صفحه مناسب براي چاپگر


اختصاصی "سینمای ما"؛ مغایرت با شئون اجتماعی ایران، بازیگر را منصرف کرد
حامد بهداد بازی در فیلم آنگلوپولوس را قبول نکرد


در اولین ساعتهای ارسال این خبر روی خروجی سایت "سینمای ما"، نام کارگردان فیلم به جای آنگلوپولوس به دلیل یک اشتباه سهویِ شنیداری پولانسکی درج شده بود. از کاربران سایت و همکاران رسانه بابت این اشتباه پوزش می خواهیم و امیدواریم بازیگران سینمای ما هر چه زودتر بتوانند به بازارهای جهانی و مقابل دوربین سینماگران بزرگ جهان برسند

سینمای ما - حامد بهداد که در روز‌های قبل به ترکیه سفر کرده بود، در شهر استانبول دیداری رسمی‌ با تئودوروس آنگلوپولوس فیلمساز معتبر سینمای اروپا و مونیکا بلوچی ستاره جهانی سینمای ایتالیا داشت. بهداد پس از تست اجرای زبان ایتالیا‌یی و فرانسوی برای بازی در فیلم، با مطرح شدن طرح کلی و داستان فیلم توسط این کارگردان سرشناس از همکاری با این پروژه پرهیز کرد. بهداد پس از این ملاقات برای حضور در افتتاحیه فیلم «سعادت آباد» عازم تورنتوی کانادا شد.

بهداد در خصوص دلیل انصرافش از حضور در فیلم آنگلوپولوس به "سینمای ما" گفت: با وجود علاقه زیادی که به سینمای اروپا دارم و نام و اعتبار فیلمساز که در ایران هم چهره شاخص و معتبری است و آثارش هم در جشنواره های فجر، اکران عمومی و تلویزیون ایران در سالیان اخیر دیده و تحسین شده، از حضور در این فیلم انصراف دادم به این دلیل که داستان و فضای فیلم با شئونات فرهنگی و اجتماعی کشورم ایران همخوانی نداشت و مغایر بود. این پروژه بین المللی که گویا محصول مشترک ایتالیا و فرانسه خواهد بود، مرحله طولانی پیش تولید را می گذراند و در صورت فراهم شدن شرایط و امکانات مورد نظر فیلمساز، در آینده نزدیک جلوی دوربین خواهد رفت.