صفحه مناسب براي چاپگر


عباس کیارستمی از واکنش غرب و خود جعفر پناهی عصبانی است!
چرا کسی نمی‌خواهد اعلام کند جعفر پناهی خیلی وقت است از زندان آزاد شده است؟


سینمای ما- عباس کیارستمی اخیراً در واکنش به موضوع تایید رای دادگاه جعفر پناهی و حکم زندان وی حرف‌هایی زده که باعث حرف و حدیث‌ها و حواشی مختلفی شده است. متن کامل اظهار نظر  کیارستمی در گفتگو با نیویورکر در خصوص جعفر پناهی چنین است:
چیزی که مرا عصبانی می کند واکنش غرب و واکنش پناهی به این موضوع است. مثل این که کسی نمی خواهد اعلام کند پناهی خیلی وقت است از زندان آزاد شده است. آزاد است و حتی فیلمی ساخته که در جشنواره کن به نمایش در آمد. او در حال حاضر در حال مذاکره برای ساخت فیلم های بعدی اش است.

کیارستمی تصریح کرد: من واقعا نمی فهمم که چرا کسی در مورد این موضوع آشکارا صحبت نمی کند. وقتی می بینم که غرب توجه نمی کند که پناهی دیگر در زندان نیست عصبانی می شم. من نسبت به این قضیه واقعا عصبانی هستم چون دائما این سئوال از من پرسیده می شود. هیچ کس نمی گوید که اقای پناهی دیگر در زندان نیست. انگار که چیزی اتفاق نیفتاده است.

وی در خصوص فیلمسازی در ایران گفت: در حال حاضر وضعیت بسیار بد است. با این اوصاف عجیب نیست که من در حال ساخت فیلمی در ایتالیا و به زبانی هستم که ان را نمی فهمم. من همچنین فیلم بعدی خود را در ژاپن می سازم.