دانلود

نامه‌ سرگشاده‌ ترنگ عابديان، كارگردان فيلم «نه يك توهم»، به بهمن قبادی : بهمن قبادی تحقیقات، ایده، فضاها، ریتم، فرم و اجرای فيلم من را به سرقت برده است :: سينمای ما ::
  

   


News
  • درخشش بدلکاران سری جدید جیمز باند در جهان با حضور سه ایرانی/ طراح بدلکار پس از دریافت جایزه از بدلکاران ایرانی نام برد
    تقدیر و تبریک گری پاول، طراح بدلکاری «سقوط آسمانی»، به سه بدلکار ایرانی پروژه: خوشحالم كه توانستیم توانایی جوانان ایرانی را نشان دهیم
  •  
  • گزارش خواندني از حاشیه و متن نشست نقد و بررسي «پذیرایی ساده» در لانه‌ جاسوسی با حضور ماني حقيقي و مسعود فراستي
    نباید هر کسی از مادرش قهر می‌کند، جلوي اکران فیلمی را بگیرد/ چرا باید دو سال وقت خودم و همکارانم را برای کوبیدن یک سیاست دولت بگذارم؟!
  •  
  • اکران فیلم سه بعدی "آقای الف" به دلیل مهیا نشدن عینک‌های ویژه میسر نیست
    نمایش "آقای الف" در سينماي برج ميلاد منتفی شد
  •  
  • دلیل تغییر زمان اکران فیلم پوران درخشنده در سینمای رسانه‌ها
    "هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند"می‌تواند برای مخاطبان خاطره‌انگیر شود
  •  
  • حرف های تازه پرویز پستویی درباره بازیگری و سینمای این روزها: حق ندارم کار نکنم ولی کار کردن با هر شرایطی را قبول نمی‌کنم
    همدیگر را دوست نداریم و عجیب افتاده‌ایم به جان هم/ نه خداحافظی کرده‌ام نه اعتصاب!
  •  
  • در «سینمای ما» بخوانید: شاهرخ خان از مصائب مسلمان بودنش پس از یازده سپتامبر نوشت
    یکی از رهبران پاکستان از ستاره بالیوود دعوت کرد به سرزمین مادری بازگردد
  •  
  • پرونده فیلم‌ مطرح ۲۰۱۲ را در «سینمای ما» بخوانید - قسمت دوم و پایانی
    میشائیل هانکه: فیلم پازلی است که باید درک شود/در زمان ساختن «پنهان» فکر می‌کردم دارم فیلمی برای تعداد انگشت شماری روشنفکر در فرانسه می‌سازم
  •  
  • فهرست برندگان جوایز انجمن بازیگران آمریکا را در «سینمای ما »بخوانید:
    «دانیل دی -لوئیس» و «جنیفر لارنس» برندگان اصلی بودند
  •  
  • امکان ساخت سیمرغ حجمي كريستال در ایران وجود نداشت
    پوستر و سیمرغ بلورین جديد سي و يكمين جشنواره فیلم فجر رونمایی شد
  •  
