صفحه مناسب براي چاپگر


اختصاصی "سینمای ما"؛ جزئیات شنیدنی از فیلم تازه داریوش مهرجویی
لیلا حاتمی برای بازی در «نارنجی‌پوش» قرارداد امضا کرد/ آیا همه آدم‌های فیلم نارنجی می‌پوشند؟


سینمای ما - «نارنجی‌پوش» تازه‌ترین ساخته سینمایی داریوش مهرجویی این روزها در آخرین مراحل پیش تولید است و به‌زودی مقابل دوربین می‌رود. طبق شنیده‌های خبرنگار سایت "سینمای ما" در این روزها چند تغییر در فهرست بازیگران و عوامل پشت دوربین که پیش از این در رسانه‌ها مطرح شده بود رخ داده است. لیلا حاتمی برای بازی در این فیلم قرارداد امضا کرده است. با این وجود بازی او در کنار حامد بهداد و میترا حجار قطعی به نظر می‌رسد و این به معنای تداوم همکاری موفق این بازیگر معتبر با مهرجویی است. بازیگران قطعی دیگر این فیلم هم تاکنون امید روحانی و فردوس کاویانی هستند.

از سوی دیگر از عوامل پشت دوربین هم ظاهراً کیوان مقدم (طراح صحنه و لباس) و مهرداد میرکیانی (طراح گریم) که نام‌شان در بعضی رسانه‌ها به عنوان همکاران مهرجویی اعلام شده بود، در جمع عوامل فیلم حضور ندارند و خبر قطعیت حضورشان در این فیلم بیشتر شایعات یا خبرهای غیرموثق رسانه‌ای بوده است.

یک منبع موثق و نزدیک به پروژه می‌گوید گویا با شروع پیش‌تولید فیلم داریوش مهرجویی، برخی رسانه‌ها با سوء استفاده از اعتبار این نام و کنجکاوی‌هایی که نسبت به اخبار این فیلم وجود دارد، شروع به انتشار خبرهای ناموثقی کردند که بیشتر حدس و گمانه‌زنی و یا قرارها و مذاکرات مرسوم مرحله ی پیش‌تولید سینما بوده تا خبر قطعی قرارداد و حضور در این پروژه. به این ترتیب نام‌هایی که روز به روز در مراحل مختلف در برخی رسانه‌ها منتشر شد و در برخی رسانه‌های دیگر (حتی در مواردی سایت "سینمای ما") نقل شد، تقریباً همگی بی‌اساس و در حد شایعه یا مذاکرات اولیه بوده است. نام‌هایی چون لعیا زنگنه و ساره بیات هم که پیش از این به عنوان بازیگران فیلم مهرجویی مطرح شد، در فهرست قطعی بازیگران این فیلم حضور ندارند.

«نارنجی‌پوش» که فیلمی درباره حفظ محیط زیست است، حکایت مقطعی از زندگی عکاسی با بازی حامد بهداد و تحول اوست که تلاش دارد با پاکیزگی محیط اطراف، به تطهیر روح و روان خود بپردازد و به پاکیزگی روح دست یابد. فیلمنامه این فیلم نوشته مشترک مهرجویی و وحیده محمدی‌فر براساس طرحی از وحیده محمدی‌فر است.

نام فیلم به رنگ لباس کارگران زحمتکش شهرداری اشاره دارد که مسوول حفظ پاکیزگی شهر هستند. شنیدهای تایید شده خبرنگار سایت حاکی‌ست که در انتهای فیلم قرار است همه شخصیت‌ها در یک سکانس نمادین با لباس نارنجی به نظافت شهر بپردازند و این موقعیت نمادین خاص حتی ممکن است شامل حال عوامل پشت‌صحنه فیلم و شخص کارگردان فیلم هم بشود تا این وجه نمادین پررنگ‌تر شود.
با این اوصاف به نظر می‌رسد باید منتظر یک اتفاق سینمایی هیجان‌انگیز و متفاوت دیگر از فیلمساز بزرگ و نام‌دار ایران - این‌بار در قالب یک اثر نمایشی آموزشی - بنشینیم.