صفحه مناسب براي چاپگر


طی حکم مشترکی از سوی معاون رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
محمد خزاعی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کیش شد


سینمای ما- طی حکم مشترکی از سوی مهندس بقایی معاون رئیس جمهور و دکترحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد خزاعی دبیرجشنواره بین‌المللی فیلم کیش شد.  محمد خزاعی، تهیه‌کننده سینما و مدیر برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی طی حکم مشترکی از سوی مهندس حمید بقایی‌ـ‌معاون رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی امور مناطق آزاد تجاری‌ـ‌صنعتی و ویژه اقتصادی و دکتر سید محمد حسینی‌ـ‌وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کیش منصوب شد.

بنا بر گزارش روابط عمومی مرکز امور مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی، متن حکم دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کیش به این شرح است:
هنرمند گرامی/ جناب آقای محمد خزاعی، "همزمان با سال "همت مضاعف، کارمضاعف" به منظور تحکیم و تقویت پیوندهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بازشناسی فرهنگ و هویت مردمان منطقه‌ی کهن و پرافتخار خاورمیانه و آسیای مرکزی و همچنین توجه به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل این منطقه از جهان، نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کیش را برگزار می‌کنیم. از این رو با توجه به تخصص و توانمندی جنابعالی در عرصه مدیریت فرهنگی و هنری، خاصه هنر تاثیرگذار سینما شما را به عنوان دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کیش منصوب می‌کنیم. امید است با حضور شما این جشنواره بتواند در سطح منطقه و جهان به یک حرکت موثر و اصیل تبدیل شود.
توفیق روزافزون جنابعالی را از خداوند منان خواستاریم."
امضا: سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید بقایی معاون رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی امور مناطق آزاد تجاری‌ـ صنعتی و ویژه اقتصادی.

یادآور می شود، محمد خزاعی از مدیران فرهنگی تاکنون ده‌ها جشنواره، همایش و رویداد بین‌المللی را در حوزه فرهنگ و هنر و سینما مدیریت کرده است. دبیری جشنواره‌های بین‌المللی کوثر و تئاتر رضوی در چند دوره، دبیری جشن بزرگ نویسندگان و منتقدان سینمای ایران، یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس و تهیه‌کنندگی فیلم‌های سینمایی "پشت پرده مه"، "جعبه موسیقی"، "احضارشدگان"، "پیک نیک در میدان جنگ" و... و چندین سریال تلویزیونی از جمله فعالیت‌های اوست.

جشنواره بین‌المللی فیلم کیش به همت مرکز امور مناطق آزاد تجاری‌ـ‌صنعتی و ویژه اقتصادی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف معرفی ظرفیت‏‌ها، زیبایی‏ها و جذابیت‏های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و شناسایی پتانسیل‏های توریستی کشور و منطقه و نیز، به منظور بازشناسی مولفه‏های فرهنگی و آئینی، آداب و رسوم ، تقویت مشترکات کشورهای منطقه بویژه کشورهای همجوار و آسیای مرکزی و بهره‌گیری از کارکردهای رسانه سینما در این زمینه طراحی و پیش‌بینی شده است.

این رویداد سینمایی قراراست در ابعاد ملی و بین‌المللی با حضور هنرمندان، سینماگران، فعالان و دست‌اندرکاران سینمای ایران و جهان در کیش برگزار شود.