دانلود


صفحه مناسب براي چاپگر


نمايش عمومي «لج‌ و لج‌بازي مديران» (!) به‌جاي سه فيلم تازه؟!/ فعلاً سه پوستر اين سه فيلم را در "سينماي ما" ببينيند!
اکران سه فیلم عيد فطر در سینماهای سراسر کشور به تعويق افتاده است؟


سينماي ما- فیلم های اکران عیدفطر که قرار بود از امروز-25 مرداد ماه- اکران خود را آغاز کنند هنوز پرده سینما را به خود ندیده اند و پخش کننده فیلم آماده نبودن کپی های فیلم را دلیل تاخیر در اکران این فیلم ها اعلام می کند. مسئول پخش فیلمیران اطلاعات در مورد سینماهای فیلم‌ها را به پس از آماده شدن کپی های فیلم ها موکول کرد و گفت تا ساعت 12 امروز سینماهای این فیلم ها اعلام می شوند. در حالی که روز گذشته طی نامه ای سرگشاده که خطاب به مسوولان وزارت ارشاد و حوزه هنری منتشر شده بود، کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگانی که قرار است فیلم‌هایشان در عید سعید فطر به اکران عمومی درآید در نامه‌ای خواستار شدند مسوولان هر چه زودتر به وضعیت موجود اکران رسیدگی کنند.
قرار بود از صبح امروز اکران سه فیلم سینمایی «بی‌خداحافظی» ساخته احمد امینی( فیلم زندگی رضا صادقی)، «ضد گلوله» ساخته مصطفی کیایی و «کلاه قرمزی و بچه ننه» ساخته ایرج طهماسب در سینماهای سراسر کشور آغاز شود اما به دلیل حاشیه‌های مربوط به اکران فیلم‌ها که از سوی شورای صنفی نمایش به وجود آمده و همچنین نرسیدن کپی فیلم‌ها به سینماها، اکران این فیلم‌ها به تعویق افتاده است.

گفته می‌شود اکران سه فیلم مذکور از فردا در سینماهای سراسر کشور آغاز شود. پس از اعلام عدم اکران فیلم‌های مساله‌دار در سینماهای متعلق به حوزه هنری توسط «محسن مومنی‌شریف» - رئیس حوزه هنری - شورای صنفی نمایش دست به لجبازی زد و سینما آزادی را از سرگروهی سینمایی محروم کرد. همچنین شورای صنفی نمایش سعی دارد فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» که با سینما استقلال قرارداد اکران دارد را به گروه قدس بسپارد.

در نامه دست‌اندكاران اين سه فيلم آمده بود: « ما تولیدکنندگان بخش خصوصی سینمای ایران در سال تولید ملی تصمیم گرفته‌ایم، پس از 5 ماه رکود سینما با هزینه شخصی سه فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه»، «ضد گلوله» و «بی‌خداحافظی» را همزمان با عید فطر به اکران سراسری درآوریم تا در این وانفسای سینما امیدی برای سینمادوستان ایران اسلامی باشیم.»

این سینماگران در ادامه نوشته‌اند: « با توجه به بضاعت اندک اینجانبان که در تهدید منازعات نهادهای فرهنگی و هنری در حال نابودی است، انتظار داریم شما عزیزان که دعوی کار فرهنگی هنری دارید به خاطر سینمای نجیب ایران اسلامی و به مناسبت عید فطر سر سفره سینمای ایران بنشینید تا آخرین نفس‌های سینما را به نظاره ننشینیم.

برادران گرامی حسب فرموده مقام معظم رهبری که به درستی امسال را ،سال تولید ملی نام نهادند به خاطر مردم شریف و مومن دست از منازعات برداشته و با جلب خاطر مخاطبان، آنها را از شبکه‌های ماهواره‌ای به سوی سینمای دوست‌داشتنی ایران رهنمون سازیم تا در پیشگاه خداوند متعال و مردم شریف سربلند باشیم.»

این سینماگران در بخش پایانی نامه‌شان که خطاب به دکتر خاموشی، محمد باقر قالیباف، سید محمد حسینی، جواد شمقدری، محسن مومنی منتشر شده، آورده‌اند: «ما نمایندگان بخش خصوصی سینمای ایران عاجزانه درخواست داریم دست در دست هم با همدلی خدمتگزاران صدیقی برای سینمای ایران باشیم و فرصتی به رسانه‌های غیرخودی ندهیم تا بر علیه ما هجمه ایجاد کنند.»