صفحه مناسب براي چاپگر


نظر کارگردان «تلفن همراه رییس جمهور» درباره مدیرکل اداره ارزشیابی و نظارت و وضعیت اکران فیلم چیست؟
سجادپور با پنبه سر می بُرد!/ به ما گفتند آقایی فیلم را دیده و گفته «این فیلم اکران نشود»


سینمای ما- کارگردان «تلفن همراه رییس جمهور» درباره مدیرکل اداره ارزشیابی و نظارت گفت: سجادپور همیشه طوری برخورد می‌کند که انگار مشکلی نیست و آدم را امیدوار می‌کند اما در عمل اتفاق دیگری می‌افتد. در واقع او با پنبه سر می‌برد. در نتیجه چنین سرنوشتی برای فیلم پیش می‌آید.

به مناسبت هفتمین سالگرد کانون فیلم و عکس دانشگاه آزاد همدان، نشست پرسش و پاسخی با حضور علی عطشانی (کارگردان)، مهران رجبی (بازیگر)، علی وزینی (منتقد) و با اجرای حجت محمدی در همدان برگزار شد و عطشانی، کارگردان فیلم «تلفن همراه رییس جمهور» به انتقاد از شرایط اکران این فیلم پرداخت.

وی در مورد وضعیت نامعلوم اکران «تلفن همراه رییس جمهور» گفت: این فیلم قرار بود چند هفته قبل اکران شود و سجادپور (مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی) هم این برنامه را به ما اعلام کرده‌ بود. ما برنامه ریزی برای اکران فیلم را آغاز کردیم که یک دفعه شب قبل از اکران گفتند فعلا امکان اکران چنین موضوعی وجود ندارد!
وی ادامه داد: به ما گفتند آقایی فیلم را دیده و گفته «این فیلم اکران نشود»! به آقای سجادپور هم که گفتیم همین صحبت را مطرح کرد.

عطشانی افزود: سجادپور همیشه طوری برخورد می‌کند که انگار مشکلی نیست و آدم را امیدوار می‌کند اما در عمل اتفاق دیگری می‌افتد. در واقع او با پنبه سر می‌برد. در نتیجه چنین سرنوشتی برای فیلم پیش می‌آید.

وی در بخش دیگری از این جلسه در پاسخ به صحبتی مبنی بر اینکه او فیلمساز دفاع مقدس است گفت: من را فیلمساز جنگ نخوانید. من دغدغه جنگ ندارم. چون از نسل دیگری هستم که جنگ را لمس نکرده و به نوعی نسل سوخته بوده.

عطشانی همچنین با بیان اینکه فیلم «دموکراسی تو روز روشن» مشکلات بسیاری برایش ایجاد کرده تصریح کرد: به من گفتند در حالی که شهدا مستقیم به بهشت می‌روند چرا در این فیلم شهید محاکمه می‌شود. دلیلش این است که فرخ‌نژاد فکر می‌کند شهید شده اما در واقع شهید نشده. متاسفانه این موضوع سوء تفاهمات بسیاری ایجاد کرد که همچنان و با گذشت چند سال از تولید و اکران فیلم، برای من مشکل‌ساز است.