نماینده ایران در اسکار کدام فیلم باشد بهتر است؟ : بحث از همین حالا شروع شده‌ است، شما هم نظرتان را بگویید؛ :: سينمای ما :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ايران :: Iranian Movie News & Information
سه‌شنبه 27 مرداد 1388 - 19:3
module-htmlpages-display-pid-97.html

      









                       



بحث از همین حالا شروع شده‌ است، شما هم نظرتان را بگویید؛
نماینده ایران در اسکار کدام فیلم باشد بهتر است؟

الهام اناری

سینمای ما - همه‌ساله در چنين روزهايي زمزمه انتخاب نماينده سينماي ايران براي معرفي به اسكار سرداده مي‌شود

و گزينه‌هايي نيز ابتدا در حد گمانه‌زني و بعد به‌صورت رسمي اعلام و در نهايت از ميانشان فيلمي از ايران به اعضاي آكادمي معرفي مي‌شود.

معمولا از اواخر تابستان كميته انتخاب نماينده سينماي ايران براي معرفي به اسكار كار خود را آغاز مي‌كند. امسال اما هنوز اعضاي كميته مشخص نشده‌اند. در اين زمينه گفته مي‌شود خانه سينما طرحي براي تشكيل جلسات معرفي فيلم تدوين كرده كه البته گويا هنوز به معاونت سينمايي وزارت ارشاد ارسال نشده است.

گفته مي‌شود در طرحي كه از سوي خانه سينما آماده شده، تشكيل جلساتي با تركيب 7نفره به مسئوليت مديريت امور جشنواره‌ها و مجامع سينمايي وزارت ارشاد پيش‌بيني شده است كه 2نفر از سازمان‌هاي عرضه بين‌المللي - كه يكي مي‌تواند فارابي باشد و ديگري حوزه‌ هنري – و 4نفر نماينده خانه سينما و يك نفر صاحب‌نظر سينمايي در عرضه بين‌المللي به انتخاب معاونت سينمايي در اين جلسات حضور دارند.

در اين طرح پيشنهاد شده است، در جلسه اول هر كدام از نمايندگان 10 فيلم را معرفي كنند و به يك مخرج مشترك كه رسيدند، به‌مدت يك هفته، همگي فيلم‌ها را با هم ببينند و سپس جلسه‌اي برگزار شود تا يك فيلم به اسكار معرفي شود. امسال اما در حالي قرار است نماينده سينماي ايران به مراسم اسكار معرفي شود كه گزينه‌هاي مناسب زيادي در اين زمينه وجود ندارد و بعيد به‌نظر مي‌رسد شاهد رقابتي جدي در اين زمينه باشيم.

تعداد آثاري كه قابليت معرفي به اسكار را داشته باشند كمتر از انگشتان يك دست است و البته از سوي ديگر، سينماي ايران امسال فيلمي را دارد كه با فاصله قاطع از بقيه آثار اكران شده در طول اين يكسال مي‌تواند حضوري موفق در اسكار داشته باشد. با آنكه هنوز تركيب كميته انتخاب مشخص يا دست‌كم معرفي نشده است مي‌توان حدس زد كه خروجي جلسات اين كميته چه فيلمي خواهد بود.

«درباره الي» ساخته اصغر فرهادي برنده خرس نقره‌اي بهترين كارگرداني از جشنواره برلين كه حضورهاي موفق ديگري نيز در فستيوال‌هاي بين‌المللي داشته، به گفته كارشناسان، شايسته‌ترين فيلم امسال براي معرفي به اسكار است.

موضوع جهاني فيلم، ارتباطي كه با تماشاگران مختلف در سراسر دنيا برقرار كرده و ساختار سينمايي‌اش كه در اندازه استانداردهاي جهاني است و به تبع آنها، موفقيت‌هاي درخشان در محافل معتبر بين‌المللي، درباره الي را انتخاب بي‌گفت‌وگوي سينماي ايران براي معرفي به اسكار كرده است.

ضمن آنكه يكي از شروط آكادمي، اكران جهاني فيلم پيش از مراسم اسكار است كه درباره الي نيز از اواسط شهريور در فرانسه اكران جهاني خود را آغاز مي‌كند و از اين منظر، مسئولان سينما نگراني يافتن پخش‌كننده خارجي را ندارند.

رئيسيان: درباره الي گزينه مناسبي براي اسكار است

عليرضا رئيسيان، رئيس كانون كارگردانان سينماي ايران در اين زمينه به ايسنا گفت: براي معرفي فيلم به اسكار، معيارهايي وجود دارد كه خود قوانين اسكار تعيين مي‌كند؛ از جمله اينكه بايد در يك محدوده تاريخي حتما اكران عمومي شده باشد.

طي 7 - 6 سال گذشته يعني پس از دوره‌ مديريت آقاي سيف‌‌الله داد، برگزاري جلسات معرفي فيلم به اسكار با اعمال نظر زياد دوباره به دست بنياد سينمايي فارابي افتاد.

رئيسيان با اشاره به حضور اعضاي هيات رئيسه آكادمي اسكار طي چند ماه گذشته در ايران افزود: ما در ملاقات‌هاي اخير با اعضاي آكادمي، به‌عنوان كانون كارگردانان سينماي ايران، پيشنهاد كرديم نماينده ايران حتما از طرف كارشناسان خانه سينما معرفي شود.

آنها هم پذيرفتند كه بهترين شيوه اين است كه خارج از مسير معادلات دولتي، اين معرفي اتفاق بيفتد. يكي از فاكتورهاي مهم در داشتن شانس براي فيلم معرفي شده به اسكار، جوايز بين‌المللي است و فاكتور مهم ديگر، داشتن پخش‌كننده بين‌المللي است.

با توجه به اين امتيازات، نظر شخصي من اين است كه، درباره‌ الي اين شانس را داشته باشد. رئيسيان با تاكيد بر اينكه امسال اشتباهات سال‌هاي گذشته نبايد تكرار شود، گفت: كارشناسان فقط بايد امتياز و شانس‌ها را نسبت به فيلم‌ها بسنجند، نه اينكه آنها را داوري كنند. چون براي ارسال فيلم به اسكار قضيه داوري منتفي است.

بايد ديد چه فيلمي بيشترين امتياز و شانس را دارد و نماينده خوبي براي سينماي ملي و نه سينماي دولتي است. امسال هم اگر قرار باشد با همان اعمال نظرهاي دولت و فارابي، معرفي فيلم به اسكار اتفاق بيفتد، من خوشبين نيستم كه جريان درستي حاكم شود. ولي اگر خانه سينما اين موضوع را مديريت كند، فكر مي‌كنم فيلم مناسبي معرفي شود.

شجاع‌نوري: درباره الي مناسب‌ترين فيلم است

به گفته عليرضا شجاع‌نوري، جلسات براي معرفي فيلم به اسكار بايد به سمتي پيش برود كه مناسبت‌ترين فيلم انتخاب شود. او گفت: مناسب‌ترين هم، فيلمي است كه بيشترين شانس را براي برنده‌شدن و براي گزيده‌شده توسط آكادمي اسكار داشته باشد.

متأسفانه اين سوءتفاهم و توهم كه اگر فيلمي از ايران به آكادمي اسكار معرفي شد، حتما بايد آنجا جزء نامزدها و برنده‌ها باشد، وجود دارد. درصورتي‌كه اصلا اينگونه نيست، چون اين‌همه فيلم از سراسر دنيا به اسكار مي‌رود و در يك رقابت شركت مي‌كنند و ممكن است انتخاب بشوند و يا نشوند.

شجاع‌نوري با اشاره به اينكه از زماني‌كه فيلمي براي معرفي به اسكار انتخاب مي‌شود، در روزنامه‌ها در مورد آن مي‌نويسند و توقعي كاذب براي موفقيت حتمي آن فيلم ايجاد مي‌كنند، افزود: فيلمي كه در اينجا انتخاب مي‌شود به‌نظر آن گروه مناسب‌ترين فيلمي بوده است كه حالا بايد برود در رقابت بين هزاران فيلم شركت كند و شايد مورد توجه واقع شود.

او با اشاره به جلسه‌ سال گذشته انتخاب فيلم براي معرفي به اسكار گفت: مي‌توانم شهادت بدهم در آن جلسه تمام تلاش و تمركز افرادي كه شركت كرده بودند، اين بود كه مناسب‌ترين فيلم و فيلمي كه به‌نظرمان بيشترين شانس را براي برنده‌شدن داشت، معرفي كنند و هر فردي دلايلش را مطرح مي‌كرد.

معلم: درباره الي با استانداردهاي سينمايي همخواني دارد

علي معلم، تهيه‌كننده سينما نيز در ارزيابي‌ چگونگي معرفي فيلم به اسكار گفت: متأسفانه به‌رغم توانايي‌هايي كه درون صنعت سينماي ايران وجود دارد، سينماي ما فاقد هرگونه سازمان‌دهي و تشكيلات منسجم براي پيشبرد اهدافش است.

بيش از هر چيزي اين روزها فقدان مديريت دولتي و صنفي در سينما وجود دارد. مسئله اسكار نيز جداي از اين ماجرا نيست و هيچ وقت كميته‌ مناسبي براي اين‌كار تشكيل نمي‌شود.

اين تهيه‌كننده با تاكيد بر اينكه ماجراي معرفي فيلم به اسكار نيازمند يك سنجش از زواياي مختلفي از حضور بين‌المللي فيلم‌هاست، افزود: من به خاطر دارم در يكي از جلسات معرفي فيلم به اسكار، افراد حاضر كوچك‌ترين اطلاعاتي درباره‌ فيلمسازي و جشن‌هاي سينمايي در دنيا نداشتند و فكر مي‌كردند بايد فيلم برتر خودشان را انتخاب بكنند؛

در حالي‌كه انتخاب و معرفي فيلم براي اسكار نيازمند كارشناسي است. معلم با اشاره به اينكه امسال سينماي ايران گزينه‌هاي محدودي براي معرفي فيلم به اسكار دارد، يادآور شد: يكي از معدود فيلم‌هايي كه قابليت معرفي به اسكار را دارد فيلم درباره‌الي است كه نمايش موفقي در جشنواره‌ها داشته و به لحاظ تكنيكي، با استاندارد‌هاي سينمايي همخواني دارد.



منبع : همشهری

به روز شده در : شنبه 24 مرداد 1388 - 1:10

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |


Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

افشین
شنبه 24 مرداد 1388 - 1:44
5
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

درباره ی الی باید بره اسکار قطعا چون فیلمی در سطحش نیست و از طرفی همسطح با فیلمهای جهانی است شاید هم بالاتر

کورش
شنبه 24 مرداد 1388 - 1:46
-1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

با سلام

به نظرم مناسب ترین فیلم ایرانی برای حضور در مراسم اسکار فیلم "دیوار" ساخته 1387 محمدعلی طالبی است که گلشیفته فراهانی - محمد کاسبی و آزیتا حاجیان در آن نقش افرینی کرده اند.

"دیوار" فیلم بسیار زیبا و صادقانه ایست که بدون ادعا و خیلی سرراست و به خوبی روح زمانه و زندگی در این سرزمین را منعکس کرده است...

علی بلورچی(سنتوری سابق)
شنبه 24 مرداد 1388 - 1:57
-4
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

با حضور درباره ی الی انتخاب هر فیلم دیگه ای توهین به فیلم اصغر فرهادی محسوب میشه شک نکن


شنبه 24 مرداد 1388 - 1:58
-10
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

به نظر من :

پستچی سه بار در نمی زند... به خاطر طرح مسائل عمیق تاریخی_سیاسی ایران... و کارگردانی و فیلمنامه ی بسیار پرقدرتی که دارد.

ژان
شنبه 24 مرداد 1388 - 2:55
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

اصصلا جلسه گذاشتن در این مورد مضحکه من با توجه به فیلمهایی که درسال اخیر در سینمای جهان دیدم بدون هیچ تعصبی نسبت به ایرانی بودن فیلم بیشترین شانس رو به درباره الی میدهم

احسان11
شنبه 24 مرداد 1388 - 3:1
3
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

فقط" درباره الي" و بس.

مهرداد
شنبه 24 مرداد 1388 - 4:5
3
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

درباره ی الی بهترین گزینه برای معرفی به اسکار است. این فیلم فراتر از آن چیزی است که از سینمای ایران در سال های اخیر انتظار میرفت.

کیانا
شنبه 24 مرداد 1388 - 8:28
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

درباره الی...

اگه بره اسکار دست خالی بر نمیگرده مطمئنم

امیر حسین
شنبه 24 مرداد 1388 - 9:14
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

به نضر من فعلا از فیلم درباره الی شایسته تر وجود ندارد.


شنبه 24 مرداد 1388 - 9:44
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

سینمای ما سلام

فیلم تهران انار ندارد مگه به عنوان نماینده سینمای ایران معرفی نشده؟ لطفا پاسخ بدهید

علی
شنبه 24 مرداد 1388 - 10:0
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

فقط درباره الی شایستگی دارد

اميد جهانيان
شنبه 24 مرداد 1388 - 10:28
-1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

درباره الي ... خيلي با بقيه فيلمها فاصله داره

به نظر اصلاً قضيه فكري نيست، حتي رأي گيري هم لازم نداره

مگراين كه دوباره بخواد اتفاقاتي بيفته

گلی
شنبه 24 مرداد 1388 - 10:40
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

be nazare manam monaseb tarin gozine "darbareye elly..." ast

1.sakhtare ghavi

2.filmnameie daghigh ba joz'iate kamel

3.bazigarie ghavi

4.filmbardarie ghavi

5.seda bardarie khoob

6.giraii film va tavanaii ijade ertebate ghavi ba mokhatab

ke darnahaiat hameie inha govah az in darand

"KARGARDANIE GHAVI"

علی جعفرآبادی
شنبه 24 مرداد 1388 - 10:41
1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

بابا مگه آقایان مسئول در اینکه باید درباره الی بره اسکار شکی دارن ؟ این که بخوان بین درباره الی و فیلم های دیگه انتخاب کنن مثل این می مونه که بگن مسی بهترین بازیکن جهان باشه یا نصرتی ...!


شنبه 24 مرداد 1388 - 10:54
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

درباره الی

گلی
شنبه 24 مرداد 1388 - 10:55
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

be nazare manam DARBAREYE ELLY behtarin gozine baraie oscare be in dalaiel:

1.sakhtare ghavi

2.filmnameie kamel ba joz'iate ghavi

3.sedabrdarie khoob

4.filmbardarie khoob

5.bazie khoob

6.tavanaiie ijade tafakkor dar mokhatab be moddate nachandan kootah

7.ijade ertebate ghavi dar mokhatab va be tasvir keshidane bakhshi az raftarhaie khoob va bade oo

8.dashtane payame akhlaghi

9.ta'sir gozarie shadid bar rooie mokhatab dar lahze be lahzeie film

va dar nahayat hameie in avamele fogh neshaneie inast:

10.KARGARDANIE FOGHOLADE KHOOB

hamchenin in film ba javaiezi ke az jashnvare haie mokhtalef (berlinale va tribeca va fajr) gerefte va hamchenin ba setaiesh haii az sooie montaghedine khoob va namdare jahan neshan dade ke dar sathe jahan niz daraie jaigahe khoobie

in film ba aghaze ekrane jahanish az hodoode 1 mahe dige tamame sharaiete hozoor dar oscar ra khahad dasht

omidvaram darbareye elly be oscar beravad va dar anja ham movaffaghiat kasb konad

be omide an rooz...

امید(هنر هفتم)
شنبه 24 مرداد 1388 - 10:58
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

به نظر من "درباره الی" میتونه اسکار رو بگیره...سیستم نظرسنجی بذارید در این رابطه


شنبه 24 مرداد 1388 - 11:9
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

درباره الی درباره الی درباره الی درباره الی درباره الی

Bita
شنبه 24 مرداد 1388 - 11:24
-1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

به نظر من ۳ فیلم لایق حضور در اسکار را دارند:

۱. در باره الی ۲. وقتی‌ همه خوابیم ۳. محاکمه در خیابان (با وجود اینکه من این فیلم ندیدم ولی‌ با شناختی‌ که از کارهای استاد کیمیایی دارم مطمئنم که می‌تونه یکی‌ از گزینه‌ها باشه)

از نظر من این ۳ فیلم تا حدودی با معیار‌های سینمای دنیا مطابقت دارند.

ملیکا
شنبه 24 مرداد 1388 - 11:25
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

مگه میشه جز در باره الی به فیلم دیگه ای فکر کرد-این فیلم لایق رفتن به اسکاره-لطفا دوباره اشتباه نکنید


شنبه 24 مرداد 1388 - 11:42
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

بابا درباره الی بععععععععععععععد پست چی ولی درباره ی الللللللللللللللللللللللللللللللییییییییییییییییییییییییییی


شنبه 24 مرداد 1388 - 11:43
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

درباره ی الی هر عقل سلیمی می گه

filmfan
شنبه 24 مرداد 1388 - 11:49
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

فقط درباره الی

به دلایل زیر:

1) داشتن تم (پیام) جهانی

2) کارگردانی و نویسندگی بسیار قوی

3) بازیهای قوی

4) تدوین و فیلمبرداری بی نقص


شنبه 24 مرداد 1388 - 12:55
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

خاك اشنا و درباره الي

m.t
شنبه 24 مرداد 1388 - 12:57
1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

انچه عیان است چه حاجت به بیان است

سهیل
شنبه 24 مرداد 1388 - 13:12
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

خدایی منصفانه بخواهیم نگاه کنیم باید "درباره الی" رو بفرستیم.

فیلمی که این همه توی جشنواره های مختلف جایزه گرفته حقش نیست توی مراسم اسکار هم حضور داشته باشه؟

36میلیون سبز
شنبه 24 مرداد 1388 - 13:17
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

سنتوری /ساخته داریوش مهرجویی

نیمه پنهان/ ساخته تهمینه میلانی

نگار
شنبه 24 مرداد 1388 - 13:29
1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

" درباره ي الي..." تنها گزينه ي مناسب براي اسكاره...

amir
شنبه 24 مرداد 1388 - 13:36
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

به نظر بنده در حال حاضر تنها فیلم های ایرانی امسال که با استاندارد های جهانی مطابقت دارند،دو فیلم درباره الی اصغر فرهادی و تردید واروژ کریم مسیحی هستند

احسان
شنبه 24 مرداد 1388 - 14:2
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

فيلمي در سطح در باره ي الي در سينماي ما انگشت شمار است.الان فقط اين فيلم شايستگي رفتن به اسكار رو داره

متين
شنبه 24 مرداد 1388 - 14:24
1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

هر انتخابي جز دربار الي مسخره است

صالح
شنبه 24 مرداد 1388 - 14:32
1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

درباره الی از همه مناسب تره

فیلمی بسیار خوب با کارگردانی و فیلمبرداری خوب و البته بازی عالی بازیگرانش.

حمید نیک زاد
شنبه 24 مرداد 1388 - 14:51
1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

فکر نمی کنم دیدن یک فیلم بومی(با مشخصه های صرفاً ایرانی) چندان جذابیتی برای داوران اسکار داشته باشه.

باید یک فیلم با ادبیات انسانی و فرا ملیتی بره برای اسکار.

چه فیلمی بهتر از "درباره الی..."

فرهاد رادمان(farhad سابق)
شنبه 24 مرداد 1388 - 15:45
2
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

از هر نظر بخواییم بگیم:

درباره الی

.

درباره الی

.

درباره الی.

.

درباره الی

.

درباره الی

.

درباره الی

.

درباره الی

.

درباره الی

.

درباره الی

.

درباره الی

.

درباره الی

.

درباره الی

.

درباره الی

.

درباره الی

.

درباره الی

.

درباره الی


شنبه 24 مرداد 1388 - 15:54
-1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

پستچی... و وقتی همه خوابیم

ساناز
شنبه 24 مرداد 1388 - 15:54
1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

قطعا "درباره الي" بهترين فيلم و مناسب ترين فيلم براي معرفي به اسكاره

بعد اون عيار14، اشكان انگشترمتبرك و چند داستان ديگر و پستچي .... مناسبن

مانا
شنبه 24 مرداد 1388 - 16:0
1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

درباره الي بهترين فيلم براي معرفي به اسكاره و به غير از اين اگه فيلمي را بفرستند كه خوبم باشه قطعا اشتباه بزرگي را مرتكب شدند

÷ری
شنبه 24 مرداد 1388 - 16:5
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

فقط درباره الی حقش هست و به امید خدا هیچ کسی و هیچ چیزی نمی تونه مانع اش بشه

یک رهگذر
شنبه 24 مرداد 1388 - 17:1
2
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

فقط درباره الی

matin
شنبه 24 مرداد 1388 - 17:3
1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

بدون شک درباره الی

پدرام آذرشیب
شنبه 24 مرداد 1388 - 17:5
1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

" درباره الی ... " می تواند خاطره ی افتخاری را که فیلم " بچه های آسمان " مجید مجیدی در مراسم اُسکار برای ایرانی ها به ارمغان آورد ، زنده کند و من حتی معتقدم در صورت حضور آن بعنوان فیلم سال ایران در مراسم اُسکار، یکی از شانس های قوی جایزه گرفتن است و اگر مشکلی پیش نیاید این مهم برای ما سینما دوستان ایرانی حادث می شود تا جشنی دوباره برای این اثر هنری بگیریم و صد البته به این افتخار بنازیم و ببالیم ! در روزگاری که سینمای سطحی و دست پایین دولتی با فیلم های اسقاط و پاپ کورنی از قبیل " اخراجی ها ی 1 و 2 " بدنبال جنجال و جلب توجه است و به پنج یا شش یا به تعبیر خودشان هشت میلیارد درآمدی که کسب کرده می بالد چرا ما نباید به حضور اثر فاخری همچون " درباره الی ... " در مراسم ارزشمند اُسکار ببالیم ؟؟

sana
شنبه 24 مرداد 1388 - 20:5
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

معلومه درباره الی............. ترخدا ایندفه دیگه بزارین درباره الی بره

...
شنبه 24 مرداد 1388 - 20:32
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

مسخره کردین نه؟

دانی و پرسیدنت خطاست!

elnaz
شنبه 24 مرداد 1388 - 21:23
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

khob malume dige faghat darbare eli

محسن دراگون
شنبه 24 مرداد 1388 - 21:41
1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

بی شک درباره الی ... .

فرهاد رهاورد
شنبه 24 مرداد 1388 - 23:17
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

سلام

" درباره الي"" درباره زندگیست"

من هم با کورش موافقم. ولی هیچ جور نمیشه از " درباره الي" گذشت

.

.

.

.

.

گلشیفته فراهانی

به اميد آمدنت بر روي پرده سينماي ايران

farhad_kaka_22@yahoo.com

معين از ديار كريمان
يکشنبه 25 مرداد 1388 - 1:2
1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

درباره ي الي بهترين انتخاب است.

دم اصغر فرهادي گرم.

به اميد موفقيت هاي بيشتر درباره ي الي.


يکشنبه 25 مرداد 1388 - 2:4
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

هیچکدام برید فیلمهای خوب دنیا ببینید بابا

رسول
يکشنبه 25 مرداد 1388 - 3:27
1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

هر سال به زور یه فیلم انتخاب میکنیم که دلمون خوش باشه ایران هم یه نماینده داره.

ولی امسال مطمئن باشید اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان رو واسه در باره الی گذاشتند کنار.

از همین الان به مسئولین هشدار میدیم که اگر انتخاب دیگه ای کنند .....................................

کورش
يکشنبه 25 مرداد 1388 - 9:29
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

مسلما" به دلیل شرایط سیاسی حال حاضر و روابط میان ایران و آمریکا بالاخره یک فیلم جنجال ساز مانند "درباره الی" یا شاید هم "آواز گنجشک ها" برای شرکت در مراسم اسکار انتخاب خواهد شد.

اصلا" اعضای آکادمی اسکار هم به همین دلیل چند ماه پیش به ایران آمده بودند !

هرچند مراسم اسکار مهمترین رویداد سینمای تجاری جهان است اما هنرمندانه ترین و اصلح ترین رویداد سینمایی نیست بلکه در بسیاری مواقع با رویکرد سیاسی فیلم های آن انتخاب می شوند !

حال که اینگونه است ایکاش فیلم "دیوار" ساخته محمد علی طالبی برای شرکت در مراسم اسکار 2010 انتخاب شود.

کورش
يکشنبه 25 مرداد 1388 - 9:56
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

در همه جای دنیا این "طبقه متوسط" است که بیش از سایر طبقات اجتماعی دغدغه هنر و فرهنگ و البته آزادی و دموکراسی دارد.

زیرا طبقات بسیار فرادست و بسیار فرودست اجتماع بدلیل خاستگاه های اجتماعی و فرهنگی شان دغدغه های به مراتب کمتری در این زمینه ها دارند.

حال این فیلمسازان باهوش ما با قدرت هرچه تمامتر زورشان فقط به طبقه متوسط می رسد تا هرچه بیشتر افراد این طبقه را سرگردان و ریاکار و احمق و غیره نشان دهند !

از آن جمله "درباره الی" ...

م
يکشنبه 25 مرداد 1388 - 10:18
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

اینکه بهترین فیلم سینمای ایرانه درست اما پخش کننده بین المللی داره؟

تورو خدا نذارین این فیلم به این خوبی همینجوری از دست بره یه فکری کنین

احسان
يکشنبه 25 مرداد 1388 - 12:12
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

اسکار سیستم خاص خودشو داره اما با این وجود درباره ی الی . . . باید بره . . .

هانیه
يکشنبه 25 مرداد 1388 - 12:29
1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

قطعا درباره الی

خجسته
يکشنبه 25 مرداد 1388 - 12:44
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

اگه به انتخاب عوامل سینماست که اخراجی ها خیلی خوبه!!!!!!!

محمد
يکشنبه 25 مرداد 1388 - 17:6
1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

انصافا حق درباره الي كه تو مراسم اسكار شركت كنه.

كار با كيفيت و سطح بالايي است.

فقط درباره الي....

الي جون دوست داريم، الي جون دوست داريم.

mohammad
يکشنبه 25 مرداد 1388 - 18:40
2
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

darbareye elly

Aynaz
يکشنبه 25 مرداد 1388 - 18:57
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

1- کسی از گربه های ایرانی خبر نداره ؟

2- سنتوری

3- درباره الی

...
يکشنبه 25 مرداد 1388 - 20:10
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

با این که آدمای خیلی خوشحال و امیدواری هستیم ولی برای این که بگیم ایران هم بلده "

وقتی همه خوابیم فیلم بهتریه اما از جهت بازی و موضوع به درباره ی الی میتونیم امیدوار باشیم.......

در ضمن به همه پیشنهاد می کنم فیلمهای اسکار گرفته رو ببینید بعد ........

سید آریا قریشی
يکشنبه 25 مرداد 1388 - 20:50
1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

به نظر من درباره ی الی فیلم مناسبیه. چون یک فیلم "جهانیه". درک کاملش فقط برای ایرانیا ممکن نیست. بلکه در همه جای جهان قابل فهمه. در یک کلام، فیلم جهان شمولیه.

Michael Corleone
يکشنبه 25 مرداد 1388 - 20:53
-4
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

خوب معلومه دیگه مگه غیر از درباره الی فیلم دیگه ای هم هست که بتونه بره اسکار؟!!!!!

hojjjji
يکشنبه 25 مرداد 1388 - 23:42
1
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

نه درباره الی

نه تردید

نه اواز گنجشک ها

فقط

فقط

فقط

{{{{{{{چارچنگولی}}}}}}}}

مرجان
دوشنبه 26 مرداد 1388 - 0:23
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

قطعا هیچ کس هیچ شکی نداره که درباره الی مناسبترین گزینه برای اسکاره و هیچ فیلمی در حال حاضر قابل رقابت با اون نیست. اما از اونجایی که اینا عادت دارن همه رو غافلگیر کنن و اصولا به انجام کارهای بی سرو ته در دقیقه نود عادت دارن حتما در آخرین لحظه اخراجیهای دو به عنوان نماینده ایران میره اسکار!!!!!!!!!!


دوشنبه 26 مرداد 1388 - 0:56
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

درباره الی ...

کورش
دوشنبه 26 مرداد 1388 - 1:50
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

با وجود همه ارزش های هنری "درباره الی" و همه ضعف هایش

اگر "درباره الی" هم مانند دوفیلم قبلی اصغر فرهادی سعی در ارائه تصویری تا این اندازه کدر و تاریک و تا این اندازه مضحک و پریشان احوال از "طبقه متوسط" دارد متاسفم اگر "درباره الی" بعنوان نماینده سینمای ایران به اسکار برود یا حتی به عنوان فیلمی شاخص و بلامنازع هم مطرح شود !!

هرچند نمی توان منکر بسیاری از پریشان احوالی ها و سرگشتگی ها و ریاکاری ها در جامعه و از جمله در میان طبقه متوسط اجتماع شد اما موضوع اینست که اصغر فرهادی با نشانه رفتن این طبقه اجتماعی که البته در عالم واقع دغدغه های آزادی و دموکراسی خواهانه نیز دارند در فیلم های اخیرش این طبقه و اصولا" مردم جامعه فغلی را جملگی افرادی بی مسوولیت و نادان و خوش گذران و در بسیاری مواقع احمق و بی ریشه نشان داده است !! البته تا اینجای قضیه هم اشکال چندانی وجود ندارد اما مشکل اینجاست که متاسفانه در سه فیلم اخیر فرهادی عزیز هیچ شخصیت قابل توجه و عمده ای یافت نمی شود که بر خلاف سایرین و محیط پیرامون دارای دغدغه های جدی تر و مهم تر انسانی باشد که او را از سایر افراد نادان و ریاکار حاضر کمی متمایز سازد !! بلکه افراد حاضر در این فیلم ها ( که غالبا" از همین طبقه متوسط هستند ) قریب به اتفاق افرادی ابله یا بی مسوولیت و سطحی و یا ریاکار و نادان نشان داده شده اند !!

لطفا" نگاه کنید به چهارشنبه سوری - دایره زنگی ( نویسنده ) و درباره الی ...

دوستان عزیز خواهشمندم بدون جبهه گیری و خالی از کینه ورزی شخصی یا تعصب با دلیل و سند در صورت تمایل به این مطلب پاسخ بدهید.

واقعا" شاید من اشتباه می کنم ...

علیرضا
دوشنبه 26 مرداد 1388 - 3:48
0
موافقم مخالفم
 
سازنده آواز گنجشک‌ها در گفتگو با سایت «سینمای ما» خبر داد

کورش جان، فیلم آواز گنجشک ها تولید سال 1386 است و نماینده ی سینمای ایران در مراسم اسکار سال 2009 بود و دیگر نمی تواند نماینده ی ایران در اسکار 2010 هم باشد!

یکبار بهتان گفتم حیف است که با اشتیاق می نویسی، اما نمی توانی خوب بنویسی. حال اما می گویم مسائل عمیق سینما به کنار، بهتر است ابتدا همان اندک اطلاعات را در زمینه سینمای ایران بدست آورید تا بتوانید با پشتوانه بهتری به نظردهی بپردازید. بنده حرفی نمی زنم که درونش توهینی باشد که کسی بخواهد ناراحت شود. اما فاجعه ی اطلاعاتی تحملش سخت است، آنهم توسط کسانی که دوست دارند حرفهای گنده ای بزنند. شاد باشی.

Numen
دوشنبه 26 مرداد 1388 - 18:26
0
موافقم مخالفم
 
انجمن منتقدان، انیمیشن‌ها و فیلم کوتاه‌های اسکار را نشان می‌دهد

شايستگي نيل به اسکار براي هنر به تصوير در آوردن يک مفهوم که بعد جغرافيا را پشت سر گذارده و فرهنگ ها را در نورديده و به مطلق بودن اخلاق منتج شده، شگفت نمي نمايد. بنا بر اين درباره ي الي، چون فيلمي فرا مليتي است و داراي زبان جهاني مي باشد.


دوشنبه 26 مرداد 1388 - 18:51
0
موافقم مخالفم
 
انجمن منتقدان، انیمیشن‌ها و فیلم کوتاه‌های اسکار را نشان می‌دهد

همه میگن درباره الی...ولی... تاریخ ....تکرار....!!

sara
دوشنبه 26 مرداد 1388 - 21:44
0
موافقم مخالفم
 
انجمن منتقدان، انیمیشن‌ها و فیلم کوتاه‌های اسکار را نشان می‌دهد

به نظر من بهترین فیلمی که باید بره ، درباره ی الیه.چون عینه واقعیته و جامعه ی ما رو به بهترین شکل نشون داده.اگر این فیلم بد بود، نه این همه مورد پسند مخاطبین قرار میگرفت و نه این همه جایزه میگرفت.این فیلم اونقدر عالی بوده که بازیگران معروف دنیا، مثا |ل نیومن، گفتن این فیلم باید به همه ی زبان های دنیا ترجمه بشه .

علی شایان
دوشنبه 26 مرداد 1388 - 22:46
0
موافقم مخالفم
 
انجمن منتقدان، انیمیشن‌ها و فیلم کوتاه‌های اسکار را نشان می‌دهد

100 درصد فیلم الی خواهد بود هانیه راست میگه

کورش
دوشنبه 26 مرداد 1388 - 23:41
0
موافقم مخالفم
 
انجمن منتقدان، انیمیشن‌ها و فیلم کوتاه‌های اسکار را نشان می‌دهد

دوستانمون راست میگن !

در شرایط حال حاضر میان ایران و آمریکا چه فیلمی خنثی تر و بی دردسرتر از "درباره الی" که هیچ گوشه کنایه و خدای ناکرده انتقادی به اوضاع سیاسی ایران ندارد بلکه نوک پیکان حمله اش فقط متوجه افراد طبقه متوسط است !!

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  







  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 1.3368909359 seconds.