صفحه مناسب براي چاپگر


از ژاپن تا گرجستان؛ ریاست داوران و جايزه يك عمر دستاورد هنري
امیر نادری و داریوش مهرجویی رییس هیئت داوران و داور دو جشنواره جهانی شدند


سینمای ما- دو فیلمساز شاخص و قدیمی ایرانی ریاست هیئت داوران و داوری بخش مسابقه دو جشنواره بین‌المللی را برعهده دارند. امیر نادری ریاست هیئت داوران دوازدهمین دوره توکیو فیلمکس را به عهده دارد که 19 تا 27 نوامبر برگزار می‌شود.  فیلم ژاپنی‌زبان «برش» به کارگردانی امیر نادری اخیرا در جشنواره‌های ونیز و تورنتو روی پرده رفت و در این دوره توکیو فیلمکس نمایش ویژه خواهد داشت.
امیر نادری که دو دهه است در نیویورک زندگی می‌کند، سازنده فیلم‌هایی چون «خداحافظ رفیق»، «تنگنا»، «سازدهنی»، «تنگسیر»، «ساخت ایران»، «دونده» و «آب، باد، خاک» است.

بنا به این گزارش، ششمين جشنواره‌ي فيلم‌هاي «باتومي» گرجستان هم با داوري‌ داريوش مهرجويي  از 26 شهريور تا دو مهردر گرجستان برپاست. اين كارگردان سينما كه به‌عنوان يكي از اعضاء هيات داوران دعوت شده، قرار است تا جايزه يك عمر دستاورد هنري را هم از اين جشنواره دريافت كند. دو فيلم «ليلا» و «درخت گلابي» مهرجويي هم در جشنواره‌ي «باتومي» گرجستان به نمايش درخواهند آمد.

فيلم «گلچهره» به كارگرداني وحيد موسائيان در اولين حضور بين‌المللي‌اش در بخش مسابقه‌ي اين رويداد هنري به نمايش درمي‌آيد.فيلم «گم وگور» ساخته‌ي محمدرضا فرزاد در بخش‌ فيلم‌هاي مسابقه كوتاه به نمايش درمي‌آيد و محمد اطبايي هم در اين بخش به عنوان يكي از اعضاي هيات داوران فيلم كوتاه حضور دارد.

وحيد موسائيان‌، هومن بهمنش‌، فريدون شهبازيان از دست‌اندركاران فيلم «گلچهره» راهي‌گرجستان مي‌شوند.