  • برندگان جوایز «استار داست» ۲۰۱۳را در «سینمای ما» بخوانید:
    شاهرخ خان و پریانکا چوپرا بهترین بازیگران زن و مرد سال گذشته شناخته شدند و «برفی!» بهترین فیلم
  •  
  • معرفی برندگان جشنواره فیلم ساندنس به مدیریت رابرت ردفورد
    جوایز اصلی به «فروتویل» و «برادر تنی» رسید
  •  
  • انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا برندگان خود را معرفی کرد/ یک جایزه معتبر دیگر برای «آرگو»
    «آرگو» یک گام جلوتر از «جنگوی آزاد شده» و «لینکلن»
  •  
  • پرونده فیلم‌ مطرح ۲۰۱۲ را در «سینمای ما» بخوانید - قسمت نخست
    «عشق» ساخته میشائیل هانکه: وقتی پیری و عشق محک می‌خورد
  •  
  • آدل ترانه فیلم تازه جیمز باند را در مراسم اسکار 85 اجرا مي‌كند
    خواندن مقابل افرادی که بارها و بارها تخیل من را جذب خود کرده‌اند، شگفت‌انگیز است
  •  
  • سايت "سينماي ما" درگذشت اين سينماگر فعال و توانا را به اهالي سينماي ايران تسليت مي‌گويد‌‌
    مسعود بهنام، چهره معتبر عرصه صدا و مدیر استودیو بهمن، درگذشت/ پیکر مسعود بهنام ٨ بهمن ساعت ٩:٣٠ از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع می‌شود
  •  
  • سرانجام اولین جلسه رسمی «کمیته اصلاح اساسنامه خانه سینما» برگزار شد
    نمایندگان خانه سینما و سازمان سینمایی به بحث نشستند/ اسفندیار رحیم‌مشایی و جواد شمقدری پس از شنیدن کلیات نظرات طرفین جلسه را ترک کردند
  •  
  • گيشه فيلم‌هاي جديد اكران هنوز به صد ميليون نرسيده است
    آمار رسمی فروش فیلم‌های سینماهای تهران تا پایان دی‌ اعلام شد
  •  
  • برج ميلاد از ساعت 2 ظهر تا 1 نيمه‌شب فيلم‌هاي جشنواره فجر را نمايش مي‌دهد
    جدول کامل نمایش فیلم‌های جشنواره فجر در برج میلاد منتشر شد/ فقط نام فيلم‌هاي بلند داستاني سينماي ايران در فهرست است
  •  
  • فیلمبرداری جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی در پاریس تمام شد
    حضور تدوینگر فیلمهای ژاک اودیار و طراح صحنه سه گانه کریستف کیشلوفسکی در کنار اصغر فرهادی ...
  •  
  • ده فیلم محبوب وسترن تمام دوران جان کارپن‌تر را در «سینمای ما» بخوانید:
    ریو براوو محبوب‌ترین وسترن از نگاه جان کارپنتر است
  •  
     
