردن!
|
کارشناس مسایل خانوادگی و غیره!!!
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 16:46
| 1 |
 |
 |
|
با سلام....انتقاد من به جناب عطاران این است که در تمام سریالهایی که در این سالها ساختند یک جانمایه اصلی در آن وجود داشت که تحت هیچ شرایطی هم از آن کوتاه نیامدند وبه انواع روشهای معقول و غیر معقول آنرا به کار بردند و آن جانمایه همانا شایعه معروف کم شدن جمعیت مردان و افزایش شمار زنان بود...که در نتیجه دختران سریال ایشان در هر طبقه (فقیر و غنی)به سرزنان مشغول تور اندازی بودند که مبادا سرشان بی کلاه بماند....بنابراین از همین تریبون اعلام مینماییم طبق آمار رسمی اعلام شده امسال :جمعیت زنان کمتر از جمعیت مردان اعلام شده !!! بنابراین شعار ایشان مبنی بر قحطی داماد باید به فقدان عروس تغییر یابد ایضا".........
|
joker
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 17:19
| -1 |
 |
 |
|
به نظر من هم این سریال بسیار بسیار خوب ساخته شده و بعد از مدت ها به جای لودگی در تلویزیون، طنز واقعی می بینیم. دقت به جزئیات و حساسیت داشتن روی لجظه لحظه ی طنز، رعایت ریتم، خلق شخصیت های شناسنامه دار و غیر یک وجهی... همه ی این ها برای این صدا و سیمای فلج یعنی پیشرفت. این سایت هم که شده مکانی که مردم به هر نویسنده ای تا جان در بدن دارند فحش بدهند! بابا یک کمی ادب و اینها را هم لحاظ کنید! مخالفید، مخالف باشید. حال امیر قادری را حتماً باید بگیرید؟ خوب بگیرید. اما این لحن زشت دارد به فرهنگ کامنت گذاشتن در سینمای ما تبدیل می شود. همه منتظرند مقاله ها را تا ته بخوانند که زیرش بنویسند: زرشک... برو کشکتو بساب... مالیدی... (ببخشیذ ها. ولی اگر دائم نظرها را دنبال کنید خودتان قبول می کنید) قرار نیست نظر همه ی ما یکی باشد. بنده خدا اگر آلان بزنگاه را هم می کوبید یک عده ی دیگری مرود لطف قرارش می دادند. آدم ها را نقد نکنیم. حرفشان را نقد کنیم.
|
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 18:8
| -11 |
 |
 |
|
aga in bazigaran to in serial trip nistand,haal nemideh,terip terip,aga joon gerefti sahneh ro yaa nah?
|
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 18:15
| 2 |
 |
 |
|
حتی تماشای این سریال هم کوته فکری می طلبد عجبا از منتقد فیلم ببین ما!!!!
|
siavash
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 18:45
| 0 |
 |
 |
|
agha bade chand rooz ke koli nameye motareze nesbat be bezangah az trarafe az ma behtaroon chap shod o ma dastemoon be jayi band nabood, in yaddashtet koli delemoono khonak kard. damet garm,.
|
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 18:52
| -2 |
 |
 |
|
ببين مطالبي كه نوشتي مضحكه ربط روزگار قريب به بزنگاه يا سريالهاي ديگه البته با اين حرفت راجع به سريالهاي ديگه موافقم از اون شبكه يك تاپنج همه يك از يك دره پيتتر ولي روزگار قريب رو حق نداري با اين .......مقايسه كني يا بياريشون تويه رديف اين دفعه مي خواستي نظر بدي يه ذره به اين فكر كن ممكنه به قول خودت دو تا آدم خاص بيان تو سايتت نه عوام درضمن با دستشويي ميشه هنر خلق كرد ولي لطفا" ازاين دستشويي بازي تواين سريال دفاع نكن واسمشو هنر نذار . خوبه به مسائل بد جامعه پرداخته بشه البته هنرمندانه .راجع به المپيك گفته بودي همه زودتر از شما متوجه ماست مالي شدن نيازي به دوباره گويي نبود .راستي من راجع به همين مسائل بد جامعه اتفاقا"در قالب طنز يه نماشگاه هنر هاي مفهومي دارم اگه وقت كردم ميام توسايتت آدرس وزمان افتتاحيه رو ميگم شما هم اگه وقت كردي بيا تا ببيني طنز فاخر راجع به دستشويي يعني چي . نگار دانشجوي دكتراي هنر
|
ana
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 18:54
| -1 |
 |
 |
|
سريال بزنگاه داره بهتر ميشه و با آقاي قادري موافقم كه طنز خاصي داره و خيلي واقعي و قابل باور..... به اونايي كه خوششون نيامده بايد گفت اولا هركس نظري داره كه محترمه و لازم نيست همه نظراتشون مثل هم باشه و مثلا از اين سريال همه خوششون بياد و دوم اينكه چه طور به خيلي از صحنه هايي كه در بزنگاه وجود داره، چه در سريال و چه در زندگي واقعي خودتان، مي خنديد ولي حالا كه در تلويزيون آنها را مي بينيد بدتون آمده و مثلا شده سطح پايين...........
|
.....
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 19:5
| 0 |
 |
 |
|
رضا عطاران واقعن بینظیره اما در سریال بزنگاه درست خیلی ضعیف کار کرده اما باید دراینده نه چندان دور منتظر طنز های بسیار قوی از این کار گردان نمونه بود خاطر جمع باشید
|
کریمی
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 19:8
| -3 |
 |
 |
|
بزنگاه جنجالی ترین سزیال تاریخ ماه رمضان و مفقترین سریال ماهر رمضان امسال قادری جان اینا مگر طنز ایتالیایی میدونند چیه؟؟؟ اگر هم دیده باشند فقط مرسی خانم دکتر و مرغ خانگی دیدند!!!!!!! همین عزیزم.. بزنگاه فوق العادست و فقط طرفداران مدیری و افراطی های جامعه با این فیلم مخالف هستند...
|
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 19:13
| -1 |
 |
 |
|
بزنگاه عالیستتتتتتتتتتتتتتتتت چشم حسود بترکهههههههههههههههههههههههه برید باغ مظفر و ببخشید شماتون را ببینیدددددددددددددددددددد شما را چه به طنز واقعییییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
|
koich fidel
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 20:39
| 0 |
 |
 |
|
شرط هر سریال طنز فیلنامه خوب اونه وقتی فیلمنامه ضعیف باشه همه چی ضعیف میشه ."آقای صحت چارخونه یادت رفت" بزنگاه خوبه چون ممیزی کم داره بده چون به شعور بیننده توهین میکنه. من نوعی هیچوقت به چاقی یه نفر که از در رد نمیشه نمیخندم یا با افتادن کسی خندم نمیگیره.
