صفحه مناسب براي چاپگر


دهمين برنامه از نشست‌هاي كانون فيلم «هشت و نيم» با همكاري سايت "سينماي ما" برگزار شد
ورك‌شاپ بهرام عظيمي درباره مراحل ساخت و شيوه همكاري با بازيگران مطرح ايراني در انيميشن «تهران 1500»/ نمايش انيمشن «ماسوله» منتخب جشنواره معتبر انسي فرانسه


سينماي ما- دهمين برنامه از سلسله نشست‌هاي «فيلم ديدن با ...» در كانون فيلم هشت و نيم و با همكاري سايت "سينماي ما" جمعه 15 ارديبهشت ساعت 14 برگزار شد. در اين برنامه كه با حضور بهرام عظيمي انيماتور مطرح ايراني برپا شد، براي اولين بار جزئيات فني و تكنيكي ساخت انيمبشن بلند «تهران 1500» توسط كارگردان براي حاضران شرح داده شد. بخش‌هايي از اين انيميشن موفق جشنواره فجر در كنار تصاوير و فيلم‌هايي از مراحل قالب‌گيري از چهره و بدن بازيگران مطرح ايراني براي حضور در فيلم و همين‌طور تصاوير جذاب و ديده‌نشده‌اي از طراحي‌هاي متنوع شخصيت‌ها، مكان‌ها و ابزار و وسايل استفاده شده در اين انيميشن با توضيحات فني و جذاب بهرام عظيمي از ديگر بخش‌هاي اين ورك‌شاپ يك روزه بود.

در اين ورك‌شاپ كه بيش از چهار ساعت به طول انجاميد،كليپي از برگزيده آثار انيميشن امروز ايران پخش شد. نمايش انيميشن كوتاه «ماسوله» آخرين ساخته بهرام عظيمي كه تا كنون در چندين جشنواره داخلي و خارجي شركت كرده و برنده جوايز مختلفي شده، به نمايش درآمده، از ديگر قسمت‌هاي اين برنامه بود. اين انيميشن كوتاه براي شركت در جشنواره معتبر انسي فرانسه برگزيده شده است.

توضيح‌هاي فني و تكنيكي عظيمي با بيان طنزالود و منحصربه فردش و نقل خاطراتي از مراحل طراحي شهر تهران در آينده، شيوه رتوسكوپي صورت و فيگورهاي بدني بازيگراني چون هديه تهراني، بهرام رادان، محمدرضا شريفي‌نيا، حسام نواب صفوي، حبيب رضايي و گوهر خيرانديش و همين‌طور مراحل لايه‌ گذاري و نورپردازي «تهران 1500» بخش ديگر اين ورك‌شاپ بود. فيلم‌هايي از اجراي زنده‌ي سكانس‌هاي فيلم توسط بازيگران تئاتر هم قسمت ديگر اين نشست تخصصي بود كه با استقبال شركت‌كنندگان در برنامه مواجه شد.

فیلمنامه «تهران ۱۵۰۰» که توسط امیر‌مسعود علمداری و بهرام عظیمی با مشاوره محمد رحمانیان، پیمان معادی، حبیب رضایی و رضا رفیع نوشته شده، درباره پیرمردی است که ۱۶۰ سال سن دارد و در چند روز پایانی زندگی خود به دنبال کشف مدرکی است که ثابت شود او هنرمند بوده است. داستان فیلم در ۱۵ روز اتفاق می‌افتد و نقش این پیرمرد را که «اکبر» نام دارد، «مهران مدیری» بازی می‌کند. نقش اول مرد این فیلم به عهده «بهرام رادان» است که «جواد» نام داد و راننده تاکسی است. نقش زن اول فیلم هم «هدیه تهرانی» در نقش «نازی» بازی می‌کند كه براي پيدا كردن مدرك هنرمندي پدربزرگش از كره ماه به زمين سفر مي‌كند.«محمد‌رضا شریفی‌نیا» نقش «عنایت» را به‌عهده دارد که کارش فروش قبر است.«گوهر خیر‌اندیش» هم در دو چهره متفاوت ظاهر می‌شود که «گوهر» و «ملینا» نام دارند.«حبیب رضایی» علاوه بر انتخاب بازیگران به پیشنهاد بهرام عظیمی یکی از نقش‌های اصلی این فیلم یعنی «نادر» را به عهده دارد که مدير يك موسسه روبات فروشي است.«مهتاب نصیر‌پور» هم نقش مادر جواد را بازی می‌کند كه یک پیرزن ۸۷ ساله است.«حسام نواب‌صفوی» هم  در نقش «پویا» یک خواننده زیر‌زمینی ظاهر شده است.

سايت "سينماي ما" به‌زودي فيلمي از اين برنامه را با حرف‌هاي كارگردان و گزيده‌اي از عكس‌ها و تصاوير جديد از «تهران 1500» براي كاربران علاقمند انيميشن و كارهاي بهرام عظيمي روي سايت منتشر خواهد كرد