     
     
     
     
     

     
     

       




    نامه‌ سرگشاده‌ ترنگ عابديان، كارگردان فيلم «نه يك توهم»، به بهمن قبادی
    بهمن قبادی تحقیقات، ایده، فضاها، ریتم، فرم و اجرای فيلم من را به سرقت برده است

    سینمای ما- ترنگ عابدیان كارگردان فیلم بلند مستند داستانی «نه یك توهم» كه درباره‌ی زندگی موزیسین جوانی در تهران است، می‌گوید كه بهمن قبادی از تحقیقات انجام گرفته تا ایده‌های اجرا شده، برخی‌ لوکیشن‌ها، فضاها، فرم و ریتم فیلم «کسی‌ از گربه‌های ایرانی‌ خبر ندارد» را از روی فیلم او كپی كرده است.
    ترنگ عابدیان در همین رابطه نامه سرگشاده‌ای به بهمن قبادی نوشته و آن‌را به‌صورت اختصاصی در اختیار سایت موسیقی ما قرار داده است. متن كامل این نامه را با عنوان «آقای بهمن قبادی، راستی‌ شما چه‌گونه می‌توانید آسوده بخوابید؟» در زیر می‌خوانید:
    «من فیلمساز جوان ایرانی‌ و همان‌طور که می‌دانید کارگردان و تهیه کننده فیلم مستند بلند «نه یک توهم» با فیلمبرداری آقای تورج اصلانی هستم. فیلمی که از طریق داستان، زندگی یک موزیسین آلترناتیو در تهران، دغدغه‌های جوانان اهالی موسیقی، و مسائل مربوط به آن را در جامعه ایران مطرح می‌کند. در این فیلم مستند، شهر تهران – که متولد و بزرگ شده آن‌ هستم – با دقت و به عنوان یک شخصیت همراه با شعر و موسیقی‌ به تصویر کشیده شده است.
    در این دوره تاریخی‌ دیگر همه به روشنی می‌دانیم که دائم در حال تحقیر شدن هستیم و دروغ و سفسطه بیداد می‌کند، که حقوق بسیاری دائم پایمال می‌شود. این موضوع تکراری را هم بارها شنیده، خوانده و یا دیده‌ایم که خیلی‌ از کارهایی‌ که توسط شخص مشهور و با پشتوانه مالی‌ عرضه می‌شوند، حاصل کار، تفکر و زحمت کسانی دیگر هستند که گاه ناشناس باقی‌ مانده و یا در فقر می‌میرند.
    آقای قبادی، شما و آقای تورج اصلانی از خط اصلی‌ داستان فیلم «نه یک توهم»، از تحقیقات انجام گرفته تا ایده‌های اجرا شده، برخی‌ لوکیشن‌های خاص، فضاها، فرم و ریتم و تدوین قسمت‌هایی از آن و حتا ایده برخی‌ از قسمت‌های فیلمبرداری شده که من در تدوین استفاده نکرده‌ام هم، بدون اجازه، بی‌احترام به اصول حرفه‌ای سینما و اخلاق، و بدون توجه به حقوق مولف نسخه‌برداری و برای ساخت فیلم «کسی‌ از گربه‌های ایرانی‌ خبر ندارد» استفاده کردید. راستی‌ شما اگر جای من بودید چه می‌کردید ؟ راستی‌ شما چگونه می‌توانید آسوده بخوابید؟
    من برای خوانندگان این مطلب توضیح می‌دهم که تحقیق فیلم «نه یک توهم» از سال ۲۰۰۲ كلید خورد و تولید آن از سال ۲۰۰۳ میلادی، با فیلمبرداری آقای اصلانی آغاز شد و تنها با بودجه شخصی‌ و حمایت شماری از اهالی موسیقی‌ از سنتی تا کلاسیک و آلترناتیو، و چند نفر از اهالی حرفه‌ای سینما به ثمر رسیده است. این فیلم برای اولین بار به طور رسمی‌ و کامل در اکتبر ۲۰۰۹ در جشنواره فیلم ساوپائولو برزیل به نمایش درآمد. من در تابستان ۲۰۰۸ با تعجب شنیدم که آقای قبادی قرار است فیلمی در مورد موزیسین‌های آلترناتیو در تهران بسازد و با کمال حیرت معلوم شد که آقای اصلانی هم قرار است به عنوان فیلمبردار با ایشان در این پروژه و برای اولین بار همکاری کند، که خود این همکاری از طرف آقای اصلانی از نظر حرفه‌ای بسیار سوال‌برانگیز است.
