صفحه مناسب براي چاپگر


واكنش سازندگان «هفت» به نامه اميرحسين شريفي
شريفي 15 دقيقه پس از پايان «هفت» درخواست كرد روي خط بيايد!


سينماي ما- در پي انتشار نامه اميرحسين شريفي درباره برنامه «هفت» به مدير شبكه سه و انتشار آن در خبرگزاري فارس، سازندگان اين برنامه به اميرحسين شريفي پاسخ دادند. پاسخ سازندگان برنامه «هفت» از قول احسان ظلي‌پور به شرح زير است:  در پي انتشار صحبت‌هاي اميرحسين شريفي تهيه كننده سينما در خصوص برنامه هفت و از آنجا كه نام اينجانب در اين نامه ذكر شده بود، لازم مي‌دانم نكاتي را جهت تنوير افكار عمومي بيان كنم.
در برنامه هفت مورخ 21 آبان ماه كه آقايان سيدضيا هاشمي و منوچهر شاهسواري ميهمان برنامه بودند، آقاي مرتضي شايسته به عنوان ميهمان تلفني برنامه روي خط حاضر شد و نكاتي را درباره جلسه اول تهيه كنندگان بيان كرد. بعد از گذشت 15 دقيقه از پايان اين برنامه اميرحسين شريفي طي تماس تلفني درخواست كرد روي خط حاضر شود اما طبيعتا در پايان برنامه امكان برقراري ارتباط تلفني خواسته‌اي غير منطقي است! در طول هفته آقاي شريفي چندين بار تماس گرفت و درخواست داشت در برنامه حضور پيدا كند اما از آنجا كه برنامه هفت در چارچوب خاصي ميهمانان خود را دعوت مي‌كند و در بحث تهيه كنندگان هم اساسا از تهيه كنندگان فعال صنوف دعوت به عمل مي‌آورد امكان مصاحبه زنده يا تصويري با ايشان فراهم نشد.
در برنامه اين هفته هفت، مورخ 29 آبان هم در بحث آقاي جوزاني و جيراني دوباره آقاي شريفي تماس گرفت و خواهان حضور تلفني در بحث تهيه كنندگان شد. اما به اين دليل كه ايشان اواخر برنامه تماس گرفتند و آقاي محمدمهدي عسگرپور و علي معلم روي خط حاضر بودند به دليل كمبود وقت امكان برقراري تماس مهيا نشد. آقاي اميرحسين شريفي هم عنوان كرد: اگر امكان برقراي تماس وجود ندارد اين نكته را به عنوان سخنگوي صنف به فريدون جيراني ياد آوري كنم كه ايشان نماينده تشكل انجمن تهيه كنندگان مستقل نيست و اين صنف هم خواهان اتحاد تهيه كنندگان اما با شرايطي خاص است.(نقل به مضمون)
اين دقيقا همان جمله‌اي بود كه آقاي جيراني در اواخر بحث تهيه كنندگان از قول اميرحسين شريفي به عنوان سخنگوي اين صنف بيان كرد. جالب اينجاست كه ايشان تا پايان برنامه هيچ اعتراضي به اين نقل قول نكرد اما فرداي آن روز در نامه‌اي سرگشاده همه اين اتفاقات را تكذيب كرد.
اينكه اعضاي فعال و اصلي انجمن تهيه كنندگان مستقل چه واكنشي نسبت به نقل قول سخنگوي خود داشتند، بر ما هم پوشيده است اما احتمالا اظهار نظر شتابزده ايشان از سوي اعضاي صنف خود واكنش‌هايي را به همراه داشته و آقاي شريفي را وادار به نوشتن نامه‌اي سرگشاده كرده است.