صفحه مناسب براي چاپگر


حواشي و حرف‌هايي از ويژه‌برنامه‌هاي نوروزي شبكه دو و سه تلويزيون
لعيا زنگنه گفت اولین و آخرین بار است که به چنین برنامه‌هایی می‌آید/ محسن چاوشي به تلويزيون نيامد، ولي سيروان خسروي آمد و ترانه‌اش پخش نشد/ مرجانه گلچين موفقيت فرهادي را تبريك گفت/ حميد لولايي گفت كه مردم سال گذشته خيلي دروغ گفتند!


سينماي ما- شبكه دو و سه سيما امسال مثل گذشته با حضور مجريان محبوب تلويزيون و دعوت از هنرمندان مشهور سينما و تلويزين و موسيقي در برنامه‌سازي براي لحظات تحويل سال رقابت داشت. فرزاد حسني برنامه شبكه سه را اجرا كرد و احسان عليخاني مجري و تهيه‌كننده برنامه شبكه دو بود.
از حواشي اين برنامه در شبكه دو يكي اين بود كه لعیا زنگنه در برنامه نوروزی حاضر شد و نتوانست ناراحتی‌اش را از این بابت که احسان علیخانی بارها حرفش را قطع کرد، پنهان کند.
در بخشی از این برنامه قسمت‌هایی از فیلم «درپناه تو» پخش شد و لعیا زنگنه که در استودیو حاضر بود از اولین تجربه تصویری خود در این فیلم گفت. او در خصوص حضور در تلویزیون عنوان کرد: «من بازیگری را انتخاب نکردم و بازیگری من را انتخاب کرد. دوست داشتم نوشتن را ادامه دهم،و می‌خواستم در زمینه ادبیات نمایشی فعالیت کنم، اما به سمت بازیگری کشیده شدم و خدا را هم شکر می‌کنم.»

وی ادامه داد: «وقتی برای اولین بار به دفتر آقای لبخنده رفتم، گفتند فیزیک بدنم مثل افشار است و مساله چادر سر کردن را هم مطرح کردند. ابتدا گفتم برایم سخت است و بلد نیستم چادر سر کنم و می‌ترسم خدایی ناکرده به این قشر از جامعه بی‌احترامی کنم، اما بعد از گرفتن تست گفتند خیلی خوب است.»

احسان علیخانی بارها صحبت‌های زنگنه را قطع کرد و در نهایت گفت: «جای حس جوهرچی هم خالی است. هر چند که من این را نباید بگویم و احتمالا خیلی‌ها تعجب می‌کنند. اما بازیگر خوبی بود. فقط نمی‌دانم چرا گاهی به سمت اجرا می‌آید.»

زنگنه نیز در پاسخ به این حرف او گفت: «همه این عزیزان همکاران من هستند و همه‌شان را دوست دارم. شما حرف من را قطع کردید، داشتم مطلب مهمی می‌گفتم. اجازه بدهید حرفم را بزنم و بروم.»

همچنین زنگنه در بخش دیگری از صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرد که برای اولین و آخرین بار است که به چنین برنامه‌هایی می‌آید. در انتهای برنامه نیز، زمانی که نبوشا ضیغمی و همسرش در استودیو حاضر شدند علیخانی به شوخی از ضیغمی پرسید : «زمان پخش «در پناه تو» کلاس چندم بودید؟» که ضیغمی یادآور شد که متولد 1359 است.

حمید لولایی و مرجانه گلچین بازیگران طنز تلویزیون و سینما هم در ویژه برنامه نوروزی شبکه سه حاضر شدند و لولایی در خصوص بدترین ویژگی که سال 90 از مردم دیده، گفت: «بیشتر از هر چیزی دروغ شنیدم و من از دروغ گفتن و شنیدن آن واقعا بیزارم.»

همچنین مرجانه گلچین با اشاره به بهترین اتفاق سال 90، توضیح داد که موفقیت آقای فرهادی واقعا من را خوشحال کرد و یکی از بهترین اتفاقات سال 90 بود. با اینکه در موفقیت ایشان سهمی نداشتم اما به عنوان یک ایرانی واقعا احساس غرور کردم و از همین جا به اصغر فرهادی تبریک می‌گویم.
سيروان خسروي هم كه مهمان برنامه بود، فرصت نكرد تا ترانه‌اي كه براي اين ويژه‌برنامه ساخته بود، اجرا كند. محسن چاوشي به تلويزيون نيامد، ولي ترانه‌اي براي تيتراژ شبكه دو و ترانه پرچم سفيد را به عنوان موسيقي كليپي از سريال «وضعيت سفيدن در شبكه سه پخش شد.
شبكه سه همچنين ميزبان گروه «خنده بازار» بود و حسام نواب صفوي، حميد گودرزي، بهنوش بختياري، يوسف تيموري، امير حسين صديق، ليندا كياني، عزت‌الله مهرآوران، سيروان خسروي و احسان خواجه‌اميري هم دقاليقي ميزبان برنامه فرزاد حسني بودند.

در بخش جذاب كافه ترانه شبكه دو هم خوانندگاني مانند فرزاد فرزين، رضا يزداني، مازيار فلاحي، فريدون آسرايي و ... ترانه اجرا كردند.

در برنامه تحویل سال مهمانانی چون بهاره افشاری، جواد عزتی و فریدون آسرایی حضور داشتند.