دانلود

 گزارش کامل مراسم چهلم پیمان ابدی در خانه هنرمندان؛ : پیمان می‌گفت کاری نیست که نشود انجام‌اش داد + 4 عکس :: سينمای ما ::

   






گزارش کامل مراسم چهلم پیمان ابدی در خانه هنرمندان؛
پیمان می‌گفت کاری نیست که نشود انجام‌اش داد + 4 عکس

سینمای ما - مراسم يادبود چهلم پيمان ابدي در تالار بتهوون خانه هنرمندان ايران با حضور خانواده ابدي و جمعي از هنرمندان و گروه اكشن پيمان ابدي و ساير شاگردان و دوستانش برگزار شد.


 حبيب‌اله كاسه ساز، كارگردان و تهيه‌كننده سينما در اين مراسم گفت: من معتقدم كه اين جوان نظر كرده خدا بود و براي آن هم دلايلي دارم. وقتي خدا به كسي نظر مي‌كند، شرايطش خاص مي‌شود و نشانه‌هاي آن در حتي در اين دنيا هم مشخص مي‌شود چه در زمان زندگي چه مرگش. ممكن بود همين اتفاق ناگوار براي پيمان در جايي دور از وطن بيفتد و وي در غربت و گمنامي به خاك سپرده شود اما اينجا به صورت ديگري شد. تعداد زيادي از دوستان، اين همه شاگرد و شهرت و محبوبيت بي نظيرش در مدت كوتاه حضور در وطن و حتي مصادف شدن زمان مرگ و تدفين او با روزهاي مقدس شهادت حضرت زهرا و ظهر جمعه خود از نشانه هاي اين ادعاي من است.

وي در بخش ديگري از سخنانش تاكيد كرد: به جرات مي گويم كه به واقع، اساس اكشن در سينماي ايران را پيمان ابدي پايه‌ريزي كرد چراكه از همان ابتداي ورودش به ايران قصد چنين كاري را داشت.
كاسه‌ساز با تاكيد بر اين مطلب كه ابدي، بذر اعتماد و اطمينان را ميان كارگردان و اكشن‌كار در سينماي ايران كاشت، افزود: پيمان مي‌توانست كاري را كه در نظر داشت را به بهترين نحو انجام دهد و وقتي با ما صحبت مي‌كرد، مي‌گفت كه كاري وجود ندارد كه نشود انجام داد و فقط به من كاري را كه براي سكانس مورد نظر در ذهن داريد بگوييد تا انجام دهيم. به همين دليل رابطه‌اش با كارگردان نيز به صورتي بود كه كارگردان به او اعتماد و اطمينان داشت. خاطرم هست كه در فيلمي كه اخيرا كارگرداني كردم، سكانسي در ذهنم طراحي كردم كه معتقد بودم اين كار را فقط پيمان مي تواند انجام دهد و مطئن بودم با وجود او خلق آن صحنه امكان پذير است. من نيز چيزي را كه در ذهنم داشتم را به وي انتقال دادم و بر خلاف برخي از دوستانم كه آنرا نشدني مي پنداشتند اعتقاد داشتم كه وي از عهده آن بر مي‌آيد.
در ادامه اين مراسم محمدصالح حجت‌الاسلامي، مدرس دانشگاه و روزنامه‌نگار ضمن عرض تسليت به خانواده ابدي و مردم ايران و اهالي هنر گفت: من اين افتخار را داشتم كه در اوايل ورود پيمان به ايران به بهانه پخش برنامه بدلكاران به همراه وي و آقاي اردستاني در كنارش بوده و سپس، در دانشگاه طي برنامه‌اي ميزبانشان بوديم و حضور اين جوان توانمند و اميدوار را در عرصه بدلكاري سينماي ايران بررسي كنيم.
وي ادامه داد: خوب به خاطر دارم كه در آن روز به نكاتي در زمينه اكشن در ايران اشاره شد و پيش‌بيني كرديم كه در ادامه حضور پيمان ابدي، اكشن در ايران پايه‌گذاري صحيحي خواهد داشت و اين مسئله به اين معناست كه در عرصه بدلكاري و اكشن تغييرات اساي صورت خواهد گرفت و مردم از اين پس تصاوير باورپذيرتري را مي‌بينند و با توجه به اهدافي كه خود پيمان در نظر داشت كاملا مطمئن بوديم كه يك ميراث خوبي را در عرصه هنر براي ما به جا خواهد گذاشت و حتي آن موقع به ايجاد مشاغل جديدي در عرصه سينما هم به واسطه حضور پيمان اشاره كرديم.

اين روزنامه‌نگار بيان كرد: راجع‌ به اين مطالب به كرات در نشريات صحبت شده اما امروز قصد دارم از جايگاه رسانه در نسبت با پيمان ابدي صحبت كنم. از يك طرف بسيار مفتخرم كه يك روزنامه‌نگارم به اين معني كه اولين بار پيمان به عنوان يك جوان ايراني توانمند در آن سوي مرزها توسط روزنامه‌نگاران كشف شد و زمينه حضورش در ايران را فراهم كردند و فرصت اين حضور را به وي دادند ولي از طرف ديگر شرمنده‌ام كه بعد از حضور پيمان در ايران، اين روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها بودند كه با بد اخلاقي و بد رفتاري با وي رفتار كردند و در بعضي موارد نيز به ناحق و بدون تحقيق تهمت‌هاي ناروا و حرف‌هاي نامربوط درباره وي زدند و عليرغم تلاش‌هايش، پاسخ‌هايي كه در اين مورد داده بود را منتشر نكردند؛ شاهد اين ادعا هم گفتگوهاي منتشر نشده پيمان با رسانه‌ها بود كه پس از مرگش به منتشر شد و روزنامه‌نگاران پس از اين واقعه بايستي طعم اين درد و غم را در وجدانشان تا ابد با خود حمل كنند.
وي در اين خصوص تشريح كرد: وظيفه الان ما روزنامه‌نگاران اين است كه زمينه‌ساز فعاليت ميراث به جا گذاشته شده پيمان كه شاگردانش هستند باشيم و به ايجاد زمينه‌ها و بسترسازي مناسب براي اين جوانان كمك كنيم.
حجت‌الاسلامي در پايان خاطر نشان كرد: براي اينكه نگذاريم زحمات پيمان به هدر رود بايستي رسانه‌ها از شاگردانش حمايت كنند و پوشش خبري صحيحي نيز صورت بگيرد. من خودم در طول اين چهل روز مصاحبه‌هاي متعددي از سينماگران و هنرمندان گرفته‌ام و بسياري از آنها معتقد بودند كه با رفتن پيمان، اكشن در سينماي ايران نيز تعطيل مي‌شود، البته من با اين نظر كاملا مخالفم چراكه شايد اين روند دچار نوسان بشود ولي ميراثي كه پيمان به جا گذارده بسيار گرانبهاست و ما حق نداريم راجع ‌به ميراث پيمان به اين صورت سخن بگوييم. اكنون بايد كم‌كاري هاي گذشته را جبران كنيم و بدين وسيله به زنده بودن يادش كمك كنيم.

علي اصغر صديقي، تهيه‌كننده فيلم تلويزيوني چشم‌هاي نامحسوس- آخرين فيلم پيمان ابدي- با تاكيد بر اين مسئله كه كاري انجام دهيم كه يادش تا ابد، ابدي بماند، متني را با ده بند آماده كرده بود كه با كمك آن مرور كوتاهي به زندگي پيمان ابدي داشت و ادامه داد: تاريخ نشان داده است كه طول عمر، رمز جاودانگي انسان‌ها در دل‌ها و تاريخ نيست بلكه عرض عمر يعني ميزان بهره‌وري از عمر در عرصه فعاليت‌ها در بازه زماني و ارتفاع عمر يعني غيرطبيعي و آسماني بودن انسان، اهداف و آثار. چنين عمري كه داراي سه بعد اساسي است داراي حجم عمر يعني كمال خواهد بود و به همين دليل است كه شهيد حسين فهميده عليرغم كوتاهي طول عمر به علت داشتن عرض و ارتفاع عمر جاودان مي‌شود. غلامرضا تختي و پيمان ابدي 37 ساله كه در دوران مختلف و رشته‌هاي متفاوت اما با سني مشترك در تاريخ ورزش كشتي و شنا و هنر جاودانه گشته‌اند.
وي ادامه داد: پيمان تا واپسين لحظات عمرش براي خوشبختي ديگران و بزرگ كردن نام كشورش با شور و شوق و علاقه و عشق و اميد تلاش كرد.
صديقي در پايان گفت: يادمان باشد كه انسان، عزيزانش را هرگز فراموش نمي‌كند بلكه تنها به نديدنشان عادت مي‌كند. تقديم به كسي عادت به نديدنش مثل فراموش كردنش غير ممكن است.
در بخشي ديگر از اين مراسم عليرضا قره‌خاني، دوست و همكار پيمان ابدي گفت: من به همراه پيمان نزديك هشتاد فيلم تلويزيوني، سينمايي و سريال كار كرديم. طرح‌هاي بزرگ پيمان در اين مدت نه چندان كوتاه براي سينماي ايران پايه ريزي كرد و مي‌توان گفت كه وي به جرات بنيانگذار اكشن در سينماي ايران بود.

در حاشيه اين مراسم، فيلمي از زندگي پيمان ابدي با عنوان "همه زندگي من" كاري از عليرضا اسلامي و برادرش از خبرنگاران شبكه جهاني جام جم به نمايش گذارده شد.

حواشي
علي رغم اطلاع رساني دير هنگام و محدود اين مراسم و با توجه به شرايط ويژه اين روزهاي پايتخت، سالن مملو از جمعيت بود بطوري كه تعدادي از علاقمندان به صورت ايستاده به تماشاي فيلم مستند به نمايش درآمده پرداختند.
گروه بدلكاران ابدي با برتن داشتن لباس متحد الشكل و بازوبندهاي مخصوص گروه به رهبري عليرضا قره خاني مسئوليت تشريفات اين برنامه كه هماهنگي آنرا مازيار فرزانه مدير روابط عمومي و برنامه هاي پيمان ابدي با كمك قره خاني، عليرضا صديقي و حجت الاسلامي انجام داده بودند، به عهده داشتند.
اجراي برنامه را رضا بنفشه خواه و خانم فرجي انجام دادند.
اولين سخنران اين مراسم «تيل»‌ از شاكردان آلماني ابدي بود.
در آخر مراسم هم خواهر پيمان ابدي از حضور دوستداران ابدي تشكر كرد و گفت كه معتقد است انگيزه آنان براي اينكار نه وظيفه بلكه علاقه قلبيشان به پيمان مي باشد.
مهدي ميامي، ملكه رنجبر، عليرضا فتحي، علاالدين پژهان، حبيب الله كاسه ساز، علي اردستاني، دكتر موسويان از جمله هنرمندان حاضر در اين مراسم بودند.
رئيس پليس راه كشور، سرهنگ اسماعيلي،‌ نيز در اين مراسم حضور پيدا كرد.
ارشا اقدسي يكي ديگر از شاگردان قديمي پيمان ابدي كه هم اكنون سرپرستي گروه بدلكاري 13 را به عهده دارد در دقايق پاياني در اين مراسم حضور پيدا كرد و در گفتگو با خبرنگار برنا نسبت به بد رفتاري و كارشكني هاي انجمن بدلكاران خانه سينما در خصوص صدور كارت عضويت براي او و گروهش انتقاد كرد و در اينباره گفت: اين نوع رفتار ياد آور آنچه كه با پيمان در زمان فعاليتش شد بوده و مرا هم به خاطر يك مصاحبه، پس از مدتها سكوت و بيان پاره اي از مسائل در همين زمينه، تهديد به عدم صدور كارت عضويت تا ابد نموده اند.






  • منبع : برنا

    به روز شده در : سه‌شنبه 26 خرداد 1388 - 23:22

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    مجید
    چهارشنبه 27 خرداد 1388 - 7:13
    -5
    موافقم مخالفم
     
    1- بازپرس شعبه 4 دستور شناسایی مقصران حادثه را صادر کرد، 2 - بهروز افخمی: در مرگ اين هنرمند حرفه اي چه کسي جوابگو خواهد بود؟

    روحش شاد و یادش گرامی.واقعا شخص بزرگی را از دست دادیم.


    چهارشنبه 27 خرداد 1388 - 9:1
    13
    موافقم مخالفم
     
    1- بازپرس شعبه 4 دستور شناسایی مقصران حادثه را صادر کرد، 2 - بهروز افخمی: در مرگ اين هنرمند حرفه اي چه کسي جوابگو خواهد بود؟

    سعی می کنم هر روز براش دعا بخونم و ...

    برای خانوادش آرزوی صبر می کنم

    از شما هم که گزارشی از مراسم چهلم پیمان ابدی دادید متشکرم


    چهارشنبه 27 خرداد 1388 - 15:26
    -33
    موافقم مخالفم
     
    1- بازپرس شعبه 4 دستور شناسایی مقصران حادثه را صادر کرد، 2 - بهروز افخمی: در مرگ اين هنرمند حرفه اي چه کسي جوابگو خواهد بود؟

    سلام . هنوز مرگ تو باور نشده هنوز هم وقتی به سر خاکت میرم گریه هام امانم نمیده تا راحت سر خاکت دعایی بخونم .روحت شاد ... ونامت ابدی

    Aynaz
    پنجشنبه 28 خرداد 1388 - 4:17
    0
    موافقم مخالفم
     
    1- بازپرس شعبه 4 دستور شناسایی مقصران حادثه را صادر کرد، 2 - بهروز افخمی: در مرگ اين هنرمند حرفه اي چه کسي جوابگو خواهد بود؟

    خوابيدي بدون لالائي و قصه

    بگير اسوده بخواب بي درد و غصه

    ديگه كابوس زمستون نمي بيني

    توي خواب گلهاي حسرت نمي چيني

    ديگه خورشيد چهره تو نمي سوزونه

    جاي سيلي هاي باد روش نمي مونه

    ديگه بيدار نمي شي با نگروني

    يا با ترديد كه بري يا كه بموني

    رفتي و ادمكها رو جا گذاشتي

    قانون جنگل و زير پا گذاشتي

    اينجا قهرن سينه ها ا مهربوني

    تو تو جنگل نمي تونستي بموني

    دل تو بردي با خود به جاي ديگه

    اونجا كه خدا برات لالائي ميگه

    ميدونم ميبينمت يه روز دوباره

    توي دنيايي كه ادمك نداره


    شنبه 30 خرداد 1388 - 0:51
    0
    موافقم مخالفم
     
    احسان خواجه‌امیری، علیرضا خمسه، شهاب حسینی، پوریا پورسرخ و دانیال حکیمی در گزارش تصویری «سینمای ما» از مراسم ختم امروز پیمان ابدی

    rohash shad

    مازیار
    دوشنبه 1 تير 1388 - 16:7
    6
    موافقم مخالفم
     
    احسان خواجه‌امیری، علیرضا خمسه، شهاب حسینی، پوریا پورسرخ و دانیال حکیمی در گزارش تصویری «سینمای ما» از مراسم ختم امروز پیمان ابدی

    چقدر این شعر مناسب بود خدایا تو خودت همه را به راه راست هدایت فرما 0

    سمیرا
    چهارشنبه 3 تير 1388 - 10:51
    -2
    موافقم مخالفم
     
    احسان خواجه‌امیری، علیرضا خمسه، شهاب حسینی، پوریا پورسرخ و دانیال حکیمی در گزارش تصویری «سینمای ما» از مراسم ختم امروز پیمان ابدی

    گیرم تو حوصله ی این همه حرف را داشته باشی.با این هلال ماه که تا دهان باز میکنی بدر میشود و بدرها که هلاک.با این طناب پوسیده که انگار همین لحظه است که باید پاره شود چه کار کنم؟ اه ای ملک جوانبخت جوانمرگ این چندمین شب از هزاره ی چندم بود که تو نیامده رفتی؟ (تقدیم به تو که با رفتنت دوستدارانتو برای همیشه به سوگ نشاندی)

    mahtab
    يکشنبه 7 تير 1388 - 20:30
    5
    موافقم مخالفم
     
    احسان خواجه‌امیری، علیرضا خمسه، شهاب حسینی، پوریا پورسرخ و دانیال حکیمی در گزارش تصویری «سینمای ما» از مراسم ختم امروز پیمان ابدی

    taslliat vazheye koochaki ast dar barabare in gham bozorg . ma ra dar gham khod sharik bedanid.

    كيميا
    دوشنبه 8 تير 1388 - 14:11
    -6
    موافقم مخالفم
     
    احسان خواجه‌امیری، علیرضا خمسه، شهاب حسینی، پوریا پورسرخ و دانیال حکیمی در گزارش تصویری «سینمای ما» از مراسم ختم امروز پیمان ابدی

    نميتونم باور كنم كه رفتي هنوز بعد از اين همه مدت احساس ميكنم كه همش يه خوابه روحت شاد يادت گرامي و بدان كه براي هميشه در قلب مايي

    فاطمه
    شنبه 27 تير 1388 - 15:11
    2
    موافقم مخالفم
     
    احسان خواجه‌امیری، علیرضا خمسه، شهاب حسینی، پوریا پورسرخ و دانیال حکیمی در گزارش تصویری «سینمای ما» از مراسم ختم امروز پیمان ابدی

    روحش قرین رحمت باد.......

    فاطمه
    شنبه 27 تير 1388 - 15:37
    3
    موافقم مخالفم
     
    احسان خواجه‌امیری، علیرضا خمسه، شهاب حسینی، پوریا پورسرخ و دانیال حکیمی در گزارش تصویری «سینمای ما» از مراسم ختم امروز پیمان ابدی

    روحش قرین رحمت باد.

    فائزه
    پنجشنبه 22 مرداد 1388 - 21:8
    0
    موافقم مخالفم
     
    احسان خواجه‌امیری، علیرضا خمسه، شهاب حسینی، پوریا پورسرخ و دانیال حکیمی در گزارش تصویری «سینمای ما» از مراسم ختم امروز پیمان ابدی

    با اینکه رفته اما هنوزم از داغ عشقش دارم می سوزم فکر و

    خیالش همش باهامه هر جا که می رم جلو چشامه جلو چشامه

    ----
    دوشنبه 12 ارديبهشت 1390 - 13:48
    -1
    موافقم مخالفم
     

    تمام هدف من بدلکار شدنه و پیمان ابدی الگوی من خواهد بود.

    روحش شاد یادش گرامی

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���