صفحه مناسب براي چاپگر


آیا اعتراض ها نتیجه داده است؟/ واکنش جشنواره به اعتراض نسبت به صدای نامطلوب سالن میلاد یا اصلاح بی سروصدای صدای سالن؟!
اگر صدای فیلمی در روزهای گذشته مشکل داشته، به مشکل صدای خود فیلم مربوط بوده است


سینمای ما- پس از اعتراض چند سینماگر به وضع بد صدای فیلم در سالن میلاد و واکنش اهالی رسانه و خبرنگاران به این پخش صدای نامطلوب، اصغر فرهادی هم در واکنشی اعلام کرد تا اصلاح صدای سالن فیلم را نمایش نمی دهد. در پی این واکنش ها، روابط عمومی جشنواره روز سه شنبه اعلام کرد که سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد از باکیفیت‌ترین سالن‌های نمایش فیلم در کشور به‌شمار می‌آید. و برخلاف آنچه عنوان شده، سیستم پخش صدای سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد در بهترین وضعیت فنی قرار دارد. اگر پخش صدای فیلمی در روزهای گذشته در این سالن با مشکل روبه‌رو شده، احتمالا به مشکل صدای خود آن فیلم مربوط بوده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی جشنواره، با تجهیز سیستم پخش صدای مرکز همایش‌های برج میلاد به روزآمدترین تجهیزات فنی برای پخش صدای دالبی، این سالن از سالن‌های مجهز کشور محسوب می‌شود و فیلمسازان محترم می‌توانند نسبت به پخش فیلم خود با بهترین کیفیت فنی اطمینان داشته باشند.

این واکنش با توجه به صداهای شنیده شده در روزهای گذشته کمی اغراق آمیز و دور از واقعیت به نظر می رسد. امید بر این است که اشکالات صدای سالن میلاد برای نمایش فیلم ها با کوشش متولیان جشنواره و نیروهای فنی توانای سالن برطرف شده باشد و از این پس فیلم های بعدی با کیفیت مطلوب و در خور زحمات صدابرداران و صداگذاران خوب سینمای ایران روی پرده برود و کارشناسان رسانه تحلیل درستی از فیلم ها داشته باشند.
در این صورت تفاوتی نمی کند که صدا از ابتدا درست و سالم بوده یا تازگی ها اصلاح شده است! و ایا فیلم های قبلی مشکل صداگذاری داشتند یا نه؟!