دانلود


صفحه مناسب براي چاپگر


سرنوشت نخستین ساخته هومن سیدی پس از موفقيت در جشنواره فجر و سیمرغ بلورین کارگردان بخش سینما ویدئو
«آفریقا» بدون اكران عمومي به شبکه نمايش خانگی می‌‌رود


سينماي ما- تهیه کننده فیلم سینمایی «آفریقا» به کارگردانی هومن سیدی از عرضه این فیلم در شبکه خانگی خبر داد. مجید اسماعیلی تهیه‌کننده فیلم «آفریقا» به کارگردانی هومن سیدی درباره وضعیت نمایش عمومی این فیلم گفت: این فیلم مجوز نمایش خانگی را دریافت کرده و با مذاکراتی که با یک موسسه پخش داشتیم طی دو ماه آینده در شبکه خانگی عرضه خواهد شد.

«آفريقا» اولین ساخته بلند هومن سیدی بازیگر سینما و تلویزیون بعد از ساخت چندین فیلم کوتاه است که يك فيلم اجتماعی درباره جوانان است. «آفریقا» در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و مورد توجه قرار گرفت. اما مانند بسیاری از تجربه‌های متفاوت سینمای ایران در سال‌های اخیر، «آفریقا» هم راهی به پرده سینماها پیدا نکرد و قرار است در شبکه نمایش خانگی عرضه شود.

هومن سیدی برای کارگردانی این فیلم سیمرغ بلورین بهترین کارگردان بخش سینما ویدئو را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. در این فیلم شهاب حسينی، آزاده صمدی، جواد عزتی، امير جديدی، اميد تبريزی‌زاده و مينا ساداتی بازی کردند.

هومن سیدی بازی در فیلم‌های سینمایی «یک تکه نان»، «پابرهنه در بهشت»، «چهارشنبه سوری»، «آزادراه» و ... را در کارنامه دارد.