صفحه مناسب براي چاپگر


موضع‌گیری تند علیه شجریان دلیل این تغییر در مدیریت صدا و سیماست؟
برکناری شبانه مرتضی میرباقری از معاونت سیما


سینمای ما- به نظر می رسد صدا و سیما که به دلیل اقدام اخیر خود در حذف دعای ربنای استاد شجریان بشدت تحت فشار و انتقادات گسترده قرار داشته با این جابجایی تلاش دارد از حجم این فشارها بکاهد. در جلسه امروز شورای معاونین سازمان صداو سیما، با حکمی از سوی عزت الله ضرغامی مرتضی میرباقری از سمت معاونت سیما برکنار و علی دارابی با حفظ سمت قائم مقامی ریاست سازمان صداو سیما معاون سیما شد.
این برکناری سریع معاون سیما در حالی صورت گرفت که مرتضی میرباقری دیروز بشدت از شجریان انتقاد کرده و گفته بود : شجریان دیگر صلاحیت حضور در قلب مردم را ندارد.
معاون سیمای صدا و سیما که اول شهریور از پشت صحنه مجموعه تلویزیونی نون و ریحون بازدید می کرد؛ در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا؛ درباره صحت و سقم پخش نشدن ربنای شجریان و دیگر آثاروی از صدا و سیما گفت: شجریان به دلیل مواضع ضدانقلابی که گرفته است و مواضع بدی که در رابطه با مردم خودش گرفته است؛ دیگر صلاحیت کافی برای حضور در قلب مردم را ندارد. او؛ خودش چهره خود را مخدوش کرده است.

مراسم تودیع و معارفه در شورای معاونین امروز برگزار شد. علی دارابی که حکم قائم مقامی ریاست سازمان صداوسیما را دارد با حکمی از سوی ضرغامی معاون سیما شد.

به نظر می رسد صدا و سیما که به دلیل اقدام اخیر خود در حذف دعای ربنای استاد شجریان بشدت تحت فشار و انتقادات گسترده قرار داشته با این جابجایی تلاش دارد از حجم این فشارها بکاهد.