صفحه مناسب براي چاپگر


عذرخواهی دبیر جشنواره29در پی توهین به هیئت انتخاب و داوری جشنواره
بعضی از دوستان عزیز بهتر است با انکار فضای پرمهر و پراعتماد جشنواره بر تفرقه‌افکنی و ایجاد شائبه دامن نزنند


سینمای ما- مهدی مسعود‌شاهی به دلیل توهین یکی از کارگردانان حاضر در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر به هیئت انتخاب و داوران، از این دو هیئت عذرخواهی کرد. پیرو مصاحبه یکی از کارگردانان حاضر در جشنواره با یکی از سایت‌های خبری و توهین به هیئت انتخاب و داوری جشنواره مهدی مسعودشاهی دبیر جشنواره بیست و نهم با انتشار یادداشتی ضمن تقدیر از زحمات اعضای این دو هیئت از آنان عذرخواهی کرد. براساس این گزارش در متن این یادداشت آمده است:

 1- ما خانواده بزرگ سینما هستیم که به عنوان حلقه‌های به هم پیوسته دست در دست هم به شکوه و جلالت سینما می‌افزاییم، پس این حقیقت را پاس بداریم.
2- متاسفانه اخیراً زمزمه‌های ناخوشایندی از زبان بعضی به گوش می‌رسد که به نظر من ناشی از بعضی از بداخلاقی‌های حرفه‌ای و عدم اطلاع کافی از سیاست‌های کلان جشنواره است.
3- هیئت‌های انتخاب و داوری جشنواره امسال از عناصر دلسوز باسوابق ارزشی و معتبر و آگاه به کلیت سینما بوده که متاسفانه شاهد هجمه‌های ناجوانمردانه علیه این عزیزان بوده‌ایم.
4- لازم به یادآوری است که بنده به عنوان دبیر جشنواره و مدافع حقوق مادی و معنوی همه فیلمسازان حاضر در جشن بزرگ سینمای ایران، بر خود لازم و فرض می‌دانم از زحمات دلسوزانه و شبانه‌روزی اعضای هیئت‌های انتخاب و داوری جشنواره بیست و نهم که با انصاف،عدالت، دلسوزی و بدون چشمداشت وظایف خود را به نحو احسن انجام داده تشکر ویژه کنم و از بابت بعضی بی‌احترامی‌ها از این عزیزان عذرخواهی کنم.
5- در این راستا لازم می دانم به بعضی از اهالی خانواده بزرگ سینما یادآور شوم که هنر عرصه عشق‌ورزی، عدالت و زیبایی است و نه عرصه عقده‌گشایی‌های غیراخلاقی.
6- اینجانب به عنوان دبیر جشنواره و مدافع حقوق مادی و معنوی فیلمسازان علیرغم بی‌حرمتی یکی از کارگردانان سینما به هیئت‌های انتخاب و داوری که متقابلا می‌توانست مستوجب تصمیم‌گیری مدیریت جشنواره مبنی بر کنار گذاشتن فیلم نامبرده براساس مقررات شود اما با کسب اجازه از هیئت‌های انتخاب و داوری چنین نشد چرا که این عزیزان معتقد بودند که شرط اول داوری رعایت عدالت است.در پاسخ به این کارگردان محترم سکوت کردند و چیزی نگفتند، اما همچنان به دفاع از حقوق همه فیلم‌ها برای حفظ حرمت خانواده بزرگ سینما معتقد بوده و بر این باورم که بعضی از دوستان عزیز بهتر است با انکار فضای پرمهر و پراعتماد جشنواره بر تفرقه‌افکنی و ایجاد شائبه دامن نزنند.