دانلود


صفحه مناسب براي چاپگر


استوديوي 11 شبكه سه را در اختيار «نود» و «ماه عسل» قرار گرفت
عادل فردوسي‌پور و احسان عليخاني همسايه شدند


سینمای ما- پخش دو برنامه پر مخاطب در حالي از هفته جاري در شبكه سه آغاز مي‌شود كه هنوز مراحل ساخت دكورهاي هيچكدام به پايان نرسيده است. «نود» و «ماه عسل» دو برنامه زنده شبكه سه در دو گونه مختلف هستند كه قرار است از اين هفته به ترتيب با اجراي عادل‌ فردوسي‌پور و احسان عليخاني روي آنتن روند. اين دو برنامه كه با مشكل كمبود استوديو براي ساخت مواجه بودند، با راهكار مسؤولان شبكه، اين مسئله را در لحظات آخر مرتفع كردند، اما هنوز به دليل زمان اندك باقيمانده تا پخش آنها، فرصت چنداني براي اتمام ساخت دكور برايشان وجود ندارد. شبكه سه استوديوي 11 را در اختيار اين دو برنامه قرار داده تا به طور مشترك از آن استفاده كنند.

استوديوي «ماه عسل» ويژه برنامه افطار شبكه سه هنوز ناتمام است. اين استوديو به شكل صحنه‌هاي قديم نمايش طراحي شده و عليخاني و مهمان هر شب برنامه با باز شدن پرده، روي سن در كادر تلويزيون ظاهر مي‌شوند. اين برنامه به هر ترتيب بايد از دوشنبه 10 مرداد پخش خود را آغاز كند و عوامل سازنده دكور قصد دارند طي 48 ساعت باقيمانده، شبانه روز كار كنند تا كار ساخت دكور به پايان برسد، اما كار ساخت دكور نود هنوز در همين حد هم پيش نرفته است. هر چند فردوسي‌پور و همكارانش كه پنجشنبه شب اين هفته بايد دور جديد برنامه خود را آغاز كنند، سه روز بيشتر از سازندگان «ماه عسل» زمان دارند، ولي به هر حال فرصت آنان نيز محدود است. ضمن اينكه از اين استوديو، غير از دو برنامه مذكور، شبكه قرآن نيز هر روز يك برنامه زنده روانه آنتن مي‌كند و اين خود به نوعي مشكل دكورسازان را مضاعف خواهد كرد.

نود و ماه عسل دو برنامه‌اي هستند كه غير از مشكل‌ دكور، از حيث قانون جديد تلويزيون مبني بر تفكيك مسؤوليت تهيه‌كنندگي با اجرا نيز با محدوديت‌هايي رو به رو هستند. بر همين اساس عليخاني و فردوسي‌پور كه چند سالي است در كنار اجرا، تهيه‌كنندگي برنامه‌هاي متبوع خود را برعهده دارند، برخلاف ميل باطني‌ بايد از اين پس در تيتراژ برنامه‌شان، صرفاً به ذكر نامشان در مقام مجري و نه تهيه‌كننده بسنده كنند. اما هنوز اين دو و ساير برنامه‌سازان مشابه با يك ترفند ساده مسؤوليت تهيه‌كنندگي را دورادور عهده‌دار خواهند بود.