صفحه مناسب براي چاپگر


با سایت "سینمای ما" همراه نمایندگان ایران در کن 2012؛ سینمای ایران امشب شاهد دو اتفاق مهم خواهد بود
اولین نمایش رسمی «مثل یک عاشق» عباس کیارستمی در تالار دبوسی/ اصغر فرهادی از کمیسیون فرهنگی اتحادیه اروپا جایزه می گیرد


سینمای ما- سینمای یران امسال در جشنواره کن فرانسه دو فیلم دارد و دو فیلمنامه؛ تازه ترین اثر عباس کیارستمی با نام «مثل یک عاشق» و اولین فیلم سینمایی مسعود بخشی به نام «یک خانواده محترم» به ترتیب در بخش مسابقه اصلی و بخش دو هفته کارگردانان حضور دارند. اصغر فرهادی با فیلمنامه تازه اش برگزیده کمیسیون فرهنگی اتحادیه اروپا شده و شهرام علیدی با فیلمنامه «گورستانی که هر روز انگورمی داد» به عنوان یکی از 10 پروژه برتر امسال دنیا در جشنواره کن تقدیر می شود.

 اصغر فرهادی برای ساخت فیلم بعدی خود،‌ امشب از سوی کمیسیون فرهنگی اتحادیه اروپا تقدیر می شود. ‌این جایزه برای ساخت اثر تازه فرهادی،‌ برنده جایزه اسکار فردا در مراسمی جایزه «پیرکس مدیا 2012 اتحادیه اروپا» را دریافت می‌کند. بر اساس گزارش مهر، اندرولا واسیلیو، رییس کمیسیون فرهنگی اتحادیه اروپا روز گذشته با تاکید بر اهدای این جایزه به فرهادی و همچنین حمایت این اتحادیه از هفت فیلم دیگر بخش مسابقه شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن گفت: اروپا با این اقدامات می‌تواند تاثیرگذاری خود را درعرصه فرهنگی بیشتر از همیشه به  ظهور برساند.
در 20 سال گذشته ، 12 فیلم از مجموع فیلم‌های تحت حمایت برنامه رسانه‌ای اتحادیه اروپا، برنده جایزه نخل طلا، 13 فیلم برنده جایزه گراند پیرکس و 9 فیلم نیز برنده جایزه بهترین کارگردانی شده‌اند.

"مثل یک عاشق" تازه ترین اثر عباس کیارستمی هم امشب در شصت وپنجمین جشنواره فیلم کن به نمایش در‌می آید. این فیلم که محصول مشترک فرانسه و ژاپن است و در بخش مسابقه اصلی جشنواره به رقابت با دیگر آثار می پردازد،‌ در دو نوبت برای خبرنگاران به نمایش در می آید.

«مثل یک عاشق» محصول سال ۲۰۱۲ به کارگردانی عباس کیارستمی است و رین تاکاناشی و تاداشی اوکونو و ریو کاسه بازیگران اصلی آن هستند.

کیارستمی پیش از این با فیلم "طعم گیلاس" در سال 1997 توانسته بود تا نخل طلا را برای نخستین بار به کشورمان بیاورد و این دوره دهمین تجربه حضور وی در جشنواره کن محسوب می شود.

این فیلم در ساعت 19 و 30 در سالن «دبوسی» روی پرده می رود و در ساعت 22 و 15 دقیقه نیز در سالن «بازین» تکرار می‌شود.

شصت وپنجمین جشنواره فیلم کن با حضور کارگردانان بزرگ جهان در حال برگزاری است.