    آقای قبادی حتما به خاطر دارید که شما از طریق آقای اصلانی برای من پیغام فرستادید و خواستید محتوای فیلمبرداری شده فیلم «نه یک توهم» و راف کات آن را ببینید. با اینکه من تمایل خود را به ملاقات با شما ابراز کردم، متاسفانه این دیدار هرگز صورت نگرفت و دیگر تماسی با من برقرار نکردید و فیلمبرداری فیلم «کسی‌ از گربه‌های ایرانی‌ خبر ندارد»را شروع کردید. واقعیت این است که من انتظار آنچه در این فیلم دیدم را نداشتم.
    به هرحال چون در قرن ۲۱ به‌سر می‌بریم و با توجه به اینکه فیلم «کسی‌ از گربه‌های ایرانی‌ خبر ندارد» در شهر وین که مراحل پایانی فیلم «نه یک توهم» در این شهر انجام شده، به نمایش در آمده و در جشنواره ساوپائولو هم بطور همزمان حضور داشت، – و من در این مدت کوتاه بارها از سوی مخاطبین مورد سوال قرار گرفته‌ام - برای احقاق حقوق فیلم که داستانی‌ انسانی‌ را به تصویر می‌کشد - و برای حقوق همه دست‌اندرکاران و کسانی‌ که در این فیلم حضور دارند – و چون اخیرا از شرف و تعهد و آسوده نخوابیدن صحبت کردید، خود را موظف به نوشتن این مطلب برای شخص شما، آقای تورج اصلانی، اهالی حرفه‌ای و دوستداران سینما و موسیقی‌ ایران و مخاطبین این فیلم‌ها می‌دانم.
    آقای قبادی اکنون آنچه مشخص است این است که با حضور آقای اصلانی که من بسیاری از تفکرات، نگرش و ایده‌های سینمایی، تحقیقات خود در زمینه موسیقی، موسیقی آلترناتیو، شهر تهران و روابط مربوط به آن را با جزئیات در جهت ساخت فیلم «نه یک توهم» به ایشان منتقل کرده بودم و از نزدیک با من در طول چند سال همکاری کرده بود و البته راف کات فیلم را هم دیده بود، دیگر نیازی به دیدن محتوای این فیلم احساس نکردید. اگر این‌طور که می‌گویید آقای کیارستمی شما را به گوشه‌ای کشیده و گفته که فیلم‌تان دروغ است، من ناچار رسما و در عموم می‌گویم که اینطور است. هرچند خوشبختانه رابطه صادقانه فیلم‌ساز با موضوع، بازیگران یا نابازیگران در سینما پنهان‌شدنی نیست. شما در مصاحبه با یک رسانه خارجی‌ گفته‌اید که فیلم را در ۱۷روز ساختید، سناریو را سر صحنه می‌نوشتید، و چون بعد از ۳سال نتوانستید مجوز برای ساخت فیلم دیگری بگیرید، گفتید که یک فیلم کوچک بسازید. آقای قبادی باور کنید اینکه شما برای فیلم دیگری مجوز نگرفتید اصلا دلیل خوبی‌ برای ساخت یک فیلم کوچک به قول خودتان، برای تصویر کردن مساله مهم و دردناک موسیقی‌ و جوانان ایران نیست. این نگاه واقعا تحقیرآمیز است. معلوم است که شما نمی‌توانید آسوده بخوابید، مگر اینکه به این نوع برخوردها پایان دهید و به‌ جای انتقاد از دیگران، نگاهی هم‌ به خود بیندازید .
    باعث تاسف شدید من است که فیلمبردار اصلی‌ فیلم، بعد از سال‌ها کار در شرایط عجیب و طاقت‌فرسا، برای فیلمی که به مسائل اجتماعی‌، معنوی، حس و حال موزیسین‌های جوان و زنان ایران و اهمیت موسیقی‌ و آزادی بیان می‌پردازد، بدون در نظر گرفتن اصول حرفه‌ای و اخلاقی‌ و کاملا بی‌تعهد، نه تنها به کار و زحمت خود بلکه به من و همه کسانی‌ که در تولید مستند «نه یک توهم» دخیل هستند یا در آن‌ حضور دارند بی‌احترامی کرد، و فکر، کانسپت و ایده‌های‌ بسیاری از آن را بدون اجازه فیلم‌ساز به دیگری فروخت؛ و آن فیلمساز دیگر هم شما هستید که قسمتی‌ از این مسئولیت به شما بر می‌گردد.
