صفحه مناسب براي چاپگر


ناصر تقوايي با حمایت بنیاد سینمایی فارابی فيلمبرداري را از سر مي‌گيرد
پروژه ناتمام «زنگی و رومی» به سرانجام مي‌رسد؟


سينماي ما- ناصر تقوایی با همراهی بنیاد سینمایی فارابی کار ساخت پروژه ناتمام «زنگی و رومی» را که موضوعی مرتبط با دفاع مقدس دارد، از سر خواهد گرفت. ناصر تقوایی که حدودا ده سالی از اکران آخرین ساخته سینمایی اش یعنی «کاغذ بی خط» می گذرد طی سالهای اخیر کوشیده بود دو فیلمنامه با نامهای «چای تلخ» و «زنگی و رومی» که هر دوی آنها داستان هایشان مرتبط با دفاع مقدس است را به فیلم تبدیل کند اما وسواسهای فراوان این کارگردان هر دوی این پروژه ها را در میانه مسیر با توقف روبه رو ساخت.
اما طی تازه ترین اخبار ارائه شده از سوی کافه سینما، گویا بنیاد سینمایی فارابی قصد دارد با حمایت از ساخت «زنگی و رومی» شرایطی را فراهم آورد تا کارگردان 69 ساله سینمای ایران یک بار دیگر پشت دوربین بازگردد.

فیلمنامه های «زنگی و رومی» و «چای تلخ» همزمان با دوران جنگ هشت ساله عراق علیه ایران اسلامی نوشته شده بودند و طی سالهای اخیر تقوایی همواره مترصد فرصتی بود که این آثار را سینمایی کند اما انتظارات بالای وی از تهیه کنندگان در جهت ایجاد اسباب و وسایل استاندارد برای تولید یک محصول باکیفیت سینمایی موجب شد ساخت هیچ یک از این فیلمها به واقعیت بدل نشود تا اینکه اکنون بنیاد سینمایی فارابی به صحنه آمده تا با حمایت از یکی از این دو پروژه، اسباب ایجاد اثری فاخر در ژانر دفاع مقدس را فراهم آورد.