صفحه مناسب براي چاپگر


ويشكا آسايش از حضور و جایزه اش در « ورود آقايان ممنوع» می‌گوید
10 ثانيه هم طول نكشيد كه نقش را قبول كردم


سینمای ما- ويشكا آسايش كه با حضور متفاوتش در فيلم «ورود آقايان ممنوع» سيمرغ بهترين بازيگر نقش اول زن را از جشنواره بيست و نهم فجر كسب كرد، درباره حضورش در اين فيلم گفت: بعد از اينكه بازي در اين فيلم به من پيشنهاد شد خيلي سريع به 10 ثانيه هم نكشيد كه قبول كردم. وقتي به دفتر خانم حكمت دعوت شدم اول رامبد جوان داستان را به صورت ديالوگ برايم گفت و بعد كه سناريو را خواندم از همان ابتدا عاشق نقش و جذب سناريو شدم. به نظرم يكي از بي‌نظيرترين سناريوهايي بوده كه تا به عمرم خواندم و هيچ‌وقت به اين سرعت تصميم نگرفته بودم در كاري حضور پيدا كنم.

وي با بيان اينكه اين نقش را واقعا دوست داشتم، اظهار كرد: چيزهايي كه رامبد گفت تداعي‌كننده يك زن زشت بداخلاق عبوس بود كه خيلي خوشم آمد و سريع قرارداد بستم و اصلا استرس بد شدن كار را نداشتم. آسايش ادامه داد: وضع يك فيلم كمدي از همان ابتدا از سناريويش مشخص است كه چه مي‌خواهد بشود و اين سناريو يكي از بي‌نقص‌ترين سناريوهايي بود كه تا به حال خوانده بودم و وقتي خانه بردم همان جا كه مي‌خواندم مي‌خنديدم و هيچ جايي از آن برايم لوس و بي‌مزه نبود و آنقدر برايم خنده‌دار بود كه دلم را گرفته بودم و مي‌خنديدم.

اين بازيگر با بيان اينكه حتي يك ذره هم فكرش سمت بد شدن كار نرفته است، گفت: وقتي شنيدم رضا عطاران هم بازي مي‌كند، تصور كردم همه چيز خوب مي‌شود. او حضور مثبتي داشت و يكي از دلايلي كه نقش من ديده شد حضور عطاران است. ضمن اينكه رامبد جوان كارگردان درجه يكي است و مي‌دانست چه مي‌خواهد و دكوپاژهاي دقيقي داشت. وي درباره نزديك شدن به شخصيت مدير بداخلاق كه نقش آن را در فيلم بازي كرده است، گفت: من به چند خاطره رجوع كردم، يكي دوران مهدكودكم كه بايد خيلي مرتب و منظم می‌بوديم و بسيار سختگير بودند و در مقطع ديگري باز مديري كه سختگيري زيادي داشت و مدرسه را مانند سربازخانه کرده بود.

آسايش با بيان اينكه حساسيتي روي تغيير چهره‌اش نداشته است، اظهار كرد: يكي از جذاب‌ترين بخش‌های اين فيلم اين بود كه باید زشت باشم و يكي از دلايلي كه بازي‌ام خوب شد اين بود كه خيالم بسيار راحت بود و نگران نبودم مقابل دوربين زشت باشم يا بد ديده شوم. به رامبد هم مي‌گفتم زشت‌ترين حالت‌هاي ممكن من را در اين فيلم درآوردي كه هيچكس آن را نديده است.

وي درباره دريافت سيمرغ بلورين از جشنواره فيلم فجر براي اين فيلم گفت: بزرگ‌ترين اتفاقي كه مي‌توانست براي من بيفتد، گرفتن سيمرغ بود. يك بار ديگر براي «ساحره» كانديدا شده بودم اما اين بار به هيچ‌عنوان فكر نمي‌كردم جايزه بگيرم بويژه با كانديداهاي حرفه‌اي ديگري مانند خانم‌ها معتمدآريا و حاتمي، اصلا فكر نمي‌كردم براي نقش كمدي سيمرغي داده شود.

اين بازيگر درباره عكس‌العمل مردم هنگام ديدن فيلم اظهار كرد: فيلم را با مردم ديدم و از عكس‌العمل‌هاي آنها بسيار راضي هستم. وي با اشاره به اكران اين فيلم در آلمان گفت: در آنجا بيشتر متعجب مي‌شدم. فيلم داستاني در مدارس ايران دارد و حتي كساني كه در ايران مدرسه نرفته بودند هم خيلي خوب با فيلم ارتباط برقرار مي‌كردند و مي‌خنديدند.

آسايش درباره كارهاي جديدش اظهار كرد: در فيلم «برف روي كاج‌ها» به كارگرداني پيمان معادي بازي كردم كه تجربه خيلي خوبي بود و در فيلم سينمايي رضا عطاران هم نقش كوتاهي بازي كردم كه كاراكتر جدي و بانمكي است. وي درباره حضورش در فيلم‌هاي كمدي خاطرنشان كرد: اگر پيشنهاد خوبي باشد صددرصد دوست دارم دوباره كار كمدي را تجربه كنم.

اين بازيگر همچنين درباره كم كاريش در سينما گفت: 4 سال اخير فرزندم بهانه‌اي شد تا كمتر كار كنم. بعد از چند فيلم سينمايي نقش‌هايي كه پيشنهاد مي‌شد، بسيار تكراري بود و همه همان زن اغواگر را مي‌خواستندو برايم جذابيتي نداشت تا همان‌ها را تكرار كنم. بچه‌دار كه شدم ترجيح دادم به جاي فيلم بد به زندگي‌ام برسم.