صفحه مناسب براي چاپگر


شب قبل از اختتامیه تلفن‌هایمان زنگ می‌خورد و می‌گفتند همه بازیگران باید حضور داشته باشند
روایت بازیگر «جدایی نادر از سیمین» از دریافت خرس طلایی برلین


سینمای ما - بابک کریمی بازیگر فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی احساس خود را در زمان دریافت جایزه جشنواره برلین «حسی غریب» عنوان کرد. این بازیگر در مورد زمان دریافت جایزه شصت و یکمین جشنواره فیلم برلین اظهار داشت: «حس خیلی غریبی داشتیم. فیلم اواسط جشنواره در برلین به نمایش درآمد. بعد از نمایش فیلم با واکنش‌های عجیب تماشاگران روبرو شدیم. هر جور تماشاگری، جوان، مسن و از هر ملیتی به طور عجیبی تحت تاثیر فیلم بودند. آنجا احساس کردیم با این حجم از واکنش‌ها دست خالی برنخواهیم گشت.»

او در مورد شب قبل از مراسم اختتامیه گفت: «شب قبل از اختتامیه تلفن‌هایمان زنگ می‌خورد و می‌گفتند همه بازیگران باید حضور داشته باشند. آنجا متوجه شدیم می‌خواهند گروهی به بازیگران جایزه دهند. البته تصور می‌کردیم جایزه بهترین همکاری هنری به ما تعلق پیدا کند؛ این جایزه به فردی داده می‌شود که در جریان تولید فیلم نقشی شاخص ایفا کرده باشد.»

او ادامه داد: «هیجان عجیب کسب جایزه را روز قبل از اختتامیه داشتیم، اما خود مراسم بسیار باشکوه بود و ما فکر می‌کردیم که بعد از اعطای جوایز بازیگری احتمالاً جوایز ما تمام شده است.»

کریمی در مورد اعطای خرس طلای جشنواره برلین به «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم جشنواره گفت: «بعد از جوایز بازیگری کارگردانی را دادند و بعد از آن جایزه ویژه که به فیلم «اسب تورین» اهدا شد. ما تصور می‌کردیم آن فیلم جایزه بهترین فیلم را به دست آورد. جایزه ویژه به آن فیلم داده شد و هنوز خرس طلایی روی میز مانده بود. تا اینکه عنوان «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم جشنواره معرفی شد. در آن لحظه جرقه‌ای در ذهن می‌خورد که دیگر نمی‌فهمی چه اتفاقی افتاده است. بعد از آن تازه متوجه اتفاقی که افتاده می‌شوی.»