صفحه مناسب براي چاپگر


بازتاب نمایش «یک خانواده محترم» ساخته مسعود بخشی در جشنواره کن 2012 در رسانه ها مثبت است
جهشی فوق العاده در فرم سینمای ایران/ نوع جدیدی از فیلم ایرانی‌ برای مخاطب جهانی‌


سینمای ما- محمد تاجیک: فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» اولین فیلم بلند داستانی مسعود بخشی در جشنواره کن 2012 نماینده رسمی سینمای ایران است. این فیلم در بخش پانزده روز کارگردانان حضور دارد و به عنوان فیلم اول نامزد دوربین طلایی جشنواره کن هم هست. بازتاب نمایش این فیلم در جشنواره کن 2012 و واکنش منتقدان و رسانه ها نشان می دهد که فیلم موفقیت جهانی خوبی داشته است. بخشی از این نظرها را اینجا بخوانید:

هالیوود ریپورتر: فیلم مسعود بخشی نوع جدیدی از فیلم ایرانی‌ را به مخاطب جهانی‌ معرفی‌ می‌کند

سایت فیلمنامه نویسان فرانسه: فیلم یک خانواده محترم جهشی فوق العاده در فرم در سینمای ایران است

همزمان با نمایش نخست «یک خانواده محترم»ساخته مسعود بخشی و تهیه کنندگی محمد آفریده در جشنواره کن‌ مطبوعات بازتاب گسترده‌ای از کیفیت بالای این فیلم ایرانی‌ داده‌اند.

نشریه هالیوود ریپورتر فیلم را درامی بسیار حساب شده و دارای کارگردانی و بازیگری درخشان خوانده که نوع جدیدی از فیلم ایرانی‌ را به مخاطب جهانی‌ معرفی‌ می‌کند.

سایت گروپ لووست سایت فیلمنامه نویسان فرانسه فیلم را جهشی فوق العاده در فرم سینمای ایران و در ادامه سینمای قصه‌گوی فیلم «جدایی نادر از سیمین» دانسته است.

سایت پرطرفدار الو کینه در معرفی‌ فیلم نوشت: « دوستاران سینمای ایران از اینکه داستان فیلم جدید کیارستمی در ژاپن می‌گذرد چندان خشنود نیستند ،اما با دیدن این تنها فیلم ایرانی‌ در کن‌ قطعا راضی‌ خواهند شد.»

نشریه روزنه فیلم فرانسه نیز در گفتگو‌ی از مسعود بخشی نقل کرد: «سینمای مستقل مرز نمی‌شناسد و در ایران سینما همیشه زنده است ، چرا که صنعت سینمای قدرتمندی در ایران وجود دارد. فیلم من از تصویر کودکی‌ام در سال‌های جنگ الهام گرفته، تصاویری که همیشه با من خواهد ماند.»