دانلود


صفحه مناسب براي چاپگر


تفاهم حوزه هنری و سينماي ايران توهمي بود كه زود از بين رفت/ كدام فيلم‌ها اصلاحيه خوردند؟
مميزان تازه به سينماي ما اضافه شدند: حوزه هنري هم به فيلم‌ها اصلاحيه مي‌دهد!


سينماي ما- با توجه به اینکه حوزه هنری بر شش فیلم برای اکران در سینما‌هایش اصلاحیه وارد کرده است، صاحبان فیلم‌های این لیست سیاه دیروز جلسه‌ای تشکیل دادند که امروز نتایج جلسه را در بیانیه‌ای منتشر خواهد کرد. در حالی که در چند روز اخیر مناقشات اکران می‌رفت تا روی صلح و دوستی بگیرد و حوزه هنری و شورای صنفی نمایش قرار شد در خصوص اختلاف نظر‌ها باهم کنار بیایند تصمیم جدید حوزه هنری مبنی بر اصلاحیه‌هایی بر فیلم‌های نوبت اکران همه چیز را در هاله‌ای از ابهام فرو می‌برد.

طی خبری که دیروز در مورد شورای بازبینی در حوزه هنری منتشر شد، آن‌ها بعد از تماشای فیلم‌ها، لیستی جدید از فیلم‌های ممنوعه را در اختیار تهیه‌کنندگان آثار قرار داده‌اند. این درحالیست که این شورا برای اکران برخی فیلم‌ها، اصلاحیه‌هایی به صاحبان شش فیلم «برف روی کاج‌ها»، «بی‌خود و بی‌جهت»، «پل چوبی»، «پذیرایی ساده»، «من همسرش هستم» و «من مادر هستم» داده است و شرط اکران را اعمال این اصلاحیه‌ها عنوان کرده است.

روزگذشته صاحبان این شش فیلم و برخی چهره‌های شناخته شده از جمله مهدی کرم‌پور، عبدالرضا کاهانی، پیمان معادی، غلامرضا موسوی، مرتضی شایسته، سید جمال ساداتیان، علی سرتیپی، فریدون جیرانی و مصطفی شایسته جلسه‌ای تشکیل دادند که تنها مانی حقیقی کارگردان «پذیرایی ساده» به خاطر اکران عمومی فیلمش در سوئیس در آن حضور نداشت.

مهدی کرمپور، کارگردان فیلم «پل چوبی» در این مورد به خبرنگار ما گفته است: حوزه هنری به هر شش فیلمی که صاحبانشان دیروز در جلسه حضور داشتند اصلاحیه وارد کرده است! در این مورد بیانیه ای صادر شده که امروز در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

حوزه هنری قبلا اعلام کرده بود لیست فیلم هایی را که با آن ها مشکل دارد محرمانه در اختیار سازمان سینمایی قرار خواهد داد.