دانلود


صفحه مناسب براي چاپگر


جلوه‌هايي از سينماي ايران و جهان را در آينه مستندهاي جشنواره سينما حقيقت ببينيد + شرح فيلم‌ها
فيلم‌هايي درباره علي حاتمي، محمدعلي كشاورز، آندره تاركوفسكي، آكيرا كوروساوا، روبرتو روسليني، اينگريد برگمن، آنا مانياني ... و محمود كياني فلاورجاني!


سينماي ما- در ششمين جشنواره بين‌المللي سينما حقيقت كه مركز گسترش سينماي مستند و تجربي از 13 تا 20 آبان در تهران برگزار مي‌كند، چند مستند درباره سينماي ايران و جهان و چهره‌هاي مطرح  آن به نمايش در مي‌آيد. جشنواره امسال در سينما فلسطين، عصر جديد و سالن سينما حقيقت نمايش داده مي‌شود و اكران اين آثار براي عموم رايگان است.

آيين چراغ خاموشي نيست
اين مستند 140 دقيقه‌اي به زندگي و آثار سينماگر فقير علي حاتمي مي‌پردازد. اين مستند بلند را فرشاد خليل‌پور براساس تحقيقات خودش و سالار طهراني ساخته و روايتي‌ست از 52 سال زندگي هنري زنده‌ياد حاتمي.

دستم پُر تنهايي‌ست

اين مستند 70 دقيقه‌اي را رحيم صدر ساخته و 50 سال فعاليت هنري و زندگي محمدعلي كشاورز را با حضور خودش روايت مي‌كند.

راننده و روباه

مستندي 78 دقيقه‌اي ساخته آرش لاهوتي درباره زندگي و روزگار يكي از فيلم‌سازان عجيب ايران محمود كياني فلاورجاني است. اين راننده كاميون اصفهاني در شهر كوچك خودش با كمك حيوانات دستآموزش روباه و كلاغ و الاغ و ... فيلم‌هاي جذابي مي‌سازد و تا كنون در جشنواره‌هاي مختلفي جايزه گرفته است.

برگمن و مانياني


اين مستند 52 دقيقه‌اي محصول ايتاليا و ساخته فرانچسكو پاتير نو به سه چهره برجسته سينماي اروپا مي‌پردازد: روبرتو روسليني، اينگريد برگمن و آنا مانياني. ين فيلم محصول 2012 است.

آ.ک.

مستندی  از پشت صحنه فیلم «آشوب» اثر کوروساوا. در 1984، کوروساوا در شیب‌های کوه «فوجی» فیلم آشوب را ساخت که اقتباس ژاپنی از «شاه لیر» بود. مارکر در تمام لحظات «امپراتور» را دنبال کرد و حاصل این تلاش، فیلم آ.ک شد.

یک روز از زندگی آندری آرسنه ویچ 

تارکوفسکی در بستر بیماری است و کریس مارکر ورود پسر آندری آرسنه ویچ تارکوفسکی را دستمایه‌ای قرار می‌دهد، برای یافتن ریشه‏‌های مضامین فیلم‌های این کارگردان روسی در زندگی و گذشته او.