|
سایه
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 21:42
| 3 |
 |
 |
|
جا پای سعید عقیقی گذاشتی شما که هر چی همه میگن مبتذله ( آتش سبز ) میگه هنرمندانه س و هر چی همه میگن آرتیستیکه ( بوتیک ) میگه فیلمفارسیه ؟ آخه این سریال شلختهو بدون فیلمنامه و مسخره بازی که مخصوص بنگیاس چیه واقعا ؟
|
رضا نوروزی
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 21:43
| 0 |
 |
 |
|
سلام یه سوال از طرفداران سریال بزنگاه پرسیدم اما کسی جواب منو نداد!!! من هم گفتم که این سریال رو می بینم و می خندم اما حرفی برای گفتن در کل ندارد شما هایی که ادعا دارین جواب سوال منو بدین
|
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 21:50
| -3 |
 |
 |
|
سریالهای امسال در قیاس با پارسال ضعیف است
|
مجتبا آقابابایی
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 22:1
| -4 |
 |
 |
|
قسمتی از یادداشت بنده بر مجموعه های ماه رمضان: خب، حالا به موقع رسیدیم سر "بزنگاه". سریالی که به عقیده ی بزرگانی چون هوشنگ کاووسی، بهرام بیضایی، علی معلم و امیر نادری بهترین کار رضا عطاران تا به این لحظه است! فیلم نامه و داستان فوق العاده ی بدون زیاده گویی و اتلاف وقت، عدم تکرار شوخی ها و تکراری بودن آن ها، طنز ظریف اجتماعی، لایه های پنهان فیلم نامه ای که تا کنون از چشم مخاطب دور مانده و قرار است در قسمت آخر رو شود، گفتن حرف ها و اندیشه ای نو در پس لایه های زیرین متن، شوخی های نو و دست اول، شخصیت پردازی فوق العاده، روند داستانی متناسب، کارکردهای تصویری و صوتی بالا، نگاه جامع و ریز بینانه به طبقه ی متوسط جامعه، بازی های کلامی و دیالوگ های پینگ پنگی به جا، کمدی تصویر، کمدی موقعیت، استفاده از اعتیاد به عنوان عاملی برای پیش برد داستان، انتخاب سروش صحت(کارگردان مجموعه ی بی نظیر چارخونه!) برای فیلم نامه، بازی فوق العاده ی عطاران در نقش معتاد که هر بیننده ی آگاهی(!) را به یاد بهروز وثوقی در گوزن ها می اندازد، دست بالا گرفتن شعور مخاطب، توجه به عنصر خانواده، تصویری کمیک از خانواده ی ایرانی عزادار(!) و ... از نکات بارز این سریال است! تنها اشکال کار در تیتراژ اول آن و نیز عدم خواندن محسن نامجو در پایان آن است! البته همان منتقد محترم همان سایت سینمایی از این کار به عنوان کمدی واقعی نام برده که احتمالن منظورش این است که بقیه ی سریال های کمدی تخیلی هستند! البته ایشان در هر قسمت کلی(!) سوژه برای خندیدن پیدا می کنند و از ته دل می خندند که خوش به حالشان! لااقل با صورتی خندان – نه مضحک ! – به نقد(!)نویسی می پردازند! ... ادامه ی مطلب در وبلاگ حلقه ی باران
|
محمد
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 22:5
| -1 |
 |
 |
|
سلام.به آقای عطاران هشدار دهید در ترسیم شخصیت پرستار سریالشان دقت کنند در غیر اینصورت با اعتراض خشمگینانه جامعه پرستاری روبرو میشوند
|
آرش فرخي
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 22:24
| 3 |
 |
 |
|
واقعا ازتون ممنونم. تو اين گير و دار نظرات موافق و مخالف و بعضا بي پايه و اساس و بچه گانه يادداشتي از شما واقعا لازم بود تا خيلي ها يك نقد حرفه اي بخوانند و ساكت شوند.
|
azadeh
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 22:41
| 1 |
 |
 |
|
ayvalllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll amire ghaderi va reza ataran
|
hamed
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 22:42
| 0 |
 |
 |
|
پيرو نظر دوستان من اين روزها به يه نتيجه درباره ي موافقان و مخالفان بزنگاه رسيدم : كه طرفداران اين سريال مثل بعضي از رفقاي اينجاو امير قادري و خيل عظيم ملت كه پاي تلويزيون با سريال خوشن و ميخندن يه دسته ن. كه خب از سريال لذت ميبرن و مشكلي ندارن... اما دسته ي دوم مخالفان سريال... به نظر من اين رفقا از اون دسته ن كه به زور عاشق كاراي تاركوفكسكي و جارموش و ميشن..!!!.از اونايي كه دوست دارن بگن مام هستيم!...دسته اي كه خوش ساخت بودن فيلم براشون توي فيلمبرداري خوشگل خلاصه ميشه و بازي خوب توي ژانگولر بيشتر.....البته بايد دسته ي هشدار دهنده هاي بدآموزي(!) يعني خانوم معلمها و حاج آقاها رو هم فاكتور بگيريم.... و ما بزنگاهي ها خوشيم با بزنگاه...به قول رفيقمان:....ولوممممممم و ببر بالا...
|
سامان
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 22:47
| -1 |
 |
 |
|
اول اینکه آقای قادری ممنون بایت نقد منصفانت که اسیر این حواشی و جنجالهای کاذب این سریال خوب اجتماعی و بکر نشدی... اما حرف دومم به این افرادی هست که ضد این سریال هست البته اینها اینقدر ضعیف هستند که با طزفداری اط مدیری در همین کامنتهاشون نشون میدند که چه ارادتی به مدیری دارند و هر طنزی که کسی جز مدیری بسازه مزخرف هست !!!! وقتی خودشون اعتراف میکنند طرفدار مدیری هستند و بعد به حدس و گمان و ظن خودشون نقد میکنند باید انتظاری از آنها داشت.... معلومه نه... اما برام جالب هست اینها بعد از نقدهای مثبت منتقدان این سایت به این سریال از رو نمیرند و به اوباش گری خودشون ادامه میدهند. آخه خواهشا برید یه جای دیگه کاسبی کنید... تازهمیگویند این سایت مزخرف هست و دره پیت وزدر و از این حرفها که خیلی خنده دار هست همه اینها میاند اینجا کامنت میدهند و اخبار را دنبال میکنند و این سایت را بیشترین بیننده و بهترین کرده اند اما نک میخورند و نمک دون را میشکنند همانند دیدن سریال خود بزنگاه که مطمینم هم لذت میبرند و هم میخندند اما بعد میاند این حرفها را میزننددد. وقتتان را نمیگریم زیاد ولی برای مدیری متاسفم که چنین طرفدارانی دارد واقعا که... وقتی به باغ مظفر میگویند شاهکار طنز تلویزیونی تاریخ ایران و جایزه بزرگ را از خوش ساخت ترین سریالهای طنز میدانند بهشان چه میشود گفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هیچ و هیچ.... فقط امیدورام روزی خجالت بکشند.