    آقای قبادی آیا فکر نمی‌کنید یکی از دلایل شرایط نابسامان سینمای ایران وجود این نوع رفتار‌ها و سؤاستفاده‌‌ها است و چون در ایران قوانین حقوق مولف اجرا نمی‌شود، حقوق معنوی و مادی افراد نابود می‌شود؟ آیا باید این‌ها را زیر پا گذاشت؟ باید پرسید بر سر کارگردان فیلم «زمانی‌ برای مستی اسبها» در سرزمین فوق‌العاده کردستان چه آمده؟
    امید است با صداقت، تعهد و با احترام به بقیه، فیلم دیگری بسازید كه از آن خود شما باشد. بله مردم بهترین داوران هستند.
    ترنگ عابدیان؛ 12 دسامبر ۲۰۰۹، 21 آذر 1388 – وین»
    لازم به ذكر است كه فیلم «نه یك توهم»، فیلمی مستند است با زمان 85 دقیقه كه به زندگی یك موزیسین زن جوان در تهران و مسائل حیطه موسیقی و فراز و نشیب كاری او به عنوان یك موسیقی‌دان می‌پردازد.
    همچنین قطعه‌ موسیقی پایانی فیلم «نه یك توهم» توسط محسن نامجو ساخته شده است. ترنگ عابدیان پیش از این در گفت‌و‌گو با موسیقی ما در این‌باره گفته بود: «برای اولین‌بار یكی از قطعه‌های محسن نامجو با صدای خواننده جوان دیگری خوانده شده است. این قطعه در تهران ضبط شده و فقط برای این فیلم ساخته شده تا مفهوم این فیلم را منعكس كند.»
    ترنگ عابدیان متولد تهران است و تحصیلات خود را در عكاسی و فیلم‌سازی (كارگردانی و تدوین) در لندن انجام داده. از جمله كارهای او هم‌كاری با جان مك‌كی، كارگردان اسكاتلندی به عنوان دستیار در 2 فیلم داستانی: نكته را گرفتم، و محبوب (نمایش در فستیوال لندن و ادینبرا)، و فیلم‌برداری مستند – بم‌شاه بی‌دفاع – است كه در جشنواره فجر 87 اكران شده است.
    فیلم‌بردار اصلی فیلم «نه یك توهم» تورج اصلانی است و خود ترنگ عابدیان هم بعضی از صحنه‌های فیلم را فیلم‌برداری كرده‌است.
    تدوین فیلم توسط ترنگ عابدیان و روح‌الله رضایی و هم‌كاری تدوینگر شناخته شده‌ اتریشی، میشل هادسك انجام شده است.
    میشل هادسک (Michael Hudecek) تدوین‌گر و کارگردان اتریشی به‌هم‌راه نادین میوز تدوین فیلم «پنهان» (2005) ساخته‌ی میشل هانکه را برعهده‌داشت که برای این فیلم برنده‌ی جایزه‌ی بهترین تدوین از مراسم جوایز سینمایی اروپا «European Film Awards» شدند. او تا به امروز کار تدوین چند فیلم سینمایی و شمار زیادی از آثار تلویزیونی در کشور اتریش را برعهده داشته است. در سال 2008 هم فیلم سینمایی «Halbzeit» را ساخته که کار تدوین آن‌را هم خودش برعهده داشته است.
    «نه یك توهم» محصول مشترك شركت nutsfilms و gams film اتریشی است.
    همچنین این فیلم برای بخش رسمی مسابقه هنر فیپا در ژانویه 2010 فرانسه انتخاب شده است تا پس از آن در جشنواره‌های دیگری از آمریكا، فرانسه، اتریش و غیره نمایش داده شود. فستیوال فیپا یكی از مهم‌ترین فستیوال‌های دنیا برای فیلم‌های مستند است كه در آن پخش كننده‌های بسیاری برای دیدن و انتخاب جدیدترین آثار هنری در این زمینه می‌روند.
    اولین اكران بین‌المللی فیلم «نه یك توهم» در بخش مسابقه سی و سومین جشنواره ساوپالو بود و قرار است تا اكران آن در اواخر ژانویه در وین و لندن همراه با كنفرانس مطبوعاتی صورت گیرد.




