صفحه مناسب براي چاپگر


رمز موفقیت مدیری و كنجكاوي‌هاي بامزه زندگي خصوصي او، پايان داستان و درآمد «قهوه تلخ» از نگاه نویسنده سريال
راست می گن مديري داداش امیده؟ مهران زن داره یا نه؟ چند تا بچه داره؟ خونه اش کجاس؟ راست می گن خیلی پولداره؟


سينماي ما- خشایار الوند در یادداشتي درباره مهران مديري و سريال «قهوه تلخ» نوشت :رمز موفقیت مهران مدیری صبر است. اعتراف می کنم در طول عمرم کمتر آدمی به صبوری و شکیبایی مدیری دیده ام.خودم آدم عجول وزود جوشی هستم . اما مدیری در مقابلات ناملایمات ،نامردی ها ومشکلات کار وقسمتها ،فشارهای بی موردی که شرایط سیاسی و اجتماعی به سو پراستارها و به اصطلاح چهره ها وارد می کند و خلاصه هرآنچه که مانع کار وزندگی آدمی نرمال در حدواندازه های اوست آن قدر صبور است که گاهی لج آدم را در می آورد . اما گذشت زمان نشان می دهد که او در نهایت برنده بازی است .

 الوند دربخش دیگری از یادداشت خود نوشته : ما درتاریخ سینما وتلویزیون مان از ابتدا تا کنون سه نفررا داشته ایم که توانسته اند نقشهایی متنوع ودشوار ودرعین حال دوست داشتنی و شیرین را با قدرت تمام به اصطلاح دربیاورند . از نام بردن دو نفر دیگر که یکی به رحمت خدا پیوسته و دیگری در ینگه دنیا روزگار می گذراند معذورم .

نویسنده قهوه تلخ در بخشهایی از یادداشت خود واکنش جالبی به ماجراها وحواشی سود آور بودن قهوه تلخ نشان داده است . او دریادداشت خود با اشاره به سوالاتی که دیگران از او درباره سود آوری قهوه تلخ می پرسند نوشته :این که پول پارو می کنید دیگه !هفته ای چه قدر پول در می آرین از قهوه تلخ ؟یا می گن هفته ای یک میلیارد می ذارین توجیب !یا " می گن " همتون میلیاردردشدین . اینها از جمله سوالاتی است که خشایار الوند گفته همیشه از او می پرسند .
آقای الوند درادامه نوشته : این طرف و آن طرف خوانده ام که بعضی دوستان کنجاوویا بیکار که ظاهرا در استخدام سازمان امور مالیاتی کشور هستند نشسته اند و  میزان فروشی سی دی قهوه تلخ را در قیمت هر پکیج ضرب کرده اند و به رقم های جالبی رسیده اند .
اما با صحبتهایی که با تهیه کنندگان محترم دارم فهمیده ام که این خبرها هم نیست .نه اینکه سود نداشته باشد که اگر اینگونه بود حتما تا حالا جمعش کرده بودند اما سودی است معقول به اندازه سرمایه گذاری و ریسکی که کرده اند .

وي همچنين روایت با مزه ای رااز سوالاتی که مردم از او درباره مهران مدیری می پرسند بازگو کرده است .الوند دریادداشت خود نوشته : مهران مدیری چه جوریاس؟ راز موفقیت مهران مدیری چیه ؟ معمولا پس از سوالهای اولیه ای که مهران زن داره و یانه ؟چند تا بچه داره ؟...خونه اش کجاس؟...راست می گن که داداش امیده ؟...ویا راست می گن خیلی پولداره ؟....می رسند به این سوال کلیدی که مهران مدیری چگونه توانسته این همه سال در اوج باشد و کارهایش بااستقبال روبروشود ومردم دوستش داشته باشند ..

 آخر قهوه تلخ چی میشه ؟ این یکی از سوالاتی است که همیشه طرفدران سریال قهوه تلخ خواسته اند بدانند .خشایار الوند نویسنده قهوه تلخ که گویا این سوال را از او زیاد می پرسند در پاسخ به این سوال هم نوشته: پاسخ سرراست وقانع کننده اش این است که آخرش تمام می شود! نمی دانم چرا مردم عزیزمان علاقه دارند آخر کاررا بدانند ؟همین وسطهایش را ببینید وحالش را ببرید . والله ما خودمان هم نمی دانیم آخر قهوه تلخ چه می شود . به جان یک دانه پسرم که از جان عزیز تر است نمی دانم . فقط دعا می کنم آخرش به خیر وخوشی تمام شود . این یکی در واقع بیشتر کنایه است تا سوال . شاید لحنش حتی سوالی نباشد.