صفحه مناسب براي چاپگر


امين حيايي، محسن تنابنده، پيمان قاسم‌ختني و بهاره رهنما + 5 عكس تازه
گفت‌وگوي جمعي با بازيگران «سن‌پطرزبورگ » كنار ميز بيليارد


سينماي ما- فیلم سن پطرزبورگ این روزها فروش خوبی در سینما دارد. بخش‌هايي از مصاحبه با بازیگران  فیلم همچون امین حیایی, بهاره رهنما, پیمان قاسم خانی, سروش صحت, محسن تنابنده و اندیشه فولادوند را بخوانيد.


آقای حیایی چه شد که در سن پطرزورگ بازی کردید؟
امین حیایی:فرصتی بود که در خدمت دوستان باشم,فیلمنامه فانتزی بود و وقتی خواندم خوشم آمد,البته اول قرار بود نقش فرشاد را بازی کنم اما چون قرار داد کلاه پهلوی را داشتم و درگیر بازی در این سریال بودم خیلی فرصت آزاد نداشتم.بنابراین نتوانستم حضور پررنگی داشته باشم.اما چون به آقای اعتباریان قول داده بودم و برای آقای افخمی ارزش قائل بودم قبول کردم در همین حد کوتاه هم در سن پطرزبورگ بازی کنم.خیلی خوشحالم که در این فیلم بازی کردم چون تمامی دوستان قدیمی و صمیمی ام در فیلم حضور داشتند.


آیا حساسیتی در نقش های کوتاه و بلند ندارید؟
امین حیایی:خیر,البته این سن پطرزبورگ یک است و به هر حالا این امیدی بود که آقای افخمی به من داد که بیا و من درستش می کنم و سن پطرزبورگ دو را هم داریم(امین حیای با خنده می گوید فکر کنم همه ش شوخی است).اميدوارم بیننده از همین نقش کوتاهی که داشتم راضی باشد.


آقای تنابنده چه شد که شما وارد پروژه سن پطرزبورگ شدی؟
محسن تنابنده:من قبلا یک کاری را برای تلویزیون در ماه رمضان بازی می کردم به نام مامور بدرقه,آقای افخمی آنجا من را دید و پیشنهاد بازی دادند.من هم با کله قبول کردم(با خنده).اول از طریق بهاره رهنما در جریان قرار گرفتم و بعدش پیمان قاسم خانی به من گفت.بعد هم که به توافق رسیدیم و کار توسط پیمان بازنویسی شد و کار را شروع کردیم.


این بار هم نقش اول بودی و تمام بار فیلم روی دوشت بود؟
محسن تنابنده:ببینید من سیمرغ نقش اولم را بعد از سن پطرزبورگ گرفتم.سیمرغ نقش مکملم را قبل از آن.خیلی به این فکر نمی کنم که فیلم طنز است یا درام.دوست دارم بتوانم اکثر نقش ها را کار کنم.بعد هم فیلمنامه و کارگردان برایم مهم است.خب در این کار پیمان قاسم خانی و بهروز افخمی بودند.


بازی با پیمان قاسم خانی چطور بود؟
محسن تنابنده:پیمان انتخاب اول و آخر آقای افخمی بود.ضمن اینکه آن دوره بازیگرهای زیادی کاندید شدند برای این کار,اما آقای افخمی اصرار داشتند که ایشون بازی کنند.قبل از شروع کار کمی ترس داشتم چون تمام کار روی دوش دو بازیگر است و من نگران بودم که کار خیلی خوب نشود.اما بعد از آشنایی با پیمان ترسم ریخت و مطمئن و خوشحال شدم و اصرار داشتم که بازیگر دیگری نباشد و حتما پیمان بازی کند.


خانم رهنما شما چطور به پروژه طنز سن پطرزبورگ پیوستید؟
بهاره رهنما:خب یکی اینکه آقای افخمی همیشه استاد من بوده اند.زمانی که در باغ فردوس بازیگری می خواندم ایشان فیلمنامه نویسی درس می دادند.سال بعدش هم فیلمنامه خواندم که ایشان باز هم استادم بودند.این شاگرد و استادی ادامه داشت تا کار گاو خونی که تجربه خوش آیندی بود.ابتدا پیمان فیلمنامه را برایم خواند و پیشنهاد داد که بازی کنم و بعد هم که آقای افخمی وارد کار شدند به پیمان گفت حتما یکی از نقش ها را باید رهنما بازی کند.از این رو نقش رعنا را به عهده گرفتم ,یک زن حساس و غیرتی (با خنده)


فکر می کنم در صحنه گالری است که به شدت غیرتی می شوید.
بهاره رهنما:بله,اتفاقا در این مدت تمام ایمیل های من هم سوال راجع به این بود که ببخشید فقط سر اینکه گوش دوست شما زد شما رابطه تان را بهم زدین(با خنده).اما نه اینجا نکته این است که فرشاد رگ فیمینیستی او را تحریک می کند که می گوید باید در خانه بشینی و قرمه سبزی بپزی و کار و گالری تعطیل.


آقای قاسم خانی شما ابتدای کار فیلمنامه را با مهراب شروع کردید؟
پیمان قاسم خانی:نه من سیناپس اصلی کار را در آوردم و بعد مهراب وارد شد,تا جایی که من می دانم داستانش خیلی فرق می کرده و بعد ایده های تازه آمد و سن پطرزبروگ شکل گرفت.


زمانی که فیلمنامه را می نوشتید چه کسی را برای نقش فرشاد در نظر داشتید؟
پیمان قاسم خانی:ابتدا گلزار را مد نظر داشتیم ولی اواخر نوشتن فیلمنامه گفتند که گلزار برای مدتی نمی تواند بازی کند.بعد از پایان فیلمنامه هم خیلی تلاش کردیم و آقای اعتباریان هم خیلی تلاش کردند اما نشد و گلزار در فیلم بازی نکرد.