دانلود


صفحه مناسب براي چاپگر


رئيس اتحاديو ويدئورسانه: امیدواریم ديگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم/ كارگردان فيلم: نمي‌دانم به كجا پناه ببرم؟!
پوسترها و نسخه‌هاي «گشت ارشاد» يكشنيه 19 شهريور در تهران جمع‌آوري مي‌شود


سينماي ما- حميدرضا نوروزي رئيس اتحاديه ويدئو رسانه گفت: «گشت ارشاد» پروانه نمایش از معاونت آثار گرفته و عرضه و توزیع آن بر اساس ضوابط وزارت ارشاد انجام شده اما خبری شنیدم از این که متأسفانه طرح روی جلد و پشت صحنه آن بدون اخذ مجوز از سازمان سینمایی تولید و عرضه شده که اتحادیه ضمن محکوم كرددن این اتفاق، علت این موضوع را نوظهور بودن موسسه ناشر می‌داند که امیدواریم بعد از این شاهد چنین اتفاقاتی دیگر نباشیم.

كليه پوسترها و كالاهاي «گشت ارشاد» از مراكز توزيع در شهر تهران جمع‌آوري مي‌شود

دبير ستاد حمايت و صيانت از محصولات فرهنگي و هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد: تا پايان فردا ـ يكشنبه 19 شهريور ـ كليه پوسترها و كالاهاي «گشت ارشاد» از مراكز توزيع در شهر تهران جمع‌آوري مي‌شود. جابري انصاري گفت: پس از بازبيني نسخه منتشر شده از «گشت ارشاد» مشاهده گرديد تخلفاتي در تهيه بسته نهايي آن فيلم در ضمايم و محتواي اثر وجود دارد كه منجر به تصميم‌گيري در خصوص جمع‌آوري نسخه‌هاي توزيع شده در تهران و شهرستان‌ها شد.
وي ادامه داد: بر اساس اقدامات ستاد، علاوه بر نسخه‌هاي توزيع شده در تهران كه فردا جمع آوري مي‌شود با همكاري شركت توزيع كننده اين اثر، همه نسخه‌هاي عرضه شده در شهرستان‌ها نيز در اسرع وقت جمع‌آوري خواهد شد.

جابري انصاري تاكيد كرد: ستاد حمايت و صيانت از محصولات فرهنگي و هنري عزم جدي در مورد جمع‌آوري محصولات غيرمجاز در سطح بازار فرهنگي و حوزه‌هاي مرتبط با آن دارد بنابراين آثاري كه مجوز داده مي‌شود اما بعد تغييراتي در آن مشاهده مي‌شود آنها نيز جمع‌آوري خواهد شد.
او در پايان سخنانش از قوه قضاييه و دستگاه انتظامي براي همكاري با اين ستاد قدرداني كرد.


سعيد سهيلي با ابراز گله از جمع‌آوري نسخه‌هاي نمايش خانگي «گشت ارشاد» گفت: نمي‌دانيم به كجا پناه ببريم؟!

اين كارگردان در پي اعلام دبير ستاد صيانت از محصولات فرهنگي مبني بر جمع‌آوري نسخه‌هاي عرضه شده فيلم «گشت ارشاد» گفت: بهتر است زحمت نكشند، به دليل آنكه مدير عامل موسسه‌ي «تصويرگستر پاسارگاد» اين زحمت را كشيده است.موسسه يك روز فيلم را پخش كرد و از فرداي آن روز با تهديدات پنج روزه فيلم را جمع‌آوري كرد.
سهيلي افزود: من با پخش كننده به عنوان پخش گشت ارشاد قرارداد بستم اما متاسفانه آنها به جمع آوري كار پرداختند و متاسف هستم از اينكه براي پخش قرار داد مي‌بنديم اما براي جمع‌آوري كار مي‌شود.
وي اضافه كرد: نسخه كار يك ماه در اختيار شوراي بازبيني بوده است و بعد از دادن مجوز هنوز امضا خشك نشده يك دفعه زير همه چيز زدند و مي‌گويند آن را نديديم كه اين كمال بي‌انصافي است و اگر كامل آن را نديده‌اند، بايد خودشان پاسخگو باشند.

سهيلي خاطر نشان كرد: متاسفانه ما در اكران صدمه ديديم و در پخش خانگي هم صدمه ديديم و صدايمان هم به جايي نمي‌رسد.متاسفانه يك‌بار براي «گشت ارشاد» پروانه نمايش دادند اما از اكران جمع كردند و خسارتي ندادند. بار ديگر براي نمايش خانگي پروانه دادند و باز آن را جمع كردند و نمي‌دانم خسارت اين دو اتفاق را كه چه كسي بايد به من پردازد؟!