|
امیرحسین.ف
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 0:57
| 0 |
 |
 |
|
بزنگاه یه طنز لوس و بی مزه است که هر روز داره بدتر میشه نه بهتر! رضا عطاران خوب داره کم کم خودشو نشون میده چه از لحاظ بازی و چه از لحاظ کارگردانی!البته ما نباید زیاد هم از آدمی که توی تیغ زن اون بازیه مفتضح رو از خودش نشون میده انتظار داشته باشیم اون از سینما و بازیگری این هم از تلویزیون و کارگردانی!من نمیدونم چه کسی به شماها زور کرده که سریال بسازید اون هم در زمان خیلی کم!من نه طرفدار مهران مدیری هستم و نه طرفدار رضا عطاران من طرفدار منطقم منطق میگه بزنگاه بعد از چارخونه و زندگی به شرط خنده بدترین طنز صدا و سیماست!ولی یک فرق عمده بین بزنگاه و چارخونه و زندگی به شرط خنده است و اون فرق اینه که تعداد صحنه هایی که بدآموزی دارند به حدی زیاد است که نمیشه به هیچ عنوان ازش چشم پوشی کرد به هرحال امیدوارم رضا عطاران هرچه زودتر جلوی این شکست کاریشو بگیره وگرنه بد ضرر میکنه!!!درضمن بهتره کمی هم روی فیلم نامه هایی که بهش پیشنهاد میشه فکر کنه و صرفا از روی دوستی در فیلم کسی بازی نکنه.....من یکی که هیچ وقت خاطره ی تلخ تیغ زن رو فراموش نمی کنم و همین طور کارگردان وبازیگران این فیلم سینمایی رو حلال نمی کنم درسته 2000 تومان پولی نیست که من بخوام به خاطرش از کسی کینه به دل داشته باشم ولی جدا تیغ زن یک شکست بزرگ برای سینما و بزنگاه یه شکست بزرگ برای صدا و سیماست!جناب ضرغامی حواست رو جمع کن که داری کم کم همه ی مخاطبان تلویزیون رو از دست میدی من که خودم به شخصه خیلی وقته که دست به کنترل این جعبه ی جادویی نمیزنم....؟!
|
علیرضا
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 1:39
| 2 |
 |
 |
|
چند ساله که منتقدین سینمای ما از پائین آمدن سطح سلیقه مخاطبین می نالند و صفحات مجله و وبلاگشان را با مرثیه سرائی برای از دست رفتن سینمای هنری سیاه می کنند. دیگر کسی نیست که از پائین آمدن سلیقه منتقدین ناله سر دهد و برایشان فاتحه بخواند. آقای قادری نوشته شما را می گذارم به حساب دوستی احتمالی تان با سروش صحت و رضا عطاران ... به هر حال همنشینی با کیمیائی لااقل این حسن را داشته که معرفت رفاقت را نگه دارید... خوش به حالتان که سریال محبوبتان این است
|
جلال
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 2:40
| 2 |
 |
 |
|
آقای نوروزی مثل این که شما دراین کشور زندگی نمی کنید یعنی شما تا به حال خانواده هایی را که فردای مرگ عزیزانشان سر ارث و میراث به جان هم می افتند ندیده اید؟من که زیاد دیده ام !! حتی خانواده هایی قبل از مرگ عزیزانشان و در زمانی که عزیزشان در بستر بیماری در خانه یا بیمارستان در حال مرگ است سر ارث و میراث چه جنگ هایی که نمی کنند.حتی لحظه شماری می کنند برای مرگ تا شاید زودتر به نان و نوایی برسند.شما خانواده هایی را برای شام و ناهار مراسم ختم با هم اختلاف پیدا می کنند ندیده اید؟شما شاخ و دم گذاشتن بر عکس مردگان را در کوچه و خیابان ندیده اید؟ندیده اید افرادی را که فقط برای شام و ناهار به این مراسمات می روند؟اختلافات خانواده ها در انتخاب اشعار اعلامیه ترحیم یا نوشته های روی سنگ قبر را ندیده اید؟و هزاران ندیده اید دیگر که من می توانم از شما بپرسم. چه بسیارند مراسم های عزاداریی که محفلی برای خنده و شوخی های نزدیکان متوفی می شوند به ویژه اگر مرحوم سالمندی باشد که در سالهای آخر عمرش جز سختی و مرارت چیزی برای فرزندانش نداشته باشد گفته اید که هیچ کس به خواستگاری کسی که فردی از خانواده اش به تازگی مرحوم شده نمی رود با عرض معذرت من که دیده ام. درزمانی که دختران با سن بالای 30 سال د ر جامعه ما فراوان یافت می شود کمترپدری را پیدا می کنید که این فرصت طلایی برای خلاص شدن از دست دختر در خانه مانده اش را ازدست بدهد !! به جرات می توانم بگویم که اگر به خوبی به سریال بزنگاه نگاه کنید برای تمامی لحظات آن می توانید نمونه های واقعی را در دورو برخودتان ببینید کافی است مثل عطاران به زندگی ایرانی امروز دقیق شوید شما افرادی راندیده اید که برای توجیه کارهایشان مرتب از مرحوم تازه گذشته خوابهای جور واجور تعریف می کنند و به خورد دیگران می دهند؟ روز آخر چهر ه اش نورانی بود و نمی دانم مهربان تر شده بود و نمی دانم مثل اینکه می دانست فردا قرار است روز آخر زندگیش باشد .یعنی شما این جملات را نشنید ه اید؟ عطاران به بهترین شکل ممکن مراسم عزاداری ما ایرانیها رو نقد کرده و به ما می فهماند که باید تجدید نظری در این اعمالمان داشته باشیم. بهتر است کمی چشمانتان را باز کنید شما می گویید اتفاقات بزنگاه د را در جامعه ندیده اید می توانید به من بگوید آقای قزاقمندیان و گروه گنگستر یش را در کجای ایران دیده اید تا ما هم از فیض دیدن آنها محروم نباشیم؟
|
آلیوشا
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 3:1
| 3 |
 |
 |
|
وقتی سلیقه منتقدین ما اینقدر پائین است دیگر از مخاطبین سینما و تلویزیون چه توقعی می توان داشت؟ ... این نوشته را فقط می توان به حساب رفاقت امیر قادری با سروش صحت و عطاران گذاشت... ظاهرا معاشرت با کیمیائی آقای قادری را حسابی رفیق باز و با مرام کرده است... مبارک است... تولد یک جواد طوسی جدید را تبریک می گوئیم!
|
فری سنتوری
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 4:22
| 1 |
 |
 |
|
بیخود نیست که بهت میگن امیر قادریاااا...تو بزرگترین منتقد زنده ی ایران هستی... آقایی که میگی یه نمونه بیار که بفهمیم هجو نیست(اون جایی که پشتشو میکنه به دیوار و موادو میندازه تو چاییش...یا اونجایی که سیخشو زیر کابینت قایم میکنه...یا جالب تر از همه اونجایی که صابر به توفیق درباره ی حاجی خریدار خونه میگه:اینا خطرناکن,یهو زنگ میزنه میان میبرنمون...)آیا اینها تو جامعه نیست؟ البته اینها دلیل موجهی واسه طنز و هجو یک سریال نیست ولی فکر میکنم برای شما قانع کننده باشه... رضا عطاران با این طنزش یه قدم بزرگ در عرصه ی طنز برداشت,و یه پنجره ی دیگه از هنرش روی ما باز کرد,چون اگه میخواست بزنگاه رو به سه گانه ی قبلیش بچسبونه(خانه به دوش_متهم گریخت_ترش و شیرین) طرفدار کمی پیدا میکرد چون مجید صالحی با فاجعه ی سه در چهارش گند این نوع طنزو در آورد. مجید صالحی یک ذره نوآوری از خودش نشون نداد...شاگردان مدیری هرکدام برای خود یلی در کارگردانی شدند مثل غفوریان و عطاران و این تازگیها جواد رضویان. آیا کدومشون از مدیری یا کارهای دیگران تقلید کردند؟ هر کدوم یک سبک خاص خدشون رو ابداع کردند که توانست نظر اکثر مخاطب و کارشناس رو جلب کنه...اما صالحی چی...؟ پس اینجاس که موضوع روشن میشه,که چرا پس از سه در چهار,که کپی کارهای قبلیه عطاران بود,"بزنگاه" که کار همون کارگردانه و به فاصله ی یکی دو بعد از "سه در چهار" پخش شد,با این وجود اینقدر گل کرد و هیچ نوع تکراری توش حس نمیشه... پس مطمئنا عطاران تونسته از خطر فرار کنه و بزنگاه مدرکه خوبیه برای تثبیت این ادعا...
|
امین
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 4:34
| -2 |
 |
 |
|
مثل همیشه اقای قادری عجیب می گن اما در رابطه با مرجانه گلچین شدبدا با ایشون موافقم
|
صادق
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 5:6
| -1 |
 |
 |
|
گدشته از تمامه این حرفا منو بقیه اعضای خانواده به شکله فجیعی داریم با این سریال حال می کنیم.حالا میخواد هجو باشه یا روشنفکرانه یا انتقادی یا هر چی دیگه.فقط شانس بیاریم بعضی از این کسایی که فکر می کنن چون از سریال خوششون نمیاد به درد نمیخوره نزنن تو ادامه دربو داغونش کنن
|
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 5:33
| 0 |
 |
 |
|
آخیش نمردیم و از یک مقاله خوشمان آمد.
|
dorreh
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 6:24
| -2 |
 |
 |
|
oonayee ke narahatan bezanan barname koodako nojavan, aghaye mannnnnnnnnn mamnooooooonammmmmm o ya mannnnn shassssteeeeeechiiiii hastammmmmo bebinan
|
reza
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 6:34
| 2 |
 |
 |
|
کم کم داشتم ازت ناامید میشدم امیر خان ولی این یادداشت معرکه بود. ای ول واقعا!
|
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 6:57
| -2 |
 |
 |
|
MODIRI = bihonarrrr
|
مهشید
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 9:41
| -2 |
 |
 |
|
شما راست میگی آقای قادری...منم با این فیلم موافقم فقط مشکل در اینجاست که این فیلم دقیقا" موقع افطار پخش میشه!!!...تا میاییم یه لقمه بذاریم تو دهنمون این عطاران داره دستشویی وکاسه توالت رو نشون میده !!خوب آدم حالش بهم میخوره دیگه..... تو یه چیز باهاتون مخالفم .من میگم بترین بازیگر سریال اون دختر کوچولواست(نیکی نصیریان)از خانم گلچین هم موفقتر عمل کرده...
|
مهدی
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 9:57
| 4 |
 |
 |
|
بزنگاه یه آش خوش رنگ و خوش بو با حبوباتی از فلینی،آلتمن وودی آلن و ... . دست رضا درست...
|
فلاحیان پور
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 10:48
| -2 |
 |
 |
|
حق با شماست آقای قادری.... بزنگاه طنز واقعیه درود بر شما و رضا عطاران
|
هديه
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 11:32
| -4 |
 |
 |
|
سلام و خسته نباشيد من نميدونم شما چه پدركشتگي با آقاي خياباني داريد بزاريد ايشون كارشونو انجام بدن ، بيچاره از اين راه نون ميخوره ، بعدشم حيطه كاري ايشون ورزش است و شما سينما زياد خودتونو درگير نكنيد
|
امین
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 12:24
| -2 |
 |
 |
|
انشاالله به کوری چشم خودت قادری
|
علی
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 12:50
| 2 |
 |
 |
|
جلال جون تو که در نظرت مدعی شدی همه معضلات مطرح شده در این سریال مزخرف را دیدی باریکلا به تو .پیشنهاد می کنم یه کم محیط زندگی خودتو تغیر بدی چون برای آینده ات نگرانم.چون تو با این سنت چه چیزا که ندیدی!کدوم ابلهیه که بگه این چیزا وجود نداره ولی پسر جون همیشه خدا از روز ازل الی قیام قیامت خوبی در کنار بدی وجود داشته داره و خواهد داشت.از قدیم گفتند که اگه کسی رو می خوای بشناسی ببین با کی دوست هست و با کی نشست و برخاست می کنه تو هم اگه یه مقدار هم با آدم های درست و درمون نشست و برخاست کنی و اگه وقت کردی سالی یه بار از کنار یه مسجد هم رد بشی حتما تو روحیه ات تاثیر می زاره.تو اگه خودتو درست کنی و ذهنیت خودتو همه چیز خود بخود حل می شه.راست گفتند که کافر همه را به کیش خود پندارد.
|
رضا نوروزی
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 12:56
| -2 |
 |
 |
|
سلام اقا جلال بنده در ایران زندگی می کنم و حقیقتا این مورد هارو ندیدم شاید شما درست می فرمایین اما حداقل ابرو داری می کردند بعد دعوا می کردند به هر حال ممنون از اینکه یک طرفدار به من جواب دادند و ازشون ممنونم به هر حال اینم هم عقیده ایی هست محترم.
|
شقایق
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 13:18
| -1 |
 |
 |
|
آقای قادری اون سیمرغ بلورینه که به مرجانه گلچین تعلق گرفت خیلی حال داد . . .
|
مريم رحماني
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 16:12
| 2 |
 |
 |
|
عطاران آدم با استعداديه كه بايد بهش فرصت داد ... ولي انگار فرصت ها هميشه مال يه عدهء خاص بايد باشه !(قضاوت به عهده خودتون) هر كاري يه قوتي داره و يه ضعفي.... آره ! نكته جالب اين سريال انتخاب بسيار بسيار غافلگيرانهء مرجانه دلدار گلچين است، كه انصافن عالي بازي كرد... همينطور انتخاب نیکی نصیریان ... اما فكر مي كنم ضعف فيلم هم ناشي از عجله براي نوشتن فيلم نامه است... انگار زمان كافي در اختيار نويسنده و كارگردان نيست و همه چيز بويي از عجله داره... حالا گذشته از اينها اين نوشته امير قادري بيشتر شبيه به مرثيه خواني شاعران گذشته در وصف پادشاهان بود تا يك نقد منصفانه، اصولن امير قادري تازگي ها اينجوري شده.... اينجوري نبودي ها، اينجوري شدي....
|
افشین ایبرت
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 16:41
| -3 |
 |
 |
|
چرا با خودمون صادق نیستیم ! تو زمونه ای که چشم چپ به چشم راست اعتماد نمیکنه دعوای اعضای فامیل سر ارث عجیبه ؟!! اکثر مشکلات اجتماعی به بهترین شکل تو این سریال بهشون پرداخته شده و در کنار طنز اجتماعی بودن کاملا هم در خندوندن مخاطب موفقه . بازی ها هم که همه عالین . دیگه چه انتظاری میشه از یه طنز تلویزیونی اون هم در ایران و با این همه محدودیت داشت؟ امیر خان دستت درد نکنه با این نقدت . امیدوارم نقدای غیرمنطقی مخالفین رو جدی نگیری !
|
امیر حسین
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 16:45
| 2 |
 |
 |
|
مسعود کیمیائی سی چهل سالیست که فیلم می سازد ، اما هنوز که هنوز است در عوالم "قیصر " و چاقوکشی به شکل مدرن درجا زده است . از طرفی مخملباف را می بینیم که با مقایسه فیلم اول و نان و گلدان و بقیه فیلم ها ، چگونه خود را با لا می کشد و فیلم هایش ، برای کسانی که زبان نمادین فیلم سازی را در جوامع نظیر ما می شناسند ،قابل نقد و گفتگو می شود . با دیدن قسمت های یک و دو ی سریال بزنگاه و ادامه آن متوجه شدم که فیلم ساز خوب دیگری دارد متولد می شود .امید وارم که رضا عطاران بهمین روال "طنز " خود را ادامه دهد و پایش به کمدی سازی ، نلغزد . بعد از سریال " در کنار هم " زنده یاد شکیبائی ، این دومین سریالی است که سوای سرگرم کردن آسان پسندان ،حرفی برای گفتن دارد . برای رضا عطاران آرزوی موفقیت بیشتر دارم .
|
sara
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 17:20
| 1 |
 |
 |
|
من نمی فهمم اونایی که طرفدار عطاران هستند چرا به مدیری گیر میدن؟؟؟؟ هر کس به جای خود.اصلا طنز این دوتا با هم فرق داره. هرچند عطاران کلا گند زده!! راستی آقای قادری کسی مثل سروش صحت که سریال مزخرفی مثل چارخونه می سازه چه جوری میتونه الان یهو متحول بشه و طنز روشنفکرانه ای مثل بزنگاه بسازه؟؟؟ واقعا اسمشو میذارید روشنفکر؟؟؟؟ پس حقیقتا هنوز معنی روشنفکرو نمی دونین!!! ولی خیلی خوبه که اینقدر هوای رفقاتون رو داریدا
|
فاطیما
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 18:6
| -1 |
 |
 |
|
آقای قادری بیشتر از این خودتو ضایع نکن . من که میدونم منظورت از اونی که باد تو گلو میندازه کیه . تو فقط میخوای خودتو مشهور کنی نمیدونم چه جوری جایزه منتقد برتر رو به تو دادند . تویی که فقط با غرض حرف می زنی . نقر کن نه نظر شخصیتو بگو . منتقد . اگه بلد نیستی تا یادت بدم .
|
ريحانه
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 18:46
| 2 |
 |
 |
|
اين قدر به روزمرگي عادت كرديم كه دوست داريم سريال هامونم تكرار پشت تكرار باشه و هيچ نوع عرف شكني و كار تازه اي نداشته باشه ! شوراي نظارت بر صدا وسيما هم از اينكه اين سريال بزنگاه به نصيحت و ارشاد مردم نمي پردازه و خانواده هايي كه دوست داره رو نشون نمي ده و احتمالاً به جاي ايجاد انگيزه براي اصلاح علاقه مندند مشكلات از طريق ماورا حل بشود و ادم هاي جامعه ما ياد بگيرند بدون تلاش و اگاهي در جهت اصلاح مسائل و مشكلات اجتماعي صرفاً به ماورا رجوع كنند و ادما سياه باشند يا سفيد! كساني كه مي گويند انچه در بزنگاه نشان داده ميشود وجود ندارد يا به اين گونه نيست يا اغراق شده خواب خوابند يا نمي خواهند ببينند انچه كه بار ها بارها توسط ادم هاي مختلف در جامعه انجام مي شود و به وضوح قابل مشاهده است . سريال بي اشكال نيست ولي نقد منصفانه و دقيق و بي غرض خيلي خيلي كمه و اكثراً ناشي از تعصب و گلاويز شدن ذهنيات افراد هست.
|
سهیل
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 20:5
| 0 |
 |
 |
|
دوستان عزیز انقدر باهم جنگ و جدال نکنید رضا عطاران به جای خود مهران مدیری هم به جای خود هر دوی این عزیزان از بازیگران و کارگردان های مطرح طنز کشورمان هستند هر دوی این عزیزان کارهای زیبایی در کارنامه هنری خود دارند اما در باره سریال بزنگاه باید بگویم که رضا عطاران و گروه بازیگرانش در این سریال نتوانسته اند از تمامی قابلیت های خود استفاده کنند همانطور که در بین کارهای مدیری باغ مظفر ضعیف تر بود. بزنگاه به نظر من بیشتر از هر چیز گرفتار تکرار است . سوژه سریال چیز جدیدی نیست بازیگران هم به نوعی نقش های قبلی خود را تکرار می کنند . قابلیت های بازیگرانی چون حمید لولایی، رضا عطاران ، علی صادقی و غلامرضا نیکخواه بسیار بیشتر از این است دوستان به نظرم بهتر است که قدری منطقی تر باشید
|
فاطیما
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 21:4
| -1 |
 |
 |
|
آقای قادری نمی دونی چقدر تو سایت هم آواز مسخره ات کردند . مطلبشو برات میذارم من که از خنده روده بر شدم . خب، حالا به موقع رسیدیم سر "بزنگاه". سریالی که به عقیده ی بزرگانی چون هوشنگ کاووسی، بهرام بیضایی، علی معلم و امیر نادری بهترین کار رضا عطاران تا به این لحظه می باشد! فیلم نامه و داستان فوق العاده ی بدون زیاده گویی و اتلاف وقت، عدم تکرار شوخی ها و تکراری بودن آن ها، طنز ظریف اجتماعی، لایه های پنهان فیلم نامه ای که تا کنون از چشم مخاطب دور مانده و قرار است در قسمت آخر رو شود، گفتن حرف ها و اندیشه ای نو در پس لایه های زیرین متن، شوخی های نو و دست اول، شخصیت پردازی فوق العاده، روند داستانی متناسب، کارکردهای تصویری و صوتی بالا، نگاه جامع و ریز بینانه به طبقه ی متوسط جامعه، بازی های کلامی و دیالوگ های پینگ پنگی به جا، کمدی تصویر، کمدی موقعیت، استفاده از اعتیاد به عنوان عاملی برای پیش برد داستان، انتخاب سروش صحت(کارگردان مجموعه ی بی نظیر چارخونه!) برای فیلم نامه، بازی فوق العاده ی عطاران در نقش معتاد که هر بیننده ی آگاهی(!) را به یاد بهروز وثوقی در گوزن ها می اندازد، دست بالا گرفتن شعور مخاطب، توجه به عنصر خانواده، تصویری کمیک از خانواده ی ایرانی عزادار(!) و ... از نکات بارز این سریال می باشد! تنها اشکال کار در تیتراژ اول آن و نیز عدم خواندن محسن نامجو در پایان آن است! البته همان منتقد محترم همان سایت سینمایی از این کار به عنوان کمدی واقعی نام برده که احتمالن منظورش این است که بقیه ی سریال های کمدی تخیلی هستند! البته ایشان در هر قسمت کلی(!) سوژه برای خندیدن پیدا می کنند و از ته دل می خندند که خوش به حالشان! لااقل با صورتی خندان – نه مضحک ! – به نقد(!)نویسی می پردازند!