  • منبع : موسیقی ما

    به روز شده در : دوشنبه 23 آذر 1388 - 13:34

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

    نظرات

    مصو غضنفری
    سه‌شنبه 24 آذر 1388 - 22:57
    2
    موافقم مخالفم
     
    ....

    من که ندیدم گربه ها رو و همینطور فیلم شما ...تو یه مورد که یکی از دوستام ایده ی برادرمو دزدید به ما گفت که من کابرد دیگری

    از دل این موضوع و فضا بیرون کشیده ام و احتمالا همین جواب را به شما خواهند داد...شاید حرفشان درست باشد ولی آن چیزی که اهمیت دارد این است که فیلمتان را به حاشیه می کشانند و عملا جوهره و زهر آن را به نام خود ثبت می کنند تازه باز خوب است

    که شما فیلمتان را ساخته اید ..دوست ما به قول خودش برداشت دیگری از موضوع برادرم کرده آن هم در حالی که اصل موضوع هنوز ساخته نشده...نکته ی دیگر اینکه خیلی بدم آمد کلاس گذاشته اید و گفته اید تماشاگرانم در سایو پولو و وین به من اطلاع داده اند...اصلا مشکلتان با این سرقت سر این موضوع است که هنوز آنطوری که باید دیده نشده اید

    nader
    چهارشنبه 25 آذر 1388 - 0:59
    -14
    موافقم مخالفم
     
    name be ghobadi

    shoma chera ye nameye adami ro kar kardeed ke heech sanadee azash nadareed?shoma be estelah agah sazane in mamlekat hasteed...khoda beeyamorzad in sarzamin ra ke shoma pasdaran an hasteed.nang bar ma,

    m
    پنجشنبه 26 آذر 1388 - 6:1
    -4
    موافقم مخالفم
     
    soal

    جالبه که آقای قبادی قبل از شروع ساخت فيلم گربه ها، از طريق آقاى تورج اصلانی تمايل خود را بہ ديدن راش فيلم (نه يک توهم) نشان دادہ و با اينکہ مطلع بوده اند کہ آقاى اصلانی فيلمبرداری اين فيلم را به عهدہ داشته است از ديدن آن صرف نظر کردہ وبا همان فيلمبردار شروع به ساخت فيلمى که موضوعش با فيلم نه يک توهم خيلى شبيه ، با تحقيقات و کارگردانی خانم ترنگ عابديان و فيلمبداری آقای تورج اصلانی، کردہ اند. آيا نبايد از ايشون پرسيد موقعی که تصميم ساخت يک فيلم با موضوع مشابه وبا شخص فيلمبردار يک فيلم ديگرميخواستن بسازند (فيلمبرداری فيلم نه يک توهم در طی چندين سال انجام شدہ و آقای قبادی از آن خبر داشتہ است)، چرا اول اظہار تمايل ديدن آن را کردہ بودند و بعد منصرف شدند ؟ و بعد شروع به فيلمبرداری فيلم خود در استايل و فضای مشابه، با همان ايدہ کردند! يعنی تحقيقات و فيلمبرداری چندين سالہ فيلم نه يک توهم در مدت چند هفته به ايشان وحی شدہ بوده؟


    سه‌شنبه 1 دي 1388 - 1:51
    -4
    موافقم مخالفم
     

    هر دم از این باغ بری میرسد !!!

    اقای قبادی یه پرادعا هم دست تو هم رو شد !!!!

    تو که همیشه ی خدا از زمین و اسمون ایراد می گیری و هی انتقاد می کنی ... هی میگی حقتو خوردن و اینجا نمیتونی نفس بکشی ... !! تو دیگه چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    حالا بفهم که مشکل اینجا و اینجاییها نیستن مشکل خوده خودتی اقای فیلمساز قلابی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    mohsen
    چهارشنبه 2 دي 1388 - 18:44
    14
    موافقم مخالفم
     

    بنده هر سه تا فیلمارو دیدم (هم کار آقای قبادی که الان تو اینترنت هست، هم کار خانم عابدیان و هم "تهران من برای حراج" کار خانوم قرناز موسوی)

    اولا با اینکه کار‌های قبلی‌ آقای قبادی رو خیلی‌ دوست داشتم، این یکی‌ خیلی‌ ضعیفه هم از نظر داستانی هم از نظر بازی هنرپیشه ها. خوده داستان هم در پایان تقریبا هیچ دری رو باز نمیکنه و پایانش تقریبا کاملا سیاهه. دو تا از تنها قابلیت‌های این فیلم (کسی‌ از گربه‌های ایرانی‌ خبر ندارد) این است که صحنه‌های بسیار زیبا دیده می‌شه، و کتالوگی از ویدئو کلیپ‌های گروه‌های زیرزمینی تهران میتونه محسوب بشه.

