دانلود

سينمای ما - یک یادداشت و یک گزارش درباره فیلم‌های توهین آمیز اخیر هالیوود نسبت به ایران و ایرانیان؛ / از «بله‌قربان گو»ی جیم کری تا «کشتی‌گیر» میکی رورک

   


fajr teazer31

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

bottom banner


fajr posters 30
 
 
 


این بخش به زودی تکمیل خواهد شد
fajr film 29

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

fajr cinema 30
 
fajr video
  صحنه هایی از فیلم «پله آخر» (علی مصطفا)
  صحنه هایی از فیلم «بیداری» (فرزاد موتمن)
  صحنه هایی از فیلم «روزهای زندگی» (پرویز شیخ طادی)
  صحنه هایی از فیلم «در انتظار معجزه» (رسول صدرعاملی)
  صحنه هایی از فیلم «بیخود و بی جهت» (عبدالرضا کاهانی)

asrejomeadv
tablighat
 
 
   
 
 
 
 
 
adv
در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
تلفن: 88535305 (داخلی 109)
       09386503357 
آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
پست الكترونيكي: info@cinemaema.com

> برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
Nokia

i news
goldiran
Main News
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
سینمای ما- محسن امیریوسفی کارگردان فیلم‌های «آتشکار»، «خواب تلخ» و ... در یادداشتی که روزنامه بهار آن را منتشر کرده، «لغتنامه مخفی سینمای ایران» را به «رئیس محترم سازمان سینمایی» تقدیم کرده است. این لغتنامه به شرح زیر است:...
 
سینمای ما- دومین مراسم گلریزان فیلم سینمایی «دهلیز» با حضور میزبانانی جدید از اهالی ورزش و هنر در سینما «آزادی» برگزار می‌شود. این مراسم برای جمع آوری دیه برای آزادی دومین محکوم به قصاص به صورت همت عالی دوشنبه اول مهر ماه، ساعت 20 در سینما «آزادی» برگزار خواهد شد. به دلیل استقبال از مراسم قبلی که به میزبانی ...
 
سینمای ما- محمد حیدری از سوی رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ناظر سازمان برای برگزاری مجمع عمومی خانه سینما انتخاب شد. قرار است در این مجمع عمومی در تاریخ 15مهرماه اساسنامه خانه سینما به تصویب برسد و هیأت مدیره جدید این نهاد صنفی سینمایی نیز تعیین و معرفی شوند. محل برگزاری این مجمع عمومی سالن سیف‌الله داد خانه‌ سینما واقع در تهران، خیابان بهار جنوبی، کوچه سمنان شماره 29 است. او در پاسخ به اینکه به عنوان نماینده سازمان سینمایی آیا قرار است با اصنافی که اعلام کردند در مجمع حضور پیدا نمی‌کنند، مذاکره‌ای...
 
سینمای ما- جايزه بهترين بازيگر زن جشنواره باتومي كشور گرجستان به مهتاب كرامتي براي بازي در فيلم "فرزند چهارم" رسيد. اين جشنواره امروز 31 شهريور ماه به پايان رسيد و وحيد موساييان كارگردان فيلم "فرزند چهارم" در اختتاميه حضور داشت و جايزه را به نمايندگي از مهتاب كرامتي دريافت كرد. این جشنواره با نمایش و...
 
سینمای ما- رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد که از نظر وی مساله خانه سینما تمام شده و نمی‌خواهد در چهار سال ماموریتش درگیر این مساله بماند. به گفته وی این خانه را یک دولت بست و دولت هم بازگشایی کرد. حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که عصر دیروز شنبه 30 شهریور برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره صنوف عضو خانه سینمای ایرانیان و نامه اخیر آنها به وی گفت: ...
 
سینمای ما- کیومرث پوراحمد همراه با تهیه‌کننده و طراح صحنه فیلم "50 قدم آخر" هم‌اکنون در نجف‌آباد مشغول آماده‌سازی دکور فیلم هستند. سعید سعدی تهیه‌کننده فیلم گفت: هم اکنون عباس بلوندی طراح صحنه مشغول ساخت دکور صحنه‌های جنگی فیلم در نجف آباد اصفهان است. این بخش از کار دیروز به پایان رسید و ما برای ساخت ادامه دکور که مربوط به فضای خارج از جنگ است به منطقه ...
toptitle
            از سال 1384
boghz

 

TopFilm
کارگردان : ابراهیم شیبانی
(امتیاز 89,0/100 - 173 رأي)
کارگردان : وحید موساییان
(امتیاز 33,8/100 - 21 رأي)
کارگردان : بهروز شعيبي
(امتیاز 83,0/100 - 79 رأي)
کارگردان : پوران درخشنده
(امتیاز 87,8/100 - 163 رأي)
کارگردان : اصغر فرهادی
(امتیاز 90,8/100 - 355 رأي)
VIDEO BANNER

bank
جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

یک یادداشت و یک گزارش درباره فیلم‌های توهین آمیز اخیر هالیوود نسبت به ایران و ایرانیان؛
از «بله‌قربان گو»ی جیم کری تا «کشتی‌گیر» میکی رورک
از «بله‌قربان گو»ی جیم کری تا «کشتی‌گیر» میکی رورک


سینمای ما - 


یحیی نطنزی:  سینمای آمریکا اخیراً علاقه زیادی به ایران و ایرانیان پیدا کرده‌ است و هر چند وقت یک‌بار به طریقی پای نشانه‌ها، فرهنگ و ساکنین این کشور آسیایی را به فیلم‌های خود باز می‌کند. ظاهراً بعد از ساکنین کشورهای آسیای شرقی و اعراب متمول مقیم خاورمیانه نوبت به ایران رسیده تا نقش چاشنی فیلم‌های هالیوودی را بازی کند و گهگاه در فیلم‌های متعلق به جریان اصلی هالیوود ایفاگر نقشی کلیدی یا حاشیه‌ای شود. اما این نقش‌ها به دلایل سیاسی و اجتماعی اغلب تصویر نادرستی از ایران نشان می‌دهند و عموماً زمینه‌ساز اعتراضات بی‌نتیجه‌ای هم می‌شوند که تاکنون ثمری نداشته‌. هنوز تب و تاب فیلم «کشتی‌گیر» به کارگردانی دارن آرنوفسکی فروکش نکرده که فیلم «مرد بله‌گو / Yes Man» به کارگردانی پیتز رید به دلیل نحوه به تصویر کشیدن زن ایرانی سر و صدایی به‌پا کرده و ایرانیان و ایران‌دوستان را به عکس‌العمل واداشته است.

«کشتی‌گیر» به دلیل اعتبار کارگردانش، کسب جایزه «شیر طلایی» در جشنواره فیلم ونیز و نامزدی در «گلدن گلوب» جنجال رسانه‌ای فراگیرتری به راه انداخت و سمت و سوی اخبار و گزارش‌ها را به خود معطوف کرد. «کشتی‌گیر» که در شانزدهم ژانویه 2009 به صورت گسترده اکران شد داستان کشتی‌گیر بازنشسته‌ای را تعریف می‌کند که به دلایلی بیست سال خانه‌نشینی را کنار می‌گذارد و به صحنه مبارزه بازمی‌گردد. به گزارش گاردین میکی رورک در صحنه‌ای از این فیلم برای تضعیف روحیه حریف، میله‌ای که پرچم ایران به آن متصل شده را با زانوی خود می‌شکند تا نهایت خشم خود را به حریفش نشان دهد. به علاوه حریف رورک در فیلم شخصیتی با نام «آیت‌الله» است که در طراحی لباسش از پرچم ایران وام گرفته و حرف «الف» (ابتدای کلمه الله) هم بر روی آن به چشم می‌خورد. نمایش «چشمه» فیلم قبلی آرنوفسکی در سلسله برنامه‌های کانون فیلم معناگرای بنیاد سینمایی فارابی باعث شد موج اعتراضات به «کشتی‌گیر» وارد فاز جدیدی شود و نهادهایی همچون «هیئت اسلامی هنرمندان» علیه کانون فیلم معناگرا موضع بگیرند.

«کشتی‌گیر» یک درام ورزشی بود اما «مرد بله‌گو» یک کمدی مفرح است و داستان مردی با بازی جیم کری را تعریف می‌کند که با بله گفتن به همه‌چیز و همه‌کس با اتفاقات جالب و جذابی مواجه می‌‌شود. عمده اعتراضات به این فیلم حول محور داستان فرعی آشنایی جیم کری با زنی ایرانی به نام فرانوش دور می‌زند. در خلاصه داستان فیلم ذکر شده است که جیم کری در یکی از صحنه‌های فیلم ایمیلی ناخواسته از یک سایت همسریابی ایرانی دریافت می‌کند و از این طریق با شخصیت ساده، کودن و کمی بی‌قید و بند فرانوش آشنا می‌شود. حجاب خاص فرانوش یکی از جاذبه‌های کمیکی است که برای شخصیت وی در نظر گرفته شده و ظاهراً فیلمنامه‌نویس و فیلمساز برای خلق صحنه‌های خنده‌دار به قدر کفایت بر روی آن مانور داده‌اند. «مرد بله‌گو» از کتابی به قلم دنی والاس یکی از طنزپردازان مشهور بریتانیایی اقتباس شده است و سرمایه‌گزار فیلم شرکتی نیست جز «برادران وارنر» که سال 2007 فیلم «300» را روانه سینماها کرده بود.

اشاره به ایران و ایرانیان در فیلم‌های هالیوودی امر تازه‌ای نیست و در سالیان دور هم قابل ردیابی است. در سینمای کلاسیک و حتی در دهه 1960 ایران کشوری آسیاسی معرفی می‌‌شد که امپراتوری عظیمی داشته است و فرش‌های دستباف و سوغاتی‌های دست‌ساز خوش نقش و نگاری دارد. به عنوان مثال جیمز کگنی در فیلم «یک دو سه» به کارگردانی بیلی وایلدر در لابه‌لای دیالوگ‌های خود و در کنار فهرست کردن اجناس شناخته شده کشورهای جهان به فرش ایرانی هم گریز می‌زند و آن را به‌عنوان نماد ایران معرفی می‌کند. اما از سال 1991 و نمایش فیلم «بدون دخترم هرگز» نحوه به تصویر کشیدن ایران در سینمای جهان وارد مرحله جدیدی شد. فیلم برایان گیلبرت که هنوز هم به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین آثار ضد ایرانی شناخته می‌شود در زمان خود جنجال فراگیری به خصوص در میان ایرانیان مسلمانان ساکن اروپا به راه انداخت. گرچه سازندگان «بدون دخترم هرگز» مدعی شدند فیلم را بر اساس داستانی واقعی به قلم بتی محمودی و ویلیام هافر ساخته‌‌اند اما ساختار تبلیغاتی و سیاسی آن به قدری اغراق شده و تصنعی بود که مانع هرگونه بحث و استدلال منطقی می‌شد. با این حال «بدون دخترم هرگز» قبل از تولید فیلم‌هایی همچون «300» یکه‌تاز فیلم‌های ضد ایرانی در سینمای جهان بود و به همین دلیل معدود فیلم‌های دیگری که به ایران اشاره داشتند هرگز دیده نشدند.



اما از اواخر دهه 1990 و شروع هزاره جدید آرام آرام نمود ایران در سینمای جهان شکل دیگری به خود گرفت. آغازگر این جریان شاید «افشاگر» مایکل مان بود که در سال 1999 به نمایش درآمد و در همان آغاز فیلم با پخش تصاویری از امام خمینی در بافت شهری لبنان استفاده متفاوتی از عناصر مرتبط با ایران را تجربه کرد. در سال 2001 فیلم دیگری با نام «آمریکای خیلی زیبا» به کارگردانی بابک شکریان تولید شد که داستان ایرانیان مهاجر را در بستر جامعه آمریکا به تصویر می‌کشید. رویکرد سطحی «آمریکای خیلی زیبا» در کنار فیلمنامه فاقد انسجام و پرداخت نه‌چندان حرفه‌ای‌اش مانع عرض‌اندام فیلم در رسانه‌ها شد. به علاوه فیلم ربط چندانی به ایرانیان ساکن ایران نداشت و ماجرای مهاجران دور از وطن را روایت می‌کرد.

اما حملات یازده سپتامبر و توجه فزاینده به کشورهای مسلمان خاورمیانه، ایران را هم در کنار عراق و افغانستان در کانون توجه قرار داد تا جایی که در فاصله سال‌ 2001 تا 2008 قریب به 10 فیلم سینمایی با اشاره ایران و عناصر ایرانی تولید و اکران شد. «خانه‌ای از شن و مه / 2003» به کارگردانی ودیم پرلمن یکی از این فیلم‌ها بود که مانند «آمریکای خیلی زیبا» مسئله مهاجران ایرانی را دستمایه خود قرار داد اما نسبت به آن فیلم ساختاری منسجم‌تر و استادانه‌تر داشت. «خانه‌ای از شن و مه» با بازی بن کینگزلی در نقش یک نظامی خانواده‌دوست ایرانی که با وقوع انقلاب به آمریکا مهاجرت کرده است تصویر جدیدی از ایرانیان را به جهانیان شناساند که تا آن زمان مهجور واقع شده بود. در این فیلم ایرانیان مانند دیگر آسیایی‌های مهاجر، کلونی مختص به خود را در آمریکا ایجاد کرده‌اند و در عین حفظ آداب و رسوم بومی خود سعی می‌کنند با تبعات زندگی در کشوری بیگانه هم کنار بیایند. نامزد شدن شهره آغداشلو بازیگر ایرانی «خانه‌ای از شن و مه» در مراسم اسکار توجه مضاعفی را به این فیلم جلب کرد.



در سال 2004 پل هگیس و اولیور استون با دو فیلم «تصادف» و «اسکندر» باز هم به ایرانیان گریز زدند. در «تصادف» خانواده‌ای ایرانی در کنار دیگر خانواده‌های مهاجر ساکن در آمریکا با مشکلات خاص دست و پنجه نرم می‌کند. در کل فیلم تصویری که از ایرانیان ارائه می‌داد فاقد نوآوری بود و در مقایسه با «خانه‌ای از شن و مه» حرف جدیدی برای گفتن نداشت. از سوی دیگر «اسکندر» به دلیل تصویر نادرستی که از سپاهیان ایران باستان و زنان ایرانی به نمایش گذاشت مورد هجمه فارسی‌زبانان قرار گرفت. دلخوری زرتشتیان را هم نباید فراموش کرد که نسبت به استفاده نادرست از نمادهای آئین‌شان در این فیلم معترض شدند و موج مخالف نه‌چندان فراگیری به راه انداختند.

«سیریانا» در سال 2005 روند توجه به ایران را ادامه داد و با سکانس آغازین خود در لوکیشن تهران تصویری کاملاً متفاوت از ایرانیان به نمایش گذاشت. ایرانیانی که در سکانس آغازین فیلم در کنار جرج کلونی به سر می‌برند، شخصیت‌هایی کاملاً متفاوت هستند که مشابهی در فیلم‌های سابق نداشته‌اند. حضور کلونی در لوکیشن جعلی تهران و فارسی صحبت کردن وی از جذابیت‌های این فیلم بود که انتقاد چندانی برنینگیخت.

اما اکران «300» در سال 2006 درست مانند «بدون دخترم هرگز» تبدیل به نقطه عطفی در این روند شد. درنده‌خویی و وحشی‌گری ایرانیان در این فیلم با اعتراضات وسیعی مواجه شد و کار به جایی رسید که مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران هم علیه فیلم موضع‌گیری کردند. مقالات و یادداشت‌های متعددی در تخطئه این فیلم نوشته و حتی اخباری مبنی بر تولید فیلمی‌هایی در پاسخ به «300» با حضور افرادی مثل بهرام بیضایی و ابراهیم حاتمی‌کیا به گوش رسید که اولی تکذیب شد و دومی در سکوت خبری باقی ماند.

چهار فیلم «کشتی‌گیر»، «مرد بله‌گو»، «مجموعه دروغ‌ها» و «سنگسار ثریا میم» که همگی در سال 2008 تولید شدند نشان می‌دهد حضور ایران در سینمای آمریکا و کلاً جهان روند فزاینده‌ای یافته است. از فیلم «پرسپولیس» به کارگردانی مرجان ساتراپی هم نباید غافل شد که مشابه «سنگسار ثریا میم» به دلیل حضور در جشنواره‌های جهانی شهرت و اعتبار قابل توجهی یافت.

مرور تاریخ مشخص می‌کند نحوه به تصویر کشیده شدن ایران و ایرانیان در سینمای سایر کشور‌ها ارتباط نزدیکی با معادلات سیاسی و اجتماعی دولت‌ها با یکدیگر دارد. فارغ از غرض‌ورزی‌های آگاهانه، روابط دیپلماتیک کشورها با یکدیگر بر موضع‌گیری و تصمیم‌گیری سران شرکت‌های فیلمسازی تأثیرگذار بوده و خواسته یا ناخواسته آنها را به سمت تولید فیلم‌هایی همچون «300» و یا «کشتی‌گیر» سوق داده است؛ فیلم‌هایی که صرفاً با موجی از بیانیه‌های اعتراض‌آمیز و خطابه‌های آتشین همراه می‌شوند که نتیجه‌ای جز جلب توجه بیشتر به آن فیلم‌ها ندارد.


پویان عسگری:‌1) حرف بی‌ربطی نیست اگر دهه اول هزاره سوم را «سنگدل‌ترین» دهه زندگی بشر در صد سال اخیر بدانیم. در روزهایی که جامعه جهانی، تازه داشت با ملزومات زندگی در دهه جدید آشنا می‌شد و به شرایط آن خو می‌گرفت، در روزهایی که شادی ورود به هزاره جدید هنوز در دل و مغز آدمیان معاصر به حیات خود ادامه می‌داد و در روزهایی که رویای تحقق یافتن دهکده جهانی جدی‌تر از هر وقت دیگری داشت تبدیل به واقعیت می‌شد، واقعیت بی‌رحم دیگری همه دنیا را در بهتی باورنکردنی فرو برد. ساعت 8:46 دقیقه روز سه شنبه 11 سپتامبر 2001 بود که زندگی انسان معاصر وارد فاز دیگری شد.


2) طبیعی بود که فاجعه 11 سپتامبر همه‌چیز را تحت‌تأثیر خود قرار دهد. و سینما به‌عنوان مهم‌ترین هنر / رسانه زندگی معاصر، این تأثیر را به‌شکل‌های مختلف در دل خود بازتاب داد. فانتزی اواخر دهه نود سینمای هالیوود تبدیل به یأس و بدبینی‌ای شد که کوچک و بزرگ نمی‌شناخت. فیلم تبلیغاتی، فیلم جریان اصلی، فیلم تجربی/ هنری و بلاک‌باستر تابستانی «شوالیه تاریکی»، همه و همه در این هفت سال تحت‌تأثیر این یأس و سرخوردگی ساخته شدند. سینمای آمریکا بیشتر از هر وقت دیگری توجه خود را معطوف به منطقه ناامن خاورمیانه کرد و انبوهی فیلم در دل جریان اصلی سینمای آمریکا با عنایت به استراتژیک‌ترین منطقه دنیا ساخته شد. بیشتر از هر وقت دیگری کلام و لهجه عربی در فیلم‌ها شنیده شد و بیشتر از هر وقت دیگری فیلم‌های جریان اصلی سینمای آمریکا کارکردی شعاری و غیرواقعی پیدا کرد.


3) توجه سینمای آمریکا به ایران و بازتاب دادن خلق‌وخو و شرایط فرهنگی این پیچیده‌ترین کشور منطقه اتفاق تازه‌ای نیست. زمان جرج بوش پدر، در اوج میلیتاریسم و در بحبوحه جنگ خلیج بود که فیلم فوق احمقانه «بدون دخترم هرگز» (برایان گیلبرت) ساخته شد. فیلمی که ایرانیانش این‌قدر عقب‌افتاده و احمق بودند که در خیابان با گوسفندهای سرگردان مشکلی نداشتند و سر سفره به همراه غذای‌شان علف می‌خوردند. ایرانیان فیلم اینقدر وحشی و درنده‌خو بودند که به‌خاطر ساده‌ترین چیزها، زن ساده‌دل آمریکایی را تهدید می‌کردند و کتک می‌زدند. البته که دنیا هیچ‌وقت به فیلم جعلی گیلبرت توجه نکرد و این فیلم دست‌راستی (به معنای جمهوری‌خواه‌اش) زودتر از وقتی که سازندگانش برای آن نقشه کشیده بودند، از ذهن‌ها فرار کرد و تبدیل به فراموشی شد.


4) زمان جرج بوش پسر، اما تاریخ دوباره تکرار شد. مثل هر وقت دیگری که یک جمهوری‌خواه بر مسند ریاست‌جمهوری آمریکا نشسته، سینما تبدیل به ابزاری برای ارعاب و تهدید شد. طبیعی بود که میلیتاریسم احماقانه بوشِ پسر درباره ایران به شیوه عراق و افغانستان جواب ندهد. پس سینما بهترین سلاح شد برای نشان دادن این موقعیت برای جهانیان، که ایران کشور خطرناکی است که ایرانیان بویی از تمدن و فرهنگ نبرده‌اند. شروع این جریان با فیلم بدقواره و شلخته «اسکندر» (الیور استون) بود که به‌راحتی تاریخ را جعل می‌کرد و ایرانیان را یک مشت دماغ‌گنده راحت‌طلب عیاش نشان می‌داد. اما مواجهه هالیوود با ایران به اسکندر ختم نشد. سینمای آمریکا به خود اجازه داد که به شکل وقیح‌تری با تمدن آریایی برخورد کند و به‌زعم خود، با فیلم «300» (زاک اسنایدر) آن را لگدمال کند. ولی فیلم اسنایدر هم در خاطر کسی نماند. اگر حجمه وسیع اعتراضات ایرانیان سراسر دنیا نبود، که اصلاً این فیلم فانتزی مجعول در زمان اکرانش توجهی را برنمی‌انگیخت و تبدیل به پدیده‌ای پوشالی نمی‌شد.


5) دقیقاً هشت روز دیگر جرج بوش پسر جای خود را به باراک حسین اوباما می‌دهد. رئیس‌جمهور تازه با شعار تغییر آمده است. تغییر هم برای زندگی آمریکایی‌ها و هم برای زندگی سایر جوامع بشری. حکومت هشت ساله یک جمهوری‌خواه به پایان می‌رسد و انتظار می‌رود که سینمای آمریکا ماهیت ابزاری و شعاری خود در تصویر کردن منطقه آشوب‌زده خاورمیانه را از دست بدهد یا حداقل تا مقدار زیادی آن را کمرنگ کند. انتظار می‌رود در شرایط جدید، همه‌چیز واقعی و آن‌طور که هست بازتاب داده شود. هرچه نباشد سینمای آمریکا یک تصویر واقعی از زندگی ایرانیان امروز، به تمدن آریایی بدهکار است و در زمانه تغییر می‌تواند هرچه زودتر آن را عملی کند.


6) شاید سه‌شنبه 20 ژانویه 2009 بتواند خاطره سه‌شنبه 11 سپتامبر 2001 را تبدیل به فراموشی کند. شاید...



منبع خبر : فرهنگ آشتی
دوشنبه,23 دی 1387 - 19:55:0

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

در هنگام باركردن آيتمها خطايي رخ داد
نی
سه‌شنبه 24 دي 1387 - 9:56
0
موافقم مخالفم
 
از «بله‌قربان گو»ی جیم کری تا «کشتی‌گیر» میکی رورک

واقعا نیاز به زمان دازید تا براتون ثابت بشه که تغییر با قابل چشم پوشی ترین حالتش در مواضع استراتژیک در منطقه روی نخواهد داد؟ در روزهایی که هر تشکل کوچک و هر شهروند عادی هم خودش را به تجمعات کسترده خیابانی میرساند تا برای آرامش دل خودش هم که شده بعد از دیدن تصاویر دل خراش غزه براعت خودش رو از این قوم جنایت پیشه اعلام کنه درک چرایی سکوت پایدار اوبامای به زعم شما اصلاح طلب زمان بردن میخواد؟!

مطمین باشید با دیدن این خبر هم غیرت هیچ ایرانی از جا نمیجنبه که بخواد به کسی ثلبت کنه ما این جوری نیستیم .اما چرا؟

N
سه‌شنبه 24 دي 1387 - 12:20
0
موافقم مخالفم
 
از «بله‌قربان گو»ی جیم کری تا «کشتی‌گیر» میکی رورک

من نمی دونم چه اصراریه که فیلم کشتی گیر توهین آمیزه!!!؟؟؟

من دیشب مصاحبه ی آرونفسکی رو دیدم ، می گفت:

من وقتی فهمیدم توی ایران همچین بازتابی داشته ناراحت شدم و نمی دونستم باید به کجا نامه بنویسم و توضیح بدم که هدفم از ساختن فیلم چیز دیگه ای بوده و چون کشتی کچ یه جور اینترتینمنته ، باید بگم توهینی در کار نبوده و من به همه ی مردم احترام می ذارم...

حالا باز همه جا بنویسین توهین آمیز و فیلمو بکوبین!...کارگردان فیلم اگه می خواست توهین کنه ، تو مصاحبه ش این حرفا رو نمی زد!

sana
چهارشنبه 25 دي 1387 - 15:7
-9
موافقم مخالفم
 
از «بله‌قربان گو»ی جیم کری تا «کشتی‌گیر» میکی رورک

ایشالا همشون بترکن بترکیددددددددددددد یه روزی جبران میکنیم حالا میبینیم // مشکل اینجاست که دنیا اصلا ایران الان مردمشو هیچیشو نمیشناسن چون 30 ساله رابطه ما با امریکا قطه اگه این روابط با اومدن اوباما تا یه حدی درست بشه و تعامل بین مردم ایران و مردم امریکا (نه سیاستش) بیشتر بشه مطمئنا همه به این سرزمین کهن و با تمدن عشق میورزن

نوید
پنجشنبه 26 دي 1387 - 5:12
8
موافقم مخالفم
 
از «بله‌قربان گو»ی جیم کری تا «کشتی‌گیر» میکی رورک

با سلام

تاریخ اکران فیلم کشتیگیر برام خیلی جالب اومد!الان که دارم این متنو مینویسم 15 ژانویست!بعدش چطور میشه که اینجا نوشته:

(«کشتی‌گیر» که در شانزدهم ژانویه 2009 به صورت گسترده اکران شد ...)!!! یه خورده دقت بد نیست.ممنون از مطالب سایتتون

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���