|
فاطیما
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 21:6
| -1 |
 |
 |
|
منظور از همان سایت سینمایی سایت شماست چون بالاتر از این پاراگراف اسم این سایت رو آورده . پیشنهاد می کنم حتما این مصلب رو بخونی
|
فاطیما
سهشنبه 26 شهريور 1387 - 23:1
| 0 |
 |
 |
|
نویسنده و کارگردان نمایش "مهریه ماهمنیر" مدعی شد بخشهایی از طنز مجموعه تلویزیونی "بزنگاه" برگرفته از اثر اوست که از شش ماه پیش روی صحنه اجرا میشود محمدرضا اسماعیلی در این باره به خبرنگار مهر گفت: از شش ماه پیش نمایش طنز "مهریه ماهمنیر" هر شب ساعت 21 در مجمتع شهید چمران روی صحنه میرود و مراقبهای سالن سروش صحت نویسنده مجموعه "بزنگاه" را هنگام دیدن نمایش دیدهاند. پس از پخش این مجموعه متوجه شدیم بخشهایی از گل طنز آن از نمایش "مهریه ماهمنیر" گرفته شده است. وی ادامه داد: صحت در کار قبلیاش هم از بخشهای طنز نمایش "پدر نمونه" ما استفاده کرده بود. نمیدانم چرا تلویزیون بودجه خود را به افرادی میدهد که ادعای طنزنویسی دارند. در حال حاضر هم بخشهایی از طنز "بزنگاه" مثلاً در صحنههای عزاداری و برخی دیالوگها ناجوانمردانه از نمایش "مهریه ماهمنیر" برداشته شده است. نویسنده و کارگردان تئاتر خاطرنشان ساخت: سوء استفاده از طنز دیگران که نوآوری نیست، بلکه کپیبرداری و کاری ناجوانمردانه است. من در طنز مهران مدیری را قبول دارم. وقتی آثار او را میبینید متوجه نکات بدیع میشوید. مثلاً در طنز "برره" نوع گویش، رفتارها و... تازه بود. اسماعیلی در پایان گفت: وقتی در مجموعه طنز اعتیاد را شوخی بگیریم و آن را بانمک نشان دهیم، مخاطبان ترغیب میشوند سمت اعتیاد بروند و این نوآوری در طنز نیست. متاسفانه هنوز فرق طنز و هجو شناخته نشده و زبان فارسی مقتضیاتی دارد که باید بر اساس آن عمل کرد. ممکن است هر طنزی مخاطب را بخنداند، اما آنچه اهمیت دارد به فکر واداشتن مخاطب است. منبع : مهر دیگه ضایع شدن بدتر از این . پس دیگه سنگ این سریال رو به سینه نزنید .
|
مارال
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 1:43
| 1 |
 |
 |
|
سلام امير جان به نظر من بززززززنگاه يکي از بهترين کارهاي عطاران هست و يکي از بهترين طنزهاي فراموش نشدني تو اين چند سال اخيره مخصوصا بازي علي صادقي و به قول خودت ناديا گلچين ايول به سليقه امير قادري گل
|
مارال
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 11:7
| 0 |
 |
 |
|
واقعا باعث تاسفه که سلیقه منتقدین ما تا این حد پائین اومده که از سریال سطحی و ضعیفی مثل بزنگاه تعریف میکنن!
|
نيلوفر زاهدي
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 12:48
| -1 |
 |
 |
|
با درودي بيكران چرا هجو چرا طنز ؟ به نظرم اين عين زندگي روزمره ما ايراني هاست هر مردمي فرهنگ خود را دارد . اتفاقا من اصلا نميخندم و بيشتر توجه به ديالوگ هنرمند ان دارم . حتي اون دختر كوچولو .فكر ميكنيد اين درد در اجتماع نيست ؟ اعتياد و ........؟؟؟؟
|
مهتاب
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 18:40
| 0 |
 |
 |
|
به هر حال این قشر و این نوع شوخی ها تو جامعه ما هست من نمی دونیم چرا وقتی دیده می شن اینجور همه موضع میگیرن....
|
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 18:50
| -1 |
 |
 |
|
رضا عطاران: گله گیاتون به سرم ایشاالاه عروسی ÷سرم!!!!!!
|
فاطیما
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 21:22
| -1 |
 |
 |
|
چرا نظر اول منو نذاشتید چیه حسابی ضایع میشدید اگه میذاشتید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
|
فاطمه
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 22:23
| -1 |
 |
 |
|
ماشاا...به این سریال سرشار از محتوا و موضوع!
|
مهدی مهرآفر
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 3:52
| 2 |
 |
 |
|
عطاران هم میتونست مثل بقیه چندتا تیکه کلام بزاره توی دهن بازیگراش و دوروز بعد هم مردم همه جا اونو تکرار کنند و همه از سریالش کلی تعریف کنن و راضی باشن. اما دست به ریسک بزرگی زد ونو آوری فوق العادهای کرد. ولی اینطوری که در کامنتای مردم دیده میشه هنوز برای درک این نوع طنز برای مردم عادی زوده و نیاز به تکرار این نوع طنزه تا در ذهن همه مردم جا بیفته. از وبلاگ تخصصی موزیک ویدیو دیدن کنید. http://musicvideosazan.persianblog.ir/
|
raha m
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 15:30
| 4 |
 |
 |
|
az amire ghaderi entezar nadashtim vali hagh ham dare to iran az in shokhiha ke beran roo chahe dastshoe beshinan ya seda dar biaran taha nadashtim khob jav zade mishan mardom vali aslan roshanfekrane nist va komedihaye italia koja va tanze ataran koja vali baraye montaghedaye ma ke hata intorisham nadidan to iran ghanimate
|
مهدی
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 18:48
| 0 |
 |
 |
|
اینجا را هم بخوانید. http://mahdi-motamed.blogfa.com/post-16.aspx
|
سحر
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 20:29
| 1 |
 |
 |
|
این نواوری که شما میگین کجاست و چیه؟ ما که هر چی دیدیم مثل کارهای قبلیش بلکه بدتر هم بود خدا تمام بیماران را شفا بده!
|
فاطیما
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 22:23
| 0 |
 |
 |
|
ردم عادی عقب مونده نیستند که جناب مهدی مهرآفر . آخه مثلا تو دستشویی رفتن یا جوش صورت رو کندن خیلی درک میخواد . اصلا تو که این چیزا رو درک کردی بگو ما هم بفهمیم . درسته که عطاران یه سری حرف ها رو زده حرف های اجتماع رو ولی خیلی زشت و بد این رو بیان کرده
|
امير
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 23:30
| -2 |
 |
 |
|
نقد خيلي زيبايي بود... به نظر من عطاران اين بار خيلي رك و بي پروا اشكالات ما ايرانيارو بهمون نشون داده... مردم ايزان عادت كردن از اين كه حقيقتو صاف و روشن ببينن فرار كنن... ما مردم همينجوريم ، خيلي نامردي در حق هم مي كنيم و يادمون ميره... دست مريزاد عطاران
|
بهترین سریال ماه رمضان با مخاطب میلیونی
جمعه 29 شهريور 1387 - 1:12
| 1 |
 |
 |
|
بزنگاه عالی هست و هر چی بیشتر ازش بد بگید محبوبیت و موفقیت سریال را نشون میده... در ضمن به قول ریسس شبکه صدا پر بیننده ترین سریال ماه رمضان بزنگاه هست با مخاطب میلیونی... حالا شما 10 نفری که با نامههای مختلف به زمین و زمان فحش میدهید برید یه جا دیگه بهتر نیست!!!!!
