صفحه مناسب براي چاپگر


«جدايي نادر از سيمين» يكي از سه نامزد اسكار فيلم خارجي كه حتما بايد آن را تماشا كرد
هاليوود ريپورتر سه فيلمي را كه بيشترين شانس را براي اسكار دارند معرفي كرد


سينماي ما- نشريه سينمايي هاليوود ريپورتر فيلم «جدايي نادر از سيمين» را يكي از سه نامزد جايزه اسكار فيلم خارجي معرفي كرد كه حتما بايد آن را تماشا كرد. نشريه معتبر هاليوود ريپورتر در گزارشي، فهرست سه فيلمي را كه از بيشترين شانس براي نامزدي جايزه اسكار خارجي برخوردار هستند و بايستي به تماشاي آنها نشست منتشر كرد. اين نشريه سينمايي با اشاره به اينكه بخش غيرانگليسي جوايز اسكار هيچ‌وقت از جنجال و شايعه به دور نبوده اعلام كرد، به نظر مي‌رسد نمايندگان ايران، لبنان و فنلاند سه فيلمي خواهند بود كه در ميان پنج نامزد نهايي جايزه اسكار 2012 حضور خواهند داشت.

«جدايي نادر از سيمين» به كارگرداني اصغر فرهادي كه اخيرا نامزد جايز بهترين فيلم خارجي جوايز گلدن گلوب شده است، يكي از سه فيلم پيشنهادي هاليوود ريپورتر است كه حتما بايد آن را تماشا كرد.

اين فيلم كه اين روزها در فصل جوايز سينمايي هاليوود خوش درخشيده است، برنده‌ جايزه‌ خرس طلا و خرس نقره‌اي بهترين بازيگري از جشنواره‌ برلين است كه طي چند هفته اخير برنده‌ جايزه‌ بهترين فيلم خارجي سال از نگاه انجمن ملي منتقدين آمريكا و انجمن منتقدين فيلم نيويورك و جوايز فيلم مستقل بريتانيا شده و در جوايز فيلم اسپيريت نيز نامزد جايزه‌ي بهترين فيلم خارجي سال است.

«جدايي نادر از سيمين» كه ماه گذشته در جوايز سالانه‌ي آسيا ـ پاسيفيك بهترين فيلم سال ‌2011 شناخته شد، حضور گسترده‌اي در جشنواره‌هاي جهاني داشته و درحال حاضر در كشورهاي بلژيك، فرانسه، تايلند، تركيه، انگليس، آلمان، هلند، مجارستان، سوئد، يونان، لهستان، اسپانيا، كره‌جنوبي، ايتاليا و دانمارك درحال نمايش است و در آستانه‌ي اكران عمومي در نروژ و پرتغال است.

فيلم تحسين‌شده «هاور» ساخته «آكي كوريسماكي» نماينده فنلاند در جوايز اسكار ديگر فيلم مورد تاييد هاليوود ريپورتر است.

اين فيلم كه دو روز پيش موفق به كسب جايزه سينمايي «لويي دلوك» فرانسه شد و در جشنواره كن جايزه‌ فيپرشي را گرفت، داستان مرد هنرمندي است كه به كفاشي رو آورد و در بندر «هاور» در شمال فرانسه با يك مهاجر اهل آمريكاي شمالي رفيق مي شود.

همچنين فيلم «حالا كجا مي‌رويم» ساخته «نادين لاباكي» از لبنان نيز سومين فيلم پيشنهادي در اين فهرست است.

اين فيلم كه در جشنواره ترايبكا دوحه جايزه منتخب تماشاگران را كسب كرد، درباره اختلافات فرقه‌اي در لبنان ساخته شده و داستان آن در يک روستا اتفاق مي‌افتد که زنان با مذاهب مختلف از منازعات بين خود به ستوه آمده‌اند، آنها به کمک هم با يک نقشه ماهرانه و کمدي دهکده را از خشونت نجات دهند.

نامزدهاي نهايي هشتادوچهارمين دوره جوايز آكادمي اسكار روز 24 فوريه معرفي خواهند شد و مراسم اعطاي جوايز نيز روز 26 فوريه 2012 (ششم اسفند ماه ) و همچون سال‌هاي گذشته در سالن تئاتر كداك لس‌آنجلس برگزار خواهد شد و از شبكه تلويزيوني ABC پخش مي‌شود.