    و اما در مورد ۲ تا فیلم دیگه: صراحتا نظرات این ۲ خانوم (ترنگ عابدیان و قرناز موسوی) رو تایید می‌کنم. صحنه‌ها ی کامل (تمام صحنه‌های کوه، دو تا شخصیت با هم ...) و حتا یکی‌ از خواننده‌ها و دقیقا همون کلیپ موسیقی (همون تکه‌ای که اون آقا ی صدا بردار میخونه با صدای خیلی‌ کلفت، دقیقه ۶۲ فیلم گربه ها) از فیلم "تهران من برای حراج" میاد. در ضمن هم داستان فیلم قویه هم شخصیت اصلی‌ (مرضیه) فوق العاده است.

    فیلم خانوم عابدیان هم شوخی‌ نداره، یک فیلم مستند درست و حسابیه، با انسجام و داستان و شخصیتی بسیار قوی (سارا). در ضمن فیلم برداری این فیلم سال ۲۰۰۴ میلادی شروع شده تا ۲۰۰۷ با همکاری آقای تورج اصلانی که فیلم بردار فیلم گربه‌ها هم هست. و باز هم تایید می‌کنم که اصل روح اون فیلم در این گربه‌ها کاملا دیده می‌شه.

    باز هم تذکر، ملت شهید پرور و قهرمان ساز، لطفا هر سه فیلم رو ببینید بعد قضاوت کنید. این که چون آقای قبادی کمی‌ مشهور تره، دلیل بر این نیست که حتما اون حق داره.

    کیوان
    پنجشنبه 10 دي 1388 - 0:49
    5
    موافقم مخالفم
     
    هه هه هه

    واقعیتش فکر میکنم که بعضی ها با استفاده از مخالفت های که در ایران مخصوصا از طرف فیلم سازان وابسته به حکومت با بهمن قبادی شده دارن سوء استفاده کنند.و گرنه کاره هر بز نیست خرمن کوفتن!

    اگر قرار بود که هرکس بیاد و یه فیلم بسازه و دیگری بیاد بگه که اون از من تقلید کرده که سنگ رو سنگ بند نمیشه.

    بهمن قبادی که اولین بارش نیست که فیلم های میسازه که جواءز بین المللی میبره هر فیلمی ساخته همین جور بوده به قول خودش دیگه فیستیوال کن براش جذابیت نداره قبادی اونقدر توی کارش قویه که تویه قلب تهران و بدون مجوز و پنهانی تونست یک فیلم بسازه و اونو نماینده ی ایران کنه تویه کن و این همه موفقیت کسب کنه در حالیکه هیچ کدوم از اون فیلمهای که به صورت رسمی از طرف ایران رفته بودند نتونستند.

    باید بگم که برعکس نظره بعضی دوستان من معتقدم که با توجه به سابقه ی درخشان قبادی لازم نیست که بیاد و از یک نفر دیگه تقلید کنه اما این خانم برای مطرح شدن و خبر ساز شدن میتونه این کارو کرده باشه.

    اگر کار به این آسانی ها بود که این خانم فکر میکنه که حالا ما باید با هالیوود رقابت میکردیم.

    lil Em
    چهارشنبه 30 دي 1388 - 9:0
    2
    موافقم مخالفم
     

    شاعر می فرماید: شهر که شاوغ شود/ قورباغه نیز هفت تیر کش خواهد شد

    Futile
    پنجشنبه 1 بهمن 1388 - 3:51
    13
    موافقم مخالفم
     

    من جوابهای دستیار قبادی و تورج اصلانی را هم خوندم. داستان فوق‌العاده تلخیه، متاسفم خانم ترنگ. جداً متاسفم...

    نقد علی
    پنجشنبه 4 فروردين 1390 - 6:53
    1
    موافقم مخالفم
     

    عجب تصویر پور کیفیتی

    فرشته
    سه‌شنبه 9 فروردين 1390 - 14:29
    9
    موافقم مخالفم
     

    آدم نمی دونه چی بگه فقط متاسف می شه . من نمی دونم کدوم طرف راست می گه ولی از ساخته شدن فیلم "کسی از گربه ها..." اصلن راضی نیستم چون این فیلم نگاه سطحی به همچین موضوع مهمی داره . به نظر من بهمن قبادی هیچ چیزی از عمق موسیقی زیرزمینی ایران نگفته و اساسا حق این آدم ها نبود که یه فیلم که فقط 17 روز ( در حد یه گزارش ) براش وقت گذاشته شده ، در موردشون ساخته بشه

    روزبه
    چهارشنبه 10 فروردين 1390 - 1:33
    -3
    موافقم مخالفم
     

    این اتفاق جدیدی نیست.

    اما این کار از طرف یک هنرمند یعنی سرقت یک اثر و زمانی که کسی این کار را می کند یعنی به خط پایان کار هنری اش نزدیک شده و به دنبال سرقت ایده ها و روشهای دیگران است. این کار بسیار کار کثیفی است و اصالت اثار قبلی این افراد را هم با تردید مواجه می کند.

    رسول
    يکشنبه 14 فروردين 1390 - 13:24
    18
    موافقم مخالفم
     

    خانم عابدی من از اول در جریان این موضو بودم و حق رو به شما میدم.اما شما هم اشتباه کردید که بعضی خصوصیات فیلم بردارتون رو نشناختید

    محمد رفیعی
    شنبه 27 فروردين 1390 - 15:5
    2
    موافقم مخالفم
     

    دوست عزیز ، خانم عابدینی

    در صورتی که نسخه ی تدوین شده ی فیلم شما حاضر باشد

    پخش فیلمتون در اصفهان به عهده ی من

    فیلم خانم موسوی ، تهران من حراج ، به لحاظ تماتیک و نوع فیلمبرداری بی شبیه نیست

    جهانگیر
    چهارشنبه 31 فروردين 1390 - 21:5
    3
    موافقم مخالفم
     
    خانم ترنگ و آغای غبادی

    چرا کامنت من در باره نامه سرگشاده خانم ترنگ و جنـــــــــــــاب آقای غبادی در اینجا ثبت نشده در صورتیکه یکساعت بعد از درج اینجا بود حالا مهو شده کسی مسئول این هست؟؟؟؟

    هاجر
    يکشنبه 30 مرداد 1390 - 10:40
    0
    موافقم مخالفم
     
    نامه ترنگ عابدیان

    تاسف آور است.مثل این است که لباس کسی را بدزدی و جلوی خودش همان را بپوشی و چیزی به روی مبارک نیاوری.

    از قبادی بعید نبود اما. چون آدم متعهدی نیست.ظاهرا فقط راجع به کردها تعهد دارد و بس.ضمنا ایشان احتمالا به لحاظ نوع خخاستگاهش نمیتواند راجع به موسیقی زیرزمینی تهران نگاه عمیقی داشته باشد و حتی فیلمی که راجع به موسیقی کردها ساخته نیز بسیلر سطحی است.


    پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 14:15
    2
    موافقم مخالفم
     

    جای بسی تاسف است این رسم روزگار که بزرگترا(به اسم)حق کوچکترارو بخورن

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 151764
    بازديد ديروز: 651299
    متوسط بازديد هفته گذشته: 517913
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 477351253



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات