اقلیما
پنجشنبه 6 اسفند 1388 - 19:55
13 |
|
|
|
من خودم به شدت اپیزود دوم رو دوست داشتم.. اگه اپیزود اول تهران رو از بالا نشون میداد اپیزود کرم پور داخل تهران رو نشون داد و حال و روز جونهای هم نسل ما
|
اقلیما(استاد سینما ابراهیم حاتمی کیا)
پنجشنبه 6 اسفند 1388 - 19:57
-3 |
|
|
|
پرونده کامل به رنگ ارغوان در وبلاگ استاد سینما ابراهیم حاتمی کیا... شامل نقد ...یادداشت و همین طور مصاحبه..... www.eghlimaaaaaaa.blogfa.com
|
سعید حسینی
جمعه 7 اسفند 1388 - 3:43
-2 |
|
|
|
خدا شفایت بدهد
|
جمعه 7 اسفند 1388 - 8:54
1 |
|
|
|
حالا نمیشه شما بری همون نقد های خودتو ادامه بدی و دست از سر فیلمنامه نویسی برداری استاد ؟
|
مهرداد
جمعه 7 اسفند 1388 - 15:55
3 |
|
|
|
اولا کاش آقای نقیبی صبر می کردند تا کمی از عصبانیتشون کم شه و بعد یاداشتشون رو می نوشتن دوما من یکی از طرفداران پروپا قرص "چه کسی امیر را کشت"هستم واز دیالوگ های زیباش مخصوصا آونهایی که در این فیلم توسط مرحوم خسرو شکیبایی ادا شده واقعا لذت بردم و بار ها این فیلم رو به خاطر دیالوگ هاش دیدم ولی آیا برای مخاطب عام -مثل من-که از ادبیات ژورنالیستی و وقت کم شما و ... خبر نداره و به این امید آمده تا فیلمی درباره تهران و مردمش ببینه این دیالوگ های گل درشت مثل:"من دیگه واقعا دارم اینجا خفه میشم" یا دیالوگ های به مفهوم کامل کلمه شعاری جوزانی و یزدانی در زور خونه و یا تفاوت های اغراق شده آزادی ور با خانواده اش که انگار تا به حال با آنها زندگی نکرده باور پذیر از آب در اومده؟ من به شخصه - با توجه به اینکه من هم جوون هستم و مطمئنا اعتراضاتی هم دارم - با اعتراض جوونای این فیلم همراه نشدم سومامن نمیدونم که چرا از اول روی یک فیلم بلند فکر شده که مجبور به کوتاه کردن اون بشید- با اینکه اپیزود مهرجویی رو خیلی دوست دارم ولی ایراد طولانی بودن رو به این اپیزود هم وارد می بینم که البته فکر می کنم بیشتر از اینکه به فیلم ساز مربوط باشه به برنامه ریز این فیلم مربوط میشه -نمونه های زیادی از فیلم های اینطوری وجود داره که با چند فیلم کوتاه و واقعا زیبا نظر همه رو جلب کردن مثل "پاریس دوستت دارم" و یا حتی "فرش ایرانی" چهارم من به عنوان یک مخاطب ایرادی که از این فیلم می گیرم یکی بازیهای افتضاح بازیگراشه و دیگری حجم زیاد اعتراضات که به قول شما باعث شده به خاطر زمان رو به دیالوگ های شعاری بیارین پنجم ببخشین که طولانی شدD:
|
حسود کینه ای
جمعه 7 اسفند 1388 - 20:12
9 |
|
|
|
کدوم فیلمنامه نویسی تا حالا درباره فیلمنامه اش توضیح داده که این نابغه نوظهور داره این کار رو میکنه؟
|
خ. گرشا
جمعه 7 اسفند 1388 - 20:21
0 |
|
|
|
یعنی جدا شما با اون بر و روی شهلا نیازی هم به اسیدپاشی داری؟!!
|
علی
شنبه 8 اسفند 1388 - 11:2
-9 |
|
|
|
سلام لطفا به مصاحبه با چند تا عکس جدید از خانم اوتادی بگذارید مرسی
|
شهاب
يکشنبه 9 اسفند 1388 - 8:23
0 |
|
|
|
سیم اخر
تابلو بود نظرش علی بحرینی بوده منم موافقم این اقای بحرینی معلوم نیست ورزشی نویس یا شاعر یا منتقد موسیقی یا سینما
|
يکشنبه 9 اسفند 1388 - 20:34
0 |
|
|
|
چی بابا صریح حرف میزنه؟ یه چیزیه تو مایه فیلمای قبادی عقده ای! البته فیلم بسیار عالیه به خاطر اپیزود مهرجویی اما یه اپیزود خسته کنندس این اپیزود با این که اواسط خوبی داره
|
saeed
دوشنبه 10 اسفند 1388 - 8:57
-3 |
|
|
|
GREAT
|
ملیکا
دوشنبه 10 اسفند 1388 - 13:14
-2 |
|
|
|
آقای نقیبی حالا من کاری به آقای کرمپور ندارم اما معلوم است که شما با انتخاب هیچ به عنوان بدترین فیلم جشنواره دانش سینماییتان در چه حد است و به طبع با این دانش حداقلی متوجه شعاری شدن دیالوگهای فیلم هم نشده اید.