|
آریا
جمعه 29 شهريور 1387 - 4:27
| 2 |
 |
 |
|
چقدر ما احمقیم!! خیلی معذرت می خوام، ولی این یه حقیقته. سریالی به نام بزنگاه ساخته شده و نظرات زیادی رو در پی داشته. مثل همیشه یه عده مخالف این سریالند و یه عده موافق. آقای قادری هم جزو موافقین این کاره و یه یادداشت گذاشته در موافقت با این سریال. هر کسی که نظر من رو می خونه، به طور اتفاقی 10 تا از نظرای این صفحه رو انتخاب کنه و ببینه چند تا از اونها به شعور و سلیقه ی بقیه احترام گذاشته؟ مطمئنم از سه تا بیشتر نمی شه. تازه احتمالاً کمتر هم هست. مخالفین اومدن گفتن که اصلاً کسی که این سریال رو می بینه بی فرهنگه و موافقین می گن که هر کی از این سریال بد می گه طرفدار مدیریه یا اینکه تمام کسایی که علیه سریال نظر می دن، یه نفرن که با اسم متفاوت میان و چند نظر مشابه میدن!! کار ما به کجا کشیده؟ چرا نمی خوایم قبول کنیم که هر کس یه نظری داره و نظر هر کس حداقل برای خودش محترمه؟ چند تا از نظرات این صفحه نوشته بودن که به نظر من سریالش خوب بود یا به نظر من سریالش بد بود؟ مطمئنم کمتر از ده درصد اینطورین. همه نظرات شخصی خودشون رو به کل مملکت تعمیم دادن و فکر کردن مخالفینشون همگی احمق تشریف دارن!! روی صحبت من هم با طرفدارهای سریاله و هم با مخالفینش! خواهش می کنم قبل از نوشتن نظر، به این مساله فکر کنید که مخالفین شما هم از نعمت شعور بی بهره نیستن.
|
حسام ابراهیمی
جمعه 29 شهريور 1387 - 6:41
| 2 |
 |
 |
|
درود جناب امیر قادری فرهیخته و جوان. من فرق بین طنز و هجو و این جور چیزا رو درست نمیدونم. میخوام بگم سال های سال هم مردم نمیفهمند رضا عطاران چه طنز خدایی (البته با خ کوچیک) میسازه. عطاران کسیه که کار خوب کم نداره. کوچه اقاقیا و خانه به دوش اسطوره شدن تو ذهن من و امثال من که فقط عشق فیلم و سینما باعث شده یه کمی بیشتر از عامه ی مردم سرمون به کار باشه و حواسمون هم جمع. و با شما موافقم که عطاران با بزنگاه دقیقا داره طنز خودش رو جا میندازه. کی میتونه با یه دختر 5 ساله یه همچین موقعیت های طنزی درست کنه؟ یا به قول شما مرجانه گلچین رو از صندوقچه ی خاک گرفته بکشه بیرون تا فیت ترین نقش سریال رو بازی کنه؟ من فکر میکنم ما ها مثل بچه ای هستیم که ممکنه همه ی غذا های مامان رو بخوره ولی همیشه شکمشو صابون میزنه واسه غذایی که دوست داره. کار های عطاران همون غذا خوشمزه اس.مامان اگه بدمزه هم درستش کنه باز هم از غذایی که دوست نداریم خوشمزه تره. امیدوارم زیاد حرافی نکرده باشم بگذارید روی علاقه ی شدید روحی به طنز خاص و موقعیتی جناب عطاران. به قول نادر : اقا جان همه موقتی ان.من موقتی ام,تو موقتی ای,این میز موقتیه,اون بچه تا الان داشت با توپش بازی میکرد حالا توپش رفته زیر ماشین , پس توپ هم موقتیه. و به قول درسا: بابا این آقا راننده هم موقتیه؟؟؟؟
|
احسان
جمعه 29 شهريور 1387 - 7:22
| 2 |
 |
 |
|
نگفتم ، نگفتم ،تا بزارم آخر نظر هاي رنگارنگ و ضد و نقيض بهت بگم،آفرين. . بعد از چند وقت يه نقدي كه بشه زماني رو براي فكر روش كنار گذاشت،ديدم. ديگه اين يكي سازه مخالفت واقعا سازه مخالف به حقي بود. ............................ http://edv.blogfa.com/ ............................
|
بوچ کسیدی
جمعه 29 شهريور 1387 - 20:5
| 1 |
 |
 |
|
فقط زمان معلوم میکنه که این سریال توی کدوم دسته قرار میگیره. ولی چیزی که هست: 1_ این سریال جنجالی ترین سریال تاریخ 30 ساله بعد از انقلابه 2_کمتر کسی نظر بیطرف داره. و طرفداران و مخالفانش خیلی شدید روی نظرشون اصرار دارن. 3_داستان جنجال سر این فیلم منو یاد داستان فیلم 12مرد خشمگین میندازه که سر یه پرونده قتل اعضای هیئت منصفه اختلاف نظر داشتن. نکته: پایان اون داستانو یادتون میاد؟!
|
جمعه 29 شهريور 1387 - 22:4
| 0 |
 |
 |
|
بهترین طنزهای تاریخ تلویزیون بعد انقلاب 1/خانه به دوش 2/بزنگاه 3/متهم گریخت 4/ ترش و شیرین... حالا هر کی هر چی بخواد بگه .... طنزهای عطاران مثل طنزهای دنباله دار صمد تا ابد محبوب و ماندگار میمانند و میتوان با گلچین سریالهای او فیلمهای سینمایی او را هم همچون صمد ساخت... درود بر عطاران
|
جمعه 29 شهريور 1387 - 22:5
| -1 |
 |
 |
|
بزنگاه طبق آمار رسمی صدا سیما ایران پر بینده ترین سرالن ماه رمضان با مخاطب میلیونی شد... نه در نظرسنجی ها بی اهمیت وبلاگها و سایت که میگیند ضعیفترین سرالب ماه رمضان کدام هست که طرفداران مدیری همه ضد بزنگاه رای میدهند!!!!!!!!
|
ترانه
شنبه 30 شهريور 1387 - 13:32
| 1 |
 |
 |
|
باور اینکه اینهمه آدم سطحی بین اطرافمون زندگی می کنن و ابراز نظر هایی می کنن که بدتر از همه فکر می کنن حق مطلق ئه حقیقتی ئه از نوع تلخشه اگر امکان داره جنابان کارشناس لطف کنن جوجه رو آخر پائیز بشمرن ، مِنت به سَر ما گذاشتن و پیشنهاد می کنم با یه مقدار موشکافی و ظرافت نوع پرداخت سریال بزنگاه رو (و نه البته سطحی) پیگیری کنن سریالی در همون بستر قبلی از طبقه ی اجتماعی عطاران به قدری خوب محیط رو ( در قالب طنز ) تعریف می کنه که منو یاد ظرافت های کار آقای هنرمند در زیر تیغ می ندازه ، هیچ چیزش وصله نیست مثلا تو سریال شبکه ی پنج آدم احساس میکنه با اینکه اون خانواده ، طبقه ی تعریف شده ای داره اما النگو های تا آرنج دختره وصله اس اما همین جیلینگ جیلینگ النگوها رو تو دست مرجانه گلچین هم می بینید همونطور که تو سریال زیرتیغ تو دستهای معتمد آریا بود به آدم می چسبه چون باورپذیر ئه ، وصله نشده همه ی پرداخت ها و رفتار های این سریال واقعی ان ، تو ذوق نمیزنن شخصیت پردازی و نوع پرداختشون بی نظیره مثلا شخصیت فریده در همین سریال بزنگاه از اون شخصیت های تو پَستو ئه که زیرکانه کارگردان خلق اش کرده در حالیکه اصلا تو چشم نیست اگر قرار باشه تو چشم باشه خراب میشه عطاران در مورد شخصیت هاش کم کم آس هاش رو ، رو می کنه یعنی مثلا همین شخصیت فریده رو اول یه آدم گیج و ساده و سربه هوا یا به قول زن همسایه تو همون قسمت اول دیوونه خطاب میکنه بعد نشون می ده به عکس ظاهرش شخصیت قابل تاملی داره ، بر خلاف جریان خانواده اش حرکت می کنه و دیدگاه های روانشناسی داره ، مثبت نگرئه اما در عین حال دوگانه اس ، ظاهرش با افکار و گاهی رفتارش علاوه بر اون : مرسوماتِ ما ، رفتارهای غلطی که بینمون جا افتاده ، متظاهرانه رفتار کردنمون مثلا اونجایی که رژگونه پیدا می شه صابر می گه از این چیزا تو خونه ی ما پیدا نمیشه مال ما نیست بعد دخترئه می گه اِ این اینجا بود ؟ و خیلی کنش های اجتماعی ئه مرسومی که به خوبی بهشون اشاره شده و مهمتر اینکه ساختگی نیست یکی از صحنه هایی که من دوست داشتم اونجایی بود که تو ماشین ، مصرف کردن ، نئشه شدن و وقتی حاجی ئه می یاد بسته ی شکلات رو بده ، عطاران رو به راننده ی مواد فروش می گه پس قرار شد دیگه از این کارا نکنن ، کنایه ی بسیار ظریفی بود یه اتفاق جالبی هم که آگاهانه یا ناخودآگاه شکل گرفته اینه که هر چی رو می گه یه کم که میره جلوتر (داستان) تکذیب اش می کنه ، این از اون چیزی هایی ئه که به راحتی به دست نمی یاد درست ئه لایه ی رویی ئه این سریال طنز ئه اما در تمام این سالها سریال طنزی به این ظرافت ندیدم تا به اینجا این نظر رو در مورد کار خلاقانه ی مهران مدیری یعنی مرد هزار چهره داشتم اما این سریال واقعا از بطن جامعه ی امروز و آینه ی تمام نمایی ئه در برابر مردمش شاید شما خوب نگاه نمی کنید ، در واقع خوب ندیدن ... یه مقدار دقیق تر و با مخلوط کمی چاشنی ئه شعوربرای دیدن یک کمدی ئه ایتالیایی ، حتما نظرتون رو عوض می کنه می دونید اصل سینما و تصویر اینه که یه کارگردان ، تماشاگرش رو احمق فرض کنه ولی نه اونقدر احمق که بهش بَر بخوره بعضی ها زیادی توش افراط می کنن مثل همون سریال های دیگه ای که خوشتون اومده و اینو با اونها تو یه ترازو می ذارید انتظار دارید حتما اِنقدر تابلو باشه که بگه احمق ، ببین ! من احساس می کنم عطاران این بار احترام بیشتری برای تماشاگرش قائل شده ، فقط باید جلد روئیش رو کنار زد و امیدوارم که خوب هم پیش بره اعتقادم اینه که تا به امروز این بهترین کارئه عطاران بوده ( "همان دنیای تلخی که فقط به زور کمدی میشود تحملاش کرد" این هم چکیده ی همون حرفی ئه که باید زده می شد ) و در آخر عذرمی خوام که کامنتم طولانی شد
|
هاشم
يکشنبه 31 شهريور 1387 - 1:20
| 0 |
 |
 |
|
سلام. متاسفم از ایراد گرفتن های دوستان که پز روشنفکر نمایی شان شده فقط مخم و مخم مخالفم گفتن! مثلن خانمی از تیتراز ایراد گرفته استفاده از ملودی اسفندیار منفرد زاده شما رو نمیبره به گوزن ها. بازی ها در این کار خیلی خوبه. هجو جامعه ی ریاکار باعث شدن دوستان نتونن تحمل کنند عطاران را. روشنفکران عزیز بفرمایید مخالفت کنید
|
يکشنبه 31 شهريور 1387 - 1:40
| 1 |
 |
 |
|
رضا عطاران با بزنگاه یک گام به جلو برداشت.هیچ کس نمیتونه به این خوبی تلخی زندگی رو با طنز نشون بده که عطاران تونست.او فوق العادست.
|
پريسا
يکشنبه 31 شهريور 1387 - 22:42
| -3 |
 |
 |
|
من واقعا نمي فهمم كه چرا همه انقدر دعوا دارند ! خب هر كسي يه نظري داره و نظر و عقيده اش هم محترمه من هميشه امير قادري رو دوست داشتم و هنوز هم دارم ... درسته كه چند وقته كه ديگه نقد هاش چنگي به دل نمي زنه ولي به هر حال نبايد اين طوري كامنت بذاريد خوبه كه نقدش رو نقد كنيد نه شخصيتش رو زير سوال ببريد ... امير و سروش صحت دوستاي خوبي هستند و طبيعيه كه امير از دوستش تعريف كنه ...هر چي كه هست نظرش رو گفته...شما هم بگيد ولي نه با توهين و تحقير !
|
ا.رُستنی
دوشنبه 1 مهر 1387 - 15:14
| -1 |
 |
 |
|
خُب نظر من کجاش قابل اکران نبود؟ بی انصافی هست خُب، یادم نمیاد چی گفتم که بخوام دوباره هم بگم (لبخند) اما همین طوری منم یه روز فیلم می سازم، راجه به اینکه : سایه یعنی نور هت _______ آخه می دونی اینا هی میگن بلند بلند فکر نکن متفاوت باش، جلب توجه نکن ولی اینا از حرف نزدن می میرن، آخه می خوان بگن ساکت یعنی فهیم، ولی من خیلی حرف می زنم، هی می گم، نصرت رحمانی چه خوب گفت: قفل یعنی کلید هست، قفل یعنی کلید / منم می گم سایه یعنی نور هست، سایه یعنی نور
|
شیده
سهشنبه 2 مهر 1387 - 10:24
| 1 |
 |
 |
|
سلام اقای قادری اولین باره که براتون مطلب مینویسم (البته چند ساله که پیگیره کاراتون هستم)درباره انتخاب بازیگران حق با شماست (به علاوه انتخاب نیکی نصیریان)اما بزنگاه به جز چند قسمت اول وواقع گرایی خاص عطارن مجموعه چشمگیری نیست گرچه در کارهای کارگردان گامی به جلوست
|
چهارشنبه 3 مهر 1387 - 14:59
| -1 |
 |
 |
|
همین قدر که این همه آدم اینجا نظر دادن و به این سریال فکر کردن،یعنی کار قابل قبولی بوده،وگرنه که اصلا بحثی نبود.
|
مهدی
دوشنبه 8 مهر 1387 - 2:23
| -1 |
 |
 |
|
اضافه کنید به همه اینها کشف سوسن پرور عالیه حرف نداره
|