News
  • گزارش و آمار فروش اکران سینماها + وضعیت اکران ماه رمضان سینماها
    سینماها در انتظار تعیین فیلم‌های رمضانی امسال هستند
  •  
  • نامه مانی حقیقی به مدیر صدا و سیما در اعتراض به سانسور فیلم «کنعان» برای پخش در تلویزیون
    اين را بدانيد که ما به تکه‌پاره شدن فرزندان‌مان عادت نخواهيم کرد
  •  
  • یادی از خسرو شکیبایی، بازیگر بزرگ و دوست داشتنی ما - بخش چهارم
    در تماشاخانه سایت "سینمای ما" کلیپ زیبایی از بهترین بازی‌های خسرو شکیبایی ببینید
  •  
  • روزنامه مه شرق پیگیری کرد: پاسخ به رسانه هایی که با ذوق زدگی خبر اختصاصی و تصاویر مجعول منتشر کردند
    ابهام های متعدد در صحت و سقم و جزئیات خبر اعطای دكتراي افتخاري به مهران مديري
  •  
  • یادی از خسرو شکیبایی، بازیگر بزرگ و دوست داشتنی ما - بخش سوم
    نگاه از صدای تو ایمن می شود
  •  
  • یادی از خسرو شکیبایی، بازیگر بزرگ و دوست داشتنی ما - بخش دوم
    خسرو همه چیز رو با هم داشت/ خودش رو به هر نقشی تحمیل می کرد / وقتی رفت، سینما به کما رفت
  •  
  • یادی از خسرو شکیبایی، بازیگر بزرگ و دوست داشتنی ما - بخش یکم
    مروری بر زندگی و فعالیت های هنری خسرو شکیبایی
  •  
  • مخاطبان سریال سخت گیرند یا راحت طلب؟
    «قلب یخی» در لیوان تابستان می افتد
  •  
  • محمود دولت آبادی، بهاالدین خرمشاهی، محمدعلی سپانلو و سیمین بهبهانی از عباس کیارستمی گفتند
    مراسم دیدار با عباس کیارستمی و رونمایی از کتاب «آتش» (جزئی از غزلیات شمس) برگزار ‌شد
  •  
  • مصطفی زمانی درباره گفت وگو با سایت "سینمای ما" توضیح داد
    حرفم درباره فیلمهای قبلی توضیح شرایط ویژه پشت صحنه بود نه انتقاد از عملکرد دوستان خوبی که کنارشان بودم
  •  
  • مباحثه جواد طوسی و علی میرمیرانی با مسعود کیمیایی درباره وضعیت سینمای امروز ایران و «جرم»
    روشنفكر امروز ما تصوير مخدوشي دارد/ سينماداني و موسيقي شناسي روشنفكري نيست/ به محض اينكه من بترسم موضوعم را تبديل به يك شوخي مي كنم
  •  
  • حامد بهداد از محمدرضا گلزار می گوید
    رضا گلزار یک ستاره است و ما کور و و سخیف و بد نیت بودیم که چشم دیدنش را نداشتیم
  •  
  • حامد بهداد از کم کاری هدیه تهرانی می گوید
    نکند هدیه تهرانی سنش را متوقف کرده و هنوز در ۲۲ سالگی مانده است؟
  •  
  • اعطای مدرک به پاس فعالیت‌های هنری و انسانی
    مهران مدیری از دانشگاه لیبرتی آمریکا دکترای افتخاری دریافت کرد
  •  
  • بیانیه انجمن بازیگران درمورد بازداشت پگاه آهنگرانی
    بی‌قراری و نگرانی روز افزون خود را اعلام می‌داریم و از مسئولین می‌خواهیم آرامش را به خانواده سینما بازگردانند
  •  
  • مازیار فلاحی دیگر در قلب یخی نمی خواند
    «قلب یخی» با صدای محسن یگانه به شبکه نمایش خانگی می‌آید
  •  
  • نامزدهای دریافت تندیس حافظ در بخش سینما اعلام شد
    «سنتوری» و «درباره الی ...» صدرنشین نامزدی بخش های مختلف هستند
  •  
  • فروش «ورود آقايان ممنوع» به سه ميليارد تومان نزديك مي‌شود
    اکران پنجشنبه «ورود آقايان ممنوع» تا 4 صبح ادامه داشت
  •  
  • شوراي صدور پروانه نمايش اعمال تغييرات اندكي را براي فيلم لازم دانست
    برای اكران «گزارش يك جشن» شرط و شروط تعیین شد
  •  
  • قصه این فیلم با بحث شخصیت ها درباره «جدایی نادر از سیمین» جلو می رود
    «آشنايی نادر با سوسن » در پاریس ساخته می شود!
  •  


















       




    حرف‌های بهمن فرمان‌آرا درباره فیلم تازه‌اش که اکران شده: «خاک آشنا»؛
    1- چشم فیلم‌ام را درآورده‌اند 2- می‌خواهم با نسل جوان ارتباط برقرار کنم 3- کیانیان صورت روشنفکرها را دارد

    سینمای ما - بهمن فرمان‌آرا از اكران اين روزهاي «خاك آشنا» سخن گفت و مطرح كرد: «بخش عظيمي از مخاطبان اين فيلم را جوانان تشكيل مي‌دهند.»

    «خاك آشنا» فيلمي ملي است

    بهمن فرما‌ن‌آرا كارگردان سينما در گفت‌وگويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ارتباط با «خاك آشنا» كه پس از دو سال سرانجام به نمايش درآمده است، گفت: طي اكران‌هاي خصوصي اين فيلم، احساس كرده‌ام كه مخاطبان آن را دوست داشته‌اند. علاوه بر اين در گفت‌وگوهاي مختلف، تماشاگران «خاك آشنا»، آن را اثري ملي خوانده‌اند و حتي آقاي شايسته، پخش‌كننده اين فيلم معتقد است كه اين فيلم، اثري ملي است كه همه بايد آن را ببينند. چراكه تاكنون فيلمي ملي‌تر از «خاك آشنا» نبوده است.

    اين كارگردان در پاسخ به سوالي درباره‌ي اصلاحات و حذفيات اين فيلم، پاسخ داد: اگر بخواهيم به صورت خرده خرده حساب كنيم، 4 سكانس فيلم به طور كامل و 90 درصد از يك سكانس ديگر آن مورد حذف قرار گرفته‌اند. بدون شك حذف اين سكانس‌ها به فيلم لطمه زده و فيلم هنوز شما را با خود مي‌برد.

    با حذفيات؛ «خاك آشنا» همچون عكسي شده كه چشم‌هاي آن را درآورده‌اند

    فرمان آرا با بيان اينكه حذفيات شرايط زمانه است، گفت: اگرچه در «خاك آشنا» مسايلي كه به ارتباط نسل جوان و قديمي جامعه مربوط مي‌شود، هنوز وجود دارد. اما با حذفياتي كه در فيلم بوجود آمده است، اين فيلم مانند عكسي شده است كه چشم‌هاي آن را درآورده‌اند. هويت شخصيت‌هاي فيلم به نوعي گم شده است اما با اين شرايط اميدوارم كه مردم و تماشاگران خودشان اين موارد را در ذهن خود جايگزين كنند.

    او درپاسخ به اينكه قرار بوده است پس از «يك بوس كوچولو»؛ «سفر به تاريكي» را بسازد،گفت: از آن‌جا كه تمام «سفر به تاريكي» در آلمان اتفاق مي‌افتد، تصميم گرفتم تا پيش از فرارسيدن زمان ساخت آن، كار ديگري انجام دهم تا بيكار نباشم و به همين دليل فيلمنامه «خاك آشنا» را نوشته و به اجرا درآوردم.

    برايم مهم بود با نسل جوان مكالمه برقرار كنم

    اين كارگردان در ادامه با اشاره به جمعيت 65 درصدي جوانان ايران، گفت: 65 درصد از جامعه ما را افراد زير 25 سال تشكيل مي‌دهند، پس من نمي‌توانم نسبت به اين بخش جامعه و حس آن‌ها به مملكت و سرنوشت آن‌ها بي‌تفاوت باشم. در «خاك آشنا» هم برايم مهم بود كه با اين نسل مكالمه برقرار كنم و اكنون هم فيلم‌نامه ديگري را در ارتباط با همين موضوع آماده كرده‌ام كه مربوط به يك معلم ادبيات دبيرستان مي‌شود كه صاحب فرزندي جوان است.

    او همچنين عنوان كرد: با توجه به اين‌كه بخش عظيمي از مخاطبان اين فيلم را جوانان تشكيل مي‌دهند، در «خاك آشنا» سعي كرده‌ام كه برخي حرف‌ها را به صورت مستقيم مطرح كنم.

    گذشت زمان خللي ايجاد نكرده و اين فيلم همچنان به روز است

    بهمن فرمان آرا با اشاره به اينكه «خاك آشنا» در سال 86 ساخته شده است، ادامه داد: در همان سال هم آمادگي داشتيم تا فيلم در جشنواره فجر به نمايش درآيد ولي تا 11 ماه پس از ساخت، اين فيلم به واسطه اصلاحيه‌هاي مختلف و بحث پروانه نمايش معطل شد و سرانجام امسال در سال 88 به نمايش درآمده است و معتقدم گذشته زمان، خللي در آن ايجاد نكرده است و اين فيلم همچنان به روز است.

    كارگردان «بوي كافور عطر ياس» مطرح كرد: فيلم‌ساز، همواره قصد دارد كه با ساخت فيلم بتواند با مخاطبانش ارتباط برقرار كند. اما گاه برخي از فيلم‌ها داراي تاريخ مصرفي مشخص هستند و برخي ديگر نه! به عنوان مثال فيلم «شازده احتجاب» با وجودي‌كه 35 سال پيش ساخته شده هنوز نو به نظر مي‌رسد، فيلم‌هاي ديگرم مانند «يك بوس كوچولو» و «بوي كافور، عطر ياس» هم به همين صورت هستند، اما «خانه‌اي روي آب» اين‌گونه نبود و تاريخ مصرف داشت. آن فيلم متعلق به زمانه‌اي خاص بود و مانند آن بود كه آينه‌اي را در برابر اجتماع قرار داده باشند.

    نمي‌خواهم بي‌تفاوت و منفعل باشم

    فرمان‌آرا، در ادامه به وجه اجتماعي آثارش اشاره كرد و گفت: دركل فيلم‌ساز بي‌تفاوتي نيستم و نمي‌خواهم كه بي‌تفاوت باشم. من هيچ‌گاه در پي آن نبوده‌ام كه تنها براي سرگرمي فيلم بسازم.

    اين كارگردان در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در پاسخ به مميزي و حاشيه‌هاي كه همواره براي تمام اغلب فيلم‌هايش بوجود آمده است، به ايسنا خاطرنشان كرد:«شازده احتجاب» در زمان خود جايزه اصلي جشنواره فيلم تهران را دريافت كرد، اما در هنگام اكران با مميزي مواجه شد.

    «سايه‌هاي بلندباد» هم چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب توقيف شد. بنابراين من به اين مسئله عادت دارم. البته اين حرف به آن معنا نيست كه خودم به دنبال آن مي‌روم، اما به عنوان فردي كه در اين جامعه زندگي مي‌كند به هيچ عنوان نمي‌توانم نسبت به مسايل اجتماعي و سياسي مملكتم منفعل باشم.

    او ادامه داد: در فيلم «خاك آشنا» به طور مستقيم به شكوه و جلال تاريخي و فرهنگي ايران اشاره شده و در كنار آن مسئله تأثيرپذيري نسل‌ها از يكديگر هم در اين فيلم به تصوير درآمده است.

    به‌هيچ‌ عنوان معتقد به كناره‌گيري نيستم

    فرمان‌ آرا قطع رابطه روشنفكران و جوانان را امري نامناسب برشمرد و افزود: در مصاحبه‌هاي قبلي‌ام هم گفته‌ام كه قطع ارتباط روشنفكران با اجتماع، جامعه را متضرر خواهد كرد. من به شخصه به هيچ عنوان معتقد به كناره‌گيري نيستم، چراكه ما در اجتماع زندگي مي‌كنيم. اين‌كه فرد بخواهد قهر كند و منتظر باشد كه درب خانه او را بزنند كار درستي نيست، ما حتما نبايد به انتظار آن باشيم كه درب خانه‌مان را بزنند بلكه اگر نيمه‌شب درب همسايه را هم زدند، بايد برخيزيم. من همواره در مورد اجتماع و جامعه‌ام چنين حسي داشته‌ام و اين مسئله چه پيش و چه بعد از انقلاب برايم تفاوتي نكرده است.

    اين تفكر در فيلم‌هايم، از جمله «خاك آشنا» هم منعكس شده است و در آن‌ها هم شاهد هستيم كه زندگي كردن بدون اين‌كه با مملكت آشنا باشيم، امكان ندارد و اگر هم ممكن باشد، زندگي بي‌حاصلي است.

    اين كارگردان در ادامه مطرح كرد: گاه برخي از روشنفكران ما كاري به اوضاع و مسائل جاري ندارند و يا برخي از افراد سعي مي‌كنند كه خود را با شرايط زمانه تطبيق دهند. به هر حال من بر اين باورم كه بايد ميان نسل جوان و روشنفكران ما نوعي ديالوگ برقرار شود تا هر دوي آنها از بذر عاطفه‌ي كه در اين مملكت پاشيده شده بهره‌مند شوند.

    من معتقد به سكوت بره‌وار نيستم. به همين دليل، من به شخصه هيچ‌گاه در ائتلاف‌هاي مختلف شركت نكرده‌ام، چراكه هيچ‌گاه لزومي نديده‌ام كه بخواهم خود را پشت ديگران پنهان كنم. چون معتقدم آدم وقتي مي‌خواهد حرفي بزند، چرا خودش صحبت نكند؟

    هيچ كجاي دنيا را بيش از اينجا دوست ندارم

    فرمان آرا با توجه به اينكه نسل جوان همواره دغدغه‌اش بوده است و در اغلب فيلم‌هايش به آنها توجه ويژه‌اي داشته است، گفت: بسياري از جوانان و نسل سومي‌هاي امروز، بسيار باسوادتر از آنچه كه به نظر مي‌آيد، هستند. اما با اين وجود، خود جوان‌ها بر روي يكديگر تاثير بسياري دارند. در اين فيلم هم سعي مي‌شود كه در نهايت به نماينده نسل جوان در اين فيلم گفته شود كه در هر حال عشق وجود دارد و اين عشق مي‌تواند اشكال مختلفي چون عشق مادر و فرزند، عشق خواهرزاده و دايي و يا حتي عشق به مملكت و آب و خاك باشد.

    اين كارگردان در بخش ديگري از مصاحبه آنجا كه صحبت عشق و علاقه به وطن شد، مطرح كرد:هنگامي كه روح و دلم پيش ايران است، نمي‌توانم جسم خود را به جاي ديگري بكشانم. اين مملكت هر مشكلي هم كه داشته باشد كشور من است و هيچ كجاي دنيا را بيش از اينجا دوست ندارم. اگر هم حرفي مي‌زنم يا فيلمي مي‌سازم، از سر نياز روحي است تا در قالب آن به نسل جوان بگويم كه بچه‌ها، اين مملكت را براي شما خواهيم گذاشت. اين مملكت مانند ارث عظيمي است كه اگر به دست يك فرد الوات بيفتد، حرام مي‌شود، من مي‌خواهم به جوانان بگويم كه نبايد اينگونه اين ميراث فرهنگي را حرام كنند، بلكه بايد قدر آن را به نحو شايسته‌اي بدانند.

    فرمان‌آرا در عين حال مطرح كرد: حسي كه من به مملكت دارم، نمي‌گويم يگانه است، اما بسيار شخصي است. البته به غير از من افراد ديگري هم هستند كه دلشان براي اين آب و خاك مي‌تپد و اينجا مانده‌اند و كار مي‌كنند. من هم به دليل عشق به ايران است كه مانده‌ام و حرف‌هايي كه در فيلم‌هايم وجود دارد هم برگرفته از چنين حسي است.

    انتخاب بازيگر بستگي به داستان دارد

    در ادامه‌ي اين گفت‌وگو از بازيگران و عواملي كه در اين فيلم با فرمان‌آرا همكاري كردند، صحبت شد.

    فرمان‌آرا در پاسخ به سوالي مبني بر حضور پررنگ رضا كيانيان در فيلم‌هايشان مطرح شده بود، گفت: رضا كيانيان صورت يك انسان روشفكر را دارد و من هم در فيلم‌هاي مختلفم به اين افراد نياز داشتم. اما در فيلم كمدي كه قصد دارم در ايتاليا بسازم، عليرضا خمسه و احتمالا اكبر عبدي ايفاي نقش خواهند كرد. به هر حال انتخاب بازيگر بستگي به داستان دارد.

    اين كارگردان در ادامه صحبتش درباره بازيگران آثارش، به رويا نونهالي و نقش‌هاي متفاوتي كه در فيلم‌هايش داشته اشاره كرد و با بيان اينكه حضور كوتاه او در فيلم «بوي كافور، عطر ياس» بسيار ماندگار بوده، از گريم متفاوت نونهالي در «خاك آشنا» و بي‌حاشيه بودن او سخن گفت.

    او همچنين فيلمبرداري فوق‌العاده محمود كلاري را شايسته تقدير و تشكر دانست.

    اميدوارم تماشاگران خود فيلم را تبليغ كنند

    فرمان‌آرا در ارتباط با بحث تبليغات شهري فيلم «خاك آشنا» هم اظهار كرد: بهترين شيوه تبليغ، تبليغ دهان به دهان است و اين نوع تبليغ، شيوه‌اي است كه با هيچ پولي نمي‌توان آن را خريد. اگر تماشاگري فيلم را دوست داشته باشد و به دوست ديگري توصيه كند، اين بهترين تبليغ است. لذا اميدوارم كه تماشاچيان اين فيلم خود به تبليغ براي «خاك آشنا» بپردازند.

    اين كارگردان مطرح كرد: من نمي‌خواهم بگويم كه «خاك آشنا» مانند قرصي است كه اگر آن را استفاده كنيم، دردهايمان برطرف مي‌شود. اين فيلم درباره عشق ساخته شده و علاوه بر در نظر گرفتن انواع مختلف عشق‌هاي انساني؛ عشق به مملكت و سرزمين را نيز در نظر دارد. علت انتخاب كردستان براي اين فيلم هم آن است كه اين خطه، پهناوري اين سرزمين را به ياد مي‌آورد و در نهايت كوچك بودن ما در برابر ايران را به تصوير مي‌كشد.

    فرمان‌آرا با بيان اينكه تمام داستان و حركات در «خاك‌آشنا» براساس عشق است، ادامه داد: حضور پيشخدمت با بازي خانم مريم بوباني هم به منظور برقراري ارتباط با فضاي روستايي در اين فيلم گنجانده شده است. البته اين حرف بدان معنا نيست كه «خاك آشنا»، فيلمي روستايي است. من اين فيلم را در سرزمين پهناور كردستان ساختم، اما سعي كرده‌ام كه جهان را نيز به داخل اين سرزمين وارد كنم.

    بهمن فرمان آرا در پايان با بيان اينكه براي جلوگيري از قاچاق «خاك آشنا» با وجود درخواستهاي زياد آن را به هيچ جشنواره‌اي خارجي نفرستاده‌است، گفت: به شخصه مسائل ايمني را خيلي رعايت كرده‌ام و در داخل كشور هم تاكنون اين فيلم تنها چند نمايش خصوصي داشته است.


    منبع : ایسنا

    به روز شده در : دوشنبه 12 مرداد 1388 - 4:45

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    بی هنران
    دوشنبه 12 مرداد 1388 - 7:13
    6
    موافقم مخالفم
     
    دیالوگ‌نوشتن مثل دنده عوض کردن است

    در چشم فیلم . فیلم جدید سینمای ایران - به زودی در سراسر جهان با بلیت رایگان


    دوشنبه 12 مرداد 1388 - 9:52
    4
    موافقم مخالفم
     
    دیالوگ‌نوشتن مثل دنده عوض کردن است

    واقعا فيلم قشنگ و پر معني بود

    گلشیفته & رادان
    دوشنبه 12 مرداد 1388 - 17:6
    6
    موافقم مخالفم
     
    دیالوگ‌نوشتن مثل دنده عوض کردن است

    .

    .

    .

    .

    .

    دیدن این فیلم فوق العاده رو به همه ی دوستانم توصیه می کنم

    عالی بود

    شازده کوچولو
    دوشنبه 12 مرداد 1388 - 21:4
    2
    موافقم مخالفم
     
    دیالوگ‌نوشتن مثل دنده عوض کردن است

    فیلم زیبایی بود با کارگردانی و بازی های عالی ولی واقعا حیف به قول خود آقای بهمن آرا چشماشو درآورده بودند گرچه مردم خنگ که نیستند خودمون فهمیدیم البته تا حدودی

    مهسا
    دوشنبه 12 مرداد 1388 - 21:33
    3
    موافقم مخالفم
     
    دیالوگ‌نوشتن مثل دنده عوض کردن است

    آقای فرمان آرای عزیز،

    ای کاش آدمی وطنش را

    مثل بنفشه ها

    در جعبه های خاک

    یک روز می توانست

    همراه خویشتن ببرد هر کجا که خواست

    در روشنای باران

    در آفتاب پاک

    افشین
    دوشنبه 12 مرداد 1388 - 22:51
    -3
    موافقم مخالفم
     
    دیالوگ‌نوشتن مثل دنده عوض کردن است

    من این فیلم را دیده ام در واقع به این امید رفتم که تعریف آقای فرمان آرا را شنیده بودم و گمان میکردم کارگردان بزرگیست که این همه از او تعریف شده برای همین 2 تا از دوستان خود را هم همراهم بردم تا آنها را به دیدن فیلمی خوب ببرم ولی وقتی فیلم را دیدیم و به بیرون از سینما آمدیم آن هم سینمایی که 50 نفر هم در آن نبودند از دوستانم عذر خواهی کردم که از آنها دعوت کردم که به دیدن این فیلم بیایند و در واقع خودم هم از دیدن این فیلم پشیمانم

    این فیلم با سکانس های طولانی واقعا اعصاب آدم را به هم میریزد به خصوص که میخواهد پیام هایی کاملا مستقیم را بدهد و پر بود از دیالوگ های کلیشه ای و عدم شخصیت پردازی مناسب که در فیلمنامه جاری بود و آقای فرمان آرا در بازی گرفتن هم موفق نبود مثلا گریه کردن مصنوعی بابک حمیدیان یا بازی به شدت مصنوعی که توسط دوستان بابک حمیدیان در فیلم صورت گرفت و حتی رضا کیانیان هم رضای همیشگی نبود خانوم آزادی ور هم که مثلا می خواست کردی صحبت کند ولی متاسفانه...

    من وقتی بازی خانوم آزادی ور را در پارک وی یا در درباره ی الی.. میبینم و با بازی در فیلم خاک آشنا مقایسه میکنم تازه متوجه می شوم که بازی گرفتن از بازیگر یعنی چی البته باید بگم من ابدا با کارگردان این فیلم هیچ مشکلی ندارم و این حرفهای من به این معنا نیست که این فیلم هیچ چیز خوبی ندارد نه اتفاقا پیام های جالبی در فیلم داده شد اما من با نوع دادن این پیام ها به این واضحی مشکل دارم آدم را یاد برنامه کودک می اندازد که در اون خاله ی بچه ها مدام به بچه ها پیام اخلاقی میدهد و در آخر این جمله ای از شهاب حسینی را میگم که گفت وقتی فیلمی را دیدید حتی اگر از آن راضی نبودید هرگز به دیگران نگویید که به دیدن این فیلم نروند بگذارید خودشان تجربه ی دیدن این فیلم را کسب کنند اینطوری به بدنه ی سینما هم ضربه نمی زنید من هم نمیگم این فیلم را نبینید من فقط نظر خودم را در مورد فیلمی که دیدم گفتم همین

    a.h.r
    دوشنبه 12 مرداد 1388 - 23:27
    1
    موافقم مخالفم
     
    دیالوگ‌نوشتن مثل دنده عوض کردن است

    ostad,khakashna shahkar bood.hame chi dasht az eshgh.asl bood,mesle chizi nabood,mesle khodesh bood.mesle eshgh.(amirhossein gucci)


    سه‌شنبه 13 مرداد 1388 - 18:16
    -2
    موافقم مخالفم
     
    دیالوگ‌نوشتن مثل دنده عوض کردن است

    چشم فیلم فرمان آرا رو در میارن!

    بعد به سلحشور و امثالهم 10 میلیارد 10 میلیارد پول می دن تا به ساخت سریالهایی سفارشی با تبلیغ همسر دوم بپردازند.

    متاسفم.

    آبی
    سه‌شنبه 13 مرداد 1388 - 19:54
    3
    موافقم مخالفم
     
    دیالوگ‌نوشتن مثل دنده عوض کردن است

    از بین فیلم های تازه اکران شده پستچی سه بار در نمی زند فوق العاده بود و تماشایش را به همه توصیه می کنم.بعد از آن خاک آشنا که فیلمی خوب بود با بازیهای عالی.دلخون فیلمی بد و کیش و مات فیلمی افتضاح بود که خاطره بدترین فیلمی را که در سینما دیدم (پس از تیغ زن) برایم رقم زد....

    فلامک
    چهارشنبه 14 مرداد 1388 - 21:20
    -3
    موافقم مخالفم
     
    دیالوگ‌نوشتن مثل دنده عوض کردن است

    بازی بیتا فرهی و رویا نونهالی با وجود کوتاه بودن عالی بود...


    پنجشنبه 15 مرداد 1388 - 1:56
    9
    موافقم مخالفم
     
    دیالوگ‌نوشتن مثل دنده عوض کردن است

    اصلا از این فیلم خوشم نیومد!

    البته سوء تفاهم نشه، از سایر فیلم هاش خیلی خوشم میاد


    پنجشنبه 15 مرداد 1388 - 2:11
    3
    موافقم مخالفم
     
    دیالوگ‌نوشتن مثل دنده عوض کردن است

    پست چی 3 بار در نمیزند، شاهکاره.

    همه رو به تماشای این فیلم دعوت می کنم.

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 320548
    بازديد ديروز: 318865
    متوسط بازديد هفته گذشته: 285256
    بیشترین بازدید در روز ‌چهارشنبه 27 بهمن 1389 : 983090
    مجموع بازديدها: 282505273



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات