download block
برای نمایش ویدئو‌ها به صورت آنلاین روی گزینه play کلیک کنید
most disscusion
  • متن كامل نامه را فقط در "سينماي ما" بخوانيد: پگاه آهنگراني به فرج‌الله سلحشور پاسخ داد
    امثال شما ترسناک هستید و امثال ما می‌ترسیم

  • سيدعلي ضيا مجري جديد «ماه عسل» از احسان عليخاني ياد كرد: او بايد اين برنامه را اجرا مي‌كرد اما ...
    مي‌دانم كه خيلي از شما مرا دوست نداريد!

  • هديه اختصاصي حامد بهداد به كاربران سايت "سينماي ما"
    قطعه «سرو چمان من» برگرفته از غزل حضرت حافظ را با آهنگسازي و خوانندگي حامد بهداد فقط اين‌جا بشنويد

  • دست‌ودل‌بازي شبكه سه براي فرار از حواشي حذف «ماه‌عسل»: بنيامين بهادري، محسن یگانه و محسن چاوشی پيش از افطار ترانه مي‌خوانند
    علي ضيا «با اجازه خدا» جاي «ماه عسل» احسان عليخاني را مي‌گيرد

  • اختصاصي سايت "سينماي ما"؛ فيلم‌برداري فيلم ابراهيم حاتمي‌كيا متوقف شد
    فريبرز عرب‌نيا از بازي در نقش شهيد چمران كنار رفت/ تلاش براي انتخاب بازيگر جايگزين آغاز شده است

  • فرج‌الله سلحشور باز هم به حيثيت سينماي ايران حمله كرد: افسارگسیختگی به بن‌بست رسيد
    33 سال نادیده‌گرفتن فحشا و منکرات پشت و روی پرده سینما و تلویزیون حاصلی جز دریدگی نداشت/ خانم پگاه آهنگرانی و امثال ایشان باید می‌فهمیدند که روزی حتی مسئولین ارشاد و تلویزیون هم روی دفاع از آنان را نخواهند داشت

  • چگونه آموختیم رضا عطاران را دوست بداریم؟
    چرا ما شاهد یک اسکار شیرین برای سینمای کمدی خودمان نباشیم؟!

  • تحلیل عجیب يك سایت اصولگرا درباره جاذبه‌هاي جنسي آشپزي در تلويزيون + 15 تصوير از بفرماييد شام ايراني
    برنامه‌های آشپزی مدرن تلویزیون یا پورنوگرافی غذایی

  • چند كلمه ديگر از فرج‌الله سلحشور بشنويد: برای يك طرح تلویزیوني 13 میلیارد تومان پیشنهاد دادیم قبول نکردند!
    سردار رادان در بحث حجاب و عفاف کار می‌کند و فرزاد حسنی او را تخریب می‌کند/ پشت صحنه تولید یکی از سریال‌های تلویزیون هزار کیلو تریاک مصرف شد/مهران مدیری با «قهوه تلخ» هفته‌ای 2 میلیارد تومان درآمد دارد و هنرمندان انقلابي بيكارند

  • فرج‌الله سلحشور اعتراف كرد: اشتباه کردم نام پگاه آهنگراني را آوردم
    بازيگران «يوسف ع» را من آدم کردم/ 33 سال کثافت‌کاری‌ها را پوشاندیم که سینماگران جذب شوند، اما نشد/ ما فرياد زديم، آنتن‌ها فعال شد

  • به دليل قانون جدايي مجري زن و مرد در برنامه‌هاي سيما
    احسان عليخاني «ماه‌عسل» امسال ماه رمضان را اجرا نمي‌كند

  • حرف‌هاي تازه‌اي از حسين فرحبخش درباره بازيگري سينما و تلويزيون
    فريبرز عرب‌نیا تمام شد، به عرب‌نیا که نمی‌گویند ستاره/ مهناز افشار را به واسطه داستان‌های خوب بازیگر کردم/مصطفي زماني پديده نمي‌شود، چون در فیلم‌های خنثی بازی کرد

  • سه بازيگر معتبر تئاتر، سينما و تلويزيون ايران در فاصله سه روز تولدشان را جشن گرفتند
    عزت‌الله انتظامي 88 ساله شد، رضا كيانيان 61 ساله و پرويز پرستويي 55 ساله

  • باز هم حواشي مجري‌گري محمود شهرياري خبرساز و موضوع بحث و محل اعتراض شد
    همسر شما شبيه چه ميوه‌اي است؟!

  • بدا به حال سينماي ما يا خوشا به حال اين نماينده مجلس افغان؟!
    شباهت محمدرضا گلزار و نماينده مجلس خبر داغ سينمايي رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي‌ست

  • اين خبر تاسف‌بار برگ ديگري از تشديد فشار قضايي و انتظامي روي سينماي نحيف ايران است
    سوپراستار سینماي ايران به 90 ضربه شلاق تعلیقی محكوم شد

  • چرا فرزاد حسني، احسان عليخاني، محمد صالح‌علا، رضا رشيدپور، محمدرضا شهيدي‌فر،محمود شهرياري و ... از آنتن‌ حذف شدند؟
    سرنوشت مجری‌های محبوب و حاشیه‌ساز تلويزيون در سال‌هاي اخير چه شد؟

  • تعريف و تلقي ساده‌انديشانه مدير مركز گسترش سينماي تجربي از "فيلم تجربي" حيرت‌آور و تاسف‌بار است
    «لاله» یک کار تجربی است، چون برخی صحنه‌های فیلم با هلی‌شات و تصویربرداری با هلی‌کوپتر همراه است که تجربه تازه‌ای در سینمای ایران است!

  • پيمان قاسم‌خاني مي‌گويد من فقط چیزهاى سرگرم‌کننده مى‌نویسم که مردم بخندند و کمى خوشحال‌تر باشند. همین
    در اینجا انواع خل و چل‌ها را داریم كه یک‌سری‌‌شان بی‌خطرند و یک‌سری هم می‌توانند باعث دردسر ‌بشوند/ سرگرم‌شدن در سینمای امروز ما فراموش شده است/ فقط روزنامه‌های ورزشی می‌خرم و دوتا مجله سینمایی/ آقاى سلحشور به‌نظرم جزو معدود آدم‌هاى سرگرم‌کننده سینماست

  • كارگردان معتبر تئاتر و سينما و همسر هما روستا سرانجام تسليم سرطان شد
    حمید سمندریان بزرگ‌مرد نمايش ايران درگذشت

  • Top Site Banner
    گفت‌وگو
  • مجری جدید «ماه عسل» ۱۵ شب فرصت می‌خواهد تا خودش را در اجراي برنامه ثابت کند؛ 180 هزار تماس تلفنی و پیامک در شب اول
    احسان علیخانی برای اثبات برنامه «ماه عسل» زحمت زیادی کشیده است/ حتی کسانی که با حضور من مخالف بوده‌اند، «ماه‌عسل» را دیدند
  •  
  • پيمان قاسم‌خاني مي‌گويد من فقط چیزهاى سرگرم‌کننده مى‌نویسم که مردم بخندند و کمى خوشحال‌تر باشند. همین
    در اینجا انواع خل و چل‌ها را داریم كه یک‌سری‌‌شان بی‌خطرند و یک‌سری هم می‌توانند باعث دردسر ‌بشوند/ سرگرم‌شدن در سینمای امروز ما فراموش شده است/ فقط روزنامه‌های ورزشی می‌خرم و دوتا مجله سینمایی/ آقاى سلحشور به‌نظرم جزو معدود آدم‌هاى سرگرم‌کننده سینماست
  •  
  • حميد نعمت‌الله پرسيد: تغییراتی که روی فیلمنامه ما اعمال شده، همان بازنویسی فیلمنامه نيست؟!
    «خوابم مياد» تمیز و پاکیزه ساخته شده و بازی‌ها هم تماشایی بود/ الان دارم اعتراض می‌کنم
  •  
  • گفت‌وگوي پُر چالش نيما حسني‌نسب با ليلا حاتمي درباره بازيگري، سينما و موفقيت - قسمت دوم
    از نظر موقعيت اجتماعي در وضعيتي نيستم كه راجع به نياز اقتصادي بحث بكنم/ آدم ناشناسي نبودم كه بگويم اين سختي‌ها را كشيدم تا به اين‌جا رسيدم/اگر نقشي خوب هم باشد و ببينم به من نمي‌خورد يا از عهده‌اش برنمي‌آيم واردش نمي‌شوم/عواطفم از محاسباتم مهم‌تر است
  •  
  • گفت‌وگوي پُر چالش نيما حسني‌نسب با ليلا حاتمي درباره بازيگري، سينما و موفقيت - قسمت اول
    وقتي به فيلم مي‌گوييد «محصول» ياد بيسكوييت مي‌افتم/نكند بي‌خود داريم وقت و اعصاب‌مان را هدر مي‌دهيم!/بعضي‌ها مي‌روند سينما كه فضولي كنند/اگر به من بگويند فلان نقش‌هايت شبيه هم بود، ناراحت نمي‌شوم/ فقط مخاطب ملاك نيست؛ تركيبي‌ست از من به اضافه بقيه
  •  
  • امیرحسین علم‌الهدی از عقب‌ماندگي تبليغات سينمايي و گسترش تاثير اينترنت در تبليغات مي‌گويد
    هر ایرانی در سال ۹۱ فقط ۱۰ دقیقه فیلم می‌بیند/ با اين اتحاديه تهيه‌كنندگان به سمت سينماي كوچه‌اي مي‌رويم/قد آدم‌های بلند را کوتاه می‌کنند تا پخش‌كننده موفق‌ با دوستان نابلد هم‌سطح شوند
  •  
  • گلايه‌ها و انتقادهاي صريح مجري طرح "هفت": چرا اسم "ماه عسل" با تغيير مجري عوض شد؟
    از فشارهاي اتاق فكر و حواشي برنامه آخر تا حذف خبرهاي اسكار و خانه سينما و خلف وعده‌هاي مديران: گفتيم اگر مجری جدید بیاید روی آنتن نمی‌رویم/ از معرفت آقاي فراستي متعجبیم
  •  
  • امين حيايي از شرايط بازيگري اين روزهاي سينماي ايران مي‌گويد + سركشي به زندگي خصوصي امين حيايي و نيلوفر خوش‌خلق
    کناره گیری امین حیایی از سینما؛ واقعيت يا شايعه و بازارگرمي؟
  •  
  • رضا عطاران از «خوابم مياد» و تجربه كارگرداني در سينما مي‌گويد
    به‌صورت مادرزادی‌ بخصوص از ناحیه مادر‌ در من اتفاق افتاده که سوءاستفاده نکنم!/ به نقطه‌اي رسيده‌ام كه اصلاً متوجه نمی‌شوید دارم بازی می‌کنم
  •  
  • گفت‌وگوی نيما حسني‌نسب با عباس كيارستمي، درباره سینما و زندگی و خیلی چیزهای دیگر - قسمت دوم
    جگر شير نداري سفر عشق مرو/ تجربۀ زندگی تماشاگران کار سینماگران را ساده می‌کند
  •  
    آرشيو
    Popular News
  • چرا فرزاد حسني، احسان عليخاني، محمد صالح‌علا، رضا رشيدپور، محمدرضا شهيدي‌فر،محمود شهرياري و ... از آنتن‌ حذف شدند؟
    سرنوشت مجری‌های محبوب و حاشیه‌ساز تلويزيون در سال‌هاي اخير چه شد؟

  • اين خبر تاسف‌بار برگ ديگري از تشديد فشار قضايي و انتظامي روي سينماي نحيف ايران است
    سوپراستار سینماي ايران به 90 ضربه شلاق تعلیقی محكوم شد

  • عكس‌هاي پيام نيكفرد را در "سينماي ما" ببينيد: اشك‌ها و تشويق‌هاي بلند شاگردان براي استادشان كه جز تئاتر زير هيچ پرچمي نرفت
    سمندريان مي‌گفت اگر گاليله را اجرا نكنم دستم از قبر بيرون مي‌‌ماند؛حالا همه دست‌هايمان را بالا ببريم/ دو روز ديگر پشت اين تريبون‌ها نگوييد حيف كه بهرام بيضايي و دكتر رفيعي ....

  • يك بازيگر ديگر به مرجع قضايي معرفي شد؛ اين‌ بار با 51 درصد الكل در خون
    پليس تهران بازيگر تئاتر، تلويزيون و سينما را به اتهام شرب خمر دستگير كرد

  • فرج‌الله سلحشور اعتراف كرد: اشتباه کردم نام پگاه آهنگراني را آوردم
    بازيگران «يوسف ع» را من آدم کردم/ 33 سال کثافت‌کاری‌ها را پوشاندیم که سینماگران جذب شوند، اما نشد/ ما فرياد زديم، آنتن‌ها فعال شد

  • چند كلمه ديگر از فرج‌الله سلحشور بشنويد: برای يك طرح تلویزیوني 13 میلیارد تومان پیشنهاد دادیم قبول نکردند!
    سردار رادان در بحث حجاب و عفاف کار می‌کند و فرزاد حسنی او را تخریب می‌کند/ پشت صحنه تولید یکی از سریال‌های تلویزیون هزار کیلو تریاک مصرف شد/مهران مدیری با «قهوه تلخ» هفته‌ای 2 میلیارد تومان درآمد دارد و هنرمندان انقلابي بيكارند

  • فقط محض كنجكاوي بخوانيد
    بازيگر محبوب‌تان كجا دنيا آمد؟ چند ساله است؟ مدرك تحصيلي‌اش چيست؟

  • 48 ساعت محاصره و آزاد‌سازی پاوه در «چ»
    اولین تصاویر از فیلم جدید حاتمی‌کیا رونمايي شد

  • گلايه‌ها و انتقادهاي صريح مجري طرح "هفت": چرا اسم "ماه عسل" با تغيير مجري عوض شد؟
    از فشارهاي اتاق فكر و حواشي برنامه آخر تا حذف خبرهاي اسكار و خانه سينما و خلف وعده‌هاي مديران: گفتيم اگر مجری جدید بیاید روی آنتن نمی‌رویم/ از معرفت آقاي فراستي متعجبیم

  • زندگي و آثار بزرگ‌مرد تئاتر ايران؛ از تأسیس هنرستان هنرهای دراماتیک و دانشکدهٔ تئاتر دانشگاه تهران تا ترجمه و اجراي متون كلاسيك دنياي نمايش
    نگاهي به فهرست پرشمار شاگردان حميد سمندريان كه همه سرمايه بازيگري ايران است: سياهه نام‌ها مبهوت‌كننده است

  • از طريق لينك متن ارسالي براي سايت "سينماي ما" اعلام شد
    محمدرضا گلزار شايعه تاييد حكم مجازات شلاق را تكذيب كرد

  • گفت‌وگوي پُر چالش نيما حسني‌نسب با ليلا حاتمي درباره بازيگري، سينما و موفقيت - قسمت اول
    وقتي به فيلم مي‌گوييد «محصول» ياد بيسكوييت مي‌افتم/نكند بي‌خود داريم وقت و اعصاب‌مان را هدر مي‌دهيم!/بعضي‌ها مي‌روند سينما كه فضولي كنند/اگر به من بگويند فلان نقش‌هايت شبيه هم بود، ناراحت نمي‌شوم/ فقط مخاطب ملاك نيست؛ تركيبي‌ست از من به اضافه بقيه

  • گفت‌وگوي پُر چالش نيما حسني‌نسب با ليلا حاتمي درباره بازيگري، سينما و موفقيت - قسمت دوم
    از نظر موقعيت اجتماعي در وضعيتي نيستم كه راجع به نياز اقتصادي بحث بكنم/ آدم ناشناسي نبودم كه بگويم اين سختي‌ها را كشيدم تا به اين‌جا رسيدم/اگر نقشي خوب هم باشد و ببينم به من نمي‌خورد يا از عهده‌اش برنمي‌آيم واردش نمي‌شوم/عواطفم از محاسباتم مهم‌تر است

  • عزت‌الله انتظامی از بهروز غريب‌پور و اپرای عروسکی «حافظ» مي‌گويد
    گلشیفته گفت چرا گریه می‌کنید، این‌ها عروسک هستند

  • بازيگران نسل طلايي از حمید سمندریان می‌گویند: حرف‌هايي از عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی، علي نصيريان، محمدعلي كشاورز، داود رشيدي
    رضا كيانيان در سوگ سمندريان نوشت: «هم می‌دانست دارد می‌میرد و هم به مرگ لبخند می‌زد»

  • یادداشت علیرضا داوود‌نژاد برای لیلاحاتمی: توصیه‌ای به «لیلا»
    مبادا فشار‌ها او را هم مجبور به مهاجرت کند

  • اختصاصي سايت "سينماي ما": دو بازيگر «خوابم مي‌آد» در مقابل هم از همكاري در سينما و بازيگري كمدي حرف زدند
    گفت‌وگوي تصويري رضا عطاران و مريلا زارعي را تماشا كنيد

  • گزارش تصويري حضور موفق «پله آخر» در مهم‌ترین جشنواره الف اروپای مرکزی و شرقی
    لیلا حاتمی، علي مصفا، عسل و مانی مصفا، علیرضا آقاخانی و فردین صاحب‌الزمانی در جشنواره كارلو ويواري

  • حميد نعمت‌الله پرسيد: تغییراتی که روی فیلمنامه ما اعمال شده، همان بازنویسی فیلمنامه نيست؟!
    «خوابم مياد» تمیز و پاکیزه ساخته شده و بازی‌ها هم تماشایی بود/ الان دارم اعتراض می‌کنم

  • توضیح محمود شهریاری و خبرگزاري مهر درباره یک خبر/ رفع ابهام و انتقادهاي كاربران سايت "سينماي ما"
    امیر جعفری و همسرشان در دهه گذشته مهمان برنامه‌های شبکه تهران نبوده‌اند

  • News
  • این پروژه کاملا توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و تولید مي‌شود
    شش كارگردان نسل جدید سینمای ايران درباره خليج فارس فيلم مي‌سازند
  •  
  • واكنش اهالي سينماي ايران به توليد فيلم زندگي لاله صديق با حمايت نهادهاي دولتي
    بهتر است چنین بودجه‌هایی را هزینه 10 کارگردان جوان کنند که آینده و سرمایه این کشور هستند/ مسئولان باید پاسخگوی بیت‌المال باشند/ زندگی کوروش كبير مهم‌تر است يا زندگی یک دختر رالی‌کار؟
  •  
  • «ماه عسل» با طعم بنیامین و رضا صادقی + ايرج و فرزاد فرزين و علي لهراسبي در سريال‌ها
    صداي كدام خوانندگان روي تيتراژ سريال‌ها و برنامه‌هاي ماه رمضان شنيده مي‌شود؟
  •  
  • موافقت ضمني رئيس دولت با ساخت پروژه چند ميلياردي «لاله» توسط مدير دکور، نورپردازی و فیلمبرداری ميزگردهاي رييس‌جمهوري
    اسي نيك‌نژاد مدیر هنری و از اعضاي اصلی تیم همراه محمود احمدي‌نژاد در نيويورك بود
  •  
  • انتقاد شدید جامعه اصناف به‌خاطر استفاده سیاسی از کارت‌های بیمه سینماگران
    بیمه هنرمندان ابزاری برای بازی‌های سیاسی ‌شده است/ صنوف سینمایی ايران چیزی به عنوان هیات ساماندهی صنوف را به رسمیت نمی‌شناسند
  •  
  • اعتراض کانون کارگردانان و شورای عالی تهیه‌کنندگان به اساسنامه جدید
    اساسنامه سازمان سینمایی، سند نابودی اصناف و مهر پایانی‌‌ بر فعالیت بیست ساله صنوف سینمایی است
  •  
  • آمار و جدول فروش اكران سينماها + برنامه نامنسجم اکران ماه رمضان
    فروش ۱۵ میلیون تومانی فیلم میلیاردی سينماي ايران/ «خوابم مياد» در آستانه فروش دوميلياردي
  •  
  • خبر ناخوش ديگري از اوضاع نابسامان سينما: مزایده اموال منقول هدیه تهرانی به موجب رای دادگاه عمومی تهران به‌دليل صدور چك بلامحل
    حواشي نمايشگاه عكس سال 1388 تمامي ندارد؛ چوب حراج به تابلوهاي ستاره زن سينماي ايران براي 463256270 ریال!
  •  
  • گزارش توليد و تصاوير پشت‌صحنه «رسوايي»؛ فيلم تازه مسعود ده‌نمكي سوژه‌اي ممنوعه دارد؟
    ادعاي عجيب بازيگر «رسوايي»: وقتی قیصر در هیأت یک زن به سینما می‌آید
  •  
  • براي احترام به حقوق معنوي، تيزر فيلم را سايت اختصاصي «بوسيدن روي ماه» ببينيد + نشاني دسترسی به تیزر
    پیشکش سینمای ایران به مادران ایرانی از 5 مهر به سینماها مي‌آيد
  •  
  • سانس‌های ویژه سینما‌ها برای ماه رمضان آغاز شد
    چه فيلم‌هايي در طرح اذان تا اذان نمايش داده مي‌شود؟
  •  
  • اخبار و عکس‌های تست گریم فيلم سينمايي «فرزند چهارم»
    مهدی هاشمی، حامد بهداد و مهتاب کرامتی در سفری به آن سوی آفریقا
  •  
  • گزارش و فهرست تولیدات سینمایی ايران تا اول مرداد را مرور كنيد
    چه فيلم‌هايي آماده نمايش است، چه فيلم‌هاي در حال توليد؟
  •  
  • پرويز پرستويي هم شايعه كناره‌گيري از بازيگري و روي آوردن به كشاورزي را تكذيب كرد، هم پيشنهاد دستمزد 600 ميليوني حاتمي‌كيا را
    روی بازیگری تعصب دارم/ چرا به این‌جا رسیدیم که برای جذب تماشاگر آش رشته بدهیم و بازیگر در گیشه سینما بلیت‌فروشی کند؟
  •  
  • پيمان قاسم‌خاني مي‌گويد من فقط چیزهاى سرگرم‌کننده مى‌نویسم که مردم بخندند و کمى خوشحال‌تر باشند. همین
    در اینجا انواع خل و چل‌ها را داریم كه یک‌سری‌‌شان بی‌خطرند و یک‌سری هم می‌توانند باعث دردسر ‌بشوند/ سرگرم‌شدن در سینمای امروز ما فراموش شده است/ فقط روزنامه‌های ورزشی می‌خرم و دوتا مجله سینمایی/ آقاى سلحشور به‌نظرم جزو معدود آدم‌هاى سرگرم‌کننده سینماست
  •  
  • گلايه‌هاي دختر خسرو شکیبایی‌ و ماجراي خانه‌نشين شدن او پس از فوت همسرش
    جوری با من برخورد شد که انگار هیچ نسبت خونی با خسرو شکیبایی نداشتم
  •  
  • تکذیب خبر روابط عمومی شبکه دو سیما
    احسان علیخانی قصد ندارد برای تلویزیون سریال تهیه کند
  •  
  • حبیب کاوش جزییات اکران ماه رمضان را اعلام کرد
    قیمت بلیت سینما از ساعت 9 شب به بعد نیم بها خواهد بود
  •  
  • واكنش تند كارگردان و سرمايه‌گذار فيلم «همه چي آرومه» به ‌اعتراض خواننده «همه چي آرومه»: دو سال صبوری کردم ولي ...
    اگر ممنوع‌الکار هستم صدای من روی این فیلم‌ها چه می‌کند؟!/ در فیلم اثری از شعر و موسیقی و ترانه ایشان وجود ندارد!
  •  
  • فيلم همايون اسعديان پنجم مهر اكران مي‌شود
    «بوسیدن روی ماه» برای نمايش عمومی كوتاه شد
  •  
    worldnews
    amar
    بازديد امروز: 37509
    بازديد ديروز: 290515
    متوسط بازديد هفته گذشته: 280547
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 419964971

       
    bottom banner


    asrejomeadv
    tablighat



     


    adv
    در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
    تلفن: 88535305 (داخلی 109)
           09386503357 
    آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
    پست الكترونيكي: [email protected]

    > برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
    Nokia

    i news
    سينماي ما- حسین پاینده در جلسه نقد رمان «چراغ‌ها را من خاموش‌ می‌کنم» ادعا كرد كه فیلم «به همین سادگی» ساخته سیدرضا میرکریمی وامدار رمان زویا پیرزاد است. چهارمین نشست بازخوانی رمان‌های شاخص ادبیات معاصر ایران با محوریت ...
    سينماي ما- «بیخود و بی جهت» آخرین ساخته سینمایی عبدالرضا کاهانی که نمایش آن در جشنواره فیلم فجر با تحسین منتقدان روبرو شد، به‌رغم انجام اصلاحات همچنان براي دریافت پروانه نمایش بلاتکلیف است. حدود دو ماه می شود که کارگردان فیلم اصلاحات وارده از سوی اداره نظارت را ...
    سينماي ما- به‌رغم اين‌كه تهيه‌كننده «چ» وجود هرگونه اختلافي ميان بازيگر و كارگردان فيلم را به‌طور كامل تكذيب كرد، اما حرف‌هاي پژمان لشکری‌پور رابط فرهنگی پروژه سینمایی «چ» در گفت‌و‌گو با خبرگزاري فارس درباره تعطیلی فیلم و تغییر بازیگر نقش چمران حرف‌هاي ديگري زد كه با تكذيب مطلق تهيه‌كننده تناقض داشت؛ لشکری‌پور در پاسخ به این سوال که این دعوایی که از آن صحبت می‌شود صحت دارد یا خیر، گفت: ...
    goldiran
    Main News
     
    سينماي ما- مدیر پخش و بازاریابی سازمان سینمایی سوره از عملکرد شورای صنفی و ادامه رفتارهای غیرقانونی آن انتقاد کرد. غلامرضا فرجي گفت: اقدامات اخیر شورای صنفی نمایش ادامه روندی است که از آغاز سال شروع شده و همچنان از سوی این شورا دنبال شده است، در حالی که حوزه هنری تلاش می‌کند بدون حاشیه‌سازی فعالیت‌هایش را ادامه دهد، در ماه‌های اخیر هر اقدامی از سوی حوزه با واکنشی مغرضانه از ...
     
    سينماي ما- در پی انتشار خبر بودجه 5 میلیاردی و دفاع مسئولان سینمایی وزارت ارشاد برای فیلم اسدالله (اسي) نیک نژاد ، منوچهر محمدی از تهیه کنندگان سینمای ایران در یادداشتي با نقل يك خاطره نسبت به تغيير رويه جواد شمقدري واكنش نشان داد. شمقدري روزهاي اخير در پاسخ به انتقاد حسين شريعتمداري از توليد فيلم «لاله» درباره دختر رالي‌باز ايراني، از اين موضوع و فيلم به‌شدت دفاع كرد. خاطره‌ منوچهر محمدی مربوط به شش سال قبل و مربوط به دیدار...
     
    سينماي ما- پخش آيتم هجو اتاق خبر به دليل زن‌پوشي يكي از بازيگران برنامه «خنده بازار» در روزهاي اخير در رسانه‌ها خبرساز شد و اين حركت تلويزيون را كه تا كنون از تابوها و ممنوعه‌ها بود، به نقد و تحليل كشاندند. اين اتفاق در شرايطي بود كه برخي از چهره‌ها و رسانه‌هاي اصول‌گرا به زن‌پوشي در سينماي ايران انتقاد داشتند و زن‌پوشي اكبر عبدي در «آدم برفي» و «خوابم مياد» كه اين روزها روي پرده سينماهاست، هميشه ...
     
    سينماي ما- حسین پاینده در جلسه نقد رمان «چراغ‌ها را من خاموش‌ می‌کنم» ادعا كرد كه فیلم «به همین سادگی» ساخته سیدرضا میرکریمی وامدار رمان زویا پیرزاد است. چهارمین نشست بازخوانی رمان‌های شاخص ادبیات معاصر ایران با محوریت ...
     
    سينماي ما- در حالی که شنیده می شد احمد میرعلایی از دبیری جشنواره کودک استعفا داده اما امروز و طی حکمی که از طرف وی برای جعفر گودرزی صادر شده و او به عنوان مدیر روابط عمومی جشنواره کودک معرفی گردید، مشخص شد که میرعلایی برای آخرین بار هم که شده دبیری جشنواره کودک را پذیرفته است. میر‌علایی در حکم جعفر گودرزی آورده است:...
     
    سينماي ما- برنامه «گفت‌وگوی تنهایی» با محویت گفت‌وگوی صمیمانه با هنرمندان عرصه موسیقی،‌ سینما،‌ تئاتر و تلویزیون در خصوص نوع نگاهشان به زندگی و حال و هوای درونی‌شان به روی آنتن شبکه 4 سیما می‌رود. «گفت‌وگوی تنهایی» در 30 قسمت برای پخش از شبکه چهار سیما در ایام ماه مبارک رمضان تهیه شده و تاکنون...
     
    سينماي ما- «بیخود و بی جهت» آخرین ساخته سینمایی عبدالرضا کاهانی که نمایش آن در جشنواره فیلم فجر با تحسین منتقدان روبرو شد، به‌رغم انجام اصلاحات همچنان براي دریافت پروانه نمایش بلاتکلیف است. حدود دو ماه می شود که کارگردان فیلم اصلاحات وارده از سوی اداره نظارت را ...
     
    سينماي ما- علیرضا سبط احمدی تهيه‌كننده سينما و تلويزيون درباره اهمیت برنامه‌سازی و اکران فیلم‌های متناسب با ماه رمضان حرف‌هاي جالبي زده و راه‌كارهايي هم براي ركود فروش سينماها در ماه رمضان پيشنهاد داده است. سبط احمدي در مقاطعي به عنوان تهيه‌كننده پروژه جنجالي «لاله» در رسانه‌ها مطرح شد، ولي پس از مدتي ...
     
    سينماي ما- بهناز شیربانی:  امسال قرعه اجرای برنامه «ماه‌عسل» به نام سیدعلی ضیا افتاد، مجری که اجرای برنامه‌های موفق چون «نیمروز» را در کارنامه دارد حالا سکان اجرای یکی از برنامه‌های محبوب ماه رمضان در چند سال اخیر را به دست گرفته است. در ادامه گفت‌و‌گویي با ضیا را می‌خوانید:...
     
    سينماي ما-  این فیلم در سه ماه اخیر جایزه بهترین فیلم داستانی از داوران جشنواره واشنگتن، جایزه فیلم منتخب تماشاگران جشنواره سیاتل و جایزه بهترین فیلم بلند از داوران فریم لاین در سانفرانسیسکو را نیز دریافت کرده است. این فیلم در پی اعتراض تهیه‌کننده به رفتار...
     
    سينماي ما- سخنگوي شوراي صنفي نمايش روز گذشته در گفت‌‌وگويي اعلام كرد: با توجه به اينكه «كلاه قرمزي و بچه ننه» از نظر شورا جزو شاخصه‌هاي اعلام شده حوزه هنري براي اكران تشخيص داده نشد‌، در جهت ارج گذاشتن‌ بر ديدگاه حوزه، فيلم مذكور نمي‌تواند در سرگروه استقلال اكران شود ولي فيلم ياد شده داراي مولفه‌هاي ارزشمندي براي اكران در سينماهاي غير از حوزه هنري است و در زمان مقرر...
     
    سينماي ما- تهیه‌کننده فیلم سینمایی "لاله" تاکید کرد کارنامه کاری بازیگران هالیوودی برای حضور در این پروژه مهم است و از همین رو حضور بازیگرانی چون شون پن، رابرت دنیرو، جورج کلونی و بن‌ کینگزلی در این فیلم منوط به کارنامه کاری و اخلاق‌گرایی آنها خواهد بود. شفیع آقامحمدیان مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و تهیه‌کننده فیلم سینمایی "لاله" درباره برخی اخبار غیررسمی درباره احتمال حضور بازیگران مطرحی چون جورج کلونی و رابرت دنیرو در این فیلم سینمایی گفت:...
     
    سينماي ما- هیأت ساماندهی صنوف سینمایی همزمان با انتشار اساسنامه نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ثبت صنوف سینمایی در مراجع قانونی، جهت اطلاع بیشتر و روشن شدن افکار جامعه سینمایی کشور توضیحاتی ارائه داد. در پی انتشار بیانیه دو صنف سینمایی در انتقاد از اساسنامه نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیأت ساماندهی صنوف سینمایی هت اطلاع بیشتر و روشن شدن افکار جامعه سینمایی کشور توضیحاتی ارائه داد...
     
    سينماي ما- به‌رغم اين‌كه تهيه‌كننده «چ» وجود هرگونه اختلافي ميان بازيگر و كارگردان فيلم را به‌طور كامل تكذيب كرد، اما حرف‌هاي پژمان لشکری‌پور رابط فرهنگی پروژه سینمایی «چ» در گفت‌و‌گو با خبرگزاري فارس درباره تعطیلی فیلم و تغییر بازیگر نقش چمران حرف‌هاي ديگري زد كه با تكذيب مطلق تهيه‌كننده تناقض داشت؛ لشکری‌پور در پاسخ به این سوال که این دعوایی که از آن صحبت می‌شود صحت دارد یا خیر، گفت: ...
     
    سينماي ما- محمدرضا شريفي‌نيا گفت: فردي در بين اهالي سينما توسط من با پول وارد عرصه بازيگري نشده و تا به حال در خصوص نقش فروشي به من تهمتي نزده‌اند. اين بازيگر در خصوص تاثيرات حضور بازيگران سوپر استار در فروش بالاي فيلم گفت: در شرايط كنوني شايد يك بازيگر سوپر استار بتواند در فروش فيلمي با ساختار و فيلمنامه مناسب موثر باشد؛ اما در صورت ...
     
    سينماي ما- مزایده قاب عکس‌های «هدیه تهرانی» روز گذشته در محل نگهداری قاب‌ها برگزار شد اما خریداری برای خرید آثار مراجعه نکرد. علی فرزان‌فرد‌ وکیل پرونده ‌بهزاد فراهانی‌پور‌ درباره مزایده عکس‌های هدیه تهرانی کگفت: مزایده بین ساعت 10 تا 12 در محل نگهداری آثار برگزار شد، اما هیچ خریداری برای خرید آثار خانم تهرانی مراجعه نکرد.وی در ادامه افزود: چنانچه فرد یا افرادی...
     
    سينماي ما- جنجال بر سر پروژه سينمايي «لاله» ظاهراً به جاهاي جدي و پيچيده‌اي رسيده است. اين اولين بار است كه چهره‌ها و رسانه‌هاي مختلف درباره فيلمي كه هنوز فقط در مرحله حرف و پيش توليد مقدماتي‌ست، چنين موضع‌گيري هايي مي‌كنند. با اين‌كه اغلب انتقادها و واكنش‌هاي تند و مخالف از سوي رسانه‌ها و چهره‌هاي اصول‌گرا بوده، مديريت سينمايي و مسولان در كنار برخي سينماگران  ارزشي به دفاع از اين طرح و كارگردان پر حاشيه‌اش ادامه مي‌دهند...
     
    واكنش‌هاي كاربران "سينماي ما" به اين خبر غيرمنتظره را در بخش كامنت‌ها پي‌گيري كنيد؛ نظر شما چيست؟
    سينماي ما- طبق شنيده‌هايي كه هنوز رسماً از جانب گروه توليد فيلم تاييد نشده، اختلاف شديد ميان كارگردان و بازيگر نقش اول فيلم «چ» باعث تعطيلي موقت فيلمبرداري شد. بنا به خبرهاي رسيده، ظاهراً فريبرز عرب‌نيا پس از بروز مشكلات و اختلافاتي با كارگردان و گروه توليد و برنامه‌ريزي درباره ...
     
    سينماي ما- شفیع آقامحمدیان گفت: مجموع اطلاعاتی که تاکنون درباره این پروژه سینمایی از سوی بنیاد فارابی منتشر شده کذب محض است و واقعیت ندارد... هزینه پنج میلیاردی در مقیاس با استانداردهای تولید در سینمای جهان رقم ناچیزی است. در حال حاضر ساخت یک فیلم ساده آپارتمانی در ایران در شرایط فعلی معادل یک میلیارد تومان هزینه برمی‌دارد. من پیش‌بینی می‌کنم هزینه‌ای که تولید فیلم «لاله» برمی‌دارد بیش از رقم اعلام شده است و فکر می‌کنم چیزی حدود هفت میلیارد ....
     
    واكنش‌ها و نظرات مختلف كاربران "سينماي ما" درباره برنامه «ماه‌عسل» و شيوه كار مجري جديد را در كامنت‌ها دنبال كنيد
    سينماي ما- سيدعلي ضياء كه امسال اجراي «ماه عسل» تلويزيون را بر عهده دارد، در اولين برنامه‌اش از احسان عليخاني ـ مجري و تهيه‌كننده سري‌هاي قبلي اين برنامه ـ ياد كرد. در اين برنامه بعد از اينكه تيتراژ ابتدايي «ماه عسل» با صداي بنيامين بهادري پخش شد، علي ضياء ـ مجري جديد «ماه عسل» ـ با حضور در استوديو، خطاب به بينندگان گفت...
    toptitle
                از سال 1384
    TopFilm
    کارگردان : جواد اردکانی
    کارگردان : مرتضی احمدی هرندی
    کارگردان : مهدی صباغ زاده
    (2 رأي)
    کارگردان : مصطفی منصوریار
    کارگردان : محمد زرين‌دست
    (17 رأي)
    کارگردان : رضا عطاران
    (209 رأي)
    VIDEO BANNER

    bank
    جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
    بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

    گفتگوي امير قادري با رضا عطاران درباره مجموعه "بزنگاه"
    بالاخره كار خودم را كردم
    بالاخره كار خودم را كردم


    سينماي ما - امير قادري: به عنوان يك علاقه‌مند فيلم و نمايش اين را مي‌گويم؛ و طبعا نه به عنوان يك مصلح اجتماع، يك معلم اخلاق و يك مقام مسئول، كه بزنگاه؛ در همين چند قسمتي كه پخش شده؛ يك اتفاق در سريال‌هاي تلويزيوني است. كلاس‌اش از مجموعه‌هاي قبلي رضا عطاران هم بالاتر است. البته گاهي يك جور شتاب زدگي در كار وجود دارد كه ديگر به خصلت جدا نشدني مجموعه‌هاي مناسبتي تلويزيون تبديل شده؛ اما يك جور پختگي و رواني، در عين پيچيدگي در مضمون و اجراي ظاهرا ساده اثر وجود دارد كه توجه تماشاگر را به آن جلب مي‌‌كند. عطاران دارد پيشرفت مي‌كند و آن طور كه در اين گفتگو مي‌گويد؛ با وجود همه گرفتاري‌ها و تغييرها؛ اين شخصي‌ترين و بهترين كارش است. مزه‌ها و جذابيت‌هاي كارهاي قبلي؛ حالا در مسيرجديد، براي رسيدن به هدف تازه‌اي به كار گرفته شده‌اند.
    به اين ترتيب در كنار مهران مديري كه او هم امسال با مرد هزار چهره كامل‌ترين اثرش را ساخت؛ حالا دو چهره اصلي كارخانه توليد محصول تلويزيون را در جايگاه رفيع‌تري مي‌بينيم. فرصتي براي صنعت سرگرمي‌ و انديشه‌ساز بي‌حال و مريض و كم‌تاثير ايران تا از اين دو هنرمند در موقعيت‌ها و فرصت‌هاي تازه‌اي استفاده كند.


    اين جور كه معلوم است؛ حساسیت ها نسبت به سریال "بزنگاه" خیلی بیشتر از سریال قبلی ات بوده.




    حساسیت ها آره نسبت به سریال قبلی ام خیلی بیشتر بود.




    چرا؟ دلیلش چيست؟




    کار را كه حتما دیده ای. راستش من در سریال های قبلی ام تجربه کسب می کردم. یعنی می خواستم تبدیل به کسی بشوم که مردم می نشینند و به حرف هایش گوش می دهند و خب حالا دیگر احساس كردم كه می توانم یک حرف هایی هم بزنم. یعنی می شود گفت که در کارهای قبلی ام مشتری جمع می کردم تا این که بتوانم این سریال را بسازم و مردم بیننده آن شوند. قبلي‌ها برای کسب تجربه بودند. این بار شرایط شروع کار من فرق داشت. در واقع قرار بود که من اصلا کار نکنم. چون واقعا خودم نمی خواستم که کار کنم. بعد گفتند که نه تو حتما باید در این مناسبت یک سریال داشته باشی.




    چرا نمی خواستی کار کنی؟




    دلیل شخصی داشت. حالم خوب نبود. و خستگی هم بود چون به محض این که کار بازی من در یک فیلم سینمایی بعد از عید تمام شد گفتند باید اين سريال مناسبتي را شروع کنی. خلاصه کلی دلیل آوردم که از خیر من بگذرید و بعد از کلی آمد و رفت، آن ها هم قبول کردند ولی بعد نمی دانم چه شد که دوباره سراغم آمدند که باید کار را شروع کنی و من هم گفتم پس حالا که قرار است کار کنم باید شرایط جوری باشد که دوست دارم. در واقع از شرایطی که برایم پیش آمده بود استفاده کردم که کاری را که دوست دارم انجام بدهم. و آن ها هم شرایط را قبول کردند. بعد شروع به کار کردیم. و طرح اولیه هم با محمدرضا آریان برای کار ریخته شد. طرح را هم خیلی دوست داشتم که البته الان از نيمه به بعدش کاملا تغییر کرده است.




    خودت خواستی که طرح تغییر کند؟



    نه. نمی خواستم. خودش اتفاق افتاد. یعنی آن کسی که الان نقش حاج آقا را بازی می کند و خانه را خریده در طرح اولیه یک فرد ديگر بود که خب درآن صورت شرایط خیلی عوض می شد.




    عجیب است که تو اصلا حواست به این مسائل نیست. چون مشخص است که در آن صورت قضیه خیلی تند و حساس می شود. چه طور انتظار داشتی که چنین چیزی اصلا پخش شود؟




    خب من که خودم از اول گفته بودم نمی خواهم کار کنم. خواست خودشان بود.




    آهان. یعنی نمی خواستی کار کنی و فقط در صورتي ساخت بزنگاه را پذيرفتي كه همان چیزی که می خواهی انجام شود. آن‌ها هم پذيرفتند، ولي وسط کار ديگر قبول نکردند که کار مطابق میل تو پیش برود.




    آره. یعنی ما کار را شروع کردیم و حتی تا شروع تصویربرداری هم قرار بود ماجرای کسی که خانه را خریده مطابق طرح اولیه باشد؛ اما دست آخر اين بخش تغيير كرد. حتی دو سه تا سکانس‌اش را هم گرفتیم. آخر سر هم قرار شد که خرید خانه توسط همين حاج آقايي كه مي‌بينيد صورت بگیرد. تقریبا می شود گفت که از نیمه به بعد کل طرح دستخوش تغییرات شده ولی خب در ریزه کاری ها و پرداخت سکانس ها و ماجراها چیزهایی رعایت شده که به نظرم تازگی دارد و مطابق با همان خواسته های اولیه ماست. به همين خاطر قبول کردیم سریال را کار کنیم. یعنی اگر قرار است اعتیاد یک نفر را نشان بدهیم به صرف این که یک بچه هم جلوی تلویزیون نشسته یا چون مثلا شرایط تلویزیون به شکلی است که سیگار را هم نشان نمی دهد، خودمان را محدود نکردیم که حتی سیگار کشیدن طرف را هم نشان ندهیم. گفتیم اگر این آدم معتاد است پس باید یک سیخی چيزي دستش باشد. و معتقدم برخلاف آن چیزی که می گویند ما اعتیاد را زیاد نشان داده ایم، چیزی که ما درباره اعتیاد در این سریال نشان دادیم در حد صفر ماجرا هم نبوده است. یعنی با توجه به واقعیتی که در جامعه وجود دارد ما هیچ چیزی نشان ندادیم. فقط خواستیم تماشاگر باور کند که این آقا نادر معتاد است. خب اگر این آدم سیگار هم نکشد، ديگر چه طور ممکن است این باور معتاد بودن‌اش در تماشاگر به وجود بیاید. یا اگر بددهن نباشد یا خماری نکشد خب این چه جور معتادی می شود؟! البته بودند كساني كه مي‌خواستند در اين زمينه به ما مشاوره بدهند! مثلا گفتند معتادی که صبح موادش را کشیده دیگر نباید دهن دره بکند! و بايد مي‌ديدي‌شان. کسانی این چيزها را يادمان مي‌دادند که اصلا باورت نمی شد اين كاره باشند. یعنی خیلی درست و حسابی هم به نظر می آمدند، و اين يكي از همان مواردي بود که خیلی دوست داشتم در کار باشد. مي‌خواستم معتادمان ظاهر ضايع نداشته باشد. یعنی برای معتاد بودن نرفتم دور حلقه چشمم را سیاه کنم یا لاغر کنم یا چه می دانم خودم را کج کنم. می خواستم درست مثل همین معتادهایی باشد که الان هستند و به قیافه شان هم نمی خورد. الان دوروبر ما خیلی هستند آدم هایی که وقتی می بینی متوجه نمی شوی که معتادند؛ و خب راست‌اش، هستند.


     




    یعنی مثلا از یک جزییاتی مثل خمیازه کشیدنشان می فهمی که معتادند.




    باور كن حتی خمیازه هم نمی کشند. خیلی هم تپل و سرخ و سفید هستند. تعدادشان هم خیلی زیاد شده. این همه گیر بودن را می خواستم در سریال نشان بدهم و اين یکی از چیزهایی بود که در طرح تغییر کرد. نتوانستيم گسترش اين معضل را نشان بدهيم.




