News
  • متن کامل گفت و گوی سیامک رحمانی با حامد بهداد
    دارم محافظه‌كار مي‌شوم. عاقل‌تر مي‌شوم. منطقي‌تر مي‌شوم ...
  •  
  • نگاهی به فیلم «اینجا بدون من» ساخته بهرام توکلی
    در ستایش سینما و دریچه ای به سوی واقعیت و رویا
  •  
  • سی دی تصویری کریس آنجل ایران با ادعای پیشگویی به بازار می آید
    پیشنهاد عجیب یک شعبده باز جوان به عادل فردوسی پور
  •  
  • در خواست و شرط عجیب بازیگر برای حضور مقابل دوربین
    پایان سریال «نابرده رنج» به خاطر باج خواهی بازیگرش تغییر کرد
  •  
  • با بازی امیر جعفری، پرویز پورحسینی و آتنه‌ فقیه نصیری برای پخش در پاییز
    محمد مهدی عسگرپور مجموعه "شیدایی" را با قصه‌ای عاشقانه می سازد
  •  
  • پیگیری یک خبر حاشیه ساز؛ امریکن لیبرتی یک دانشگاه خصوصی است
    دانشگاهی به ریاست یک ایرانی به مهران مدیری مدرک دکترا داده است
  •  
  • تهیه کننده «شبانه روز» درباره زمان دقیق اکران عمومی فیلم می گوید
    منتظر اعلام شوراي صنفي نمايش هستيم
  •  
  • داستان یك موجود فضايي كه وارد تهران مي‌شود
    بهاره رهنما، سروش صحت، رضا شفيعي‌جم و علي صادقي در فیلم انيميشن- زنده «سياره‌اي به نام بگبو»
  •  
  • پس از فیلمبرداری تجمعات اعتراضی انتخابات با ۸۰۰ هنرور و ۲۰۰ گارد ویژه
    تولید فیلم «قلاده‌های طلا» در نیمه فیلمبرداری متوقف شد + عکسهایی که ندیده اید
  •  
  • مدیرکل روابط‌عمومی صداوسیما می گوید چنین فهرستی وجود ندارد
    خبر ممنوع‌التصویری فاطمه معتمدآریا، رخشان بنی‌اعتماد و اصغر فرهادی در تلویزیون تکذیب شد/ افرادی را ممنوع از صدا و تصویر می‌کنیم که روبه‌روی ملت باشند
  •  
  • «بی‌خداحافظی» را احمد امینی کارگردانی می کند
    رضا صادقی و محمدرضا فروتن در فیلم زندگی این خواننده پاپ همبازی شدند
  •  
  • حضور محسن تنابنده در «گشت ارشاد» منتفی شد
    پولاد كيميايي به گروه بازیگران اصلی «گشت ارشاد» پیوست
  •  
  • گزارش و آمار فروش اکران سینماها + وضعیت اکران ماه رمضان سینماها
    سینماها در انتظار تعیین فیلم‌های رمضانی امسال هستند
  •  
  • نامه مانی حقیقی به مدیر صدا و سیما در اعتراض به سانسور فیلم «کنعان» برای پخش در تلویزیون
    اين را بدانيد که ما به تکه‌پاره شدن فرزندان‌مان عادت نخواهيم کرد
  •  
  • یادی از خسرو شکیبایی، بازیگر بزرگ و دوست داشتنی ما - بخش چهارم
    در تماشاخانه سایت "سینمای ما" کلیپ زیبایی از بهترین بازی‌های خسرو شکیبایی ببینید
  •  
  • روزنامه مه شرق پیگیری کرد: پاسخ به رسانه هایی که با ذوق زدگی خبر اختصاصی و تصاویر مجعول منتشر کردند
    ابهام های متعدد در صحت و سقم و جزئیات خبر اعطای دكتراي افتخاري به مهران مديري
  •  
  • یادی از خسرو شکیبایی، بازیگر بزرگ و دوست داشتنی ما - بخش سوم
    نگاه از صدای تو ایمن می شود
  •  
  • یادی از خسرو شکیبایی، بازیگر بزرگ و دوست داشتنی ما - بخش دوم
    خسرو همه چیز رو با هم داشت/ خودش رو به هر نقشی تحمیل می کرد / وقتی رفت، سینما به کما رفت
  •  
  • یادی از خسرو شکیبایی، بازیگر بزرگ و دوست داشتنی ما - بخش یکم
    مروری بر زندگی و فعالیت های هنری خسرو شکیبایی
  •  
  • مخاطبان سریال سخت گیرند یا راحت طلب؟
    «قلب یخی» در لیوان تابستان می افتد
  •  


















       




    یادداشت مهرزاد دانش برای فیلم «درباره الی...» و این اوضاع و احوال؛
    در این فضا تماشایش یک غنیمت دلنشین است

    سینمای ما - مهرزاد دانش: اکنون که در فضایی پرالتهاب در دوران پساانتخاباتی قرار گرفته‌ایم و هر کس از ما - با هر رأی و دیدگاه - نگران به محیط پیرامونی جامعه می‌نگرد، طبعاً گفتمان‌های سیاسی و کنش‌های اجتماعی غالب بر هر نمود رفتاری و فکری هستند و سایر ابعاد زندگی تا حد زیادی ورای این مباحث قرار گرفته‌اند. در این میان شاید سخن گفتن از سینما و مصداق‌های معاصر آن، کمی تا قسمتی بیرون از این فضا جلوه نماید و به مثابه امری نامربوط به نظر آید. اما تصور می‌کنم اتفاقاً در چنین ساحت‌هایی سینما نقشی بسزا ایفا می‌کند و به عنوان عنصری روشنفکرانه قادر است تا احساس‌های برانگیخته را پالایش یافته‌تر جلوه دهد و در مسیری شسته رفته‌تر هدایتش کند.

    در روزگارانی که فتنه از اطراف و اکناف می‌بارد، سینما - و در ابعاد کلی‌اش هنر - به مثابه چتری است تا در پناه آن، حس آشفته خود را سامانی التیام‌گونه ببخشیم و افکار گسسته‌مان را به بازخوانی‌ای معطوف به انسجام بگذاریم. بدیهی است که منظور از سینما نه مصداق‌های سخیف آن، بلکه جلوه‌های متعالی‌اش است؛ جلوه‌هایی که مخاطب را فارغ از شعار و سطحی‌نگری نگه می‌دارد و او را به سمت لایه‌های عمیق‌تر ادراک پیش می‌برد. اکنون که از قضا، یکی از نمونه‌های این نوع سینما روی پرده‌ سینماها به اکران گذاشته شده است، فرصتی پربهره است تا از پس کوران سیاست، درون سالن تاریک نمایش بخزیم و اندکی در باب روابط انسانی خویش که روی پرده جادو انعکاس پیدا کرده است به غور بنشینیم. فیلم درباره الی، مجالی گرانقدر در این اوضاع و احوال است.

    در کشاکش موجود، تماشای فیلمی که بی‌تکلف اما دقیق و ظریف از اساسی‌ترین هسته‌های وجودی ما آدمیان - و به ویژه اقشار متوسط جامعه که نه چنان گرفتار معیشتند که از اندیشه بازمانند و نه چنان در عیشند که از معنا - سخن می‌گوید غنیمتی دلنشین است. فرهادی و همکارانش در این فیلم مخاطب را در معمایی فرومی‌برند که با باز شدن نخ‌های گره‌اش، کلافی پیچ در پیچ در ذهن و روانش تابیده می‌شود و او را در ساحتی پیچیده قرار می‌دهند که مفاهیمی از قبیل قضاوت، راستی و دروغ، عشق، سرنوشت محتوم بشری، مذهب، اخلاق، سوءتفاهم‌هایی که از دل سادگی و صمیمیت فاجعه می‌آفرینند و. . . درونش غوغا می‌کند.

    درباره الی ماجرایی ساده را محمل قرار می‌دهد تا از ورایش به ژرفنای روان نقب بزند و چقدر در این وانفسای بیرونی، این نقب درون، هم‌سنخ با احساسات و افکار برانگیخته کنونی به نظر می‌آید. طبعاً اشتباهی بزرگ است که اگر درباره الی را طبق تعاریف متداول فنی، سینمایی سیاسی و حتی اجتماعی بینگاریم؛ چه آن که این اثر اساساً فیلمی به شدت انسانی است و البته اگر واحد اصلی سیاست و اجتماع را انسان به حساب آوریم که همین نیز هست، آن گاه می‌توان با نگاهی تأویلی و عمیق، درباره الی را هم دور از این حوزه‌ها محسوبش نکرد.

    در درباره الی با نگاهی دوباره به مقوله «خود غلط بود آن چه می‌پنداشتیم» که هم در ساختار روایی فیلمنامه جاری است و هم در زمینه‌های محتوایی آن، موضعی دیگرگون به موقعیت پیرامونی خویش اتخاذ خواهیم کرد و دوگانه‌هایی از قبیل «خوشبختی / نکبت»، «صدق/کذب»، «حق/باطل»، و... را با در نظر گرفتن فاصله‌ای نازک‌تر از نخ، به داوری خواهیم گرفت؛ داوری‌ای که خود البته بنیانش بر آجری است که با وقوع ماجرایی جدید در این پازل هستی، چرخشی نوین به خود می‌گیرد و افق دید را به سمتی دیگر می‌گرداند.

    شاید در فضای کنونی، چندان حوصله فیلم و سینما را نداشته باشید و بیش‌تر راغب باشید در دنیای اخبار و بیانات و رجال مربوطه سیاحت کنید، اما حضورتان در مقابل فیلمی همچون درباره الی، نه تنها هرگز پشیمانتان نخواهد کرد که برعکس انگاره‌های ذهنی و روحی تان را در این وضعیت، جهتی انسانی‌تر، اندیشناک‌تر و تبلوریافته‌تر خواهد بخشید.


    منبع : خبر آن‌لاین

    به روز شده در : چهارشنبه 3 تير 1388 - 4:6

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    پردیس
    چهارشنبه 3 تير 1388 - 11:56
    6
    موافقم مخالفم
     
    فرهادی: باید آدم خودخواهی باشم که بخواهم در این شرایط مردم عوض تمرکز به حوادث اطراف‌شان به تماشای این فیلم بروند / سرتیپی: فرصت بیشتری به ما بدهید، این قدر فروش در شان «درباره الی...» نیست

    سلام من هم کاملا موافقم درباره الی بهترین فیلمی هست که میشه در این اوضاع و الاحوال ایران به تماشا نشست .

    انگار جمع دوستانه و جامعه کوچک خانوتدگی فیلم درباره الی مصداق عینی اش جامعه کنونی ماست

    farhad
    چهارشنبه 3 تير 1388 - 21:40
    -2
    موافقم مخالفم
     
    فرهادی: باید آدم خودخواهی باشم که بخواهم در این شرایط مردم عوض تمرکز به حوادث اطراف‌شان به تماشای این فیلم بروند / سرتیپی: فرصت بیشتری به ما بدهید، این قدر فروش در شان «درباره الی...» نیست

    حضورتان در مقابل فیلمی همچون درباره الی، نه تنها هرگز پشیمانتان نخواهد کرد که برعکس انگاره‌های ذهنی و روحی تان را در این وضعیت، جهتی انسانی‌تر، اندیشناک‌تر و تبلوریافته‌تر خواهد بخشید.

    باران...
    جمعه 5 تير 1388 - 21:30
    -13
    موافقم مخالفم
     
    درباره الی: این یک آغاز نو برای فیلمسازان جوان ایرانی است که می‌خواهند جهانی شوند شیرین: تجربه ندیدنی دیدن خود در سالن سینما

    داستان فیلم....موسیقی فیلم....هیجان گروه...عشقشون...نگاه ملتمس سپیده...صدای عذاب آور دریا..هوای غمبار و گرفته ابری...از همه مهمتر الی...وای الی....منو رها نمیکنه...گرفتارم...banooieordibehesht@yahoo.com

    کورش
    شنبه 6 تير 1388 - 9:53
    -9
    موافقم مخالفم
     
    کنتراست جبر و اختیار

    هرچند اعتقاد دارم "درباره الی" فیلم زیبا و بسیار تاثیرگذاری است اما بیایید اینقدر از این فیلم اسطوره نسازیم !

    هرچه هست "درباره الی" ادای دین و تقلیدی است از فیلم "ماجرا" اثر میکل آنجللو آنتونیونی فیلمساز فقید ایتالیا.

    اشکالی هم نداره...

    چون از آنجاکه ما ملت بسیار با هویتی هستیم همیشه باید یک نسخه ایرانی از تمام فیلم های غربی ( اروپایی و آمریکایی ) بسازیم تا چیزی از اروپایی ها و آمریکایی ها کم نیاوریم !!!

    کورش
    يکشنبه 7 تير 1388 - 11:1
    -5
    موافقم مخالفم
     
    کنتراست جبر و اختیار

    راستی

    چرا خیلی ها فکر می کنند بدلیل انزجار از "اخراجی ها" همه مجبوریم از "درباره الی" خوشمون بیاد ؟؟

    در این شکی نیست که "اخراجی ها" نشانگر پایین ترین سطح سلیقه و توهین مسلم به شعور مخاطب هستش اما دلیل نمیشه در مقابل "درباره الی" هم چندان روشنفکرانه و مترقی باشه !

    ساره
    يکشنبه 7 تير 1388 - 12:52
    3
    موافقم مخالفم
     
    کنتراست جبر و اختیار

    با نظر بالا موافقم گرچه فیلم خوبی بود اما شاهکار نبود عالی هم نبود.بنظرم صفت بهتر از معمولی براش کافیه، گرچه بازیها عالی بودن اما میشد عمیقتر مخاطب و باورش رو به چالش کشید.

    محمد احد زاده
    يکشنبه 7 تير 1388 - 13:15
    2
    موافقم مخالفم
     
    کنتراست جبر و اختیار

    در جواب كورش: كسي كه مي گويد فيلم درباره الي تقليد از ماجراي آنتونيوني است نه الي را فهميده و نه ماجرا را. مگر هر فيلمي كه درباره دختري گم شده در كنار دريا باشد از روي ماجرا ساخته شده؟ اين طوري اگر باشد پس 99/99 فيلم هاي دنيا تقليد از يك الگو هستند. دست آقاي دانش هم درد نكند. مطلب به جايي نوشته اند.

    کورش
    دوشنبه 8 تير 1388 - 14:50
    1
    موافقم مخالفم
     
    در این فضا تماشایش یک غنیمت دلنشین است

    آقای احدزاده

    اگر "ماجرا" را ببینی متوجه میشی که موضوع فقط روایت یک دختر گمشده نیست !! بلکه سیر روایت هر دوفیلم و حتی بسیاری از پلان ها و شخصیت ها شباهت چشمگیری به همدیگه دارند ...

    این شباهت تقلید آمیز را دیگر همه می دانند و جای انکار ندارد. ضمن اینکه منکر تاثیرگذاری فیلم هم نمی توان شد درحالیکه فیلم بسیار معمولی و پر دیالوگ و تئاتری است.

    پیشنهاد می کنم در دفاع از فیلم مورد علاقه تان اینقدر متعصب نباشید چون خود سازنده فیلم هم ممکن است اینقدر تعصب به فیلمش نداشته باشد !

    كورش
    پنجشنبه 11 تير 1388 - 18:43
    3
    موافقم مخالفم
     
    فروش «درباره الی...» پنجاه درصد افتاد

    "درباره الي" گذشته از اينكه فيلمي درباره دروغ و پنهانكاري است ضمنا" درباره اين واقعيت مهم است كه نزد بسياري يا اكثريت ايرانيان مساله " ناموس پرستي" و مسايل باصطلاح " ناموسي" حتي از جان و زندگي انسان ها نيز مهم تر و خطير تر است !!

    چنانكه در فيلم "درباره الي" هم مشاهده مي كنيم موضوع "غرق شدن" يا "غرق نشدن" الي در روند فيلم به تدريج كمرنگ و كمرنگ تر شده و جاي خود را به " نامزد داشتن" يا " نامزد نداشتن" الي و لزوم بيان حقيقت در اين باره مي دهد !! ...

    به همين نسبت هم مساله غرق شدن يا زنده بودن الي براي نامزد او خيلي زود به حاشيه رفته و نامزد الي ( صابر ابر ) بيش از هر چيز نگران دلبستگي ناموسي و تعلق خاطر داشتن يا نداشتن الي به خودش است بطوريكه هنوز معماي غرق شدن يا زنده بودن الي حل نشده او ديگران را براي موضوع باصطلاح ناموسي مورد مواخذه و بازپرسي قرار مي دهد و به همين نسبت براي سايرين هم مساله مرگ يا زندگي الي براي دقايقي به كلي فراموش مي شود و ترس ناشي از مساله ناموسي آن ها را فرا مي گيرد ...

    كورش
    جمعه 12 تير 1388 - 20:27
    0
    موافقم مخالفم
     
    فروش «درباره الی...» پنجاه درصد افتاد

    يكي از بزرگترين مشكلات "درباره الي" اينست كه از لحاظ نشانه شناسي فاقد هرگونه هويت و نشانه ملي و بومي است.

    به عبارت ديگر ماجراي فيلم "درباره الي" براي افراد همه سرزمين هاي ديگر كه از ساحل دريا برخوردارند ( از جمله ايتاليا !! ) قابل روي دادن است ...

    به جز لهجه شمالي آن زن بومي ديگر هيچ نشانه و اثري از ايراني بودن كاراكترها مشاهده نمي كنيم. هرچند حجاب زنان فيلم نشان از وقوع فيلم در يك كشور اسلامي دارد اما در صورت ناديده گرفتن حجاب و توجه نكردن به پوشش زنان قصه گويي داستان فيلم در سرزمين هاي ديگر هم ممكن است روي بدهد ...

    گمان نمي كنم بي هويتي "درباره الي" هيچ ارتباطي به آنچه كه "جهانشمول" مي نامند داشته باشد ! ...

    احدزاده
    شنبه 13 تير 1388 - 0:6
    0
    موافقم مخالفم
     
    فروش «درباره الی...» پنجاه درصد افتاد

    به كوروش: همين كه ميگي بسياري از پلان هاي دو فيلم به شبيهند معلومه اصلا ماجرا را نديدي! راستي معناي پلان مي داني چيست؟ محض رضاي خدا يك پلان - فقط يك پلان - مثال بزن كه هر دو فيلم در آن شبيهند!

    كورش
    دوشنبه 15 تير 1388 - 18:20
    1
    موافقم مخالفم
     
    نه معاونت سینمایی و نه دولت: «مقصر فروش ضعیف «درباره الی» کیست؟»

    به احد زاده

    مثل اينكه خودبزرگ بيني داره جنابعالي را مي تركاند !!

    شايد فقط شما معناي پلان را مي دانيد و ديگران نمي دانند !

    اما اگر خواستي معناي پلان را ياد بگيري بازهم به هر دوفيلم يك نگاهي بينداز دوست عزيز !! خودت متوجه ميشي ...

    نمي دونم اين ديگه چه روشي هستش كه اونقدر نسبت به فيلم "درباره الي" تعصب داري كه حتي از سازنده فيلم هم متعصب تر شديد و واقعيت شباهت غير قابل انكار هر دوفيلم را انكار مي كنيد !!!!

    يعني شما مي فرمايين اين دو تا فيلم اصلا هيچ ربطي به هم ندارند ؟؟؟!!! خب اين نشان ميده شما چقدر از سينما سر در مياريد !!!! معناي پلان و سكانس و ميزانسن و چيزهاي ديگه پيشكش ...

    كورش
    دوشنبه 15 تير 1388 - 18:32
    -1
    موافقم مخالفم
     
    نه معاونت سینمایی و نه دولت: «مقصر فروش ضعیف «درباره الی» کیست؟»

    اگر نگاهي به برجسته ترين و شاخص ترين آثار سينماي جهان بياندازيم متوجه مي شويم كه در تمام آن فيلم ها نشانه هاي بسيار برجسته و شاخص تصويري و روايي وجود دارد از اينكه فيلم در كدام كشور و تحت كدام شرايط اقليمي - سياسي و اجتماعي و فرهنگي روي مي دهد ...

    نگاه كنيد به همشهري كين - راننده تاكسي - چهارصد ضربه - از نفس افتاده - سينما پاراديزو - شبح آزادي - تايتانيك - كازينو - جي اف كي و صدها فيلم ديگر ...

    همگي داراي نشانه هاي بارز از كشور محل رويداد قصه فيلم هستند.

    حال اينكه "درباره الي" گويي در خلاء روي مي دهد و دريغ از يك نشانه بصري ( حتي يك پرچم به عنوان دم دست ترين عنصر بومي ) كه نشان دهد اين قصه در ايران و براي مشتي افراد ايراني روي مي دهد !!

    به نظرم از اين لحاظ "درباره الي" بشدت بي هويت است ..

    احدزاده
    دوشنبه 15 تير 1388 - 23:43
    2
    موافقم مخالفم
     
    نه معاونت سینمایی و نه دولت: «مقصر فروش ضعیف «درباره الی» کیست؟»

    به كورش: چرا موضوع را منحرف مي كني و فحش مي دهي؟ قبول؛ من خودبزرگ بين و بي سوادم. اما تو يك ادعا كردي و در جواب سؤال من مصداقي نياوردي. كدام پلان بين اين دو فيلم مثل هم است؟ لابد متوجه هستي كه در پلان نمودهاي بصري مانند ميزانسن مد نظر هستند و نه مايه هاي مضموني. البته در باره مضمون هم بايد گفت كه غير از يك لايه سطحي از يك موتيف كلي كه عبارت از همان گمشدگي دختر باشد ، اصلا چه وجه شباهتي بين اين دو فيلم است؟ ماجرا فيلمي درباره دغدغه هاي عاطفي در جهاني سرد است ولي الي موضوع اصلي اش عشق نيست. اخوي! متعصب من نيستم. تويي كه بدون دليل و مصداق احكام كلي ( مثل همين پلان ها ) صادر مي كني و با نظري مخالف كه رو به رو مي شوي فحاشي مي كني.

    احدزاده
    دوشنبه 15 تير 1388 - 23:47
    6
    موافقم مخالفم
     
    نه معاونت سینمایی و نه دولت: «مقصر فروش ضعیف «درباره الی» کیست؟»

    به كورش: ضمنا براي ايراني دانستن يك فيلم نيازي به پرچم نيست. نوع روابط و موقعيت پردازي ها و بده بستان هاي كلامي گوياي مليت يك فيلم است نه پرچم!اتفاقا درباره الي فيلمي به شدت ايراني است منتها نه از نوع متظاهرانه اش كما اين كه اسكورسيسي و ازو و شابرول هم اگر سينماي شان به شدت آمريكايي ، ژاپني ، و فرانسوي است به همين دليل است وگرنه كسي از اين آقايان انتظار ندارد پرچم كشورشان را به خورد تماشاگر دهند. برادر بيشتر مطالعه كن. به نفع خودت است.

    كورش
    يکشنبه 12 مهر 1388 - 15:5
    0
    موافقم مخالفم
     

    آقا يا خانم احد زاده

    نظرات شما بيشتر به فحاشي و عصبانيت نزديك است ! لطفا" به لحن نوشته ات توجه كن ... خودت مي فهمي !

    اما در مورد حرف هاي نسنجيده و شتابزده شما

    1- مگر "درباره الي" درباره دغدغه هاي عاطفي نيست ؟! ( از ادراك شما از فيلم تعجب مي كنيم ! )

    2- در يك پلان حتما" مايه هاي مضموني هم مي تواند وجود داشته باشد. ( در توضيح خلاف اين مدعا شما فقط با كلمات بازي مي كني ! )

    3- مگر به جز برادشت كلي از مضمون يك فيلم ديگر مثل "ماجرا" قرار بوده درست عين به عين پلان هاي آن فيلم تكرار و تقليد شود !! ( اگر اصغر فرهادي يا هركارگردان ديگر اين كار را مي كرد كه ديگه خيلي خيلي تابلو بود ! )

    4 - موضوع به رخ كشيدن پرچم نيست ! موضوع داشتن هويت مكاني و اقليمي است كه "درباره الي" فاقد اين هويت مكاني است !

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 81846
    بازديد ديروز: 328766
    متوسط بازديد هفته گذشته: 291451
    بیشترین بازدید در روز ‌چهارشنبه 27 بهمن 1389 : 983090
    مجموع بازديدها: 282595337



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات