صفحه مناسب براي چاپگر


فیلم مثل یک عاشق ساخته عباس کیارستمی به بخش مسابقه جشنواره فیلم کن امسال راه یافت
رقابت عباس کیارستمی با والتر سالس، ژاک اودیار ومیشائیل هانکه


سینمای ما_: فیلم سینمایی «مثل یک عاشق» به کارگردانی عباس کیارستمی یکی از ۲۲ فیلم بخش مسابقه اصلی شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن است. داستان این فیلم که قبلا «پایان» نام داشت، در ژاپن اتفاق می‌افتد و رین تاکاناشی و تاداشی اوکونو در آن بازی می‌کنند. «مثل یک عاشق» تولید ژاپن و فرانسه و زبان آن ژاپنی است. نام فیلم جدید کیارستمی از ترانه‌ای در فیلم با صدای اِلا فیتزجرالد گرفته شده است. گفتنی است که فیلم عباس کیارستمی با فیلم‌های ژاک اودیار (زنگار واستخوان) والتر سالس (درجاده) و میشائیل هانکه (عشق) ودیوید کراننبرگ (کاسموپلیس) و کن لوچ («سهم فرشتگان) رقابت خواهد کرد.
شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن ۱۶ مه (۲۷ اردیبهشت) با نمایش فیلم آمریکایی «قلمرو طلوع ماه» به کارگردانی وس اندرسن آغاز می‌شود و ۲۷ مه (۷ خرداد) با نمایش درام «ترز د» به کارگردانی کلود میلر فیلمساز فقید فرانسوی به پایان می‌رسد.

نانی مورتی فیلمساز ایتالیایی ریاست هیئت داوران بخش مسابقه اصلی شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن را به عهده دارد. بره‌نیس بژو بازیگر فیلم برنده اسکار «هنرمند» مجری مراسم افتتاحیه و اختتامیه این دوره جشنواره کن است.