    خب، می دانی ملت ما هنوز تحمل دیدن خیلی از این مسائل را ندارند. نكته جالب درباره سريال بزنگاه، اين است كه تا حالا معمولا مسئولان و مميزان با طرح بعضي مسائل مشکل داشتند اما مردم عادی، مشكلي با طرح فلان مسئله در سريال نداشتند. اما اين بار گروه‌هايي از مردم هم اعتراض‌شان به طرح خيلي از اين مسائل را در سريال ابراز مي‌كنند. تماشاي سریالت را دوست دارند و نگاه‌اش مي‌كنند؛ ولی انگار بین چیزی که واقعا دوست دارند و آن چیزی که آگاهانه بايد تماشايش كنند تفاوت‌هايي هست. ندايي را در اعماق قلب‌شان مخفي كرده‌اند که به آن ها می گوید: چیزی که می بینی واقعا وجود دارد، اما بايد بگويي نيست و نگاه‌اش نكني.



    آره دقیقا. این حسی که می گویی بزرگترین چیزی است که در این کار با آن مواجه شده‌ام و به‌اش رسيده‌ام. یعنی بازخوردهایی که در بین مردم داشته نشان می دهد که خودشان هم می دانند و می بینند که دوروبرشان اتفاقات بدتری هم می افتد ولی باز از دست كسي كه قرار است اين چيزها را به‌شان نشان بدهد، ناراحت می شوند. حتی یک آقایی به من مي‌گفت که من خجالت می کشم با بچه هایم این کار را ببینم. بعد باید می دیدی دندانهایش همه سیاه بودند جوري که معلوم بود خودش سال هاست می کشد. اما به من اعتراض داشت و مي‌گفت آخر این چه فيلمي است كه ساخته‌اي؟ آدم اصلا رویش نمی شود با بچه هایش بنشيند و نگاه‌اش كند.



    خب، اين اتفاقي است كه اولين بار است براي تو مي‌افتد. تا حالا مسئولان تلويزيون بودند كه به‌ات می گفتند طرح فلان مسئله در سریال زشت است ولی حالا به نظر اجتماع و تماشاگران‌ات هم به قدري تند رفته‌اي که خود مردم معترض شده اند.



    مردم بيش‌تر از معترض بودن، انگار از تماشاي اين تصاوير شوكه شده‌اند.




    آره. شايد كلمه‌اش همين است: شوكه.




    اما من قبل از توليد كردن سريال هم حدس‌ بروز چنين واكنش‌هايي را مي‌زدم.



    حدس مي‌زدي و باز دست به كار شدي؟




    آخر این طرح را خيلي دوست داشتم.. قبل از شروع کار وقتی طرح اولیه را با محمدرضا آریان می نوشتیم گفتم که با این کار کلی دشمن برای خودمان می سازیم. نه حتی فقط سر ماجرای اعتیاد سر قضایای دیگر هم می دانستم که برخی دوستانمان هم دشمن‌مان خواهند شد. حالا در این حد نه ولی کلا می دانستم که تبعات دارد. واکنش مردم عادی را هم حدس می زدم.



    چرا؟ چون آینه ای جلویشان گرفته بودی؟




    پس زدنشان که معلوم بود ولی نه به اين خاطر که آینه جلویشان گرفته باشم. آن‌ها بخشی را می دیدند که تا به حال ندیده بودند. یا بهتراست بگویم در رسانه نمی دیدند. از تيتراژش معلوم است كه انگار همان چیزی است که برای دل خودم ساخته ام. چون این تیراژ را اصولا کسی دوست ندارد ولی من دوست داشتم.




    تیتراژش بیشتر به يك فيلم مستقل مي‌خورد تا سریالی که از شبکه سه برای مخاطب عام پخش می شود. بعضي از صحنه‌هاي خود سريال هم همين طور است. بيش‌تر به طنز موجود در يك كمدي جدي و البته خاص پسند مي‌خورد تا مجموعه‌اي كه بخواهد براي عموم تماشاگران پخش شود.



    اول گفتگو هم برايت گفتم كه اين سريالي است كه خيلي شخصي از آب در آمده. اين نكته البته قرار نيست هميشه حسن باشد؛ ولی خودم راضی هستم.




    آخر نكته جالب اين جاست كه اثري اين قدر شخصي؛ در پربیننده ترین باكس تلویزیون در طول سال پخش می شود. شانس‌اي است براي خودش. چون بقیه فيلمسازها معمولا تجربه هایشان را می کنند و با استفاده از آن ها یک فیلمی می سازند که در یک جشنواره برای دو هزار نفر پخش مي‌شود. ولی این اولین بار است که یک تجربه خاص شخصی چنین مخاطبی داشته است. حالا خودت کجاهایش را بیشتر دوست داری؟




    گفتم که از تیتراژش بگیر تا کل طرح تمام‌اش کاملا دلی است. اول از همه همین تیتراژ....




    که موسیقی بعدا به‌اش اضافه شد...



    آره . ولي من تيتراژ اولی را بیشتر دوست داشتم. که موسیقی نداشت و فقط تصویر بود با افکت. اول‌اش تصویر خانه خالي را داریم با صدای پرنده ها و صدا چکه های آب که در حوض می افتد. قسمت‌هاي اول روي تصوير می نوشت که: صدای تلویزیون را بلند کنید. تا مردم صدای طبیعت و پاکی را خوب بشنوند که یک دفعه قطع می شد به صداهای گوش خراشی که دیگر از طبیعت نبود و مال ما بود!




    خب این را چرا تغییر دادی؟ گفتند جذاب نیست؟




    آره دیگر. گفتند مردم پسند نیست. گفتند حالا همه تماشاگرها صدا را کم می کنند تا این تیتراژ تمام شود بعد صدا را زیاد می کنند. گفتم خب پس من به هدفم رسیده ام چون من همین را می خواستم که از فضای سکوت وارد سروصدا شویم ولی گفتند مردم خیلی دوست ندارند. بعد آمدم چيزي شبيه ولوم تلويزيون روي تصوير گذاشتم.




    قصد اولیه‌ات همين بود که چنین سریالی بسازی یا در طول زمان پیش آمد؟




    در طول زمان اتفاق افتاد. همين طور يلخي. و دیدم که الان وقتش است.




    راستی اين مرجانه گلچین چقدر خوب است. با اطمينان مي‌داني كه به عنوان كارگردان، از بازيگر چي مي‌خواهي و اين که برای چه نقشی چه كسي مناسب است. گلچین چه طور به فکرت رسید؟ سال‌ها مي‌شد كه نمي‌ديديم‌اش.




    گلچین را خودم هم نمی دانم. خیلی یک دفعه ای شد. راستش من یک ورق كاغذ دارم که رویش اسم بازیگرانی را یادداشت کرده ام که دوستشان دارم. منتها گاهی کسی زودتر از من در کارش از بعضی از آن ها استفاده می کند که من دیگر بی خیالشان می شوم.




    خب چه چیزی در ان ها می بینی که تبدیل به بازیگر مورد علاقه ات می شوند؟




    بیشتر از همه رئال بودنشان برايم مهم است. اين كه توي صحنه واقعي به نظر برسند و به واقعیت نقش نزدیک تر باشند. گاهی هم که پشت صحنه بعضی فيلم‌ها مي‌بينم‌شان؛ معلوم است كه چه قدر دارند بد بازي مي‌كنند؛ اما مي‌دانم كه آدم‌هاي خيلي جالبي هستند و اگر در جاي درست قرار بگيرند؛ چه خوب مي‌توانند بازي كنند. پس انتخاب‌شان مي‌كنم.



    همين نكته مهمي است. كار تو جوري است كه انگار پيدا كردن بازيگر، مهم‌تر از چگونگي بازي گرفتن از اوست. نقش وقتي شكل مي‌گيرد كه بازيگر درست‌اش پيدا مي‌شود.



    آره. مثلا همين خانم مرجانه گلچين كه مي‌گويي كارش خیلی خوب است؛ يكي از دلايل‌اش همين است كه دقیقا به واقعیت نقش نزدیک است. اصلا اولین جلسه ای که يك بازيگر می آید و حرف می زند همه چیز مشخص می شود که مي‌‌شود با این بازیگر کار کرد یا می توانی چیزهایی را که دوست داری و می خواهی از این بازیگر بیرون بکشی یا نه. خانم گلچین از لحاظ اخلاقی و پشت صحنه که اصلا محشر هستند. نكته بعدي درباره بازيگران در كارهاي من، شاید پررویی به نظر برسد؛ ولی من عادت دارم که بازیگر کاملا در اختیار من باشد. یعنی اگر جایی می گویم که مثلا عینکت را بزن زمین و بشکن بهانه نیاورد که حالا نه و نمی کنم.




    ...و مرجانه گلچین كه معلوم است که دارد با تمام وجود بازی می کند و کاملا به سریال دل داده است. از جمله صحنه‌اي كه دارد جلوي عكس پدرش غذا مي‌خورد يا زير صداي جارو برقي، اداي سوسك درمي‌آورد.




    آره. بازیگری که این طوری باشد من خودم بیشتر باهاش کار می کنم. ولی اگر بخواهد دائم در جدال باشد و خودش را كنار بكشد و آلوده كار نشود؛ من هم عقب نشینی می کنم و کمتر باهاش کار دارم. خانم گلچین هم یکی از مشخصه هایشان این است که کاملا در اختیار کار هستند خصوصیتی که به خصوص در بازیگران زن کمتر دیده می شود. خيلي از بازيگرهاي زن مثلا روی صورتشان حساسند که البته طبیعی هم هست. من که خودم مرد هستم روی صورتم حساسم چه برسد به آن ها! در مورد خانم گلچين، می دیدم و هنوز هم می بینم که مثلا صحنه ای که یک ذره سخت و حتی غیرمنطقی هست را می رود و انقدر با خودش کار می کند تا بالاخره یک چیزی در می آورد.




    اين قدر درباره دلي بودن و شخصي بودن اين سريال صحبت مي‌كني... خب، تو چند مجموعه تلويزيوني ديگر هم ساخته‌اي كه به اندازه كافي محبوبيت پيدا كرده‌اند. ولي ظاهرا متهم گريخت و خانه به دوش و ترش و شيرين را به اندازه اين يكي دوست نداري. کجاهای این سریال هست که در سریال های قبل نتوانسته بودی اجرایش کنی؟ نه فقط به لحاظ عبور از خط قرمزها. کلی می گویم. مثلا به لحاظ اجرايي يا...




    به نظر خودم در این سریال در بخش فني خيلي پيشرفت كرده‌ام. ديگر دارم سعی می کنم که روی این چیزها هم دقت داشته باشم. خوب نگاه كني مي‌بيني كه در این سریال حتي کرین هم داشتیم.




    و نکته خوب قضيه اين است كه كرين (بازويي جرثقيل شكل براي جا به جا كردن دوربين فيلمبرداري در هوا) هم اگر بياوری، به يك‌دستي كار لطمه‌اي نمي‌زند. به اندازه استفاده مي‌كني و وجه واقع‌نمايانه كار را خراب نمي‌كني.




    خلاصه اش این است که در بزنگاه هرچه را که خواسته ام دیگر ساخته ام. همه همان چیزی بوده که می خواستم.




    حالا این کار را به لحاظ اجرایی بیشتر دوست داری یا مضمونی؟



    مضمونی. حتی شخصیت هایی که در طرح این سریال بودند اما بعدا حذف شدند کسانی بودند که از سر خانه به دوش من دوست داشتم با آن ها داستانی را تعریف کنم مثل حاج آقای ریاکار که بخش مهمی از فرهنگ و وضعیت اجتماعی ماست. و ترسي كه با حضور اين شخصيت ايجاد مي‌شود و مردم از ترس او كارهاي نيك انجام مي‌دهند. البته این شخصیت در همان صحبت های اولیه حذف شد.





    یکی دیگر از خصوصيات جالب توجه كارهايت این است که تو در نقش ضایع ترین آدم سریال ظاهر می شوی و از بازی در این نقش نمی ترسی. این که چه طور چنین نقشی را بر خودت می پسندی خیلی جالب است. انگار که خیلی خیالت از نتيجه كارت راحت است. مطمئنی که این شخصیتی است که با همه مشكلات و گرفت و گيرهايش؛ ته‌اش مردم دوستش خواهند داشت.




    آره همیشه با این دید نقش هایم را بازی کردم که مردم خواهند گفت اين همان رضا عطاران است که برایش اتفاقی افتاده و مثلا به مشكل برخورده است. اين همان رضا عطاران است که معتاد شده است. گاهی یک جورایی از شخصیت خودم سوءاستفاده می کنم یعنی می دانم که فرضا مردم به عطاران علاقه دارند و من از این علاقه استفاده می کنم تا هنگام مواجهه با چنين شخصيتي با چنين مشكلاتي، پس نزنند و حتي نسبت به او علاقه مند شوند.




    یعنی فکر می کنی اگر نقش معتاد را به کس دیگری بدهی مردم ممکن است از آن معتاد بدشان بیاید.




    كمي خودشيفتگي است البته، ولی خب واقعا خیلی هم تاثیر دارد.




    اصرار داری به مردم نشان دهی این آدم ها هم دوست داشتنی هستند. آدم بد نیستند.




    يك بار ديگر هم برايت تعريف كردم. رفيقي داشتم كه دست‌اش كج بود. اما خودش فهميده بود كه ته‌ دل‌اش را مي‌دانم و كاري به كارش ندارم؛ پس مي‌شد كه گاهي وقت‌ها جلوي من هم چيزي را كش مي‌رفت! اگر دقت كني مي‌بيني كه در همین دو هفته که سریال پخش می شود خیلی چیزها عوض شده است. دو سه روز اول بین مردم در حد یک آدم مرتد بودم ولی حالا همه چیز دارد عوض می شود یعنی کلی از نکته های مثبت نادر را می بینند و متوجه می شوند که مثلا این آدم که بچه اش را دوست دارد. پس خیلی هم بد نیست.




    نكته ديگر سريال، شکل اجراي آن است. یعنی شوخی‌هايي كه بعيد مي‌دانم روي كاغذ خيلي بامزه باشند و اگر جور دیگری اجرا می شدند خیلی بی‌مزه بود. اولين ويژگي يك شوخي خوب تلويزيوني از طرف تو چيست؟ مثلا وقتی می خواهی یک شوخی را اجرا کنی در وهله ی اول چه چیزی را در نظر می گیری؟




    اولين و مهم‌ترين نكته اين است كه هر چیزی را چه شوخی باشد و چه جدی، به واقعیت نزدیکش می کنم.




    اعتماد به نفس جالبي است كه فكر كني هر چیزی خودش خنده دار است. آن هم در سريالي پر از شوخي و پر از جزئيات. مثلا يك صحنه خيلي بامزه سريال جایی است که این ها دایی پيرمرد را آورده اند كه مي‌گويد با توفيق رفته كافي شاپ. و وقتي زن توفيق دنباله جمله دايي را مي‌گيرد؛ توفیق اشاره می کند که سکوت کند و در همین حین لولایی انگار كه اصلا متوجه واكنش توفيق نشده؛ وسط حرف‌اش بدون اين كه تن صدايش را تغيير دهد؛ به زن مي‌گويد: صد بار به‌ات گفتم اين شوهرت خيلي عوضيه‌ها! و بعد حرفش را با دايي ادامه می دهد. این همان نزدیکی به واقعیت است که خنده دار است و غلو هم در آن نیست. يك كم اين ور آن ور شود؛ لوس و بي‌مزه از آب درمي‌آيد.




    دقیقا اهمیتش همين است که جای این شوخی کاملا درست است. اگر جای دیگری بود یا اغراقش بیشتر می شد آن وقت اصلا خنده دار نبود. الان به واقعیت نزدیک است و درست هم سرجایش است. نهایت واقعیت را استفاده کردن ایجاد خنده می کند. مهم این است که چیزی را که به نظرت بامزه می آید به بهترین نحو ارائه دهی. همین آواز خواندن دم در دستشويي، اگر جاي ديگري باشد خنده‌دار نيست؛ اما اگر به جا استفاده كني بامزه مي‌شود. قبلا هم گفتم به جا بودن شوخی هم خیلی مهم است.



    و اين كه انگار اين شوخي‌ها با همه جزئيات‌شان از دل واقعيت بيرون مي‌آيند.




    خيلي‌ از اين اتفاق‌هاي بامزه را از آن چه در اطراف‌ام اتفاق مي‌افتد مي‌گيرم. ماشين ندارم و بيشتر پياده راه مي‌روم تا خوب به دور و برم نگاه كنم. مثلا صحنه ای که گربه روی جنازه می افتد را من در یک سفری که دو سال پیش به يك شهرستان كوچك داشتم در یک خاکسپاری دیده بودم. اصلا در آن خاکسپاری ان قدر اتفاقات جالب افتاد که اگر با دوربین ضبط کرده بودم بهترین مستند سال می شد. ماجرای گربه که اصلا در مقابل بقیه ی چیزها مهم نبود. مثلا وقتي مرده را خاک کردند و تلقین را که گفتند؛ رویش را باز کردند که برای آخرین بار دنیا را ببیند بعد دیدیم که به جای سر، پای طرف را گرفته بودند. خب این را اگر من الان تعریف کنم یعنی همین چیزی که با چشمم دیدم، می گویی که امکان ندارد. مگر مي‌شود سر را با پا اشتباه بگيرند. اما گرفته بودند. و من سعی می کنم طوری تصویرش کنم که باور کنی. خلاصه که من آن جا چیزهای باورنکردنی دیدم که کلی الهام گرفتم. در همین سریال خودمان قسمت شب هفت قسمتی بود که من خیلی دوستش داشتم اما همه اش را حذف کردند. گفتند شوخی با مراسم تدفین شده ولی من خودم این ها را با چشم‌هاي خودم ديده دیده ام. يا مثلا مداحي كه رفته بود توي مجلس و داشت براي جماعت وعظ مي‌كرد؛ اما اغلب آمده بودند بيرون و حرف‌هاي ديگري مي‌زدند. اصلا وقتي داشتند جنازه را خاك مي‌كردند؛ زن‌اش اين طرف داشت براي من ماجراي ديگري را توضيح مي‌داد.




    بعد از "بزنگاه" و با وجود همه اين اتفاق‌ها باز هم می خواهی در تلویزیون کار کنی؟




    واقعا نمی دانم. اگر شرایطش جور باشد احتمالا.




    و به نظرم ديگر وقت‌اش است كه بروي سراغ فيلم سينمايي.




    حتما. توي فكرش هستم.




    توي اين اوضاع و احوال و زير فشار كار و فرصت اندك؛ گفتگوي خيلي بدي هم نشد. معمولا باید با گازانبر ازت حرف کشید اما معلوم است که این سریالت را واقعا دوست داری که درباره‌اش اين قدر با اشتیاق حرف می زنی.




    توي همين ده قسمت كار خودم را كرده‌ام. بقيه‌اش هر چي شد، شد.



    پنجشنبه,4 مهر 1387 - 2:17:52

    اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
    آرشيو

    نظرات

    عمران
    پنجشنبه 4 مهر 1387 - 3:26
    0
    موافقم مخالفم
     

    دست عطاران با این سریال خوب و معرکش درد نکنه همراه لولایی و گلچین و سایرین...

    از آقای قادری هم بابت این مصاحبه ممنون

    به واقع عطاران هر سریالش بهتر از قبلی و در حال پیشرفت هست بدون در جا زدن...

    بازم ممنون

    فرامرز فاتحی
    پنجشنبه 4 مهر 1387 - 10:46
    1
    موافقم مخالفم
     

    متشکرم آقای قادری که چنین مصاحبه ی زیبایی رو ترتیب دادید

    سوالاتتون عالی بود و جواب های عطاران عالی تر!!!

    عطاران بهترین کارش رو ساخت و طعنه های خودش رو به عادات مضحک رایج در بین مردم زد و رفت. دمش هم گرم!

    باشد که درس بگیریم

    خدانگهدار

    شایسته
    پنجشنبه 4 مهر 1387 - 10:47
    9
    موافقم مخالفم
     

    ایول آقای عطاران

    گل کاشتی عزیز!

    همیشه هوات و داریم

    شقایق
    پنجشنبه 4 مهر 1387 - 12:23
    2
    موافقم مخالفم
     

    عطاران کاراش با ارزشه .چون آروم آروم وبا حوصله مثل غذایی که سر فرصت پخته می شه کارشو ساخت. و حالا داره نتیجه ی اون پله هایی رو که با صبر و حوصله طی کرد ه می بینه.چه خوب که همزمان دیدش ظریف تر و دقیق تر هم می شه .

    پروانه
    پنجشنبه 4 مهر 1387 - 13:18
    1
    موافقم مخالفم
     

    سریال خوب و عالی ساخته این آقای عطاران ... هر جا که میری و از هر کسی که می پرسی می بینی این سریال رو دوست داره و می بینه تو نظر سنجی سایت هم که مشخص شده پر بیننده ترینه .... پس دیگه جای حرفی نمی مونه

    بیتا
    پنجشنبه 4 مهر 1387 - 13:19
    -2
    موافقم مخالفم
     

    واقعا مصاحبه ی خیلی خوبی بود..عطاران واقیا هنرمند خیلی خوبیه خیلی دوسش دارم ولی کاش راجع به این کوچولوی نانازی (درسا)هم ازش سوال می کردین..بازم ممنون..عطاران رو خیلی خیلی دوس دارم!! :p!

    shahram
    پنجشنبه 4 مهر 1387 - 14:35
    -1
    موافقم مخالفم
     

    به نظر من ضعیف ترین سریال عطاران بود مردم انتظار بیشتری داشتن

    وقتی سریال بزنگاه در اول ماه رمضان شروع شد همه به دنبال یک اتفاق یا یک جرقه بودن که در سریال رخ بده ولی بیش از نیمی از سریال پخش شده ولی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده ومن فکر میکنم اقای عطاران با ساخت این سریال فقط یک سیاست دیرینه ای که اقی مدیری انجام میدهند را دنبال میکند ان هم پایین اوردن انتظارات بینندگان برای سریال بعدی است . من مطمعن هستم که کار بعدی اقای عطاران یک کار خوبی است . و در مقابل بعد از موفقیت سریال مرد هزار چهره کار بعدی اقای مدیری یک کار ضعیفی ست . این سیاست کار طنز است که اقای عطاران ماهرانه به ان عمل کردن بدون انکه بیننده از سریال او زده شود من از این بابت به اقای عطاران تبریک میگوییم

    فرناز
    پنجشنبه 4 مهر 1387 - 15:59
    4
    موافقم مخالفم
     

    ممنون از آقای قادری.

    حرفای آقای عطاران جواب خیلی خوبیه واسه خبرگزاری هایی که از روزای اول پخش به سریال حمله کردن!

    بزنگاه خیلی تازست.بر خلاف خانه به دوش و متهم گربخت دچار افت ریتم نشده.خوشبختانه...

    محمد رضا ف
    پنجشنبه 4 مهر 1387 - 16:2
    12
    موافقم مخالفم
     

    آقای قادری مصاحبه فوق العاده ای بود. دست شما درد نکنه.بازم از این کارها بکنید (:


    پنجشنبه 4 مهر 1387 - 16:41
    0
    موافقم مخالفم
     

    atran shahkar sakhti damet gam....

    کریم
    پنجشنبه 4 مهر 1387 - 16:43
    12
    موافقم مخالفم
     

    یزنگاه زیباست و بازی بازگرانش زیباتر...

    حیف که انسورها سروع شدند و قیچی زدنها...

    ولی بازهم خسته نباشید...

    کیوان
    پنجشنبه 4 مهر 1387 - 16:49
    2
    موافقم مخالفم
     

    بزنگاه زیباست و بازی بازیگرانش زیباتر...

    ای ول به عطاران و تیمش

    اما سانسورها در قسمت شب قبل بدجوری به چشم میخورد و قیچی کردنها...

    اما بزنگاه باز هم عالیست...


    پنجشنبه 4 مهر 1387 - 16:52
    -8
    موافقم مخالفم
     

    ای ول ای ول داش رضا رو ای ول.....

    بزنگاه بزرنگاه ولوم بالا........

    عجب مصاحبه ای بود...

    حیف نبود ایده های او از تیتراژ تا کاراکترها را سانسور و عوض کردند....

    اونا که گفت ولوم بالا و پایین خوب گفت واقعا مردم ایران به نظر من همه این کار را میکردند و ولوم را بالا پایین میبردند...


    پنجشنبه 4 مهر 1387 - 17:5
    1
    موافقم مخالفم
     

    اصلا نمی تونم باور کنم امیر قادری با این همه پز روشنفکری از چنین کار چیپ و مبتذلی این قدر طرفداری کنه مطمئنم یا پای دوستی در میانه یا مسائل دیگه ای هست!!!!خدا اخر و عاقبت همه امونو به خیر کنه !

    dorreh
    پنجشنبه 4 مهر 1387 - 20:30
    10
    موافقم مخالفم
     

    agha amir mamnun az mosahebatoon ba attarane golllllllll. kheiliii dooset daram attarannnn. bezangah harf nadare, dastet dard nakone gol kashtiiiii

    sharare
    جمعه 5 مهر 1387 - 10:40
    5
    موافقم مخالفم
     

    chera hamishe aghaye attaran esrar daran began dokhtara ziad shodan? dar halike tebghe akharin amar,tedade pesarane mojarad dar iran 3 milion nafar bishtar az dokhtarane mojarrad hast

    oonham dar sene ezdevaj

    lmotamennan dar majmooeye badi bayad in didgahe hokoomatishoono eslah konand

    سارا
    جمعه 5 مهر 1387 - 11:35
    -4
    موافقم مخالفم
     

    خيلي عالي بود آقاي عطاران واقعا خسته نباشي

    سريالت معركه ست

    مخصوصا بابازي دختر خردسال نقش درسا

    آنا
    جمعه 5 مهر 1387 - 17:49
    0
    موافقم مخالفم
     

    رضا عطاران حرف نداره

    بزنگاه خيلي واقعي و خوب از آب دراومده و جذابيت هاي زيادي براي تماشا داره

    مثل هيچكس كه حرص آدم را درمياره از بس زنها درآن منفعل هستند مثل زن كاظم كه به اون ميگه فقط به خاطر بچه باهات زندگي ميكنم اما بازم انگار نه انگار كه اين كاررا رو كرده صداش ميزنه كاظم آقا!!!!!!!! و بين سه تا برادرش زندگي ميكنه بعد از شوهر درپيت پادوش ميترسه اون هم چه ترس مسخره اي!!!!!!!!!

    در بين سريال ها بزنگاه باز لااقل لبخند را روي لب مردم مياره

    رولت روسی
    جمعه 5 مهر 1387 - 18:16
    1
    موافقم مخالفم
     

    تنها نکته ی منفی سریال که من به عنوان یه دوستدار عزاران ازش انتظار نداشتم شروع سریال با فصل مراسم ختم و خاک سپاری بود که براساس دیده های خودم سریال تعداد زیادی از تماشاگرانشو تو همون استارت مجموعه از دست داد.اون نوع از شوخی به خصوص با گربه و جسد میتونست یه قصه ی جانبی باشه و نه توی بدنه اصلی ماجرا.البته با این وجود تجربیات عطاران هنوز هم شیرینه و از اون دست هنرمنداییه که بیننده از اعتماد کردن بهشون پشیمون نمیشه(البته به غیر از فیلم هایی مثل کلاهی برای باران و تیغ زن و قرنطینه که به نظرم به خاطر کارکردی که در یادآوری کردن استعداد عطاران به سینماگرها داره،زیاد هم نمیشه بهشون بدبین بود)

    mana
    شنبه 6 مهر 1387 - 4:41
    -4
    موافقم مخالفم
     

    ممنون از اين گفتگوي خوب

    بزنگاه سريال خوبيه به خصوص در مقايسه با سريال هاي ديگه

    عسل
    شنبه 6 مهر 1387 - 8:53
    -2
    موافقم مخالفم
     

    واقعا ممنون جناب عصاران

    انتقاد سیما از شما کاملا نابجاست.

    عطاران چیزی رو ساخته که ما همگی در خانه هایمان با آن درگیر هستیم.

    ولی می خواهیم درسینما چیزی خلاف واقعیتها ظاهر شویم.


    شنبه 6 مهر 1387 - 10:23
    0
    موافقم مخالفم
     

    مشخصات سریال بزنگاه: بی تربیت، کثیف،

    سادیسم در قسمتهای اول، لوس، پررو،

    سروش
    شنبه 6 مهر 1387 - 10:29
    2
    موافقم مخالفم
     

    ای کاش دست متعصبین بی مغز و منتقدین بی انصاف از تلوزیون ایران قطع میشد.

    عطاران
    شنبه 6 مهر 1387 - 13:47
    4
    موافقم مخالفم
     

    واقعا که من کی مصاحبه کردم که خودم نفهمیدم.

    سحر
    شنبه 6 مهر 1387 - 14:23
    5
    موافقم مخالفم
     

    سلام عالی بود به منم سر بزن

    نازي
    يکشنبه 7 مهر 1387 - 3:32
    4
    موافقم مخالفم
     

    واقعا ادم اين هنرمند ها رو نمتونه بفهمه اخه اين سريال چي داره غير از درسا

    شروین
    يکشنبه 7 مهر 1387 - 11:34
    -7
    موافقم مخالفم
     

    سریال نسبتا خوبی است به نظر من درسا یه پدیده است

    تایماز
    يکشنبه 7 مهر 1387 - 11:37
    -5
    موافقم مخالفم
     

    همه سریال یه طرف، دیالوگهای نادر و درسا یه طرف.خیلی توهمه.

    کتی
    يکشنبه 7 مهر 1387 - 13:30
    6
    موافقم مخالفم
     

    خدا پدر عطارانو بیامرزه که راستشو گفت:

    حالم خوب نبود... خسته بودم... بهم گفتن حتما باید برای این مناسبت سریال بسازی!

    مرد حسابی مگه مجبور بودی وقتی خسته ای قبول کنی؟

    خیلی کار افتضاحیه....

    آیلار
    يکشنبه 7 مهر 1387 - 17:30
    -2
    موافقم مخالفم
     

    محشر است .رضا عطاران را مگم . خیلی دوست دارم آقای عطاران رو یک بار از نزدیک ببینم لطفا من رو راهنمایی کنید .مرسی. خواهش میکنم جواب منم بدید

    مجتبی
    يکشنبه 7 مهر 1387 - 20:12
    -1
    موافقم مخالفم
     

    سلام

    عالی بود آقای عطاران

    ولی برای تلویزیون کار کردن هم یک محدودیت ها و سانسورهایی هم دارد.

    من واقعاً آقای عطاران رو درک میکنم.

    خیلی من دوست دارم در کنار ایشون بازی کنم.

    به امید ان روز.

    با تشکر.


    يکشنبه 7 مهر 1387 - 20:15
    -7
    موافقم مخالفم
     

    با تشکر از آقای قادری

    با تمام احترامی که برای آقای عطاران قائلم اما باید خدمت ایشان عرض کنم 1-این سریال چه پیام و بازتابی برای مخاطبانش داشت؟

    2-اینها واقعیت های جامعه ما هستند یعنی هر کدام از ما خدائی نکرده پدرمان فوت کند این گونه برایش مراسم می گیریم دختران ما اگه آرایش نکنن و خودشونو در معرض نمایش قرار ندهند رو دست پدر مادرشون میموننکدوم پدری برای اینکه دخترش رو شوهرزودتر شوهر بده اونجوری لحظه شماری میکنه 3-آقای عطاران این سریال در ماه مبارک رمضان داره پخش میشه ماهی که ما آدم ها رو یه جوری تلنگر بزنه که ی ذره آدم باشیم

    این سریال غیر از بازی خوشگل نیکی نصیریان دیگه هیچ نقطه مثبتی نداشت.

    مردم ما از همه باهوش تران و همیشه بهترین قضاوت ها رو می کنن.

    ساناز
    دوشنبه 8 مهر 1387 - 12:37
    2
    موافقم مخالفم
     

    سریال ضعیف و بی سر و ته....بعد از کار قشنگ خانه بدوش جا داره بگم خسته نباشی آقای عطاران!!!

    احمد
    دوشنبه 8 مهر 1387 - 14:28
    5
    موافقم مخالفم
     

    رضا عطاران با اين كارش گند زد به تمام كارهاي قبليش

    ستاره
    دوشنبه 8 مهر 1387 - 16:29
    0
    موافقم مخالفم
     

    همه سريال خيلي خوبه

    كارهاي عطاران هميشه امضاي خودشو داشته

    ولي اين رانطه پدرو دختر عاليه

    اين درساي شيرين و حوصله ي يك پدر معتاد در برخورد با دخترش

    عاليه عالي

    shahab
    دوشنبه 8 مهر 1387 - 18:13
    -3
    موافقم مخالفم
     

    طرفدارای بزنگاه بخونن

    سريال «روز حسرت» با بيش از 2/81 درصد بيننده و 6/83 درصد رضايت در ميان سريال‌هاي روزانه رتبه‌بندي نخست را كسب كرده است.

    در رتبه‌بندي مركز تحقيقات صداوسيما از سريال‌هاي ماه رمضان؛

    به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سازمان صدا و سيما، طبق نظر سنجي مركز تحقيقات و سنجش برنامه‌‌هاي صدا و سيما، در هفته‌ چهارم شهريورماه، سريال «روز حسرت» با بيش از 2/81 درصد بيننده و 6/83 درصد رضايت در ميان سريال‌هاي روزانه رتبه‌بندي نخست را كسب كرده است

    بنابر اين گزارش، پس از سريال «روز حسرت» به ترتيب سريال‌هاي «مثل هيچ‌كس» با 2/71درصد بيننده و 2/78 درصد رضايت و «مامور بدرقه» با 6/72درصد بيننده و 3/67دهم درصد رضايت مقام‌هاي دوم و سوم را كسب كردند.

    مجموعه‌هاي تلويزيوني «بزنگاه»، «صاحبدلان»، «زماني براي پشيماني»، «همسايه‌ها»، «اغماء‌»، «بچه‌هاي مدرسه همت» و «فلسطين غريب» ديگر سريال‌هايي هستند كه مركز تحقيقات پس از بررسي مقام‌هاي چهارم تا دهم را براي آن‌ها مشخص كرده است

    برید بوق بزنین.........


    دوشنبه 8 مهر 1387 - 21:46
    5
    موافقم مخالفم
     

    خیلی مزخرفه اصلا ارزش دیدن نداره

    فقط داداشی خوبههههههههههههه

    علی سیاه
    سه‌شنبه 9 مهر 1387 - 2:38
    0
    موافقم مخالفم
     

    فکر کنم میشد بیشتر سریالو به واقعیت نزدیک کرد مثلا" از الفاظ بهتر و رایج تر توش استفاده کرد اما در کل قشنگ بود خدا قوت داش رضا


    سه‌شنبه 9 مهر 1387 - 21:22
    -7
    موافقم مخالفم
     

    ای ول عطارااااااااااااااااااااااااان

    معرکه ای


    چهارشنبه 10 مهر 1387 - 11:50
    3
    موافقم مخالفم
     

    داداشی دوست داریم

    بزنگاه از همه مزخرف تره فقط حسین یاری داداشی محبوب دل ها....

    love_bird_iran@yahoo.com
    چهارشنبه 10 مهر 1387 - 21:28
    -3
    موافقم مخالفم
     

    من نمی دانم این سایت مال کیه فقط خیلی دوست دارم یک بازی با اقای لطیفی یا یکی از کارگردانهای معروف داشته باشم اگر کار گردانی پیداشه که دمن رابرای بازی دعوت کنه خیلی خوشحالم کرده من مجرد 30 تهران دختر هستم

    شرر
    پنجشنبه 11 مهر 1387 - 1:24
    -3
    موافقم مخالفم
     

    سریال خوبی بود فقط علی صادقی شکل دیوونه ها شده بود

    سمانه
    پنجشنبه 11 مهر 1387 - 11:23
    -4
    موافقم مخالفم
     

    سلام به همگی

    واقعا سریال خوبی است ولی بستگی دارد چه نگاهی به محتوا و مضمون داشته باشی به نظر من بیان کردن و اوردن صحنه های واقعی جامعه امروز ما نه اینکه کار بدی نیست اتفاقا کار خوبیه

    آقای عطاران دستتان درد نکند واقعا عالیه


    پنجشنبه 11 مهر 1387 - 17:32
    -8
    موافقم مخالفم
     

    بی مزه ، لوس ، مسخره ، بی محتوا ، فقط برا وقت پر کردن بود...

    بیتا
    جمعه 12 مهر 1387 - 2:53
    -6
    موافقم مخالفم
     

    عین خونه هزاران خانواده ای که میشناسم

    هیچ کس یه من آرایش نداره و لباس عروسی تو خونش نمیپشه و سه رخ به دوربین نگاه نمیکنه و سعی نمیکنه خوشگل باشه

    خیلی طبیعی زیر شلواری پاشونه و لباسای معمولی و زنا هم الکی تو خونه چادر سرشون نیست

    حرکات و نگاه های کاملا طبیعی

    پسر معتادی که روز ختم پدرش براش مهم نیست که لباس مشکی نداره و دخترش باید براش چایی نبات ببره

    مردمی که کاملا مرده خورن و به جای این که برن سر خاک یه راست میرن رستوران دامادی که نه تنها اسمش خیلی با حال بودو بازیش فوقالعاده بود خیلی هم واقعی بود

    داماد دوروی پررو و موزی که مقابل برادرای زنش کم میاره و مثل ماجرای همین چند وقته همش دنبال کارت سوخته

    دختر زشتی که بابابش آرزوی شوهر دادنش رو داره که روی دستش نمونه و تعصب نا به جای دختر کوچیک نباید قبل از دختر بزرگ بره

    یه واقعیته واقعیت هایی که هر روز و هر لحظه دور و بر خودمون داریم میبینیم ولی نمیدونم چرا نمیخوایم باور کنیم

    همه عالی بودن،نیکی نصیریان از همه عالی تر

    واقعا ندیدن این کوچولوی دوست داشتنی از امشب خیلی سخته

    امیدوارم هر چه سریع تر تو یه کار دیگه ببینمش

    رضا عطاران به خاطر این همه رئال بودن ازت ممنونم

    تو خود واقعیه ما هستی

    تینا
    جمعه 12 مهر 1387 - 16:37
    -1
    موافقم مخالفم
     

    اول از همه سلام , من یه جای دیگه هم تو همین سایت برا قسمت نظر سنجی اعلام کرده بودم که اقای عطاران یه کارگردان استثنایی و ناب هستش . الانم باید بگم عطاران استثنایی ترین کارگردان هستش یا به قول خودشون (خاص)

    الانم باید ازاقای قادری بابت مصاحبه شون با کارگردان محبوب من تشکر کنم .

    همش به این فکر می کردم که چرا اقای عطاران در مقابل این انتقادای مسخره هیچی نمی گه ؟؟

    تا اینکه این مصاحبه رو دیدم . واقعا ممنونم اقای عطاران , نمی دونید چقدر وقتی اون انتقادای مزخرف و می دیدم اعصابم خورد میشد , نمی دونم چه جوری از کار به این قشنگی ( بزنگاه ) تشکر کنم , معرکه بود .

    وفتی تیتراژ اول فیلم شروع میشد همه می پرسیدن این چه معنی ای میده و وقتی میدیدن من از این تیتراژ چفدر تعریف میکنم تعجب می کردن , اما من متوجه شدم که اگه تیتراژ تغییر کرد به خاطر انتقادایی بود که به تیتراژ شده بود , باید بگم من تیتراژ قبلی رو بیشتر می پسندیدم , اما ...

    کلا باید از شما و تمام هنرپیشه های که تو این سربال بازی کردن تشکر کنم . ( من عاشق نیکی نصیربان شدم )

    امیدوارم بیشتر ببینمتون .

    sheida
    شنبه 13 مهر 1387 - 4:18
    -1
    موافقم مخالفم
     

    alyyyyyyyy va bedoon e naghs , attaran ba shoor tarin kargradane *****

    نازي
    شنبه 13 مهر 1387 - 21:5
    -3
    موافقم مخالفم
     

    مصاحبه جالبي بود.به نظر من يك سري از مسالي كه در جامه هست خيلي قشنگ گفته شده بود.از اقاي عطاران و بقيه همكارانشون تشكر ميكنم.مرسي.

    عباس فولادی
    دوشنبه 15 مهر 1387 - 14:47
    2
    موافقم مخالفم
     

    ای ول اقای عطاران این قدر کارات عالیه که من از طرف همه ایرانیان از شما تشکر می کنم

    سحر
    چهارشنبه 24 مهر 1387 - 12:11
    1
    موافقم مخالفم
     

    دست آقای عطاران درد نکنه سریال خیلی عالی بود هم از لحاظ محتوا هم بازیگری خالسه کسایی که انتقاد می کنن مغزشون انقدر کوچیکه که درک کارای آقای عطاران رو ندارن یاهم تو سریال زندگی خودشونو می بینن و میخواهند از واقعیات فرار کنن

    خیلی ممنون آقای عطاران که سریالاتون حرفی برا گفتن داره نه مثل چرت و پرتای سریال های کسای دیگه

    بهروز
    جمعه 9 اسفند 1387 - 23:35
    -6
    موافقم مخالفم
     
    بالاخره كار خودم را كردم

    من و خانواده ام عاشق کارهای آقای عطاران و خودشان هستیم. از کارهای آقای مدیری هم اصلا خوشمان نمیاد. ما ترش و شیرین را ضبط کردیم و تا امروز شاید بیش از 50 بار ( اغراق نیست ) آن را کامل دیده ایم و همه جزئیاتش را از بر هستیم. ترش و شیرین را از سروش سیما خریدیم و به همان اندازه ترش و شیرین دوست داریم. متهم گریخت را کمتر. اما بزنگاه را با این که ضبط کرده ایم فقط یک بار دیگر دیدیم. آن را زیاد دوست نداریم. هر بار هم که می خواهیم چیزی ببینیم وقتی توی آرشیومان به بزنگاه می رسیم از آن رد می شویم. ما عطارانی را دوست داریم که فضای شاد و روشن و پرنشاط سریال های قبلیش را داشته باشد. فضای دودی و تیره بزنگاه را اصلا دوست نداریم. شوخی هایش مثل همیشه ناب و دل پذیر و دوست داشتنی بودند اما کلیت سریال ، نه !

    امیدوارم آقای عطاران دوباره بسازد اما همان فضای ملموس و شیرین و روشنِ خانه به دوش و ترش و شیرین و متهم گریخت را.

    ابول
    شنبه 1 فروردين 1388 - 10:12
    2
    موافقم مخالفم
     
    بالاخره كار خودم را كردم

    حالا باید منتظر کارهای حرفه ای تری از رضا عطاران بود خاطر جمع باشید این کار را هم با خستهگیهای زیاد انجام داد

    من رضا رو دوست دارم اونم خیلی خیلی

    بیال
    شنبه 1 فروردين 1388 - 10:32
    -1
    موافقم مخالفم
     
    بالاخره كار خودم را كردم

    سلام من بقدری به عطاران علاقه دارم که باور کنید دوستام وخانوادم همه تعجب میکنن از این همه علاقه ی من به عطاران دوست داشتنی. خیلی باهال وعزیزی رضا جان بخدا قسم همیشه روز شمار وماه شمارم وشاید سال شمار .. برای ساختن کار جدید رضا عطاران عزیزم بخدا قسم بقدری علاقه ودوست دارم عطارانمو /// فقط از یه اشکال عطارانم ناراحتم اونم بعضی هرفهای بد و لغوی که در کاراش داره همین وبس..اگه این ازبین بره خدا میدونه که دیوانه ترش میشم نه این که تازه دیوانه اش بشم نه دیوانه دیوانه ترش میشم

    اا
    شنبه 1 فروردين 1388 - 10:34
    1
    موافقم مخالفم
     
    بالاخره كار خودم را كردم

    سلام عطاران خیلی خیلی خیلی علاقه بهت دارم که واغعن خدا میدونه بس

    فیروزه
    سه‌شنبه 1 ارديبهشت 1388 - 15:23
    6
    موافقم مخالفم
     
    بالاخره كار خودم را كردم

    سلام اقای عطاران عزیر.من طرفدار تمام کارهای شما هستم.از ساعت خوش تا بزنگاه و ارزو دارم یک روزی بازیگر یکی از سریالهای شما باشم.کارهایتان بی نظیر است.من و همسرم (رامین)ارادتمند شما هستیم.

    ندا
    دوشنبه 24 خرداد 1389 - 16:40
    4
    موافقم مخالفم
     

    سلام اقاي عطاران. خسته نباشيد ! نه ! شاداب باشيد.

    سريال بسيار به واقعيت نزديك بود و به همين دليل موفق شد.

    فكر مي كنم تلخ بودن واقعيت موجب رد كردن اين فيلم توسط مردم شد اميدوارم روزي فرارسد كه مردم توانايي قبول واقعيت مشكلات جامعه را حتي در مورد خودشان قبول داشته باشند.

    به اميد ديدن فيلم هايي زيباتر از شما

    موفق باشيد

    علی
    چهارشنبه 7 مهر 1389 - 17:37
    0
    موافقم مخالفم
     

    رضا جان یه دونه ای به مولا

    دلمون برای سریال های قشنگت تنگ شده

    تف به این سینما که تورو از ما گرفت

    هر جا هستی دمت گرم

    به خدا اگه صد سال دیگه هم نیای فراموش نمیشی


    شنبه 18 دي 1389 - 19:13
    4
    موافقم مخالفم
     

    رضا جون I LOVE YOU

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات