حالا همه به اکران عید فطر فکر می‌کنند : گزارشی از فیلم‌هایی که تا اکران داغ بعدی در سالن‌های سینمای تهران اکران می‌شوند؛ :: سينمای ما :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ايران :: Iranian Movie News & Information
دوشنبه 29 تير 1388 - 11:40
module-htmlpages-display-pid-97.html

• خبر با تاخیر: ندا غلامحسین‌زاده بازیگر جوان مجموعه «رستگاران» بود که در توپولوف مرد + واکنش تهیه کننده مجموعه به ادامه این نقش      • 28 تیر؛ سالروز درگذشت هامون سینمای ایران/این هدیه سایت «سینمای ما» به خسرو و هواداران بی‌شمارش است؛ / برای اولین بار در «سینمای ما» می‌بینید / کلیپی زیبا و خاطره انگیز از خسرو شکیبایی برای دانلود      • به نظر شما قانع کننده است؟/توحیدی: منتظر آرام شدن اوضاع شدیم؛ / دبیر جشن خانه سینما درباره خبر ناامید کننده غیر رقابتی شدن جشن خانه سینما توضیح داد      • واکنش معاونت سینمایی به اتفاقات ناامید کننده درباره جشنواره کودک و نوجوان همدان؛ / واکنش جعفری جلوه به خبر استعفای اکبر نبوی      • آقای بازیگر درباره آقای هامون      









                       



گزارشی از فیلم‌هایی که تا اکران داغ بعدی در سالن‌های سینمای تهران اکران می‌شوند؛
حالا همه به اکران عید فطر فکر می‌کنند

سینمای ما - با توجه به رکود حاکم بر سينماها و نزديک شدن به ماه مبارک رمضان به نظر مي‌رسد وضعيت فروش فيلم‌ها و استقبال مخاطبان از سينماي ايران تا شروع اکران عيد فطر تغيير نمي‌کند.

با طولاني شدن زمان اکران فيلم‌هايي که از اوايل خردادماه روي پرده رفتند، نمايش فيلم‌ها روندي تازه پيدا کرده است. به دليل شرايط اجتماعي نمايش فيلم‌هايي که در اين مقطع روي پرده رفتند ادامه پيدا مي‌کند تا تهيه‌کنندگان، پخش کنندگان و سينمادارها کمتر ضرر ببينند.

اما اين راه حل ناگزير براي حمايت از فيلم‌هايي که در ايام انتخابات و پس از آن روي پرده بودند، برنامه نمايش فيلم‌ها را تغيير داده و نمايش آثار ديگر سينماي ايران را با مشکل مواجه کرده است. تمديد مدت نمايش فيلم‌هاي «درباره الي» ، «پسر تهروني» ، «خروس جنگي» و «امشب شب مهتابه» در آستانه دومين ماه تابستان برنامه اکران فيلم‌هاي تابستان را دچار تغييرهايي ناخواسته مي‌کند.

«خاک‌آشنا» به کارگرداني بهمن فرمان‌آرا از 31 تيرماه در گروه سينما آزادي به جاي کمدي «هرچي تو بخواي» روي پرده مي‌رود. فيلم داستان نامدار، نقاش و هنرمندي است که در گريز از هياهوي مرکز به روستايي در کردستان پناه برده و سال‌هاست آنجا به خلق آثار خود مشغول است. ورود خواهرزاده جوان او به محيط روستا در کنار وقايعي که در روستا رخ مي‌دهد، تغييري شگرف در زندگي نامدار ايجاد مي‌کند و او را وامي‌دارد در شيوه زندگي خود بازنگري کند.

«دلخون» به کارگرداني محمدرضا رحماني که در جشنواره بيست و هفتم فيلم فجر اکران شد، از هفت مردادماه در گروه سينمايي استقلال روي پرده مي‌رود. اين فيلم داستان مردي است که همسرش را به قتل رسانده، آشنايي او با وکيلش اتفاق‌هايي را براي آنها رقم مي‌زند. حامد بهداد و الناز شاکردوست بازيگران نقش‌هاي اصلي فيلم هستند.

«يک وجب از آسمان» به کارگرداني علي وزيريان ديگر فيلمي است که در تابستان روي پرده مي‌رود. فيلم دوم وزيريان پس از پايان اکران عمومي «خاک ‌آشنا» روي پرده مي‌رود. با نزديک شدن به ماه مبارک رمضان تعدادي از فيلم‌هايي که قرار بود نيمه دوم تابستان روي پرده روند، از برنامه نمايش حذف شدند.

فيلم سينمايي «سايه وحشت» به کارگرداني عماد اسدي ديگر فيلمي است که به زودي روي پرده مي‌رود. در اين فيلم که در ژانر وحشت ساخته شده شهاب حسيني و ماه‌چهره خليلي ايفاي نقش مي‌کنند.

«پستچي سه بار در نمي‌زند» به کارگرداني حسن فتحي يکي از اين فيلم‌ها است که زمان اکرانش به تعويق افتاده است. با توجه به شرايط اکران انتظار نمي‌رود در هفته‌هاي آينده شاهد نمايش فيلم پرفروش و پرمخاطبي روي پرده باشيم. فيلمي که بتواند معادلات اکران را برهم بزند و به پديده تابستاني سينماي ايران تبديل شود.

اگر خوش اقبالي به سراغ سينماي ايران بيايد، اکران عيد فطر مي‌تواند به روند نمايش فيلم‌ها رونق بدهد. تهيه‌کنندگان و پخش‌کنندگان سينمايي براي اين مقطع برنامه‌ريزي طولاني‌مدت دارند و اميدوارند اکران عيد فطر مانند سال‌هاي پيش به سينماي ايران رونق و گرما بدهد.

فيلم‌هاي سينمايي «بي‌پولي» ، «کتاب قانون» ، «ترديد» ، «سن پترزبورگ» و «تاکسي نارنجي» در اکران اول و دوم عيدفطر روي پرده مي‌روند و اميد مي رود که اين فيلم‌ها چراغ سينماي ايران را دوباره روشن کنند. سينماي ايران براي اکران عيد فطر لحظه‌شماري مي‌کند.



منبع : جام جم آن‌لاین

به روز شده در : جمعه 26 تير 1388 - 5:56

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات

matin
جمعه 26 تير 1388 - 12:48
0
موافقم مخالفم
 
حالا همه به اکران عید فطر فکر می‌کنند

ااااااا مگه قرار نیست 2خواهر هم عید فطر اکران شه !!!!!

negin
جمعه 26 تير 1388 - 13:28
1
موافقم مخالفم
 
حالا همه به اکران عید فطر فکر می‌کنند

only aghaye fathi filmeshoono too fajr didam kheyli khosh sakhte bovafagh bashid

پاشا
جمعه 26 تير 1388 - 14:48
-1
موافقم مخالفم
 
حالا همه به اکران عید فطر فکر می‌کنند

اسماعیل فصیح رفت...

نگار
جمعه 26 تير 1388 - 21:48
1
موافقم مخالفم
 
حالا همه به اکران عید فطر فکر می‌کنند

فیلم هایی که عید فطر اکران میشه عالیه ما هم تا عید فطر لحظه شماری میکنیم

امیر
شنبه 27 تير 1388 - 8:10
0
موافقم مخالفم
 
حالا همه به اکران عید فطر فکر می‌کنند

این الناز شاکری دوست تو همه فیلمها پیداش می شه. بازیگر دیگری ندارند ؟


شنبه 27 تير 1388 - 21:12
0
موافقم مخالفم
 
حالا همه به اکران عید فطر فکر می‌کنند

اگه پستچی رو اکران می کردند که مملکت اتیش می گرفت

پدرام
يکشنبه 28 تير 1388 - 2:5
0
موافقم مخالفم
 
حالا همه به اکران عید فطر فکر می‌کنند

خاک آشنا و دلخون و تردید و کتاب قانون و سن پترزبورگ را باید دید!

اما فیلم آقای کیمیایی به نام محاکمه در خیابان هم دیدن دارد!

راستی فیلم استاد فرمان آرا واقعا ً اکران میشه ؟؟!!

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  





  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 1.97849583626 seconds.