صفحه مناسب براي چاپگر


گزارش اكران سينماها در هفته‌اي كه گذشت + جدول فروش
گیشه سینماها در اکران سوم بهار 91 همچنان بی‌رونق است/ «نارنجی‌پوش» پرفروش‌ترین فیلم اکران دوم بهار


سینماي ما- الهام نداف: گیشه سینماها با گذشت دو هفته از اکران سوم بهار 91 همچنان بی‌رونق است. فیلم سینمایی «روزهای زندگی» ساخته پرویز شیخ‌طادی در 16 روز نمایش حدود 134 میلیون تومان در تهران فروخته است.

فیلم «روزهای زندگی» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی که در سی‌امین جشنواره فیلم فجر به عنوان بهترین فیلم شناخته شد، با حدود 134 میلیون تومان فروش در 16 روز فعلا پرفروش‌ترین فیلم است. البته «نارنجی‌پوش» داریوش مهرجویی همچنان به اکران خود به صورت محدود ادامه می‌دهد و با فروش 741 میلیون تومانی در تهران پرفروش‌ترین فیلم اکران دوم بهار است.

«روزهای زندگی» که در ژانر دفاع مقدس ساخته شده بعد سال‌ها مردم را با این گونه سینمایی آشتی داد. البته یکی از دلایل فروش بالای این فیلم به نسبت فیلم‌های دیگر را می‌توان کمبود فیلم‌های مناسب روی پرده و تغییر سلیقه مخاطب دانست. این در حالی است که «جرم» ساخته مسعود کیمیایی که بهترین فیلم جشنواره بیست و نهم فجر شاخته شد در مدت اکران توانست بیش از 500 میلیون تومان در تهران و شهرستان‌ها فروش کند.

در سومین اکران بهار 91، سه فیلم کمدی روی پرده رفته‌اند که از میان این سه فیلم، «آخرین سرقت» با بازی پوریا پورسرخ و نیما شاهرخ‌شاهی با فروش 47 میلیونی در تهران با شکست مواجه شده است. در مقابل دو فیلم «چک» ساخته کاظم راست‌گفتار و «خنده در باران» به کارگردانی داریوش فرهنگ در آستانه 100 میلیون تومانی شدن در تهران هستند و رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

جدول زیر مقایسه‌ای میان تعداد سالن‎ها و روزهای نمایش فیلم‌ها، با فروش آن‌هاست. همه چیز حاکی است هنوز در سال 91 تنور سینماها داغ نشده است.

نام فیلم
کارگردان
تهیه‌کننده
تعداد سینماهای تهران
روزهای نمایش
فروش کل
نارنجی‌پوش
داریوش مهرجویی
داریوش مهرجویی
14
43
741 میلیون تومان
روزهای زندگی
پرویز شیخ‌طادی
سعید سعدی
19
16
134 میلیون و 200 هزار تومان
خنده در باران
داریوش فرهنگ
میرولی‌الله مدنی
15
23
99 میلیون و 100 هزار تومان
چک
کاظم راست‌گفتار
کاظم راست‌گفتار
22
16
98 میلیون و 500 هزار تومان
شبکه
ایرج قادری
ایرج قادری
13
9
63 میلیون و 400 هزار تومان
آخرین سرقت
پدرام علیزاده
غلامرضا موسوی
12
16
47 میلیون و 600 هزار تومان