دانلود


صفحه مناسب براي چاپگر


متن دادنامه شكايت خانواده شهدا و ایثارگران از "دموکراسی تو روز روشن"
فیلم به ایثارگری‌رزمندگان و شهدا به شکل مسخره‌آمیزی نگریسته است


 سينماي ما- شایعات مختلفی که پیرامون شکایت از عوامل فيلم "دموکراسی تو روز روشن" شنیده می‌شد،  با انتشار دادنامه رسمي شد. هیئت خانواده شهدا و ایثارگران تقاضای تعقیب و مجازات دست‌اندرکاران تولید و پخش فیلم یاد شده را با شکواییه‌ای به دادستان تهران خواستار شدند. متن دادنامه به اين شرح است: 
«در فیلم "دموکراسی تو روز روشن" شهادت رزمندگان جنگ تحمیلی، شهادت جانبازان بعد از جنگ، سیاست‌های نظام و قوانین حاکم بر اجتماع و اعتقادات و باورهای دینی مردم زیر سؤال رفته است. این فیلم با نگاهی تمسخرآمیز و مغرضانه به شبهه‌پراکنی نسبت به مقوله دفاع مقدس پرداخته است و کارگردان در پیام فیلم بی‌محابا به شهدا و جانبازان اهانت کرده و قداست شهید را در هم شکسته است و به نوعی به اعتقادات جامعه و خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان که برگرفته از اعتقادات دینی و صراحت قرآن مجید است طعنه زده و در جهت سکولار کردن ارزش‌های دینی و مذهبی قدم نهاده است. »

هیئت خانواده شهدا و ایثارگران در دادنامه می‌گوید: «در جای، جای مختلف فیلم به ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا که با خون خود از حیثیت و ناموس خود و دیگران دفاع کرده‌اند به شکل مسخره‌آمیزی نگریسته شده است.»