صفحه مناسب براي چاپگر


كشف مركز عمده پخش كپي غيرمجاز «جدايي نادر از سيمين» و واکنش اصغر فرهادی به توزیع نسخه قاچاق فیلم
نسخه‌ قانوني «جدايي نادر از سيمين» 12 و 13 مهر وارد شبكه نمايش خانگي می‌شود


سینمای ما- در پي عرضه غيرقانوني «جدايي نادر از سيمين»، نسخه‌ي قانوني اين فيلم طي ـ 12 و 13 مهر ماه ـ در شبكه نمايش خانگي توزيع مي‌شود. اصغر فرهادي كه اين روزها براي نمايش «جدايي نادر از سيمين» در فستيوال نيويورك در آمريكا به سر مي‌برد طي يك گفت‌وگوي تلفني درباره‌ي نسخه‌ي غيرقانوني منتشرشده از فيلم، اظهار داشت: من در سفر بودم كه خبر كپي غير قانوني فيلم را شنيدم. هنوز دقيقا مشخص نيست كه اين كپي از چه كشوري وارد بازار قاچاق شده است ولي پخش كننده‌هاي خارجي فيلم بطور جدي در حال پيگيري هستند.

كارگردان «جدايي نادر از سيمين» خاطرنشان كرد: خوشبختانه به طور محدود اين سي دي غيرمجاز در دسترس بوده و با تلاش موسسه «هنرنماي پارسيان» و مديريت خوبش فيلم به سرعت آماده شد و به طور گسترده در سطح كشور توزيع مي‌شود و با فاصله چند روز براي اولين بار تعداد زيادي دي وي دي از فيلم با كيفيت بلوريل هم توليد و توزيع خواهد شد.

فرهادي در پاسخ به اينكه از لحاظ حقوقي پخش غيرقانوني فيلم را پيگيري كرده است؟ گفت:سرمايه گذاران فيلم به لحاظ حقوقي با گرفتن وكيل خيلي جدي پيگير اين نسخه قاچاق هستند و حتي سرنخ‌هايي از اينكه براي اولين بار چه وب سايتي اين فيلم را براي دانلود در اختيار گذاشته‌، پيدا كرده‌اند.

فرهادي که اين روزها در فستيوال نيويورك به سر مي‌برد و نمايش فيلمش در اين فستيوال غيررقابتي پيش زمينه‌اي براي اكران عمومي فيلم در ماه دسامبر (آذر ماه) در آمريكا است، در پاسخ به اينكه چرا نسخه‌ي قانوني فيلم را زودتر منتشر نكرده‌اند، گفت:به دليل توافق‌هايي كه با پخش‌كنندگان جهاني فيلم وجود دارد كه فيلم همزمان در همه جاي دنيا در هشت نوامبر (آبان ماه) توزيع شود، ما نمي‌توانستيم فيلم را زودتر عرضه كنيم اما با توجه به عرضه غيرمجاز فيلم به ناچار در ايران زودتر توزيع مي‌شود.

كشف مركز عمده توزيع كپي غيرمجاز «جدايي نادر از سيمين»

تيم بازرسي ستاد مبارزه با محصولات غيرمجاز سمعي و بصري طي عمليات‌هاي ويژه، يکي از مراکز عمده توزيع کپي غيرمجاز فيلم «جدايي نادر از سيمين» را در مرکز شهر تهران کشف و ضبط کرد. به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با محصولات غيرمجاز سمعي و بصري، طي عمليات‌هاي بازرسي که با هماهنگي و همکاري پليس اطلاعات و امنيت تهران بزرگ به منظور جمع‌آوري کپي‌هاي غيرمجاز فيلم «جدايي نادر از سيمين» از فروشگاه‌هاي عرضه‌کننده محصولات فرهنگي انجام گرفت، يکي از مراکز توزيع عمده اين عنوان در مرکز شهر شناسايي شد.

در اين بازرسي‌ها، چندين هزار فيلم غيرمجاز که بخش عمده‌اي از آن شامل کپي‌هاي غيرمجاز فيلم مذکور بود، کشف و ضبط و همچنين افراد متخلف دستگير و تمامي اقلام کشف شده به منظور رسيدگي مراجع قضايي به پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران بزرگ انتقال داده شدند تا پس از تكميل پرونده و طي مراحل قانوني به مراجع ذيربط تحويل داده شوند.