|
مهدی شمس
سهشنبه 11 اسفند 1388 - 10:45
3 |
|
|
|
1.من یکبار نظری را در همین جا فرستاد م اما انگار مطلبم در گزینش شما قبول نشد . دوست عزیز ، آقای نقیبی . آنچه که شما در این یادداشت خشم آلود آورده اید بیشتر به دفاع بد می ماند و توجیه شلختگی اثر تا نوعی توضیح برای درک بهتر فیلم ( که اساسا این هم بکلی مردود است ). من همینجا بگویم که نه از سینما نان میخورم نه وابستگی به چیزی یا کسی دارم و نه به بهانه ناراحت شدن ستاره ها نظرم را نمیگویم که شما به صراحت در نظر خواهی همشهری جوان در مورد بدترینهای جشنواره همین را توجیه ندادن نظر در خصوص بدترین بازیگران جشنواره نموده اید که مبادا مجله "رویش "کم رنگتر به دست مخاطبان برسد. متاسفانه انگ خورم خیلی باب طبع نیست رفیق . 2. واقعا اینکه 8 شخصیت را در یک فیلم 40 دقیقه ای جا دادن و گفتن اینکه که کم فروشی نکرده ایم توجیهی برای روابط آشفته و فاقد عمق جاری در فیلم است؟ اینکه به سیاق فیلمفارسی های همیشه لعن ونفرین شده توسط خود شما منتقدان عزیز، مراسم فخیمه چشم چرانی های بالای 40 -50 سال در روی پله ها و زمانیکه عروس خانم آینده که از نقطه نظر طراحی لباس و گریم انگ این فضاست برگزار میگردد و آن دیالوگهای آنچنانی چه ربطی به فضای فیلم دارد ؟ استاد تا بن دندان سنتی ست و آنوقت دخترش را میخواهد بفرستد فرنگ !!! جل الخالق . شخصیت دیگر که بی اعتنا به ترافیک عصر تهران با دوستانش از پارک وی شروع به کورس میکنند و جلوی پردیس ملت نفله میشود با بازی شاهکارش و میزانسنهای فوق حرفه ای کجا میتواند همدلی تماشاگر را برانگیزاند تا مثلا شعارهای رو و سطحی آنها بواسطه درک تماشاگر از انگیزه ها و دلابل اکت شخصیتها دلیلی باشد برای همدلی احتمالی . مامور دولتی فیلم با آن نوع میمیک چهره و بازی وحشتناکش که در ادای جمله ها سطحی ترین روش راانتخاب میکند چگونه با یک بغل پرونده در زورخانه با خواننده گروه قرار میگذارد و قرار است مثلا بطور نمادین صدای فریاد آوازآنها را به نشانه اعتراض به شرایط یشنود ؟ طرفه اینجاست که او این صدا را در همان زورخانه میشنود؟ اینکه به لحاظ زمان فیلمنامه ای چگونه این اتفاق می افتد بماند. شعارهای چسرچولدار و دختر شاغل در شهر بازی کودکان و مونتاژ موازی بازی کامپیوتری با فصل تصادف چند صد بار تا حالا تکرار شده ؟ اینکه شخصیتها متعددند نتیجه اش این میشود که از سطح جلوتر نرویم و فقط شعار بدهیم . 3. بازهم حرف دارم . زیاد . نمیشود گنجشک را رنگ کرد و جای قناری فروخت ( درست به مانند اپیزود اول همین فیلم ) . این فیلم فیلم اعتراض نیست .فیلم شعارهای رو و سطحی ست از زبان آدمهای سطحی و شخصیتهای جعلی . آدمی می میرد و دوستانش مراسم موسیقی راه می اندازند بدون توجه به زمان ومکان و حتی زمان جاری در فیلم . اگر فیلم وافع گرا میسازیم یا می نویسیم چرا نباید اینها را مورد توجه قرار داد . چرا بازیگران اینگونه اند؟ چرا رضا یزدانی و محمد باغبانی و سروش صحت و مجید جوزانی اینجوری بازی میکنند؟ 4.باز هم حرف دارم زیاد . اما بماند به گفتگوی رو ذر رو در زمانی دیگرشاید . و زنده باد سینما ....خود سینما نه اینهایی که نشانمان میدهند که سینما نیست . سینما نیست دوست من .
|
اقلیما
چهارشنبه 12 اسفند 1388 - 20:47
9 |
|
|
|
شما ها اصولا کامنتم تاید میکنید
|
مهدی شمس
پنجشنبه 13 اسفند 1388 - 17:39
0 |
|
|
|
چقدر نظرات همه را پشت سر هم روی سایت میگذارید آخه؟ : شمس - دو بار کامنت گذاشتم ولی .... بگذریم ..زنده باد سینما..یی که شما دوست دارید فقط
|