صفحه مناسب براي چاپگر


درخواست كاظم راست‌گفتار از سينماگران براي مقابله با بي‌قانوني
در اعتراض به توقيف غلط و ناجوانمردانه «گشت ارشاد» از اكران «چك» خودداري مي‌كنم


سينماي ما- تهيه‌كننده و كارگردان فيلم سينمايي «چك» درخصوص آخرين وضعيت اكران اين فيلم، گفت: عليرغم اينكه فيلم سينمايي «چك» آماده اكران است و قرار داد نمايش آن نيز بعد از فيلم «گشت ارشاد» بود. ترجيح مي دهم با توجه به شرايط پيش آمده و به‌خصوص در اعتراض به توقيف غلط و ناجوانمردانه گشت ارشاد، از اكران «چك» خودداري مي‌كنم.
كاظم راست گفتار با درخواست از تمامي سينماگران براي مقابله با بي‌قانوني به اين مهم اشاره دارد: عاجزانه درخواست مي‌كنم در مقابل اين بي‌تدبيري‌ها و بي‌قانوني ايستادگي كنيد و به هر شكلي كه مي‌توانيد اعتراض خودتان را به گوش مسؤولان برسانيد.
امسال سال حمايت از توليد ملي است؛ صرف‌نظر از اينكه فيلم دوست و همكاران، سعيد سهيلي مورد تائيد باشد يا نباشد، بايد از همكارمان حمايت كنيم. چراكه او اين فيلم را با سرمايه شخصي‌اش و با سختي فراوان ساخته است و اين حركت درباره فيلم او، بسيار ناجوانمردانه است.
وي مي‌گويد: تا روشن شدن و بسامان شدن شرايط اكران از نمايش عمومي فيلم «چك» خودداري مي‌كنم، هرگاه شرايط آرام شد و بدين نتيجه رسيديم كه قانون در كشور بخصوص سينما حاكم است، فيلم را اكران خواهيم كرد. تقاضا دارم دوستان سينماگر فقط يك لحظه به اين موضوع فكر كنند كه اين اتفاق (در مورد دوستمان، سعيد سهيلي) مي‌تواند در مورد هر كدام از ما نيز پيش بيايد، سرانجام يكجا بايد فرياد بزنيم و اعتراضمان را به گوش مسؤولان برسانيم.
راست‌گفتار در پايان معتقد است كه شرايط پيش آمده براساس سياست حاكم بر جمهوري اسلامي نيست، بلكه به بي‌تدبيري برخي از مسؤولان برمي‌گردد كه چنين اتفاقي افتاده است.
اعتراض قانونمند و آگاهانه ما مي‌تواند باعث شود تا در راه درست قدم برداريم.