صفحه مناسب براي چاپگر


حاشیه‌های نشست رسانه‌ای سی‌امین جشنواره فیلم فجر
از انتقاد به برخورد مهمانان و عوامل جشنواره با عکاسان اهالی رسانه تا سکوت انتقادکنندگان دوره‌های قبل / خبر انتخاب «سینما فلسطین»‌ برای رسانه‌ها هنوز رسماً تایید نشده است


سینمای ما- نشست سی‌امین جشنواره فیلم فجر با حاشیه‌هایی همراه بود. در بخشی از مراسم یکی از عکاسان به نمایندگی از عکاسان رسانه‌ها از برخورد با این گروه در دوره‌های گذشته جشنواره فیلم فجر (از برخورد هنرمندان در نشست‌ها تا برخورد دست‌اندرکاران جشنواره و منع فیلم دیدن برای عکاسان)‌ انتقاد کرد. خزاعی در این بخش، گفت:‌ اگر عکاسان نبودند، کسی منِ محمد خزاعی را به چهره نمی‌شناخت.

- حضور مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در میانه‌های نشست نظم جلسه را تحت تأثیر قرار داد. او روی سن رفت و با «محمد خزاعی» دیده‌بوسی کرد.
میرعلایی که پیش از پایان نشست، جلسه را ترک می‌کرد، در زمان خداحافظی هم پیش خزاعی رفت. او میکروفون به دست شد و گفت: خوشحالیم آقای خزاعی که سینماگری انقلابی است، این مسئولیت را به عهده گرفتند و اینجا باید از زحمات آقای مسعودشاهی که تلاش زیادی برای برگزاری دو دوره اخیر جشنواره داشتند هم تشکر کنم.

- در این نشست خبرنگاران پرسش‌هایی را پیرامون جشنواره مطرح کردند اما برخی پرسش‌ها، به ویژه در زمینه برنامه‌های سی‌امین سال جشنواره مطرح نشد.

- در ابتدا و پایان مراسم، اهالی رسانه توسط تیم جدید روابط عمومی جشنواره مورد استقبال ویژه و پذیرایی قرار گرفتند.

- برخی خبرنگاران احتمالا برای ارتباط برقرار کردن با تیم جدید جشنواره، به روابط عمومی جشنواره گذشته، انتقاد کردند که عجیب به نظر می‌رسید.

- برخی خبرنگاران رسانه‌ها که در دوره‌های گذشته، در نشست‌های خبری جشنواره انتقاداتی را مطرح می‌کردند، در نشست امروز، ساکت بودند و صرفا به نت‌برداری از نشست اقدام کردند.

- حضور گسترده خبرنگاران و عکاسان در پوشش دادن این مراسم هم از نکات دیگر این نشست خبری بود؛ به شکلی که تعدادی از همکاران ایستاده مراسم را نظاره‌گر بودند. نکته جالب تأکید دبیر جشنواره بر این نکته بود که در جشنواره فیلم فجر، جلوی حضور بی‌رویه افراد غیررسانه‌ای گرفته خواهد شد اما در سالن نشست امروز، می‌شد افرادی از این دست را شناسایی کرد!

- دبیر جشنواره اطلاع‌رسانی درباره بسیاری از موارد اجرایی جشنواره را به نشست دوم موکول کرد.

- عدم حضور «امیر اسفندیاری»‌ در سالن، شائبه همکاری نکردن وی با جشنواره را قوت بخشید. از آن سو، حضور به‌یکباره مدیر عامل، مدیر فرهنگی و مدیر روابط عمومی و مشاور بنیاد در نشست،‌ این شایعه را در سالن پخش کرد که تعامل دوره بیست‌ونهم، این بار هم بین فارابی و دبیر جشنواره در حال شکل گرفتن است.

- شایعه دیگری که در نشست بین اهالی رسانه پیچید، احتمال حضور مجدد «هاشم میرزاخانی» به عنوان قائم‌مقام جشنواره سی‌ام فیلم فجر بود.

- گفته می‌شد، «سینما فلسطین»‌ برای میزبانی جشنواره انتخاب شده اما این خبر در نشست امروز تأیید نشد. جابه‌جایی محل جشنواره از برج میلاد به سالن‌های داخل شهر، اظهارنظرهای مختلفی را بین اهالی رسانه به همراه داشت.