صفحه مناسب براي چاپگر


پوشش رسانه ملي از مراسم اسکار به خبري كوتاه در یک شبکه تلویزیونی و یک شبکه رادیویی محدود ماند
خبر اول بخش‌های خبری صبحگاهی در مورد قهرمانی کشتی فرنگی ايران در یک رقابت بین‌المللی در قم بود


سينماي ما- صدا و سیما صبح امروز بی‌توجه به بزرگ‌ترین جوایز سینمایی جهان، از افتخارآفرینی ایرانیان در فستیوال اسکار نیز خبری اعلام نکرد در حالی که خبر قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در یک رقابت بین‌المللی در قم را در جایگاه خبر اول بخش‌های خبری صبحگاهی قرار داد.

پس از برگزاری هشتاد و چهارمین فستیوال اسکار که جوایز بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را به فیلم «جدایی نادر از سیمین» اهدا کرد، صدا و سیما باز هم با کم توجهی با این اتفاق برخورد کرد و تنها یک شبکه رادیویی و یک شبکه تلویزیونی برون مرزی به اعلام این خبر پرداختند.
ب
با وجود تمام جوایز که بسیاری از سینماگران و سینمایی نویسان از آن به عنوان افتخاری برای سینمای ایران یاد می کنند - نه افتخاری برای اصغر فرهادی و فیلم اش- بی هیچ انعکاسی در صدا و سیما باقی ماندند. با وجود جوایزی که در طول یک ماه اخیر در فستیوال های مختلف جهانی هر روز برای «جدایی نادر از سیمین» رقم می خورد، پرداخت محدود شبکه های تلویزیونی و رادیویی آن هم به صرف اعلام خبر جای بسی شگفت است. این اتفاق بی شک از بی خبری صدا و سیما ناشی نمی شود، چرا که خبر کسب مقام اول ایران در مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی در قم با شش مدال طلا و بسیاری نقره و برنز نسبت به یک تندیس اسکار به نظر بسیار مهم‌تر بوده که در ساعات اولیه روز به عنوان اولین خبر صبحگاهی شبكه‌هاي مختلف اعلام شود!
هرچه هست باید در میان سیاست‌های خبری صدا و سیما یافت شود که چرا به چنین رویداد مهمی آن هم برای سینمایی که همیشه داعیه‌اش فریاد می‌شود، در زمان درست خود پرداخته نمی‌شود؟